نويسنده موضوع: راهنمایی برای ساخت موتور برق به وسیله یک موتور مکانیکی  (دفعات بازديد: 3673 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال ديدن موضوع.

آفلاين سلیمون

  • کاربر تازه وارد سطح دوم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 10
  • -دريافتي: 1
  • ارسال: 13
    • کارشناس قدرت
سلام به همه
یه موتور مکانیکی داریم با توانی حدود 5 کیلو وات. برای برای ساخت موتور برق با خروجی 220 ولت چه ترکیبی میشه به کار برد؟؟؟

به نظر خودم باید از یه ژنرانور dc از نوع کمپوند تخت و اضافی با خروجی حدود 100 ولت در سرعت  ثابت موتور مکانیکی استفاده کنم. بعد از یک اینورتر یا چند اینورتر برای تبدیل به 220 بهره بگیرم.

کسی نظری یه منبعی برای ساخت سراغ نداره؟؟؟؟؟؟

آفلاين ahmadmn

  • همکار علمی
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 242
  • -دريافتي: 3666
  • ارسال: 3729
 :ooo:
دايي جان گلم
ژنراتور 220 ولت AC ارزونتر از موتور DC است و تو بازار فراوونتره. كافيه يه سر بري خيابون سعدي دوروبر كوچه بوشهري
با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

آفلاين سلیمون

  • کاربر تازه وارد سطح دوم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 10
  • -دريافتي: 1
  • ارسال: 13
    • کارشناس قدرت
 :biggrin:
خوب این ژنراتور ac چه مدلیه؟ آسنکرون ،یا سنکرون. اگه اسنکرون باشه کنترل فرکانس می خواد که فکر کنم به راحتی به دست نمیاد ، اگرم سنکرون باشه که اولا گرونه دوما که یه سیستم کنترلی می خواد که بر اساس بار ژنراتور بتونه موتور مکانیکی رو کنترل کنه.

البته طرح خودم هم تقریبا گرون میشه ،تازه اینورترها هم تلفات زیادی دارند(جدا از هزینه).  ولی حداقل سیستم کنترلی کمتری می خواد.  چون این ژنراتور       dc کمپوند تخت ولتاژ خروجی تقریبا ثابتی در بارهای متفاوت میده.


اگه توضیح بیشتری در مورد این ژنراتور ac بدید خیلی عالیه.

آفلاين ahmadmn

  • همکار علمی
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 242
  • -دريافتي: 3666
  • ارسال: 3729
سلام دايي
اين ژنراتورها سنكرون هستند اما قيمتشون بالا نيست.  ژنراتور آسنكرون نديدم تابحال  :ooo:
سيستم كنترلي هم روشون داره كه معروفه به رگولاتور ولتاژ.
اين رگولاتور جريان فيلد ژنراتور را طوري تنظيم مي كنه كه ولتاژ AC خروجي ثابت بمونه.
بعضي هاشون هم رگولاتور رو جدا مي فروشن اما بدليل تيراژ بالا قيمت پايين دارند.

اگه مي خواي فركانس خروجي هم دقيقا 50 هرتز بمونه بايد يه رگولاتور سوخت هم بخري. اين رگولاتور كه در توان هاي بالاي 10 كيلووات بصرفه است گاز موتور مكانيكي رو كم و زياد مي كنه تا دور اون ثابت بمونه.

پس هم ولتاژ و هم فركانس قابل تنظيمه و نبايد اينقدر اسم موتور DC‌ كمپوند رو بياري كه كاربردش جاي ديگست!
با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

آفلاين سلیمون

  • کاربر تازه وارد سطح دوم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 10
  • -دريافتي: 1
  • ارسال: 13
    • کارشناس قدرت
با سلامی مجدد به احمد اقا و تمام دوستان
 ژنراتور ac با توان 4500 وات قیمت کردم حدود 350،000 تومان که به نظر گرونه.  :eek:
ایا جایی تو اصفهان سراغ دارید که با قیمت مناسب بشه چنین ژنراتوری خرید؟؟؟

در ضمن چون فرکانس مهمه به یک رگولاتور سوخت هم نیاز دارم که درمورد موتور مکانیکی که دارم  نتونستم رگولاتور مورد نظر را پیدا کنم و باید اونم خودم بسازم.البته بعد از انتخاب ژنراتور. اگه درمورد نحوه عمل کرد اون پیشنهادی یا یه منبعی از طرح های عملی دارید ، لطفا راهنمایی کنید. :redface:
راحت بگم ، موتور مکانیکی  یه موتور سیکلت هوندا 125 است که تونستم روشنش کنم. پس برای تنظیم سوخت همون کاربراتور موتور معمولی باید تنظیم بشه.

آفلاين ahmadmn

  • همکار علمی
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 242
  • -دريافتي: 3666
  • ارسال: 3729
براي كنترل هواپيماهاي مدل يا ربات ها  موتورگيربگسهاي مخصوصي وجود داره كه به سروو معروفند. اينها فقط تا زاويه ي مشخصي مي چرخند و براي كم و زياد كردن گاز موتور مناسبند.
کاربران مهمان مجاز به مشاهده لینک ها نیستند. لطفا ثبت نام نمایید. ثبت نام -- ورود
با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.