دوستان سلام من دوتا موتور dc از فروشگاه eca خریداری کردم ولی در راه اندازیشون به مشکل خوردم ، پاور من ۱۲ ولت ۱۰ امپر هست ولی این دوتا موتور در لحظه ی استارتشون هرکدوم به اندازه ی ۱۰ امپر میکشن (مقداری روشون بار هست) به همین خاطر پاور من خاموش میشه به نظرتون چی میتونم سر راه این موتور ها بذارم که جریان اولیشون پایین بیاد ؟ بعد از این که راه میوفتن موتور ها جریان هرکدوم به ۴ امپر میرسه لینک مشخصات موتور ها : https://eshop.eca.ir/%D9%85%D9%88%D8...%88%D9%86.html
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
جریان کشی اولیه موتور dc
Collapse
X
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط hojjat0078 نمایش پست هادوستان کسی نیس کمک کنه چند روز بیشتر وقت ندارم لطفا کمکم کنید ممنون
اولا شما باید استارت همزمان نداشته باشین یعنی هر موتور رو جداگانه استارت کنین.
و تنها کاری که جریان راه اندازی موتور رو کم میکنه راه اندازی بصورت سافت استارت هست.
یعنی سرعت از صفر با شیب زیاد بشه. برای سافت استارت هم نیاز به درایو pwm دارین.کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.
- تشکرها 2
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
پیشنهاد میکنم یک پاور دیگه هم تهیه کنید.جریان هر موتور 4 آمپر دوتاش 8 آمپر عمرا پاور 10 آمپری بدون گرم کردن و تلفات جواب بده بر فرض اینکه 8 آمپرهم بدهدر جهان هرگز مشو مدیون احساس کسی - تا نباشد رایگان مهرت گروگان کسی
گوهر خود را نزن بر سنگ هر ناقابلی - صبر کن پیدا شود گوهر شناس قابلی
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
دوستان منم همین مشکل رو دارم ولی یک مقدارمتفاوت. چون تازه ثبت نام کردم نمیتونم تاپیک جدید بزنم ممنون میشم کمکم کنید
یک موتور dc دارم که مشخصاتشو نمیدونم ولی به صورت اورجینال دستگاه با باتری 7.2 ولت و 1500 میلی آمپر ni-cd کار میکرده.
حالا میخوام با آداپتور کار کنه به جای باتری. برای این کار یک آداپتور 7.5 ولت 2 آمپر خریدم که با مشکل استارت و استاپ شدن مداوم (تقریبا هر نیم ثانیه) مواجه شدم.
با مولتی متر که چک کردم دیدم موتور تا 3.7 آمپر هم میکشه که فقط این کشش جریان برای لحظه استارت نیست و در طول مدت کار کردن هم هست. فقط مولتی متر چون سیستم ایمنی خود آداپتور رو از کار مینداخت موتور کار میکرد.
من نیاز دارم که به طریقی تنها 1500 میلی آمپر به این موتور وارد کنم حداکثر و تحت هیچ شرایطی آمپر بالاتری وارد نکشه. ممنون میشم راهنماییم کنید.
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط raminsh89 نمایش پست هادوستان منم همین مشکل رو دارم ولی یک مقدارمتفاوت. چون تازه ثبت نام کردم نمیتونم تاپیک جدید بزنم ممنون میشم کمکم کنید
یک موتور dc دارم که مشخصاتشو نمیدونم ولی به صورت اورجینال دستگاه با باتری 7.2 ولت و 1500 میلی آمپر ni-cd کار میکرده.
حالا میخوام با آداپتور کار کنه به جای باتری. برای این کار یک آداپتور 7.5 ولت 2 آمپر خریدم که با مشکل استارت و استاپ شدن مداوم (تقریبا هر نیم ثانیه) مواجه شدم.
