بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
با سلام و درود
در ربات های پرنده ی عمودپرواز یکی از موارد مورد بحث مداومت پروازی[1] است. (http://www.eca.ir/forums/thread64625.html)
ربات عمود پرواز به خلاف هواپیما دارای بال نمی باشد پس نمی تواند روی لایه های هوا سُر بخورد[2] در نتیجه برای پرواز لازم است به طور مداوم موتورهای خود را با قدرتی مشخص روشن نگه دارد.
در حال حاضر معمولاً از باتری لیتیوم پلیمر[3] جهت تأمین جریان مورد نیاز موتورها استفاده می شود.
پیل های سوختی[4] می توانند مواد مختلفی مانند هیدروژن را به نیروی برق تبدیل کنند و از آن ها می توان در خودروهای الکتریکی[5] و سایر وسایلی که به برق نیاز دارند استفاده نمود.
در یک نمونه شرکت EnergyOR با استفاده از پیل سوختی هیدروژن[6] به مداومت پروازی 3 ساعت و 43 دقیقه و 48 ثانیه دست می یابد که البته موارد متعددی می توانند روی زمان مداومت پرواز تاثیر بگذارند.
حال اگر همین پیل های سوختی روی هواپیماهای کوچک استفاده شود به دلیل خاصیت سُر خوردن هواپیما روی لایه های هوا ممکن است بتوان به مداومت پروازی به نسبت بیشتری دست یافت.
مطلبی در مورد مداومت پروازی:
مداومت پرواز حداکثر؛ عوامل خطا
تصویر این ربات:

فیلم این ربات:
مطالبی در این مورد برای مطالعه:
1- پیل سوختی چیست؟ و تاریخچه آن | سازمان انرژیهای نو ایران (سانا)
2- انواع پیل سوختی و کاربرد های آن | سازمان انرژیهای نو ایران (سانا)
3- دفتر انرژی هیدروژن و پیل سوختی | سازمان انرژیهای نو ایران (سانا)
4- Fuel cell - Wikipedia, the free encyclopedia
5- پیل سوختی - ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد
[1]- Flight Time
[2]- Gliding Airplanes (سُر خوردن هواپیماها روی لایه های هوا)
[3]-Lithium Polymer
[4]- Fuel Cell
[4]- Electric Vehicle
[6]- Hydrogen Fuel Cell