اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

    سلام دوستان
    من یه موتور یه ماشین الکتریکی کوچیک رو برسی میکردم متوجه شدم منبع تغذیه 2 آمپری من نمیتونه موتور رو بچرخونه اما وقتی از یه رله که خود کارخونه در راه موتور قرار داده استفاده میکنم به راحتی شروع به چرخش میکنه
    سوالم از دوستان اینه که این رله این وسط چه میکنه که همچین کار عجیبی انجام میده
    (توجه کنید دوستان رله به صورت متعارف استفاده نشده و این عجیبه ،رله به صورت عادی فرمان نمی گیره و فقط در مسیر قرار گرفته)
    لینک تصاویر
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/54734445773004117044.jpg
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/98074204650487757323.jpg
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/36776994962879995941.jpg
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/40236051372547334095.jpg

    #2
    پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

    سلام
    یعنی وقتی منبع رو مستقیما به موتور میزنی کار نمیکنه؟
    من دیتاشیت رله رو دیدم چیز خاصی متوجه نشدم
    یعنی یه سر تغذیه وصل به پایه مشترک رله و سر دیگش به موتور و سر دیگه موتور به تغذیه؟
    telgram:09396888049

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

      نوشته اصلی توسط reverent1000
      سلام دوستان
      من یه موتور یه ماشین الکتریکی کوچیک رو برسی میکردم متوجه شدم منبع تغذیه 2 آمپری من نمیتونه موتور رو بچرخونه اما وقتی از یه رله که خود کارخونه در راه موتور قرار داده استفاده میکنم به راحتی شروع به چرخش میکنه
      سوالم از دوستان اینه که این رله این وسط چه میکنه که همچین کار عجیبی انجام میده
      (توجه کنید دوستان رله به صورت متعارف استفاده نشده و این عجیبه ،رله به صورت عادی فرمان نمی گیره و فقط در مسیر قرار گرفته)
      لینک تصاویر
      http://upload7.ir/imgs/2014-11/54734445773004117044.jpg
      http://upload7.ir/imgs/2014-11/98074204650487757323.jpg
      http://upload7.ir/imgs/2014-11/36776994962879995941.jpg
      http://upload7.ir/imgs/2014-11/40236051372547334095.jpg
      سلام
      مشخص نکردید از چه منبع تغذیه ای استفاده کردید .................
      احتمالآ منبع تغذیه سویچینگ هست وقتی مستقیم به موتور وصل میکنید به علت جریان بزرگ راه انندازی موتور
      ولتاژ خروجی قطع میشه .........................
      اما وقتی رله در مسیر وجود داره در لحظه قطع شدن ولتاژ رله منبع تغذیه رو از موتور جدا میکنه به این ترتیب قطع و وصل
      مکرر رله رو خواهیم داشت که باعث راه افتادن موتور میشه وقتی موتور به دور نامی نزدیک بشه جریان کاهش پیدا میکنه
      و ولتاژ دیگه قطع نمیشه و رله در حالت وصل باقی میمونه...............

      اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

        نوشته اصلی توسط Ghasede del
        سلام
        مشخص نکردید از چه منبع تغذیه ای استفاده کردید .................
        احتمالآ منبع تغذیه سویچینگ هست وقتی مستقیم به موتور وصل میکنید به علت جریان بزرگ راه انندازی موتور
        ولتاژ خروجی قطع میشه .........................
        اما وقتی رله در مسیر وجود داره در لحظه قطع شدن ولتاژ رله منبع تغذیه رو از موتور جدا میکنه به این ترتیب قطع و وصل
        مکرر رله رو خواهیم داشت که باعث راه افتادن موتور میشه وقتی موتور به دور نامی نزدیک بشه جریان کاهش پیدا میکنه
        و ولتاژ دیگه قطع نمیشه و رله در حالت وصل باقی میمونه...............
        آها آفرین همینه رله بعضی وقتها تق تق صدا میده سریع و بعد ثابت میشه و از اون جالبتر اینه که وقتی تغذیه رو جدا میکنم تا وقتی موتور اینرسی داره و میچرخه رله وصله...

