
مقایســه ای بــین دو روش راه انــدازی الکتروموتورهــای القــایی سه فاز به روش l.∆ و راه اندازی به روش (Soft Starting) در سافت استارتر :غالبــاً در سافت استارتر ها بــرا ی الکتروموتورهــای بــا تــوان بــیش از 18.5 kw و الکتروموتورهــای اصــ طلاحاً ســنگین از مـــدارات را هانـــداز (l .∆ ) اســـتفاده مـــی شـــود کـــه در ایـــن روش را ه انـــدازی و بـــه خصـــوص در الکتروموتورهــای بــا بــار مکــانیکی زیــاد جریــان اولیــه راه انــدازی فشــار بســیار زیــادی را در هنگــام راه انـدازی بـه الکتروموتـور و بـار مربوطـه و همچنـین ادوات مـدار راه انـداز (کنتاکتورهـا) و مضـافاً شـبکه برق تـامین کننـده انـرژی الکتریکـی مـدار وارد مـی کنـد، کـه ایـن امـر ناشـی از عبـور جریـان بهمنـی زیـادبرای غلبه بر حالـت ایسـتایی اولیـه روتـور و عـدم امکـان کنتـرل و محـدود کـردن انـرژی تزریـق شـده بـه الکتروموتور می باشد.
موارد ذکر شده بالا طبعاً باعـث تلفـات انـرژی الکتر یکـی و ایجـاد ضـربه هـای مکـانیکی بـه الکتـرو موتـورو بار کوبـل شـده بـه آن و بـه دنبـ ال خـود اسـتحلاک مکـانیکی ماشـین را در بـر دارد . کـه ایـن مشـکلات وموارد در روش راه اندازی نرم (سافت استارتر) بـه دلیـل داشـتن نظـارت و امکـان کنتـرل بـر میـزان انـرژی الکتریکـی تزریـق شده به الکترو موتور و ماشین بـه دلیـل تزریـق آرام و یکنواخـت انـرژی بـه طـور کلـی مرتفـع شـده اسـت و همچنین مزایای دیگر که در مقالات بعدی به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد.