اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

علت ترکیدن خازن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : علت ترکیدن خازن

    اشکالی نداره که هم خازن بذارم هم دیود هرزگرد؟ خازن mkt ۴۰۰ ولت ۶۸۰ نانو و ۲۵۰ ولت ۳۹۰ نانو دارم.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : علت ترکیدن خازن

      نوشته اصلی توسط majidshahrouzi نمایش پست ها
      اشکالی نداره که هم خازن بذارم هم دیود هرزگرد؟ خازن mkt ۴۰۰ ولت ۶۸۰ نانو و ۲۵۰ ولت ۳۹۰ نانو دارم.
      با درود
      خیر اشکالی نداره و بهتره هر دو با هم استفاده بشن
      و هر دو خازن با هم سری کن و بعد موازی با بار قرار بده

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : علت ترکیدن خازن

        از راهنمایی هاتون ممنونم . انشالله فردا امتحان میکنم

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : علت ترکیدن خازن

          نوشته اصلی توسط majidshahrouzi نمایش پست ها
          از راهنمایی هاتون ممنونم . انشالله فردا امتحان میکنم
          خواهش
          صبر کن دیگر دوستان هم نظرشونو بدن

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : علت ترکیدن خازن

            حین قطع و وصل رله میکرو ریست می شه ؟



            بهتره این کار رو 100 بار تکرار کنی و تست بگیری
            حتی اگه 1 بار این اتفاق افتاد بغیر از صحبت دوستان موارد دیگه ای هم هست که باید رعایت بشه


            اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : علت ترکیدن خازن

              میکرو هنگ می*کنه. بذارید بیشتر توضیح بدم:
              یه اردینو uno و یک جفت ماژول دو کاناله واسط با رله ۵ ولت که از www.eca.ir خریدم. منبع تغذیه ۱۲ ولت و ۱۰ آمپر سوئیچینگ. اینها رو برای کنترل دو تا پمپ مشابه هم شیشه شور خودرو و یک موتور DC 12v_1A و یک موتور dc12vدیگه که بین ۲ تا ۵امپر جریان می*کشه میخوام.
              مدار واسط اپتو کوپلر داره و دیود هرز گرد هم داره. اگر پمپها و موتورها نصب نشده باشند مشکلی وجود ندارد.(چون تا اینجای کار هیچ چیزی رو من طراحی نکردم و به هر حال کارای مهندسی شده و حساب شده است). اما ادوات رو که وصل میکنم در حین کار یا ابتدای کار میکرو هنگ می*کنه.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : علت ترکیدن خازن

                نوشته اصلی توسط majidshahrouzi نمایش پست ها
                با سلام و تشکر و پاسخ های ارسالی
                یه تعداد خازن MKT با ظرفیتها و ولتاژهای مختلف سفارش دادم امروز یا فردا دستم میرسه. پمپی که خریدم نو هست اما شاید بی کیفیت باشه. موتور شیشه شور سمند هست که از لوازم یدکی فروشی خریدم. کمتز ار 2 آمپر جریان میکشه. برام جالبه که وقتی تحت بار قرار میگیره جریان کمتری میکشه تا بی باری!
                اما چرا باید دیود رو سر راه موتور بزارم؟ میشه توضیح بدید؟
                1n4007 مناسب کارکردهایی که ذکر کردید هست؟ (البته فکر کنم فقط 1 آمپر جریان تحمل میکنه . اگه دو تاشو موازی ببندم ... ؟)