با مولتی متر که چک کردم دیدم موتور تا 3.7 آمپر هم میکشه که فقط این کشش جریان برای لحظه استارت نیست و در طول مدت کار کردن هم هست. فقط مولتی متر چون سیستم ایمنی خود آداپتور رو از کار مینداخت موتور کار میکرد.
من نیاز دارم که به طریقی تنها 1500 میلی آمپر به این موتور وارد کنم حداکثر و تحت هیچ شرایطی آمپر بالاتری وارد نکشه. ممنون میشم راهنماییم کنید.
وقتی با مشکل استارت و استاپ مواجه میشید یعنی منبع تغذیه نمیتونه جریان مورد نیاز لود را تامین کند و ولتاژ خروجی افت میکند. تنها راه حل مشکل، استفاده از منبع تغذیه با توانایی جریاندهی بیشتر میباشد. خودتان هم نوشته اید که در کارکرد معمول هم موتور 3.7 آمپر جریان میکشد.
در هر حال شما میتوانید جریان ورودی به موتور را محدود کنید ولی به موتور هم این حق را بدهید که با جریانی کمتر از جریان مورد نیاز، بدرستی عمل نکند.
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط raminsh89 نمایش پست هادوستان منم همین مشکل رو دارم ولی یک مقدارمتفاوت. چون تازه ثبت نام کردم نمیتونم تاپیک جدید بزنم ممنون میشم کمکم کنید
یک موتور dc دارم که مشخصاتشو نمیدونم ولی به صورت اورجینال دستگاه با باتری 7.2 ولت و 1500 میلی آمپر ni-cd کار میکرده.
حالا میخوام با آداپتور کار کنه به جای باتری. برای این کار یک آداپتور 7.5 ولت 2 آمپر خریدم که با مشکل استارت و استاپ شدن مداوم (تقریبا هر نیم ثانیه) مواجه شدم.
با مولتی متر که چک کردم دیدم موتور تا 3.7 آمپر هم میکشه که فقط این کشش جریان برای لحظه استارت نیست و در طول مدت کار کردن هم هست. فقط مولتی متر چون سیستم ایمنی خود آداپتور رو از کار مینداخت موتور کار میکرد.
من نیاز دارم که به طریقی تنها 1500 میلی آمپر به این موتور وارد کنم حداکثر و تحت هیچ شرایطی آمپر بالاتری وارد نکشه. ممنون میشم راهنماییم کنید.
جریان دادنی نیست! کشیدنی هست.
اگه بخواین که جریان کششی موتور رو محدود کنین،طبق قانون اهم باید ولتاژی که به
موتور میرسه رو کاهش بدین.که باعث کاهش سرعت و قدرت موتور هم میشه.
کافیه 8 تا دیود 1N5408 رو باهم سری کنین و سر راه موتور قرار بدین.
اینطوری ولتاژی که به موتور میرسه کاهش پیدا میکنه و باعث کاهش جریان
کششی میشه.
موفق و پیروز باشید.
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط evergreen نمایش پست هابا سلام
وقتی با مشکل استارت و استاپ مواجه میشید یعنی منبع تغذیه نمیتونه جریان مورد نیاز لود را تامین کند و ولتاژ خروجی افت میکند. تنها راه حل مشکل، استفاده از منبع تغذیه با توانایی جریاندهی بیشتر میباشد. خودتان هم نوشته اید که در کارکرد معمول هم موتور 3.7 آمپر جریان میکشد.
در هر حال شما میتوانید جریان ورودی به موتور را محدود کنید ولی به موتور هم این حق را بدهید که با جریانی کمتر از جریان مورد نیاز، بدرستی عمل نکند.
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست هاسلام و درود،
جریان دادنی نیست! کشیدنی هست.
اگه بخواین که جریان کششی موتور رو محدود کنین،طبق قانون اهم باید ولتاژی که به
موتور میرسه رو کاهش بدین.که باعث کاهش سرعت و قدرت موتور هم میشه.
