اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تست موتور پنکه ایستاده

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
    نه دوست من یه نخ نو سالم اگه هم اشکال نداره میخوام نخ و از وارنیش رد کنم و ببندم به سیم پیچ
    سلام

    این مدار یه پنکه دیگه هستش که موتورش سالمه ولی خود برد روشن نمیشه عکس هم گویاست که از نظر ظاهری مدار مشکلی نداره میخواستم بدونم بیشترین خرابی این مدل مدار چی میتونه باشه

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

      البته باید عرض کنم دوشاخه فیوز سالمه

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

        از دوستان خوبم کسی نظری نداره

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

          نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
          سلام

          این مدار یه پنکه دیگه هستش که موتورش سالمه ولی خود برد روشن نمیشه عکس هم گویاست که از نظر ظاهری مدار مشکلی نداره میخواستم بدونم بیشترین خرابی این مدل مدار چی میتونه باشه
          سلام و درود،
          اول باید ولتاژ دوسر بزرگترین خازن الکترولیت
          رو اندازه بگیرین.
          که باید ولتاژی در حدود 5 ولت یا در بعضی مدل
          ها 12 ولت وجود داشته باشه.
          اگر ولتاژ درست بود ولی LED ها روشن نمیشن،
          مشکل از میکروکنترلر هست که متاسفانه برد
          غیر قابل تعمیر میشه.
          اگر ولتاژ درست نبود، خازن الکترولیت و
          خازن MKT زرد پشت برد باید تعویض بشه.
          اما اگر ولتاژ درست بود، LED ها به درستی
          روشن میشن ولی برد خروجی نداشت،
          چهار تا ترایاک که به شکل ترانزیستور هستن باید
          عوض بشن.
          موفق و پیروز باشید.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

            نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
            سلام و درود،
            اول باید ولتاژ دوسر بزرگترین خازن الکترولیت
            رو اندازه بگیرین.
            که باید ولتاژی در حدود 5 ولت یا در بعضی مدل
            ها 12 ولت وجود داشته باشه.
            اگر ولتاژ درست بود ولی LED ها روشن نمیشن،
            مشکل از میکروکنترلر هست که متاسفانه برد
            غیر قابل تعمیر میشه.
            اگر ولتاژ درست نبود، خازن الکترولیت و
            خازن MKT زرد پشت برد باید تعویض بشه.
            اما اگر ولتاژ درست بود، LED ها به درستی
            روشن میشن ولی برد خروجی نداشت،
            چهار تا ترایاک که به شکل ترانزیستور هستن باید
            عوض بشن.
            موفق و پیروز باشید.
            سلام ممنونم از بابت راهنماییت عرضم به حضورتون برد اصلا روشن نمیشه
            فرمودید مشکل از میکروکنترلر باشه قابل تعمیر نیست علتش چیه یعنی برای چی نمیشه تعمیرش کرد

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
              سلام و درود،
              اول باید ولتاژ دوسر بزرگترین خازن الکترولیت
              رو اندازه بگیرین.
              که باید ولتاژی در حدود 5 ولت یا در بعضی مدل
              ها 12 ولت وجود داشته باشه.
              اگر ولتاژ درست بود ولی LED ها روشن نمیشن،
              مشکل از میکروکنترلر هست که متاسفانه برد
              غیر قابل تعمیر میشه.
              اگر ولتاژ درست نبود، خازن الکترولیت و
              خازن MKT زرد پشت برد باید تعویض بشه.
              اما اگر ولتاژ درست بود، LED ها به درستی
              روشن میشن ولی برد خروجی نداشت،
              چهار تا ترایاک که به شکل ترانزیستور هستن باید
              عوض بشن.
              موفق و پیروز باشید.
              سلام تست هایی که گفتید و انجام دادم ولتاژ 2 ولت بود خازن هارو تست کردم که اون خازن * MKT بزرگه هیچ ظرفیتی رو نشون نمیداد اون کوچیکه هم 0.1 if که میشه صد نانو ظرفیتش پایین اومده بود و ۱۲.۸۹ شده بود

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                سلام ممنونم از بابت راهنماییت عرضم به حضورتون برد اصلا روشن نمیشه
                فرمودید مشکل از میکروکنترلر باشه قابل تعمیر نیست علتش چیه یعنی برای چی نمیشه تعمیرش کرد
                درود،
                اولا اینکه باید مدل میکرو شناسایی بشه که
                معمولا کد روی قطعه رو سنباده میزنن و
                پاک میکنن.
                دوما باید پروگرام بشه که نیاز به کلی فایل و
                پروگرامر و... داره.
                به همین دلیل در صورت خرابی میکرو،برد
                غیر قابل تعمیر هست .

