من این درایور رو باهاش کار کردم اما به نظرم کمی غیر منطقی میاد
ببینید ما یه استپر موتور را به اون وصل میکنیم و یکی یکی پالس میدیم و استپر موتور به موقعیت جدید میره حالا مگه نباید به طور خودکار خروجی ها رو غیر فعال کنه که استپر موتور بیش از حد گرم نشه؟
تو اگه به l297 دستور بدی هرکت می کنه
اگرم نه که ولتاژی در کار نیست
هرچه سعی کنیم لایه های نرم افزاری زیاد کرده و از سخت افزار دور کنیم مشکلات(باگ ها) کمتر خواهد شد(امنیت بیشتری خواهید داشت)
بهترین جواب دهنده برای سوال شما، خود شما هستید البته بعد تلاش،پشتکار و مطالعه بیشتر
میدونی مشکل ما کجاست؟سرمایه و مغز ها رو نمیتونیم یکجا جمع کنیم...
تعدادی ماژول GPS GP5MX1513F1 با بالاتریت حساسیت -170db به قیمت خرید بفروش میرسد
من فکر نمیکنم مشکل بزرگی باشه!!!
این درایور یه پایه داره به نام Enable
اگر این پایه غیر فعال بشه (در این آی سی صفر بشه) تمام خروجی ها به حالت غیر فعال میره
کسی یه مدار تو نرم افزار پروتیوس داره که با L297 یه استپر موتور را کنترل کنه داره
من که هر کار کردم این کنترلر کار نمیکنه
سلام
من فکر میکنم شما باید از l298 استفاده کنید اگر دیتاشیت این آی سی رو بگیرید نقشه و نحوه راه اندازی استپ موتور رو گفته.شما اگر از بافر uln2003 استفاده کنید که راحت تر هستید. دلیلی داره که این آی سی استفاده نمی کنید؟؟
آی سی L298 درایور موتور پله ایه و آی سی L297 کنترلر موتور پله ایه
من میخوام با یک پالس که همون پایه Clock آی سی l297 هست کدهای مورد نیاز برای موتور پله ای رو درست کنم و حالا برا تقویت میشه داد به L298 یا مثلا ترانزیستور و موسفت.
اما آی سی L297 را اگر ببندید میبینید که کدهای موتور پله ایه دو قطبی را درست میکنه و نه کدهای زیر رو
0001
0010
0100
1000
من هم اینجا و هم تو تاپیک رباتیک این سوال رو کردم اما انگار کسی بلد نیست. حالا نمیدونم باید ، یا باید :cry: ، یا باید :angry: ، یا باید ، یا اصلا باید بیخیال شم.
کنترل و حرکت یک استپ موتور پیچیده تر از اونی است که شما تصور میکنید فقط این رو بهتون بگم که اگر یک جزوه 40 صفحه ای که پر از فرمول است بخونید تازه می فهمید که در سیستم حرکت یک استپ موتور l297 لیلی است یا مجنون
دلیل هم اینه که که وقتی یک جریان متناوب در یک بوبین خیلی ساده ابتدایی جاری میشه چه بلایی سر جریان و بوبین میاد از جریان مشتق گرفته میشه از ولتاز اختلاف فاز پیدا میکنه بوبین وارد چرخه هیسترزیس میشه و.... فقط این رو بگم که درایور آماده برای یک استپ 12 ولتی از ولتاژ 110 ولت استفاده می کنن
تنها موردی که همه آدما یقین دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
داشتن عقله زیادتر از دیگر آدم ها است
آی سی L298 درایور موتور پله ایه و آی سی L297 کنترلر موتور پله ایه
من میخوام با یک پالس که همون پایه Clock آی سی l297 هست کدهای مورد نیاز برای موتور پله ای رو درست کنم و حالا برا تقویت میشه داد به L298 یا مثلا ترانزیستور و موسفت.
اما آی سی L297 را اگر ببندید میبینید که کدهای موتور پله ایه دو قطبی را درست میکنه و نه کدهای زیر رو
0001
0010
0100
1000
من هم اینجا و هم تو تاپیک رباتیک این سوال رو کردم اما انگار کسی بلد نیست. حالا نمیدونم باید ، یا باید :cry: ، یا باید :angry: ، یا باید ، یا اصلا باید بیخیال شم.
با سلام
همون طور که فرمودند l297 در دو حالت full و half کار میکنه. ولی این کد ها را تولید نمی کنه:0001،0010،0100،1000 oo:
در حالت full این کدها را تولید می کنه:
1010،1000،1001،0001،0101،0100،0110،0010
در حالت half این کدها را:
1010،1001،0101،0110
حالا سوال من اینه که اگه بخواهیم از حالت تک قطبی راه اندازی کنیم چکار باید بکنیم؟ یعنی این حالت در l297 پیش بینی نشده؟
فیلم آموزشی میکروکنترلر LPC1768
فیلم آموزشی تکمیلی و پیشرفته میکروکنترلر LPC1768
فیلم آموزش کاربردی زبان سی در میکروکنترلر ARM
فیلم آموزش مقدماتی میکروکنترلر LPC1788 به زودی ...
خیلی جالبه! این آی سی همین دو حالتی را که گفتم ایجاد می کنه ولی وقتی روی مد half باشه و یه فرکانس زیادتری بدیم و قطع کنیم یه دفعه این کدها از این به بعد تولید میشه :0001،0010،0100،1000 oo:
چه چیزی را من تنظیم نکردم که این طوری میشه؟
فیلم آموزشی میکروکنترلر LPC1768
فیلم آموزشی تکمیلی و پیشرفته میکروکنترلر LPC1768
فیلم آموزش کاربردی زبان سی در میکروکنترلر ARM
فیلم آموزش مقدماتی میکروکنترلر LPC1788 به زودی ...
برای این که بتوانیم موقعیت یک استپ موتور را ثابت نگه داریم ، باید ولتاژ پیوسته ای به آن اعمال کنیم. در این حالت استپ شدیدا گرم می شود. آیا این حرارت طبیعی است؟
برای این که بتوانیم موقعیت یک استپ موتور را ثابت نگه داریم ، باید ولتاژ پیوسته ای به آن اعمال کنیم. در این حالت استپ شدیدا گرم می شود. آیا این حرارت طبیعی است؟
زمانی که ما به استپ پالس میدیم XL سیم پیچ بالا میری و جریان کمتری عبور میکنه اما در حالت ثابت که موتور قفل هم میشه جریان زیادی عبور میکنه که این باعث بگرم شدن میشه.حالا سوال من اینه که من یه موتور استپ دارم 1.2 ولتی 4 امپر ، ولتاژی که به درایور میدم و موتور رو درایو میکنه 12 ولت هست و زمانی هم که موتور درحال چرخیدن هست گرمای چندانی نداره اما زمانی که کلاک رو کم میکنم و دور موتور کم میشه (به دلیل پایین امدن فرکانس XL کاهش پیدا میکنه) و یا موتر می ایسته و قفل میشه جریان زیادی هم عبور میکنه و موتور داغ میشه .چه باید کرد که جریان عبوری از 4 امپر بیشتر نشه؟ چه مداری میشه به درایورمون اضافه کرد تا جریان عبوری رو کنترل کنیم؟
دیدگاه