کافیه 8 تا دیود 1N5408 رو باهم سری کنین و سر راه موتور قرار بدین.
اینطوری ولتاژی که به موتور میرسه کاهش پیدا میکنه و باعث کاهش جریان
کششی میشه.
موفق و پیروز باشید.
متوجه شدم که دیود ولتاژ رو کم میکنه ولی سوالم اینه که در نهایت به 1.5 آمپر میرسیم؟جدیدترین ویرایش توسط raminsh89; ۱۴:۵۰ ۱۴۰۰/۰۵/۲۵.
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط raminsh89 نمایش پست هادقیقا منم میخوام با سرعت و قدرت کمتری موتور بچرخه.در واقع میخوام با همون یک و نیم آمپر بچرخه.
شما نمیتوانید برای موتور جریان تعیین کنید، چرا که جریان کشی موتور بستگی به ساختار مکانیکی و الکتریکی آن دارد. اگر میخواهید موتور با سرعت کمتری کار کند باید ابتدا با یک منبع ولتاژ متغیر که قدرت جریان دهی کافی داشته باشد امتحان کنید که در چه ولتاژی دور مورد نیاز شما حاصل میشود. بعد هم تست کنید که در آن ولتاژ چه جریانی توسط موتور کشیده میشود. ضمنا باید توجه داشته باشید که جریان مورد نیاز در زمان راه اندازی بیشتر از جریانی است که در سرعت مورد نظرتان موتور میکشد و اگر آن جریان تامین نشود موتور راه نخواهد افتاد و سیم پیچهای آن شروع به گرم شدن میکند.
- تشکرها 2
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط raminsh89 نمایش پست هادقیقا منم میخوام با سرعت و قدرت کمتری موتور بچرخه.در واقع میخوام با همون یک و نیم آمپر بچرخه.
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
ببخشید من خیلی سر در نمیارم برای همین دوباره میپرسم. 8 تا دیودی که فرمودین رو بگیرم و سری کنم باعث میشه این آمپر 3.7 به 1.5 کاهش پیدا کنه؟
متوجه شدم که دیود ولتاژ رو کم میکنه ولی سوالم اینه که در نهایت به 1.5 آمپر میرسیم؟
بله،همونطور که گفتم ،در مصرف کننده هایی
مثل موتور DC و لامپ رشته ای و المنت و ...
با کاهش ولتاژ اعمال شده به مصرف کننده،
جریان کششی هم به همون مقدار کاهش
پیدا میکنه .
یعنی قانون اهم براشون کاملا صدق میکنه.
V÷ohm = I
در ضمن اگر موتور کار نکرد،جهت دیود ها اشتباه
هست.
موفق و پیروز باشید.
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
سلام و تشکر بابت راهنماییاتون.
من 5 تا دیود 1N5408 رو به صورت سری و روی سیم مثبت آداپتور نصب کردم و آمپر به زیر 2 اومد و مشکل بابت توقف و حرکت موتور حل شد و با راهنمایی های شما آمپر پایین اومد.
حالا مشکلم داغ شدن زیاد دیودهاس. نمیدونم طبیعی هست یا نه اینقدر داغ شدن. با اینکه میدونم این دیودها (1N5408) 3 آمپر هستن بازم حس میکنم بیش از حد داغ میشن.
طوری که دست رو میسوزونن.
ممنون میشم راهنماییم کنید که این حالت اکیه و طبیعی هست. اگر نه چه باید کرد؟
- تشکرها 1
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط hojjat0078 نمایش پست هادوستان سلام من دوتا موتور dc از فروشگاه eca خریداری کردم ولی در راه اندازیشون به مشکل خوردم ، پاور من ۱۲ ولت ۱۰ امپر هست ولی این دوتا موتور در لحظه ی استارتشون هرکدوم به اندازه ی ۱۰ امپر میکشن (مقداری روشون بار هست) به همین خاطر پاور من خاموش میشه به نظرتون چی میتونم سر راه این موتور ها بذارم که جریان اولیشون پایین بیاد ؟ بعد از این که راه میوفتن موتور ها جریان هرکدوم به ۴ امپر میرسه لینک مشخصات موتور ها : https://eshop.eca.ir/%D9%85%D9%88%D8...%88%D9%86.html
باسلام
مشکل شما بخاطر نبود خازن راه انداز موازی با موتور هستش.