                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                سلام تست هایی که گفتید و انجام دادم ولتاژ 2 ولت بود خازن هارو تست کردم که اون خازن * MKT بزرگه هیچ ظرفیتی رو نشون نمیداد اون کوچیکه هم 0.1 if که میشه صد نانو ظرفیتش پایین اومده بود و ۱۲.۸۹ شده بود
                خدا رو شکر،پس مشکل از خازن های MKT هست،
                با تعویض خازن های MKT مشکل حل میشه.
                البته بهتره اینبار از خازن با ولتاژ بالاتر استفاده
                کنین.
                موفق و پیروز باشید.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                  درود،
                  اولا اینکه باید مدل میکرو شناسایی بشه که
                  معمولا کد روی قطعه رو سنباده میزنن و
                  پاک میکنن.
                  دوما باید پروگرام بشه که نیاز به کلی فایل و
                  پروگرامر و... داره.
                  به همین دلیل در صورت خرابی میکرو،برد
                  غیر قابل تعمیر هست .

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                  خدا رو شکر،پس مشکل از خازن های MKT هست،
                  با تعویض خازن های MKT مشکل حل میشه.
                  البته بهتره اینبار از خازن با ولتاژ بالاتر استفاده
                  کنین.
                  موفق و پیروز باشید.
                  باسلام ممنونم از راهنمایی شما خوشبختانه با تعویض خازنها مشکلم حل شد

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                    سلام. پنکه ما هم خراب بود. چراغ هاش روشن میشد و موتورش کار نمی*کرد. بازش کردم بردش که چیز خاصی نداشت و تست کردم سالم بود. موتورشم باز کردم علائم سوختگی نداشت. تو هنگ بودم که دوستان راهنمایی کرده بودند که فیوز حرارتی تو موتور سوخته که بعد از باز کردن اون قسمت و تستش دیدم همون فیوز سوخته. روش زده بود set10 فقط. رفتم فیوز بخرم ۱۳۰ درجه گیر نیاوردم ۱۵۰ زدم روش. نمی*دونم فابریکیش چقدر بود. الان درسستش کردم و خوب شده. خیلی ماهید همتون. ممنون.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                      درود،
                      اولا اینکه باید مدل میکرو شناسایی بشه که
                      معمولا کد روی قطعه رو سنباده میزنن و
                      پاک میکنن.
                      دوما باید پروگرام بشه که نیاز به کلی فایل و
                      پروگرامر و... داره.
                      به همین دلیل در صورت خرابی میکرو،برد
                      غیر قابل تعمیر هست .

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                      خدا رو شکر،پس مشکل از خازن های MKT هست،
                      با تعویض خازن های MKT مشکل حل میشه.
                      البته بهتره اینبار از خازن با ولتاژ بالاتر استفاده
                      کنین.
                      موفق و پیروز باشید.
                      باسلام و درود استاتور موتور پنکه ای رو عوض کردم موتور وجمع کردم داغ میکنه بوش روون کاری شده خازن هم عوض شده البته هسته قبلی از بغل لب به لب 16 میل هستش نتونستم این سایز و پیدا کنم از هر دو طرف میل روتور یه واشر اضافه کردم آیا این موضوع به گرم شدن موتور ربط داره ناگفته دایره وسط استاتور جدید میزانه
                      جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۳:۰۶ ۱۴۰۱/۰۶/۲۳.