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

          نوشته اصلی توسط jumper
          سلام
          یعنی وقتی منبع رو مستقیما به موتور میزنی کار نمیکنه؟
          من دیتاشیت رله رو دیدم چیز خاصی متوجه نشدم
          یعنی یه سر تغذیه وصل به پایه مشترک رله و سر دیگش به موتور و سر دیگه موتور به تغذیه؟
          آره یه همچین چیزیه مثل اینکه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

            نوشته اصلی توسط Ghasede del
            سلام
            مشخص نکردید از چه منبع تغذیه ای استفاده کردید .................
            احتمالآ منبع تغذیه سویچینگ هست وقتی مستقیم به موتور وصل میکنید به علت جریان بزرگ راه انندازی موتور
            ولتاژ خروجی قطع میشه .........................
            اما وقتی رله در مسیر وجود داره در لحظه قطع شدن ولتاژ رله منبع تغذیه رو از موتور جدا میکنه به این ترتیب قطع و وصل
            مکرر رله رو خواهیم داشت که باعث راه افتادن موتور میشه وقتی موتور به دور نامی نزدیک بشه جریان کاهش پیدا میکنه
            و ولتاژ دیگه قطع نمیشه و رله در حالت وصل باقی میمونه...............
            اما یه موضوعی (منبع سوچینگ نیست و ترانس عادی پل دیود و خازن )والان رفتم خودم تغذیه رو زدم به سر موتور و یه سرش رو تند تند قطع و وصل کرم(کار رله رو کردم مثلا)اما موتور راه نیوفتاد

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

              نوشته اصلی توسط reverent1000
              اما یه موضوعی (منبع سوچینگ نیست و ترانس عادی پل دیود و خازن )والان رفتم خودم تغذیه رو زدم به سر موتور و یه سرش رو تند تند قطع و وصل کرم(کار رله رو کردم مثلا)اما موتور راه نیوفتاد
              مقدار خازن صافی بعد از پل دیود رو افزایش بدید دوباره تست کنید.........

              اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : پاسخ : پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

                نوشته اصلی توسط Ghasede del
                مقدار خازن صافی بعد از پل دیود رو افزایش بدید دوباره تست کنید.........
                من اصلا با اون کاری ندارم
                من میگم چرا همین منبع با رله مثل بنز موتور رو میچرخونه اما بدونه رله تکون هم نمیده :eek:
                این رله یه داستان داره
                حتما یه تکنیک خفنه oo:
                انگار از بوبین رله یه سواستفاده ای میکنه
                استاد تورو خدا دلیلش رو پیدا کن مردم از فوضولی :angry:

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

                  من خازن موازی با موتور رو زیاد کردم و تونستم موتور رو راه اندازی کنم با اینکه خازن 4700 16 ولت بود اما داغ میشد و ولتاژ موتور 12 بیشتر نیست oo:

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

                    نوشته اصلی توسط reverent1000
                    من خازن موازی با موتور رو زیاد کردم و تونستم موتور رو راه اندازی کنم با اینکه خازن 4700 16 ولت بود اما داغ میشد و ولتاژ موتور 12 بیشتر نیست oo:
                    برای ظرفیت و جریان های بالا و در صورت استفاده ی خازن های چینی معمول و منبع معمولی ک ولتاژش چند ولتی از ولتاژ نامی اش بالاتر است،
                    حداقل ولتاژ خازن شما باید دوبرابر ولتاژ اسمی باشه.
                    ضمنن یک دیود محافظ هم با خازن و موتور موازی کنید.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

                      فک کنم کاری که کرده این بوده که سلف اضافه بار رو میبینه ونمیزاره این اضافه بار رو منبع تاثیر بزاره احتمالا همینه آخه ما یه استاد داشتیم میخواست همچین کاری رو انجام بده :icon_razz:
                      عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

