اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تعمیر چراغ قوه

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : تعمیر چراغ قوه

    سلام
    دوستان چراغ قوه نورافکن باتری ۶ ولت ۴.۵ امپر سیلد اسید داره، و لامپ هالوژنی که داره بیشتر از ۵ امپر میکشه! مشکل هم خالی کردن باتری هست، بنظر شما باتری مشکل داره یا مصرف لامپ بالا هست؟

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : تعمیر چراغ قوه

      نوشته اصلی توسط Celine نمایش پست ها
      سلام
      دوستان چراغ قوه نورافکن باتری ۶ ولت ۴.۵ امپر سیلد اسید داره، و لامپ هالوژنی که داره بیشتر از ۵ امپر میکشه! مشکل هم خالی کردن باتری هست، بنظر شما باتری مشکل داره یا مصرف لامپ بالا هست؟
      سلام.
      وقتی روی باتری مینویسه 4.5آمپر معنیش این
      هست که در یک ساعت میتونه 4.5آمپر به شما
      بده. حالا اگه شما آمپر کمتری بگیری مثلا 2 آمپر
      میتونه بیشتر از 2 ساعت کار کنه. اگه آمپر بیشتر
      بگیری مثلا 9 آمپر میتونه نیم ساعت کار کنه.
      حالا اگه کار نمیکنه شاید احتمالا باتری فاسد شده
      دوستان عزیز همه ما بدون هیچ توقعی توی این انجمن دانسته هامون رو با هم به اشتراک میگذاریم. کمترین توقع یک لایک می باشد.

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : تعمیر چراغ قوه

        نوشته اصلی توسط P.maddah39 نمایش پست ها
        سلام.
        وقتی روی باتری مینویسه 4.5آمپر معنیش این
        هست که در یک ساعت میتونه 4.5آمپر به شما
        بده. حالا اگه شما آمپر کمتری بگیری مثلا 2 آمپر
        میتونه بیشتر از 2 ساعت کار کنه. اگه آمپر بیشتر
        بگیری مثلا 9 آمپر میتونه نیم ساعت کار کنه.
        حالا اگه کار نمیکنه شاید احتمالا باتری فاسد شده
        ممنون، رو این حساب کمتر از ی ساعت باید کار کنه، و برای طولانی تر شدن یا باید لامپ عوض شه یا باتری ، فقط از کجا میشه فهمید باتری فاسد شده؟ چون ولتاژ درست هست

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : تعمیر چراغ قوه

          نوشته اصلی توسط Celine نمایش پست ها
          ممنون، رو این حساب کمتر از ی ساعت باید کار کنه، و برای طولانی تر شدن یا باید لامپ عوض شه یا باتری ، فقط از کجا میشه فهمید باتری فاسد شده؟ چون ولتاژ درست هست
          به یک لامپ دیگه مثلا لامپ ال ای دی وصل کنید
          کسی که تو این حرفه هست احتمالا آمپر متر و یک
          لامپ ال ای دی دیگه دم دست باید داشته باشه.
          در ضمن شما میتونید مناسب خودتون یه لامپ ال
          ای دی طراحی کنید.
          دوستان عزیز همه ما بدون هیچ توقعی توی این انجمن دانسته هامون رو با هم به اشتراک میگذاریم. کمترین توقع یک لایک می باشد.

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : تعمیر چراغ قوه

            نوشته اصلی توسط Celine نمایش پست ها
            ممنون، رو این حساب کمتر از ی ساعت باید کار کنه، و برای طولانی تر شدن یا باید لامپ عوض شه یا باتری ، فقط از کجا میشه فهمید باتری فاسد شده؟ چون ولتاژ درست هست
            افت ولتاژ زیر بار رو اندازه بگیرید مقاومت داخلی باتری بدست میاد .
            اگر از مقدار نامیش بیشتر باشه باتری مرخصه .

            مثلا : باتری ۶ ولت اسیدی ولتاژ نامی اش زیر بار نامی ۶ ولته ...
            ولتاژ مدار باز فول شارژ حدود ۷.۲ ولته ( روی هر باتری مقادیرش نوشته شده ) .

