دوست عزیز maram_shiraz ناامید نباش. انشاا... یک دوست با سواد !! پیدا می شود واطلاعات مفیدی دراین باره به شما خواهد داد.البته با یک مداری عملی وساخته شده.
:surprised:
دلا یاران سه قسمند ار بدانی
زبانی اند و نانی اند و جانی
به نانی نان بده از در برانش
محبت کن به یاران زبانی
و لیکن یار جانی را به دست آر
به جانش جان بده تا می توانی
در مورد اثر داپلر همه میدونن که با تغییر فاصله میان فرستنده و گیرنده رابطه داره. در حالت کلی، هم مولفه افقی تاثیر گذار هست و هم مولفه عمودی.
وقتی که هلی کوپتر از روی زمین بلند میشه تنها مولفه عمودی داریم که به سرعت هم زیاد میشه. اما در هواپیمای در حال پرواز مولفه عمودی خیلی کم تغییر می کنه و مولفه افقی تغییراتش زیاد. من فکر می کنم اثر داپلر با تغییرات مولفه عمودی بیشتر میشه (نسبت به تغییرات مولفه افقی) چون ارتفاع پرواز هواپیما نسبت به میدان پرواز خیلی بزرگتره.
دلا یاران سه قسمند ار بدانی
زبانی اند و نانی اند و جانی
به نانی نان بده از در برانش
محبت کن به یاران زبانی
و لیکن یار جانی را به دست آر
به جانش جان بده تا می توانی
آفای electronicswizardel با ادای سلام و احترام
1 - صرف تکرار اثر داپلر یک رادیو کنترل با برد 1تا 2 km ساخته نخواهد شد.
2- هدف کمک بود وهم فکری .
3 -اگر تحلیلی در باره اشکالات مدار ارائه شده دارید توضیح بدهید ممنون می شوم.
4 -باشد بنده سکوت خواهم کرد و منتظر هم نخواهم ماند این گوی ومیدان.
5 -....
ا.... نگهدار
من هم مثل خیلی از دوستان دیگه همیشه می خواستم یک جسم پرنده بسازم و از دور کنترلش کنم، اما . . . :cry2:
حرف دوستان در مورد این مساله که کار مخابراتی با آزمون و خطا به جواب نمی رسه درسته، اما موضوع اونقدها هم که شما فکر می کنید پیچیده نیست. خیلی از افراد بودن و هستن که بدون داشتن سواد آکادمیک و بدون درگیر شدن در مباحث مربوط به اثر داپلر و کنترل دو بعدی، با کمک تجربه، هواپیمای کنترل شونده ساختن. :applause: توی دانشگاه ها و مسابقات بین دانشگاهی ساخت هواپیمای مدل، که برای مثال پارسال بچه های دانشگاه صنعتی اصفهان جزء بهترین ها بودن، سازنده هاش علامه دهر نبودن!. :nerd: اونا هم کتب درسی که همه برقی ها خوندن رو خونده بودن و یکم در مورد این مساله تحقیق کردن. لازم نیست ما همه چیز رو از اول بسم ا.. شروع کنیم. در ضمن من مطمئنم اگه برو بچ ECA بخوان، اونقدر سواد و اطلاعات و تجربه وجود داره که بشه یک همچین کارایی کرد. ( تعارف و پاچه خواری نیست)
پس بهتره به جای اینکه اطلاعات و کارهای کرده و نکرده خودمون و به رخ بکشیم، کمک کنیم و بستر ساخت یه همچین وسیله ای را آماده کنیم.
عجیبه oo:، من یه پست دیروز زده بودم که امروز میبینم پاک شده. هیچ اخطاری در pm برای من نیومده و ضمنا این پست حاوی مطالب غیر طبیعی :surprised: هم نبوده. بنابراین به نظر من اشکال فنی بوده. چون وقت تایپ مجددش رو ندارم ، بنابراین واقعا در این تاپیک سکوت اختیار میکنم :biggrin:
آقای e..w عزیز. من هم یک تاپیک زده بودم اما دیدم پاک شده. احتمالا به علت تغییر سرور بوده. در ضمن از شما خواهش می کنم سکوت نکنید. چون به کمک افرادی مثل شما بسیار نیاز داریم.