                        نوشته اصلی توسط reverent1000
                        سلام دوستان
                        من یه موتور یه ماشین الکتریکی کوچیک رو برسی میکردم متوجه شدم منبع تغذیه 2 آمپری من نمیتونه موتور رو بچرخونه اما وقتی از یه رله که خود کارخونه در راه موتور قرار داده استفاده میکنم به راحتی شروع به ..........
                        سلام به همگی
                        ی چنتا سوال برام پیش اومد...
                        مگه رله ها در حالت عادی باز نیست؟؟ خب با توجه به صحبت ها و عکسا مداری برای قطع و وصل نبود که!
                        اگه این رله درحالت عادی بسته باشه، دوستی که فرمودن این رله برای جلوگیری از قطع و وصل شدن منبعه و با این کار باعث میشه کم کم موتور به دور نامیش برسه، چجوری رله قطع و وصل میشه؟؟
                        و در نهایت کسی به دلیلش پی نبرد؟؟ آیا

                        و ی مورد دیگه، موتوره دیتاشیت نداره؟؟ یا حداقل مدل موتور؟؟
                        آدم ها همه میپندارند که زنده اند،برای آنها تنها نشانه حیات بخار گرم نفس هایشان است!!
                        کسی از کسی نمیپرسد، آهای فلانی...
                        از خانه ی دلت چ خبر؟؟ گرم است؟؟ نوری دارد هنوز؟؟ ...

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راه اندازی موتور DC با جریان کمتر از مورد نیاز

                          نوشته اصلی توسط darkknightrobo
                          سلام به همگی
                          ی چنتا سوال برام پیش اومد...
                          مگه رله ها در حالت عادی باز نیست؟؟ خب با توجه به صحبت ها و عکسا مداری برای قطع و وصل نبود که!
                          اگه این رله درحالت عادی بسته باشه، دوستی که فرمودن این رله برای جلوگیری از قطع و وصل شدن منبعه و با این کار باعث میشه کم کم موتور به دور نامیش برسه، چجوری رله قطع و وصل میشه؟؟
                          و در نهایت کسی به دلیلش پی نبرد؟؟ آیا

                          و ی مورد دیگه، موتوره دیتاشیت نداره؟؟ یا حداقل مدل موتور؟؟
                          سلام
                          این مطلب چیز خیلی عجیبی نیست .........ظاهرآ بنده خوب توضیح ندادم :redface:
                          بری درک مطلب باید موتور .............خازن................و رله رو خوب بشناسید..
                          1-موتور در حال سکون تا 9 برابر جریان نامی لازم داره تا حرکت کنه............
                          وقتی که بدور نامی رسید جریان مصرفی 9 برابر کمتر میشه..........
                          2-خازن هم که میدونید وقتی شارژ بشه میتونه جریان لحظه ای بالایی رو در حین دشارژ تحویل بده...........
                          3- رله برای اینکه کنتاکتش بسته بشه نیاز داره ولتاژی نزدیک به ولتاژ نامی بهش بدین اما همینکه عمل کرد کنتاکش بسته شد می تونید ولتاژ
                          رو به میزان زیادی کم کنید و کنتاکت همچنان بسته باقی بمونه..............دلیش هم اینه که در لحظه قطع بودن رله مسیر میدان مغناطیسی هسته
                          بازه و برای ایجاد فوران مغناطیسی که بتونه مسیر رو ببنده جریان مشخصی باید از سیم پیچ بوبینش بگذره اما همینکه مسیر میدان مقناطیسی بسته
                          شد با جریان کمتر بسته باقی میمونه......................
                          لحظه اول که ترانس به برق وصل میشه رله تا شارژ شدن تقریبآ کامل خازن عمل نمیکنه ..............بعد که ولتاژ به اندازه ای رسید که رله وصل شد
                          رله عمل کرده و کنتاکت رله انرژی ذخیره شده در خازن رو به موتور تزریق میکنه تا جاییکه ولتاژ اونقدر پایین بیاد تا رله قطع بشه..........
                          این سیکل تا اونجا ادامه پیدا میکنه تا اینکه سرعت موتور به حدی میرسه که دیگه ولتاژ خازن رو پایین نمیاره و رله وصل باقی میمونه موتور که
                          از لحظه راه اندازی دور شده با جریانی که ترانس تامین میکنه به حرکت ادامه میده..............پس در ابتدای وصل ترانس به برق شاهد تیک تیک کردن رله خواهیم بود
                          این در صورتی امکان داره که بار سنگینی رو موتور نباشه..................


                          اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X