درود
باتری های لیتیوم نیاز به مدیریت شارژ و دشارژ دارند که آن هم از طریق ماژولهایی بنام BMS انجام میشود ( در غیر اینصورت هم خراب میشوند و هم خطر انفجار دارند) با توجه به اینکه ولتاژ و جریان خروجی دینام موتورسیکلت بستگی به دور موتور دارد که آنهم بسیار متغیر است (البته توسط آفتامات تا حدی تثبیت میشود) لذا بعید میدانم ماژول BMS بتواند با چنین سطح تغییراتی از ولتاژ و جریان خروجی مناسبی جهت شارژ باتری ارائه دهد ولی به هر حال شما نیاز به تعدادی باتری دارید که بتواند ولتاژ فول شارز باتری موتور مثلا 14.2 ولت و جریان حدود 9-7 آمپر را ارائه نماید یعنی 3 یا 4 عدد باتری لیتیوم 18650(با 4-3.7 ولت خروجی) بصورت سری برای تامین ولتاژ و چند واحد از این مجموعه های 3 تایی که بصورت موازی متصل شده باشند برای تامین جریان ( این تعداد بستگی دارد به جریان خروجی هر یک از باتری ها ) در مجموع باتری لیتیوم یون بسیار گرانتر از باتری سیلد اسید تمام خواهد شد (حدود 2 تا 3 برابر) .
درود
باتری های لیتیوم نیاز به مدیریت شارژ و دشارژ دارند که آن هم از طریق ماژولهایی بنام BMS انجام میشود ( در غیر اینصورت هم خراب میشوند و هم خطر انفجار دارند) با توجه به اینکه ولتاژ و جریان خروجی دینام موتورسیکلت بستگی به دور موتور دارد که آنهم بسیار متغیر است (البته توسط آفتامات تا حدی تثبیت میشود) لذا بعید میدانم ماژول BMS بتواند با چنین سطح تغییراتی از ولتاژ و جریان خروجی مناسبی جهت شارژ باتری ارائه دهد ولی به هر حال شما نیاز به تعدادی باتری دارید که بتواند ولتاژ فول شارز باتری موتور مثلا 14.2 ولت و جریان حدود 9-7 آمپر را ارائه نماید یعنی 3 یا 4 عدد باتری لیتیوم 18650(با 4-3.7 ولت خروجی) بصورت سری برای تامین ولتاژ و چند واحد از این مجموعه های 3 تایی که بصورت موازی متصل شده باشند برای تامین جریان ( این تعداد بستگی دارد به جریان خروجی هر یک از باتری ها ) در مجموع باتری لیتیوم یون بسیار گرانتر از باتری سیلد اسید تمام خواهد شد (حدود 2 تا 3 برابر) .
دیدگاه