                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم




                با سلام و تشکر و پاسخ های ارسالی
                یه تعداد خازن MKT با ظرفیتها و ولتاژهای مختلف سفارش دادم امروز یا فردا دستم میرسه. پمپی که خریدم نو هست اما شاید بی کیفیت باشه. موتور شیشه شور سمند هست که از لوازم یدکی فروشی خریدم. کمتز ار 2 آمپر جریان میکشه. برام جالبه که وقتی تحت بار قرار میگیره جریان کمتری میکشه تا بی باری!
                اما چرا باید دیود رو سر راه موتور بزارم؟ میشه توضیح بدید؟
                1n4007 مناسب کارکردهایی که ذکر کردید هست؟ (البته فکر کنم فقط 1 آمپر جریان تحمل میکنه . اگه دو تاشو موازی ببندم ... ؟)
                اینکه تحت بار جریان کمتری مصرف میکنه نشانگر
                همین اسپایک و ولتاژ برگشتی هست.
                اگر موتور 2 آمپر میکشه باید 3 تا دیود 1N4007 رو
                با هم موازی کرد( به دلیل غیر اصل بودن دیود های
                بازار)
                هر چند موازی کردن دیود ها کار اصولی نیست.
                اما کار راه انداز هست.
                بهتره در مورد هنگ کردن میکروکنترلر در تاپیک
                مرتبط بحث بشه تا بهتر به نتیجه رسید.
                دیود سر راه موتور برای این هست که اگر ولتاژ برگشتی
                غیر معکوس بود ( که گاها اینطور میشه) خط تغذیه دچار
                نویز نشه.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : علت ترکیدن خازن

                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                  دیود سر راه موتور برای این هست که اگر ولتاژ برگشتی
                  غیر معکوس بود ( که گاها اینطور میشه) خط تغذیه دچار
                  نویز نشه.
                  سلام
                  در مورد ولتاژ برگشتی غیر معکوس ی توضیح بفرمایید ممنون میشم

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                  دیود سر راه موتور برای این هست که اگر ولتاژ برگشتی
                  غیر معکوس بود ( که گاها اینطور میشه) خط تغذیه دچار
                  نویز نشه.
                  سلام
                  در مورد ولتاژ برگشتی غیر معکوس ی توضیح بفرمایید ممنون میشم

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : علت ترکیدن خازن

                    نوشته اصلی توسط abc.abc نمایش پست ها
                    سلام
                    در مورد ولتاژ برگشتی غیر معکوس ی توضیح بفرمایید ممنون میشم

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


                    سلام
                    در مورد ولتاژ برگشتی غیر معکوس ی توضیح بفرمایید ممنون میشم
                    موتور رو یه سلف در نظر بگیریم.
                    همونطور که میدونید، با اعمال ولتاژ به سلف و قطع ولتاژ،
                    سلف ولتاژ معکوس ایجاد میکنه.
                    اما در برخی موارد ولتاژ غیر معکوس هم تولید میکنه که در موتور
                    به دلیل چرخش آرمیچر ولتاژ بیشتری تولید میکنه.
                    که دیود هرزگرد نمیتونه حذف کنه و مجبوریم با موتور دیود سری
                    کنیم تا نویز وارد خط تغذیه نکنه.
                    موفق و پیروز باشید.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : علت ترکیدن خازن

                      نوشته اصلی توسط saeed bagherani نمایش پست ها
                      حین قطع و وصل رله میکرو ریست می شه ؟ بهتره این کار رو 100 بار تکرار کنی و تست بگیریحتی اگه 1 بار این اتفاق افتاد بغیر از صحبت دوستان موارد دیگه ای هم هست که باید رعایت بشه
                      متاسفانه باز هم هنگ کرد. راه های دیگه چیه؟؟ سخت افزاری یا نرم افزاری؟

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : علت ترکیدن خازن

                        نوشته اصلی توسط majidshahrouzi نمایش پست ها
                        متاسفانه باز هم هنگ کرد. راه های دیگه چیه؟؟ سخت افزاری یا نرم افزاری؟
                        سخت افزاری مشکل دارین - شاید 1 درصد هم نرم افزاری
                        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : علت ترکیدن خازن

                          نوشته اصلی توسط saeed bagherani نمایش پست ها
                          سخت افزاری مشکل دارین - شاید 1 درصد هم نرم افزاری
                          از این ماژول استفاده میکنم


                          ا
                          وقتی گروند سیم پیچ رله با اپتو کوپلر یکی هست پس فلسفه اپتو کوپلر چیه؟ داشتن گروند مشترک باعث انتقال نویز به میکرو نمیشه؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : علت ترکیدن خازن