اما اینکه شما گفتید شما پرنده را بسازید و قسمت کنترلی اون با من باعث نمیشه کسی چیزی یاد بگیره. اگه براتون مقدور هست حداقل ما رو با بلوک دیاگرامی که می خواهید برای فرستنده و گیرنده استفاده کنید آشنا کنید. :smile:
دلا یاران سه قسمند ار بدانی
زبانی اند و نانی اند و جانی
به نانی نان بده از در برانش
محبت کن به یاران زبانی
و لیکن یار جانی را به دست آر
به جانش جان بده تا می توانی
با سلام
من اولا که رشتم نه برق نه الکترونیک
بعدشم انقررم که میگید کار سختی نیست چون خودم درستش کردم شما اول باید برید ببینید که سروو چطوری کار میکونه بعد برید سر فرسنده و گیرندش
اینم یه لینک براای ساخت یه درایور ساده سروو که خودم قبلا تستش کردم. :nerd:
http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/archive/servo4.gif
به اندازه 6 وجب مطلب نوشته بودم ، در جواب دوستان . بیشترش هم غرغر بود البته در قالب تجربیات خودم که تصمیم گرفتم اینجا کپیش نکنم ، به قول بایزید : این قصه را الم باید ، از قلم کار ناید :sad: حیف...حیف...
و اما جواب دوست عزیزمون آقا آرش (اسیلاتور سابق )
لطفا پروژه رو خرد کنید ،مشخصات مدارهایی رو که احتیاج دارید، در بیارید ، تا من بتونم کمک کنم. مثلا گیرنده دیتای این پروژه ، حداقل 16 مورد اساسی داره که موقع طراحی باید لحاظ بشه (فرکانس ، Sensitivity ، BW و نویز محیط...) .شما با توجه به مشخصات سیستم کنترل دلخواه ،این پارامترها رو به دست بیارید
چون طراحی یک گیرنده با مشخصات مفروض برای من کار وقت گیری نیست ،ولی اینکه محاسبه کنم که برای یک هواپیمای بدون مشخصات که نه سرعتش رو میدونم و نه نویزهای احتمالی موتور و نه تعداد بیتهای لازم برای کنترل ، و نه محل نصب و اندازه ، چه جور گیرنده ای لازمه ، کار فکر بر و وقت گیریه و متاسفانه با شرایط فعلی ،من درگیری فکری بیش از حدی دارم.
موفق باشید
بالاخره من اومدم مرخصی و فرصت دارم کمی فکر کنم. هر هواپیما برای حفظ تعادل و چرخش نیاز به 3 بالچه کوچک و جهت کنترل موتور (سرعت و روشن _ خاموش ) به دو کانال نیاز داره.در ضمن فرستنده باید طوری طراحی بشه که قابل تنظیم برای فرکانسهای مختلف باشه. وگرنه تداخل فرکانسی چند هواپیمای مدل باعث سقوط یکی از اون دو تا میشه. ( تو پارک چیتگر یا مرکز هوانوردی شهرری حتما یکی از این صحنه های سقوط رو دیدید! ) .
دلا یاران سه قسمند ار بدانی
زبانی اند و نانی اند و جانی
به نانی نان بده از در برانش
محبت کن به یاران زبانی
و لیکن یار جانی را به دست آر
به جانش جان بده تا می توانی
سلام
دوستان بهتر راجع به چیزی که تاحالا ندیدید نظر ندید!!!
1.این داپلر تو سرعت پرواز مدل 10 متر در ثانیه قابل صرفنظره(در لینک بالا EDABoard فرمولاش هست ی نیگا بندازین)
2.این پروژه با 30 40 50 تومن حتی شروع هم نمی شه کامل شدنش که بماند 100 200 300 تا 1000 هم جا داره
3.توصیه ایمنی(خیلی دوست داری 30 40 تومان بده ی مدل کنترلی ساده بخر هم باهاش تفریح کن هم بازش کن چیز یاد بگیر )
4. حالا فرض که مدارو درست کردی قابش از مدارم سختره منظورم دسته های کنترلی شه
5.آقای E W من هواپیماشو درست کردم رادیوشو میدی?!!!
دیدگاه