با سلام،
این پروژه ای که ارائه میکنم در اصل درایور یک تابلو روان هستش که از نظر نرم افزاری ( با یک سخت افزار )، در چهار مد از پیش تعیین شده و یک مد با تنظیمات کاربر، قابل استفاده است.
سخت افزار استفاده شده در اصل همون سخت افزار متداول ساخت تابلوهای روان تک رنگ و سه رنگه و از میکروی مگا 32 استفاده شده و سعی کردم که از حداکثر توانایی سخت افزاری در بهینه ترین حالت ها استفاده بشه. ( این مدار عملا ساخته نشده، فقط در پروتئوس تست شده! )
اگر سرعت بالا لازم نباشه، میشه از این سخت افزار ( و درایور نوشته شده)، بعنوان یک بلوک استفاده کرد و از طریق پورت I2C از یک میکرو بعنوان مستر اطلاعات گرفت و یا اینکه از روی مموری اطلاعات رو خوند و نشون داد.
اولین و مهم ترین قابلیت این درایور اینه که تابلو روان شما در اصل یک LCD گرافیکی هستش که میتونید از تمام کتابخونه های LCD های گرافیکی مثل اشکال هندسی و فونت ها و غیره برای اون استفاده کنید.
فایل های پروتئوس ارائه شده، در تمامی مدهای ممکن هستش که در تمام حالات تست شده اند و برای اونها مثال هایی هم ارائه شده ( در پوشه Prepared HEX ) و شما میتونید با توجه به فایل main ارائه شده، مثال های خودتون رو بنویسید ....
و اما مدهای قابل استفاده ( قابل تنظیم در هدر فایل LEDSconfig.h ) :
1 - مد 0 ( User Define ) : قابل تنظیم در رزولوشن های 8 در 8 تا حداکثر 32 در 128 ( و یا رزولوشن های ترکیبی مثل 64 در 64 ) با سه رنگ قرمز، سبز و نارنجی
2 - مد 1 : 32 در 128 و سه رنگ
3 - مد 2 : 64 در 64 و سه رنگ
4 - مد 3 : 64 در 128 و تک رنگ
5 - مد 4 : 32 در 256 و تک رنگ
سرعت رفرش، در هر 1 میلی ثانیه یکبار بوده و با تغییر مقدار RFS_CLK در هدر فایل LEDSconfig.h قابل تنظیم است ( به نانو ثانیه )
تصویر از مد 0 : یک بلوک 32 در 32 سه رنگ که یک BMP به رنگ نارنجی ( به همین خاطره که هم قرمز و هم سبز روشنه! ) رووش لود شده

تصویر از مد 2 : یک بلوک 64 در 64 سه رنگ که یک ساعت آنالوگ و دیجیتال با درج تاریخ در اون رسم شده. برای این تست از توابع رسم اشکال هندسی و فونت فارسی و انگلیسی استفاه شده ( پیکسل هایی که هم قرمز و هم سبز روشن هستند نارنجی اند! )

تصویر از مد 3 : یک بلوک 64 در 128 تک رنگ که تصوی BMP در دو سایز روی اون رسم شده و با استفاده از توابع فونت فارسی و انگلیسی روی اون نوشته شده

