پاسخ : تشخیص مانع به روش ارزان
شما باید در حالتی که موتور روشن هست ولی باری روش نیست مقدار ولتاژ باتری رو بخونید . این مقدار میشه مقدار مرجعتون . حالا برای اینکه بفهمید موتور قفل کرده یا نه باید ولتاژ موتور رو دائم بخونید و از اون کم کنید . این طور که من متوجه شدم شما دائم دارید ولتاژ باتری و موتور رو می خونید و از هم کم می کنید . این باعث میشه مقدارش تقریبا ثابت باشه . در اصل فقط شما باید فقط یکبار ولتاژ باتری رو بخونید و اون رو مرجع بگیرید و اون هم وقتی هست که موتور بدون بار کار می کنه. از اون جایی که ممکنه ولتاژ باتری پس از مدتی کاهش پیدا کنه می تونید عمل خوندن ولتاژ باتری رو در لحظاتی که موتور قفل نیست انجام بدید و به عنوان مرجع در نظر بگیرید .
در تست هایی که من روی دو موتور 12 ولت با گشتاور 13kg.cm داشتم مقدار ولتاژ در حال بدون بار تقریبا 12 و در حالت قفل تقریبا 8 بوده . یعنی 4 ولت کاهش ولتاژ داشته .
شما باید در حالتی که موتور روشن هست ولی باری روش نیست مقدار ولتاژ باتری رو بخونید . این مقدار میشه مقدار مرجعتون . حالا برای اینکه بفهمید موتور قفل کرده یا نه باید ولتاژ موتور رو دائم بخونید و از اون کم کنید . این طور که من متوجه شدم شما دائم دارید ولتاژ باتری و موتور رو می خونید و از هم کم می کنید . این باعث میشه مقدارش تقریبا ثابت باشه . در اصل فقط شما باید فقط یکبار ولتاژ باتری رو بخونید و اون رو مرجع بگیرید و اون هم وقتی هست که موتور بدون بار کار می کنه. از اون جایی که ممکنه ولتاژ باتری پس از مدتی کاهش پیدا کنه می تونید عمل خوندن ولتاژ باتری رو در لحظاتی که موتور قفل نیست انجام بدید و به عنوان مرجع در نظر بگیرید .
در تست هایی که من روی دو موتور 12 ولت با گشتاور 13kg.cm داشتم مقدار ولتاژ در حال بدون بار تقریبا 12 و در حالت قفل تقریبا 8 بوده . یعنی 4 ولت کاهش ولتاژ داشته .
دیدگاه