پاسخ : c++ گروهی
در رابطه با این تاپیک:
البته من امروز دیدمش وگرنه یک پیشنهاد هایی داشتم:
فکر کنم چون میخواید در رابطه با ++C صحبت بشه پس مطالب ابتدایی سی دیگه مربوط بهش نمیشه. به نظره من بهتر بود از همون اول به مفاهیم شی گرایی که در سی وجود ندارد و در سی++ مطح میشود ، پرداخته میشه.
ولی خوب الانم مشکلی نیست.
به نظرم حالا که در رابطه با سی داره بحث میشه، به مبحث اشاره گرها و استراکچر و همچنین تخصیص حافظه به صورت داینامیک به تفضیل پرداخته میشه.(اینها از مهمترین مسائل هست که در شی گرایی بهش نیاز میشه - بنده خودم تدریس میکنم و میدونم اکثر افراد در این مباحث مشکل دارن)
بهترین مثال در رابطه با این مباحث ایجاد لیست پیوندی است.
در رابطه با اشاره گرها و استراکچر میتونید به پست واقع در امضای بنده برید : "کوچ از کدویژن به اتمل استادیو"
مختصری دراین رابطه پرداختم ولی به صورت کلی بوده و مخصوص زبان سی است و مستقل از کامپایلر و ماشین. کلا به مفاهیم پرداخته شده.
اضافه شده در تاریخ :
شما پست های زیر را بخونید به نتیجه میرسید:
انواع متغییرها از نظر حوزه دسترسی و LifeTimeم : http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg499601#msg499601
چندی در رابطه با پیشوند volatile در سی: http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg499818#msg499818 و http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg499866#msg499866
دیتا آبجکت چیست و معرفی استراکچر: http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg504542#msg504542
مختصری در باب اشاره گرها در سی و عملگر <-- : http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg504661#msg504661
درضمن اگر با ویژوال استادیو کار میکنید و دیباگینگ بلد نیستید ، در پس اول همون تاپیک بهش پرداخته شده
Atmel Studio خیلی شبیه به Visual Studio است.
یه جمله هم اضافه میکنم:
اصل کار زبونه ( C ) و اینکه چه لهجه ای دارید( کامپایلر C ) مهم نیست.
اضافه شده در تاریخ :
راستی در رابطه با جمله ی زیر:
اگر سخت گیرانه بخوایم بهش بپردازیم ، غلط است.
در اصل تابع cout هست که تایپ دیتا آبجکت براش مهمه.
مثال میزنم :
با casting که آشنا هستید؟
به عنوان مثال همون مثال جناب SAJAD-G را به شکل دیگه در میارم که کامل متوجه قضیه بشید:
اجراش کنید . میفهمید چی میشه :mrgreen:
فقط قبلش برای اینکه اعصابتون خورد نشه اسپیکر را قطع کنید :rolleyes:
مهم برداشتیه که cout از دیتا آبجکتی که بهش میدید داره.
در رابطه با این تاپیک:
البته من امروز دیدمش وگرنه یک پیشنهاد هایی داشتم:
فکر کنم چون میخواید در رابطه با ++C صحبت بشه پس مطالب ابتدایی سی دیگه مربوط بهش نمیشه. به نظره من بهتر بود از همون اول به مفاهیم شی گرایی که در سی وجود ندارد و در سی++ مطح میشود ، پرداخته میشه.
ولی خوب الانم مشکلی نیست.
به نظرم حالا که در رابطه با سی داره بحث میشه، به مبحث اشاره گرها و استراکچر و همچنین تخصیص حافظه به صورت داینامیک به تفضیل پرداخته میشه.(اینها از مهمترین مسائل هست که در شی گرایی بهش نیاز میشه - بنده خودم تدریس میکنم و میدونم اکثر افراد در این مباحث مشکل دارن)
بهترین مثال در رابطه با این مباحث ایجاد لیست پیوندی است.
در رابطه با اشاره گرها و استراکچر میتونید به پست واقع در امضای بنده برید : "کوچ از کدویژن به اتمل استادیو"
مختصری دراین رابطه پرداختم ولی به صورت کلی بوده و مخصوص زبان سی است و مستقل از کامپایلر و ماشین. کلا به مفاهیم پرداخته شده.
اضافه شده در تاریخ :
نوشته اصلی توسط negin-bahadori
انواع متغییرها از نظر حوزه دسترسی و LifeTimeم : http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg499601#msg499601
چندی در رابطه با پیشوند volatile در سی: http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg499818#msg499818 و http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg499866#msg499866
دیتا آبجکت چیست و معرفی استراکچر: http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg504542#msg504542
مختصری در باب اشاره گرها در سی و عملگر <-- : http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=81025.msg504661#msg504661
درضمن اگر با ویژوال استادیو کار میکنید و دیباگینگ بلد نیستید ، در پس اول همون تاپیک بهش پرداخته شده
Atmel Studio خیلی شبیه به Visual Studio است.
یه جمله هم اضافه میکنم:
اصل کار زبونه ( C ) و اینکه چه لهجه ای دارید( کامپایلر C ) مهم نیست.
اضافه شده در تاریخ :
راستی در رابطه با جمله ی زیر:
برای عملگر ++ تایپ دیتا آبجکت بسیار مهم است. به طوری که اگر اندازه ی آن دو بایت باشد بعد از مقدار 0xFFFF در محل آن دیتا آبجکت 0x0000 قرار داده میشود و zero flag ست میشود
در اصل تابع cout هست که تایپ دیتا آبجکت براش مهمه.
مثال میزنم :
با casting که آشنا هستید؟
به عنوان مثال همون مثال جناب SAJAD-G را به شکل دیگه در میارم که کامل متوجه قضیه بشید:
کد:
#include <iostream> using namespace std; void main() { for(int x=0;;x++) { cout<<(char)x<<"\n"; } }
فقط قبلش برای اینکه اعصابتون خورد نشه اسپیکر را قطع کنید :rolleyes:

مهم برداشتیه که cout از دیتا آبجکتی که بهش میدید داره.
دیدگاه