توجه : توابع فونت فارسی و انگلیسی، رسم اشکال هندسی و صفحه نمایش LED ارائه شده در این پروژه، آخرین ورژن تاکنون هستند و کاملا حرفه ای اند. پلتفرم برنامه نویسی WinAVR هستش و با استفاده از هدر فایل های app_config.h و CV_GNU_comp.h میشه کدها رو در کدویژن هم کامپایل کرد.
هدف از ارائه این پروژه نشر و به اشتراک گذاری اطلاعات و آموزش در زمینه ساخت تابلو روان و کدنویسی بهینه است ....
منتظر نقطه نظرات شما هستم
:mrgreen:
این پروژه ای که ارائه میکنم در اصل درایور یک تابلو روان هستش که از نظر نرم افزاری ( با یک سخت افزار )، در چهار مد از پیش تعیین شده و یک مد با تنظیمات کاربر، قابل استفاده است.
سخت افزار استفاده شده در اصل همون سخت افزار متداول ساخت تابلوهای روان تک رنگ و سه رنگه و از میکروی مگا 32 استفاده شده و سعی کردم که از حداکثر توانایی سخت افزاری در بهینه ترین حالت ها استفاده بشه. ( این مدار عملا ساخته نشده، فقط در پروتئوس تست شده! )
اگر سرعت بالا لازم نباشه، میشه از این سخت افزار ( و درایور نوشته شده)، بعنوان یک بلوک استفاده کرد و از طریق پورت I2C از یک میکرو بعنوان مستر اطلاعات گرفت و یا اینکه از روی مموری اطلاعات رو خوند و نشون داد.
اولین و مهم ترین قابلیت این درایور اینه که تابلو روان شما در اصل یک LCD گرافیکی هستش که میتونید از تمام کتابخونه های LCD های گرافیکی مثل اشکال هندسی و فونت ها و غیره برای اون استفاده کنید.
فایل های پروتئوس ارائه شده، در تمامی مدهای ممکن هستش که در تمام حالات تست شده اند و برای اونها مثال هایی هم ارائه شده ( در پوشه Prepared HEX ) و شما میتونید با توجه به فایل main ارائه شده، مثال های خودتون رو بنویسید ....
و اما مدهای قابل استفاده ( قابل تنظیم در هدر فایل LEDSconfig.h ) :
1 - مد 0 ( User Define ) : قابل تنظیم در رزولوشن های 8 در 8 تا حداکثر 32 در 128 ( و یا رزولوشن های ترکیبی مثل 64 در 64 ) با سه رنگ قرمز، سبز و نارنجی
2 - مد 1 : 32 در 128 و سه رنگ
3 - مد 2 : 64 در 64 و سه رنگ
4 - مد 3 : 64 در 128 و تک رنگ
5 - مد 4 : 32 در 256 و تک رنگ
سرعت رفرش، در هر 1 میلی ثانیه یکبار بوده و با تغییر مقدار RFS_CLK در هدر فایل LEDSconfig.h قابل تنظیم است ( به نانو ثانیه )
http://s2.picofile.com/file/7593463331/LEDsign_Dist.rar.html
تصویر از مد 0 : یک بلوک 32 در 32 سه رنگ که یک BMP به رنگ نارنجی ( به همین خاطره که هم قرمز و هم سبز روشنه! ) رووش لود شده

تصویر از مد 2 : یک بلوک 64 در 64 سه رنگ که یک ساعت آنالوگ و دیجیتال با درج تاریخ در اون رسم شده. برای این تست از توابع رسم اشکال هندسی و فونت فارسی و انگلیسی استفاه شده ( پیکسل هایی که هم قرمز و هم سبز روشن هستند نارنجی اند! )

تصویر از مد 3 : یک بلوک 64 در 128 تک رنگ که تصوی BMP در دو سایز روی اون رسم شده و با استفاده از توابع فونت فارسی و انگلیسی روی اون نوشته شده

توجه : توابع فونت فارسی و انگلیسی، رسم اشکال هندسی و صفحه نمایش LED ارائه شده در این پروژه، آخرین ورژن تاکنون هستند و کاملا حرفه ای اند. پلتفرم برنامه نویسی WinAVR هستش و با استفاده از هدر فایل های app_config.h و CV_GNU_comp.h میشه کدها رو در کدویژن هم کامپایل کرد.
هدف از ارائه این پروژه نشر و به اشتراک گذاری اطلاعات و آموزش در زمینه ساخت تابلو روان و کدنویسی بهینه است ....
منتظر نقطه نظرات شما هستم

دیدگاه