اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت باطری برای موتورسیکلت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ساخت باطری برای موتورسیکلت

    سلام میخام یه باطری برای موتور بسازم با ولتاژ 12 ولت 8آمپر یا 7 با استفاده از باطری های 18650 موجود و برد شارژ و دشارژ
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    #2
    درود
    باتری های لیتیوم نیاز به مدیریت شارژ و دشارژ دارند که آن هم از طریق ماژولهایی بنام BMS انجام میشود ( در غیر اینصورت هم خراب میشوند و هم خطر انفجار دارند) با توجه به اینکه ولتاژ و جریان خروجی دینام موتورسیکلت بستگی به دور موتور دارد که آنهم بسیار متغیر است (البته توسط آفتامات تا حدی تثبیت میشود) لذا بعید میدانم ماژول BMS بتواند با چنین سطح تغییراتی از ولتاژ و جریان خروجی مناسبی جهت شارژ باتری ارائه دهد ولی به هر حال شما نیاز به تعدادی باتری دارید که بتواند ولتاژ فول شارز باتری موتور مثلا 14.2 ولت و جریان حدود 9-7 آمپر را ارائه نماید یعنی 3 یا 4 عدد باتری لیتیوم 18650(با 4-3.7 ولت خروجی) بصورت سری برای تامین ولتاژ و چند واحد از این مجموعه های 3 تایی که بصورت موازی متصل شده باشند برای تامین جریان ( این تعداد بستگی دارد به جریان خروجی هر یک از باتری ها ) در مجموع باتری لیتیوم یون بسیار گرانتر از باتری سیلد اسید تمام خواهد شد (حدود 2 تا 3 برابر) .

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
      درود
      باتری های لیتیوم نیاز به مدیریت شارژ و دشارژ دارند که آن هم از طریق ماژولهایی بنام BMS انجام میشود ( در غیر اینصورت هم خراب میشوند و هم خطر انفجار دارند) با توجه به اینکه ولتاژ و جریان خروجی دینام موتورسیکلت بستگی به دور موتور دارد که آنهم بسیار متغیر است (البته توسط آفتامات تا حدی تثبیت میشود) لذا بعید میدانم ماژول BMS بتواند با چنین سطح تغییراتی از ولتاژ و جریان خروجی مناسبی جهت شارژ باتری ارائه دهد ولی به هر حال شما نیاز به تعدادی باتری دارید که بتواند ولتاژ فول شارز باتری موتور مثلا 14.2 ولت و جریان حدود 9-7 آمپر را ارائه نماید یعنی 3 یا 4 عدد باتری لیتیوم 18650(با 4-3.7 ولت خروجی) بصورت سری برای تامین ولتاژ و چند واحد از این مجموعه های 3 تایی که بصورت موازی متصل شده باشند برای تامین جریان ( این تعداد بستگی دارد به جریان خروجی هر یک از باتری ها ) در مجموع باتری لیتیوم یون بسیار گرانتر از باتری سیلد اسید تمام خواهد شد (حدود 2 تا 3 برابر) .
      پس میگید هم خطرناکه هم گرون تر درمیاد

      دیدگاه


        #4
        درود
        بله همینطوراست از دلایلی که خودرو سازان اعم از اتوموبیل و موتورسیکلت از این نوع باتریها استفاده نمیکنند همین ها است.

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X