اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

جریان کشی اولیه موتور dc

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    نوشته اصلی توسط shahinb007 نمایش پست ها
    پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc




    باسلام
    مشکل شما بخاطر نبود خازن راه انداز موازی با موتور هستش.
    یک خازن 1000میکروفاراد (ولتاژی بالاتر از ولتاژ راه اندازی) روی مسیر جریان نصب کنید و سیم همراه با خازن رو به موتور بزنید تا در لحظه اول خازن موتور رو راه اندازی کنه بعد منبع تغذیه. موفق باشید.

    ** در صورتیکه جواب نداد از دو یا سه خازن 1000میکروفارادی استفاده کنید ولی اصولا باید همین مقدار جواب بده ***
    سلام و درود
    به صورت سری با موتور با موازی با آن باشد؟

    دیدگاه


      #17
      نوشته اصلی توسط shahinb007 نمایش پست ها
      پاسخ : جریان کشی اولیه موتور dc



      باسلام
      دوست عزیز این دیود ها نامی جریان 3 آمپر میدن و مقدار واقعی کمی کمتره . شما توان تلفاتی خود دیود رو محاسبه کنید همین داغ شدن بدست میاد و طبیعیه البته نباید بیش از حد داغ بشه وگرنه خواهد سوخت.
      اگر مشکل شما همانند مشکل دوست عزیزمان، استارت و قطع منبع تغذیه هست از خازن راه انداز استفاده کنید. این خازن باید روی سیم رابطی که به موتور متصل میشه نصب بشه و لحظه اتصال سیم تغذیه، خازن باید پر باشه و همراه سیم متصل بشه.
      سلام
      سپاس
      به صورت موازی با سری با موتور؟

      اینکه فرمودید با سیم منبع و در حالت پر وصل شود چطور در مدار ثابت با کلید نصبش کنیم یعنی نقشه اش چطوره؟

      دیدگاه


        #18
        از نظر علمی چرا دیود مشکل را کم می کند
        مگر نقش آن یک سو سازی نیست؟
        اما احساس کردم در اینجا فقط در نقش یک مقاومت هستند
        ممنون میشم در درک این موضوع کمک کنید

        دیدگاه


          #19
          نوشته اصلی توسط morteza228 نمایش پست ها

          سلام و درود
          به صورت سری با موتور با موازی با آن باشد؟
          باسلام
          خازن باید موازی با موتور یا منبع تغذیه باشد. در لحظه استارت، موتور جریان مورد نیازش رو از خازن میگیرد.
          موفق باشید
          *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

          دیدگاه


            #20
            نوشته اصلی توسط morteza228 نمایش پست ها
            از نظر علمی چرا دیود مشکل را کم می کند
            مگر نقش آن یک سو سازی نیست؟
            اما احساس کردم در اینجا فقط در نقش یک مقاومت هستند
            ممنون میشم در درک این موضوع کمک کنید
            دیود دقیقا مانند یک رگولاتور جریان ثابت در این مدار نقش ایفا میکند بخاطر همین کار میده.
            البته مثل مقاومت به سرعت داغ میشه. در کل استفاده از دیود بصورت سری با موتور جهت محدود سازی جریان توصیه نمیشود.
            *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

            دیدگاه


            • morteza228
              morteza228 دیدگاه ثبت کرد
              Editing a comment
              سپاس از پاسخ شما

            #21
            از نظر علمی چرا دیود مشکل را کم می کند
            مگر نقش آن یک سو سازی نیست؟
            اما احساس کردم در اینجا فقط در نقش یک مقاومت هستند
            ممنون میشم در درک این موضوع کمک کنید​

            درود
            دیود های سیلیکونی بخاطر ساختار کریستالی آنها در حالت فوروارد 0.7 ولت افت ولتاژ در دو سرشان ظاهر میشود ( دیود های ژرمانیمی 0.2 ولت) و اگر جریان بالایی از آنها عبور کند حاصلضرب این جریان در 0.7 ولت مقدار وات تلفاتی روی آنهاست که بصورت گرما ظاهر میشود. در دیودهای قدرت مورد استفاده در جریانهای بالا آنها را هم مانند ترانزیستور و یا سایر عناصر قدرت مثل تریستور و ترایاک روی هیت سینک نصب میکنند که گرمای ظاهر شده بر اثر تلفات دفع شده باعث سوختن دیود نشود حتی گاهی اوقات حتی از تهویه اجباری (مثل فن) برای خنک کردن هیت سینک نیز استفاده میشود.
            اصولا پایین آوردن ولتاژ چه به صورت سری کردن مقاومت و چه بصورت دیود باشد کاری غیر اصولی و اتلاف انرژی داده شده بصورت گرماست وهیچ طراح الکترونیک حرفه ا از این روش استفاده نمیکند بلکه از ابتدا مدار مخصوص با در نظر گرفتن پارامترهای لازم را طراحی میکند تا به ولتاژ و جریان ایده آل برای مصرف کننده دست یابد.​

            دیدگاه


            • morteza228
              morteza228 دیدگاه ثبت کرد
              Editing a comment
              متشکر بابت توضیحات
          لطفا صبر کنید...
          X