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                        نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                        باسلام و درود استاتور موتور پنکه ای رو عوض کردم موتور وجمع کردم داغ میکنه بوش روون کاری شده خازن هم عوض شده البته هسته قبلی از بغل لب به لب 16 میل هستش نتونستم این سایز و پیدا کنم از هر دو طرف میل روتور یه واشر اضافه کردم آیا این موضوع به گرم شدن موتور ربط داره ناگفته دایره وسط استاتور جدید میزانه
                        درود،
                        متاسفانه استاتورهای موجود در بازار اکثرا چینی و
                        سیم پیچ آلومینیوم بوده و از طرفی ورقه های آهنی
                        این استاتور ها لعاب سیلیکون به اندازه کافی دریافت
                        نمی*کنند.
                        به همین دلیل داغ کردن این موتور ها طبیعی می*باشد.
                        موفق باشید.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                          درود،
                          متاسفانه استاتورهای موجود در بازار اکثرا چینی و
                          سیم پیچ آلومینیوم بوده و از طرفی ورقه های آهنی
                          این استاتور ها لعاب سیلیکون به اندازه کافی دریافت
                          نمی*کنند.
                          به همین دلیل داغ کردن این موتور ها طبیعی می*باشد.
                          موفق باشید.
                          درود بر شما حقیقتش گرماش در حدی هست که نمیشه در حد چند ثانیه بهش دست زد میترسم ببندم بلند مدت جواب نده دوباره خراب بشه
                          جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۲۱:۵۷ ۱۴۰۱/۰۶/۲۳.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                            نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                            درود بر شما حقیقتش گرماش در حدی هست که نمیشه در حد چند ثانیه بهش دست زد میترسم ببندم بلند مدت جواب نده دوباره خراب بشه
                            اگر موقع کار صدای هوم نمیده و نمیلرزه ، و
                            داغی بعد از ۳۰ -۴۰ ثانیه ایجاد میشه، این عادی
                            هست و متاسفانه استاتور های ارزان چینی همینطورن.
                            نمیخوام نا امیدتون کنم ولی طبق تجربه این استاتور در
                            بهترین شرایط ۲ سال کار میده .
                            تاکید میکنم در بهترین شرایط.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                              اگر موقع کار صدای هوم نمیده و نمیلرزه ، و
                              داغی بعد از ۳۰ -۴۰ ثانیه ایجاد میشه، این عادی
                              هست و متاسفانه استاتور های ارزان چینی همینطورن.
                              نمیخوام نا امیدتون کنم ولی طبق تجربه این استاتور در
                              بهترین شرایط ۲ سال کار میده .
                              تاکید میکنم در بهترین شرایط.
                              با سلام سوال داشتم خدمتتون


                              این قسمت فلزی روتور و استاتور که با خط قرمز مشخص کردم و در استاتور 16 میلی متر هستش باید باهم یک اندازه باشه البته عکس این روتور و دانلود کردم مال خود پنکه ای که دستم هست نیست ولی استاتور خودشه
                              این پنکه از قبل تعمیر شده و احساس میکنم استاتورش عوض شده در کل لطف کنید در مورد برابری قطر و طول و عرض استاتور و روتور و همچنین مقدار مجاز خلاصی استوانه روتور با دایره وسط ااستاتور یهتوضیح بدید ممنون میشم

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                                نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                                با سلام سوال داشتم خدمتتون


                                این قسمت فلزی روتور و استاتور که با خط قرمز مشخص کردم و در استاتور 16 میلی متر هستش باید باهم یک اندازه باشه البته عکس این روتور و دانلود کردم مال خود پنکه ای که دستم هست نیست ولی استاتور خودشه
                                این پنکه از قبل تعمیر شده و احساس میکنم استاتورش عوض شده در کل لطف کنید در مورد برابری قطر و طول و عرض استاتور و روتور و همچنین مقدار مجاز خلاصی استوانه روتور با دایره وسط ااستاتور یهتوضیح بدید ممنون میشم
                                روتور باید دقیق و بالانس داخل استاتور قرار بگیره.
                                یعنی اون دو تا خط قرمز که کشیدین باید بالانس باشن.
                                فاصله بین لایه بیرونی روتور و داخل استاتور باید کمتر از ۲
                                میلی متر باشه تا شار نشتی زیاد نشه.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X