            این باتری رو زیر بار فرضا ۲ آمپر میبریم ولتاژ مدار باز ( ۷.۲ ) میرسه به ۶.۶ ولت ... مقاومت داخلی باتری برابر است با :
            R=(Vo-Vl)/Iعدد گذاری کنید میشه ۷.۲ منهای ۶.۶ برابر ۰.۶ ولت تقسیم بر ۲ آمپر مساوی ۳۰۰ میلی اهم .
            پس باتری سالمه ( زیر بار نامی ۴ آمپر با مقاومت ۳۰۰ میلی اهم ولتاژ برابر ۷.۲ منهای ۱.۲ مساوی ۶ ولت میشه ) ...

            اگر مقاومت داخلی باتری این مثال فرضا ۱۰۰۰ میلی اهم در می اومد باتری فاسد شده ( زیر بار نامی ۴ آمپر افت ولتاژ ۴ ولت خواهد شد که یعنی خروجی زیر بار به ۳.۲ ولت میرسه و مشخصا خارج از رنجه )

            نه اون لامپ هالوژن نه اون باتری اسیدی ( ولو سالم باشن )توجیه استفاده ندارن ، هزینه برای تعمیر که هیچ ...
            همین مقدار نور رو با وزن یک دهم و عمر خیلی طولانی تر با یک باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر لیتیومی و Led فرضا ۳۰۰ میلی وات میشه گرفت .

            باتری با هر بار شارژ ۱۵ ساعت عمر میکنه ! قیمتشم خیلی ارزون تره

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : تعمیر چراغ قوه

              نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
              افت ولتاژ زیر بار رو اندازه بگیرید مقاومت داخلی باتری بدست میاد .
              اگر از مقدار نامیش بیشتر باشه باتری مرخصه .

              مثلا : باتری ۶ ولت اسیدی ولتاژ نامی اش زیر بار نامی ۶ ولته ...
              ولتاژ مدار باز فول شارژ حدود ۷.۲ ولته ( روی هر باتری مقادیرش نوشته شده ) .

              این باتری رو زیر بار فرضا ۲ آمپر میبریم ولتاژ مدار باز ( ۷.۲ ) میرسه به ۶.۶ ولت ... مقاومت داخلی باتری برابر است با :
              R=(Vo-Vl)/Iعدد گذاری کنید میشه ۷.۲ منهای ۶.۶ برابر ۰.۶ ولت تقسیم بر ۲ آمپر مساوی ۳۰۰ میلی اهم .
              پس باتری سالمه ( زیر بار نامی ۴ آمپر با مقاومت ۳۰۰ میلی اهم ولتاژ برابر ۷.۲ منهای ۱.۲ مساوی ۶ ولت میشه ) ...

              اگر مقاومت داخلی باتری این مثال فرضا ۱۰۰۰ میلی اهم در می اومد باتری فاسد شده ( زیر بار نامی ۴ آمپر افت ولتاژ ۴ ولت خواهد شد که یعنی خروجی زیر بار به ۳.۲ ولت میرسه و مشخصا خارج از رنجه )

              نه اون لامپ هالوژن نه اون باتری اسیدی ( ولو سالم باشن )توجیه استفاده ندارن ، هزینه برای تعمیر که هیچ ...
              همین مقدار نور رو با وزن یک دهم و عمر خیلی طولانی تر با یک باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر لیتیومی و Led فرضا ۳۰۰ میلی وات میشه گرفت .

              باتری با هر بار شارژ ۱۵ ساعت عمر میکنه ! قیمتشم خیلی ارزون تره
              ممنون ، با توجه به توضیحی که دادید چیزی خراب نیست ، همونطور که فرمودید به صرف نبست! ۸ تا ۱۲ ساعت شارژ ، نهایت ۱ ساعت استفاده، در مورد لیتیوم چون نورافکن هست باتری موازی میخواد فکر کنم،هزینه خیلی بیشتر میشه ولی اگه برا خودم بود حتما لیتیوم میزاشتم، حدود ۶ امپر

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : تعمیر چراغ قوه

                نوشته اصلی توسط Celine نمایش پست ها
                ممنون ، با توجه به توضیحی که دادید چیزی خراب نیست ، همونطور که فرمودید به صرف نبست! ۸ تا ۱۲ ساعت شارژ ، نهایت ۱ ساعت استفاده، در مورد لیتیوم چون نورافکن هست باتری موازی میخواد فکر کنم،هزینه خیلی بیشتر میشه ولی اگه برا خودم بود حتما لیتیوم میزاشتم، حدود ۶ امپر
                خواهش ...

                اوکی فقط ۶ آمپر برای LED رو اشتباه دارید حساب میکنید ...