                            نوشته اصلی توسط majidshahrouzi نمایش پست ها
                            متاسفانه باز هم هنگ کرد. راه های دیگه چیه؟؟ سخت افزاری یا نرم افزاری؟
                            به همین خاطر هست که زیاد سراغ میکروکنترلر
                            نمیرم.
                            هنگ میکنه، گرون قیمت هست، داغ میکنه و...
                            تا جایی که میدونم PIC زیاد نویز نمیگیره.
                            تا جای ممکن سعی میکنم مدارات رو آنالوگ طراحی
                            کنم.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : علت ترکیدن خازن

                              نوشته اصلی توسط majidshahrouzi نمایش پست ها
                              از این ماژول استفاده میکنم


                              ا
                              وقتی گروند سیم پیچ رله با اپتو کوپلر یکی هست پس فلسفه اپتو کوپلر چیه؟ داشتن گروند مشترک باعث انتقال نویز به میکرو نمیشه؟
                              با درود
                              البته که موضوع اصلی ترکیدن خازن بود که احتمالا حل شد
                              حالا تغذیه مازول رله رو به صورت جداگانه از ابتدای تغذیه اصلی بگیر یعنی قبل از تغذیه ورودی میکرو و باز از خازن الکترولیت در ابتدای این مسیر استفاده کن
                              یا بهتر از تغذیه جداگانه برای پمپ استفاده کن
                              و روی خود تغذیه ماژول از همون خازن عدسی یا مولتی لایر 100 نانو استفاده کن
                              روی دو کانکات رله یا همون خروجی و ورودی رله یاز از همون خازن های که قبل با بار موازی کردی بذار
                              من توی یردی همچنینی با هزار راه رفته باز هرس گاهی ال سی دی بهم میخوره

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                              به همین خاطر هست که زیاد سراغ میکروکنترلر
                              نمیرم.
                              هنگ میکنه، گرون قیمت هست، داغ میکنه و...
                              تا جایی که میدونم PIC زیاد نویز نمیگیره.
                              تا جای ممکن سعی میکنم مدارات رو آنالوگ طراحی
                              کنم.
                              با درود
                              شما کار بسیار خوبی میکنید دوست عزیز
                              در صورت استفاده از میکرو بهتره فقط برای موارد ساده از اون استفاده کرد و وقت صرف برنامه نویسی نکنید

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
                              جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۲۰:۰۱ ۱۴۰۱/۰۱/۲۶.

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : علت ترکیدن خازن

                                سلام. بالاخره نویز هم یه جورایی مهار شد. سر پمپها و موتورها خازن پلی استر لحیم زدم دیود هرزگرد گذاشتم و تغذیه بویین رله رو از میکرو جدا کردم ( با ۷۸۰۵) و هر جا خازن لازم بود ولی استر گذاشتم. نمیدونم تا اینجای کار چقدر نویز کم شد اما به هر حال باز میکرو ریست میشد.
                                دو تا کار دیگه هم کردم : داخل فیش اداپتوری تغذیه اردوینو هم یه خازن عدسی ۱۰۰ نانو لحیم کردم (بیشتر از این نمی*تونستم به میکرو نزدیک بشم!) و یه خازن پلی استر ۴۰۰ ولت ۲/۲ میکروفراد هم به خروجی منبع تغذیه سوییچینگ بستم. بعد این دو تا کار دیگه نویز نداشتم. دیگه نمیدونم کدوم کار از همه موثرتر بوده.

                                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                                سلام. بالاخره نویز هم یه جورایی مهار شد. سر پمپها و موتورها خازن پلی استر لحیم زدم دیود هرزگرد گذاشتم و تغذیه بویین رله رو از میکرو جدا کردم ( با ۷۸۰۵) و هر جا خازن لازم بود ولی استر گذاشتم. نمیدونم تا اینجای کار چقدر نویز کم شد اما به هر حال باز میکرو ریست میشد.
                                دو تا کار دیگه هم کردم : داخل فیش اداپتوری تغذیه اردوینو هم یه خازن عدسی ۱۰۰ نانو لحیم کردم (بیشتر از این نمی*تونستم به میکرو نزدیک بشم!) و یه خازن پلی استر ۴۰۰ ولت ۲/۲ میکروفراد هم به خروجی منبع تغذیه سوییچینگ بستم. بعد این دو تا کار دیگه نویز نداشتم. دیگه نمیدونم کدوم کار از همه موثرتر بوده.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X