اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوال در مورد باتری به باتری کردن ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوال در مورد باتری به باتری کردن ماشین

    سلام. یک سوال داشتم در مورد باتری به باتری کردن برای ماشین!
    همه میدونیم که برای این کار باید از کابلهای قوی استفاده کنیم حالا من سوالم اینه که چرا وقتی از کابل ضعیف استفاده میکنیم ماشین روشن نمیشه؟!
    خب ظاهرا دلیلش اینه که اون جریان ضعیف نیمتونه از سیم ضعیف رد بشه و ماشین استارت نمیخوره اما در این صورت مگه نباید به دلیل جریان بالا اون سیم ضعیف بسوزه(آب بشه)؟
    میشه لطف کنید این رو برام توضیح بدید؟

    #2
    پاسخ : سوال در مورد باتری به باتری کردن ماشین

    دقیقا همینطور است که ذکر کردید مشکل مربوط به کم بودن جریان است اگر زمان استارت خوردن افزایش یابد خواهید دید که سیم ضعیف بشدت داغ شده حتی ممکن است روکش آن آتش بگیرد چون در حالت استارت زدن هست که باتری باید جریان بالایی را تامین کند نه در حالتی که فقط دو باتری بهم متصل میگردند .

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوال در مورد باتری به باتری کردن ماشین

      نوشته اصلی توسط tamjid نمایش پست ها
      سلام. یک سوال داشتم در مورد باتری به باتری کردن برای ماشین!
      همه میدونیم که برای این کار باید از کابلهای قوی استفاده کنیم حالا من سوالم اینه که چرا وقتی از کابل ضعیف استفاده میکنیم ماشین روشن نمیشه؟!
      خب ظاهرا دلیلش اینه که اون جریان ضعیف نیمتونه از سیم ضعیف رد بشه و ماشین استارت نمیخوره اما در این صورت مگه نباید به دلیل جریان بالا اون سیم ضعیف بسوزه(آب بشه)؟
      میشه لطف کنید این رو برام توضیح بدید؟
      مقاومت سیم نازک نسبت به سیم ضخیم بیشتر هست. همین مقاومت بیشتر هنگام عبور جریان باعث افت ولتاژ میشه در نتیجه جریان کاهش پیدا میکنه و ولتاژ دو سر سیم کم میشه
      به خاطر بالا بودن مقاومت سیم نازک تر ، جریان عبوری ازش کم میشه پس در نتیجه سیم سالم میمونه

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوال در مورد باتری به باتری کردن ماشین

        همونطور که بدرستی گفتند سیم نازک بخاطر مقاومت بیشترش اجازه ی گذر جریان بالا (۳۰۰A) رو نمیده
        البته معنیش این نیست که در هر حال لزوما جریان بالایی ازش میگذره طوریکه داغ میشه یا آتش میگیره. بلکه تنها در حدی که بتونه جریان رو عبور میده
        زمانی سیم (و باتری) داغ شده و آتش میگیره که یک قطب باتری رو به قطب دیگه ی خودش وصل کنین . نه اینکه باتری به باتری کنین (چه با سیم نازک، چه ضخیم)

        ضمنا لازم به تأکیده که در خودروهای جدید، چه پژو ۲۰۶ ، چه سایر خودروهای وارداتی بعلت حساسیت ECU ، از باتری به باتری کردن پرهیز کنین چون باعث ثبت خطاهای مختلف در ECU میشه که مجبور خواهید شد دیاگ بزنین
        راه دیگری برای روشن کردن خودرویی که باتریش خوابیده پیدا کنین مثلا تعویض موقت باتری یا شارژ کردنش و ...
        جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۲۱:۲۷ ۱۳۹۵/۰۵/۱۰.

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X