از روی چی؟ یعنی می خوای آمار رو از کجا بگیری؟ از موتور؟ یا از جای دیگه ای؟ یا از رو چرخ ها؟
دانش فنی تا به عمل تبدیل نشده، ذره ای ارزش نداره. اما بعضی وقت ها باید از دانش برای باز کردن مرزهای جدیدی در علم استفاده کرد، نه اینکه اونها رو صرفاً فقط به عمل تبدیل کرد.
سلام حامد جان
چطور میشه از روی ECU خروجی دور موتور و سرعت اتومبیل رو گرفت؟
اگه از جای دیگه هم میشه خواهشا توضیح بدید که واقعا خیلی کارم به این دو گیره. ایشالله خدا توفیقت بده علمت بیشتر بشه.
بیایید تا دانسته هایمان را قسمت کنیم.
(بنیاد امور خاص)
---------------------------------------
سلام .
اگر بخواهید اطلاعات دور موتور و سرعت را از ecu بخونید که کار آسونی نیست . البته بصورت نرم افزاری . ولی میتونید خروجی اطلاعاتی که به صورت پالس به نمایشگر خودرو میره را بخونید . البته نه همه نوع خودرو .
راه دوم استفاده از سنسور موجود قبل از ECU هست . که در مورد سرعت شما مسافت طی شده را دارید . مثلا 10 متر بر ثانیه .
البته باید فکری برای عدم افت ولتاژ سنسور هم بکنید
به نظرم از روی ECU خوندن باید خیلی سخت باشه. چون این کمپانی ها معمولاً سیستم هاشون رو جوری می سازن که کسی نتونه بره داخلش. من با پیشنهاد پشه 007 موافقم.
دانش فنی تا به عمل تبدیل نشده، ذره ای ارزش نداره. اما بعضی وقت ها باید از دانش برای باز کردن مرزهای جدیدی در علم استفاده کرد، نه اینکه اونها رو صرفاً فقط به عمل تبدیل کرد.
اگه می خوای فقط یه مدل داشته باشی کار ساده ای داریم. مشخص کن که می خوای برای یه ماشین واقعی کار کنی یا این که مدل می خوای بسازی.
دانش فنی تا به عمل تبدیل نشده، ذره ای ارزش نداره. اما بعضی وقت ها باید از دانش برای باز کردن مرزهای جدیدی در علم استفاده کرد، نه اینکه اونها رو صرفاً فقط به عمل تبدیل کرد.
سلام . دوست عزیز با حالا گیریم نمیدونم و از این حرفها کسی نیمتونه کمکت کنه . اولا خود 206 چند مدل مختلف و چند مدل ecu داره
206 مالتی پلکس با غیر مالتی پلکس فرق داره .
206 با ecu ، sagem داریم . با بوش داریم و ....
هر کدوم از اینها یک رابط خاص خودشون را دارند .
1-مرسی
2- برای ماشین های انژکتوری می خوام . یه مل خاص هم در نظرم نیست حالا گیریم 206 :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
این دوستمون مثکه خیلی عصبانی هستند.
بهتون پیشنهاد می کنم یه کم صبور باشید تا بتونید یه کار خوب و کامل انجام بدید.
من دو تا پیشنهاد دارم. امیدوارم به درد بخوره:
1- شما اگه خیلی با سیستم کار سرعت سنجی با سنسور و از این پیزا آشنا نیستید (که به نظرم این طوریه) بیاید اول روی یه مدل فرضی یا مثلاً یه موتور آرمیچری کار کنید و اون رو سرعت سنجی کنید.
2- اگه خیلی اصرار دارید که حتماً یه مدل ماشین عملی باشه، می تونید برید تو اینترنت یه کم در مورد ماشین ها و سیستم سوخت رسانی، ECU و سیستم های کنترلیش تحقیق کنید و با یه زمینه اولیه بیاید و کار رو شروع کنید.
دانش فنی تا به عمل تبدیل نشده، ذره ای ارزش نداره. اما بعضی وقت ها باید از دانش برای باز کردن مرزهای جدیدی در علم استفاده کرد، نه اینکه اونها رو صرفاً فقط به عمل تبدیل کرد.
سلام دوستان
مثلا پراید انژکتوری مدل 84 داریم که صفحه کیلومتر و دور موتور به صورت عقربه ای هست. سنسورای موتور کجا هستن از کجا میشه پیداشون کرد. من می خوام با ADC از آنالوگ به دیجیتال کنم ( AVR) کمک کنید. :read: :nice:
بیایید تا دانسته هایمان را قسمت کنیم.
(بنیاد امور خاص)
---------------------------------------
سلام .
اگر روی گیربکس از داخل موتور بگردی پیدا میکنی .
خروجی سنسور کیلومتر آنالوگ نیست بلکه کاملا دیجیتاله .
در ازای حرکت مسافت معینی یکسری پالس بهت میده. شما باید اون تعداد پالس را بخونید . مثلا در 405 و سمند به ازای هر یک متر 8 پالس از سنسور دریافت میشه .
منم فکر میکنم که شما کلا برای کار روی خودروهای انژکتوری مثل 206 و به بالا باید آشنایی با برق خودرو و انژکتور سیستم مالتی پلکس داشته باشی و واسه کار رو ecu در حد قویتری.موفق باشی و تلاش کن
جانم به فدای ائمه اطهار
می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.
دیدگاه