                چراغ قوه های خیلی قوی LED حدود ۳ واته یعنی ۷۰۰ میلی آمپرن .

                ۳ وات نور از نظر قدرت یه چیزی معادل چراغ اصلی نور بالای اتوموبیله .
                لامپ رشته ای راندمانش برای هالوژنها که جزو بهترینهاشه رنج ۴- ۵ درصده .

                لامپ ۶۰ وات هالوژن خودرویی حدود ۲.۵ وات نور مفید داره ( بقیه اش گرماست و هدر میره )

                LED سه وات قیمتی نداره ...
                با هزینه یک باتری اسیدی سیل ۶ ولت ۵ آمپر بسته به کیفیت بین ۲ تا ۳ سلول 18650 میشه خرید که هر سلول یک ال ای دی ۳ وات رو حدود ۳ ساعت تغذیه میکنه .
                باتری اسیدی با ترکیب لامپ هالوژنی که معادل ال ای دی ۳ وات روشنایی بده تقریبا نداریم ( هالوژن حداقل ۶۰ واتی لازمه که این باتری نهایت بتونه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روشن نگهش داره ، بخاطر جریان 2C باتری های سیل دیپ سایکل قابل استفاده با این ریت جریان نیستن یا عمرشون به شدت افت میکنه )

                از نظر وزن و ابعاد باتری سیل در توان برابر حداقل ۸ برابر لیتیومیه .

                اونکه گفتم قیمتش خیلی ارزون تره و چند ساعت با هر بار شارژ دوام میاره منظورم باتری لیتیومی با led بود .
                باتری اسیدی خیلی وقته از رده خارج شده ، تنها نسل دارای توجیه اقتصادی باقیمانده باتری استارتره که اونم به دلیل برقی شدن خودروها ( یا کامل یا هیبرید ) باضافه تولید انبوه باتریهای لیتیومی سی ریت بالا در چند حوزه طی سالهای آینده باتری استارترها هم ناگزیر لیتیومی میشن .

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : تعمیر چراغ قوه

                  نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                  خواهش ...

                  اوکی فقط ۶ آمپر برای LED رو اشتباه دارید حساب میکنید ...

                  چراغ قوه های خیلی قوی LED حدود ۳ واته یعنی ۷۰۰ میلی آمپرن .

                  ۳ وات نور از نظر قدرت یه چیزی معادل چراغ اصلی نور بالای اتوموبیله .
                  لامپ رشته ای راندمانش برای هالوژنها که جزو بهترینهاشه رنج ۴- ۵ درصده .

                  لامپ ۶۰ وات هالوژن خودرویی حدود ۲.۵ وات نور مفید داره ( بقیه اش گرماست و هدر میره )

                  LED سه وات قیمتی نداره ...
                  با هزینه یک باتری اسیدی سیل ۶ ولت ۵ آمپر بسته به کیفیت بین ۲ تا ۳ سلول 18650 میشه خرید که هر سلول یک ال ای دی ۳ وات رو حدود ۳ ساعت تغذیه میکنه .
                  باتری اسیدی با ترکیب لامپ هالوژنی که معادل ال ای دی ۳ وات روشنایی بده تقریبا نداریم ( هالوژن حداقل ۶۰ واتی لازمه که این باتری نهایت بتونه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روشن نگهش داره ، بخاطر جریان 2C باتری های سیل دیپ سایکل قابل استفاده با این ریت جریان نیستن یا عمرشون به شدت افت میکنه )

                  از نظر وزن و ابعاد باتری سیل در توان برابر حداقل ۸ برابر لیتیومیه .

                  اونکه گفتم قیمتش خیلی ارزون تره و چند ساعت با هر بار شارژ دوام میاره منظورم باتری لیتیومی با led بود .
                  باتری اسیدی خیلی وقته از رده خارج شده ، تنها نسل دارای توجیه اقتصادی باقیمانده باتری استارتره که اونم به دلیل برقی شدن خودروها ( یا کامل یا هیبرید ) باضافه تولید انبوه باتریهای لیتیومی سی ریت بالا در چند حوزه طی سالهای آینده باتری استارترها هم ناگزیر لیتیومی میشن .
                  عالی، خیلی مفید بود برام ، ۶ امپر منظورم لامپ هالوژن بود، نمیدونستم led به همون اندازه نور داره، ممنون

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X