یک خازن 1000میکروفاراد (ولتاژی بالاتر از ولتاژ راه اندازی) روی مسیر جریان نصب کنید و سیم همراه با خازن رو به موتور بزنید تا در لحظه اول خازن موتور رو راه اندازی کنه بعد منبع تغذیه. موفق باشید.
** در صورتیکه جواب نداد از دو یا سه خازن 1000میکروفارادی استفاده کنید ولی اصولا باید همین مقدار جواب بده ***جدیدترین ویرایش توسط shahinb007; ۲۳:۴۴ ۱۴۰۰/۰۵/۳۰.*** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***
- تشکرها 1
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط raminsh89 نمایش پست هاسلام و تشکر بابت راهنماییاتون.
من 5 تا دیود 1N5408 رو به صورت سری و روی سیم مثبت آداپتور نصب کردم و آمپر به زیر 2 اومد و مشکل بابت توقف و حرکت موتور حل شد و با راهنمایی های شما آمپر پایین اومد.
حالا مشکلم داغ شدن زیاد دیودهاس. نمیدونم طبیعی هست یا نه اینقدر داغ شدن. با اینکه میدونم این دیودها (1N5408) 3 آمپر هستن بازم حس میکنم بیش از حد داغ میشن.
طوری که دست رو میسوزونن.
ممنون میشم راهنماییم کنید که این حالت اکیه و طبیعی هست. اگر نه چه باید کرد؟
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط raminsh89 نمایش پست هادوستان اینو لطفا جواب بدید تشکر
دوست عزیز این دیود ها نامی جریان 3 آمپر میدن و مقدار واقعی کمی کمتره . شما توان تلفاتی خود دیود رو محاسبه کنید همین داغ شدن بدست میاد و طبیعیه البته نباید بیش از حد داغ بشه وگرنه خواهد سوخت.
اگر مشکل شما همانند مشکل دوست عزیزمان، استارت و قطع منبع تغذیه هست از خازن راه انداز استفاده کنید. این خازن باید روی سیم رابطی که به موتور متصل میشه نصب بشه و لحظه اتصال سیم تغذیه، خازن باید پر باشه و همراه سیم متصل بشه.*** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***
- تشکرها 1
دیدگاه
-
پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc
نوشته اصلی توسط raminsh89 نمایش پست هاسلام و تشکر بابت راهنماییاتون.
من 5 تا دیود 1N5408 رو به صورت سری و روی سیم مثبت آداپتور نصب کردم و آمپر به زیر 2 اومد و مشکل بابت توقف و حرکت موتور حل شد و با راهنمایی های شما آمپر پایین اومد.
حالا مشکلم داغ شدن زیاد دیودهاس. نمیدونم طبیعی هست یا نه اینقدر داغ شدن. با اینکه میدونم این دیودها (1N5408) 3 آمپر هستن بازم حس میکنم بیش از حد داغ میشن.
طوری که دست رو میسوزونن.
ممنون میشم راهنماییم کنید که این حالت اکیه و طبیعی هست. اگر نه چه باید کرد؟
اگه گرمای دیود ها به اندازه ای باشه که بعد چند ثانیه دست رو میسوزونه،
این گرما طبیعیه.
اما اگه گرما به قدری باشه که دست در همون لحظه اول بسوزه،نشون میده که دیود
اصل نیست و ناچارا باید با هر دیود 1N5408، یک دیود 1N5408 دیگر هم موازی
کرد.
موفق و پیروز باشید.
دیدگاه
دیدگاه