اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چرا L298 موتورو قفل نمی کنه؟!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : چرا L298 موتورو قفل نمی کنه؟!

    سلام

    آقا حامد به من لطف دارن. اتفاقا یکی از راههای موجود همون جهت معکوسه که ایشون گفتن. منم امتحان کردم ، خوبه ولی دلچسب نیست! با این وجود از ترمز خالی خیلی بهتره.

    در پاسخ به علی آقا هم باید بگم که اگه دوسر موتور رو اتصال کوتاه کنیم شفت بطور اساسی سفت میشه و می تونم بگم بهترین روشه! چون خودم تست کردم. ولی صداری رله ها خیلی خیلی ضایع هست ، ضمن اینکه حجم کار بالا میره.

    خلاصه از دوستان ممنونم.

    اَللّهُمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجّل الفَرَجَهُم

    {خلاف قوانین}
    [img width=124 height=100]http://mortezark.persiangig.com/image/Web/6_3.PNG[/img]

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : چرا L298 موتورو قفل نمی کنه؟!

      سلام
      میتونی از ترایاک استفاده کنی یعنی A1 و A2 ترایاک رو به دو سر موتور وصل کنی و برای ترمز گرفتن برا یه لحظه به گیتش جریان بدی همونطور که خودتم میدونی وقتی موتور وایساد بدلیل صفر شدن جریان ترایاک هم خاموش میشه
      با توچه به مشخصه سوییچ ترایاک . استفاده از اون برای اتصال کوتاه دو سر موتور باید بهتر از ترانزیستور جواب بده
      تازه اگه نترکه هیچ صدای اضافی هم تولید نمیکنه :mrgreen:

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : چرا L298 موتورو قفل نمی کنه؟!

        یه سوال در مورد L298 دارم.ببخشید که به بحثتون خیلی مربوط نیست.
        اگه برای موتور ها(یا هر موتور به طور جداگانه)منبع تغذیه ای در نظر بگیریم و برای خود L298 یه منبع دیگه،در اینصورت پایه 4 به + منبع موتور ها وصل میشه. منفی منبع رو به کجا وصل می کنیم؟به 1 و 15؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : چرا L298 موتورو قفل نمی کنه؟!

          باید همه منفی ها رو یکی کنی و بدی به 1 8 15

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X