اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    ارت دقیقا چیه؟
    موتور باشه یه بحثیه. سلف خالی باشه یه بحثیه. جریانت ac یا dc???
    اینا رو بگی بیشتر میشه کمک کرد.
    موتوره دی سی. از نوع سری.
    اون قضیه خازن و مقاومت رو میدونم خودمم تست کردم جواب داد.
    اما این سلف واسم تازگی کرد بعنی واقعا باعث تدربجی زیاد شدن جربان میشه چون وقتی من موتورم برق میدم جریبان میره 14 سپس کم میشه میاد 10
    جالا اگه در مورد این سلف بیشتر توضیح بدهید عالی میشه. همچنین چه مقادری باید استفاده بشه.


    دیدگاه


      #17
      پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

      نوشته اصلی توسط akbar8
      موتوره دی سی. از نوع سری.
      اون قضیه خازن و مقاومت رو میدونم خودمم تست کردم جواب داد.
      اما این سلف واسم تازگی کرد بعنی واقعا باعث تدربجی زیاد شدن جربان میشه چون وقتی من موتورم برق میدم جریبان میره 14 سپس کم میشه میاد 10
      جالا اگه در مورد این سلف بیشتر توضیح بدهید عالی میشه. همچنین چه مقادری باید استفاده بشه.


      سلف در مقابل تغییرات جریان مقاومت میکنه و اجازه نمیده جریان یه دفه بالا بره.
      ولی تو موتور قضیه یه ذره متفاوته. موتورها لحظه راه اندازی جریان زیادی میکشن.
      اگه موتورت تو حالت عادی ده امپر میکشه تو لحظه راه اندازی بالای پنجاه امپر میکشه. ولی چون کوتاهه نمیتونی با مولتی متر اندازه گیری کنی. به هر حال تیغه رو خراب میکنه.
      نه دیگه سلف واسه موتور جوابگو نیست. موتورها مخصوصا موتورهای دی سی مدار راه انداز دارن. ولی به صورت دستی میتونی راه اندازی کنی. یه مقاومت با موتور سری کن. کم اهم باشه. موتور که دور گرفت دو سر مقاومت رو اتصال کوتاه کن.
      در ضمن برای بارهایی مث موتور نمیتونی از رله های معمولی استفاده کنی. جواب میده ها ولی میره تو کار هر روز خراب مبشه. از رله های صنعتی استفاده کن.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

        مدار راه انداز منطور همون مدارات درایور و ... میباشد؟؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

          معمولا به مدارات کنترل دور و غیره میگن درایور. ولی خب به اینم میشه گفت. همون یه مقاومت جواب کارتو میده. یه مقاومت سری کن با موتور. رله اصلی که روشن شد موتور با مقاومت روشن میشه. با یه تایمر کوچیک و یه رله معمولی دو سه ثانیه بعد از استارت موتور دو سر مقاومت رو اتصال کوتاه کن که مقاومت تو مدار نمونه.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X