اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوال خیلی مهم درباره L298

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوال خیلی مهم درباره L298

    سلام.
    کسی می دونه چطوری باید تغذیه ی موتورای L298 رو از تغذیه ی منطقی(5 ولت) ایزوله کرد؟
    وقتی زمینشونو یکی می کنم نویز میندازه.پدر منو درآورده این نویزش.کل مدارو به هم می ریزه.
    چیکارش کنم؟

    #2
    پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

    از اپتو کوپلر برای ایزوله کردن استفاده کن .....


    ask One Question

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

      نوشته اصلی توسط adibiut
      سلام.
      کسی می دونه چطوری باید تغذیه ی موتورای L298 رو از تغذیه ی منطقی(5 ولت) ایزوله کرد؟
      وقتی زمینشونو یکی می کنم نویز میندازه.پدر منو درآورده این نویزش.کل مدارو به هم می ریزه.
      چیکارش کنم؟
      تغذیه موتور و بخش لاجیکش که کلا جداست.
      برای زمین هم اینو اضافه کنم که اون زمینی که روی چیپ هست برای قسمت لاجیک هست و زمین موتور ها به sense 1 ,2 وصل میشه. پس زمین چیپ رو به زمین دیجیتال بدید و پایه های sense رو به زمین قدرت.
      [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

        ممنون.
        بعد اگه زمین قدرت رو به sense وصل کنیم،چطوری از جریان فیدبک بگیریم؟چون دیگه زمینشون یکی نیس که بخوایم مقایسه کنیم 2 تا ولتاژ رو؟چطوری می تونیم کنترل جریان داشته باشیم؟

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

          زمین قدرت و دیجیتال در آخر به هم وصل میشند دیگه پس میشه اندازه گرفت.
          اگر نخوای باید با op-amp ولتاژ دوسر مقاومت شنت رو اندازه بگیری که کاملا دقیق بشه.
          در کل تو این توان L298 نویز خیلی زیادی من ندیدم ایجاد بشه که اذیت کنه. سعی کن مدار رو از موتور ها یکم فاصله بدی. سلف خازن کنار میکرو رو فراموش نکنید. اگر بازم مشکلی بود شماتیک رو بزارید شاید مشکل از جای دیگه بود.
          [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

            مگه اول و آخر داره؟بالاخره هم زمین میشن و نویز میندازه.
            اصلا درسته این حرف؟هم زمین شدن باعث نویز میشه؟


            اگه میشه بگید op-amp رو چجوری باید ببندم.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

              تو اکثر سیستم ها که بخش قدرت و دیجیتال اختلاف زیادی با هم دارند, زمین ها رو جدا در نظر میگیرند. تو یه نقطه این زمین ها به هم وصل میشن.(بعضی جاها که 2 تا زمین نسبت به هم اختلاف پتانسیل دارند با یه مقاومت).
              این کار واسه اینه که جلوی پخش کردن نویز رو بگیرن. مثل همین قضیه که پلی گان که به زمین وصل میشه نویز رو میگیره اما همین پلی گان اگه زیر رله یا منابع دیگه نویز باشه خودش نویز رو بیشتر پخش میکنه.
              op-amp رو شما باید تو مد comparitor راه بندازید که ولتاژ دو سر مقاومت شنت رو بده. این الت برای وقتی هست که 2 تا زمین شما اختلاف ولتاژ دارند و با مقاومت به هم وصل هستند. برای L298 اصلا نیازی به این کارا نیست. همون طور که گفتم موتور ها رو یکم فاصله بده.فیلتر تغذیه رو هم خوب بزار.حل میشه
              [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                راستی یه چیز دیگه راجع به این L298 لعنتی!
                تا حالا 6تا سوزوندم.
                8 تا دیود گذاشتم،هیت سینکم داره.چه مرگشه پس؟
                اصلا به درد میخوره این IC واسه درایور استپر موتور؟یا اسباب بازیه؟

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                  چیپ خوبی هست. من رو اذیت نمیکرد اصلا.
                  شما یه شماتیک از کارتون بزارید تا عیب کار رو در بیاریم. مشخصات موتوری هم که بهش وصل میکنید رو هم بگید.اگه متناسب نباشه خوب میسوزه.
                  [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                    مرسی.
                    حتما.می کشم میزارم اینجا.

                    به جز این IC،درایور آمپر بالا چی میشناسین؟L6203 کار کردین؟تغذیه های اونم جداس؟

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                      نوشته اصلی توسط adibiut
                      مرسی.
                      حتما.می کشم میزارم اینجا.

                      به جز این IC،درایور آمپر بالا چی میشناسین؟L6203 کار کردین؟تغذیه های اونم جداس؟
                      نه با این کار نکردم. فرق این هست که از ماسفت استفاده کرده و یکم قیمتش بالاتره.
                      تا حالا با L298 مشکل خاصی نداشتم.
                      [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                        در عمل چند آمپر گرفتی ازش؟
                        تو دیتاشیتش نوشته 4 آمپر.یعنی هر پل 2 آمپر.
                        ولی حتی وقتی به 1 آمپر می رسه،چنان داغ میشه که می سوزه(با هیت سینک)

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                          باید شماره 4 آی سی وصل کنید به تغدیه موتور یعنی 5 تا 40 ولت فکر میکنم که بستگی به ولتاژ موتور داره. منفی همشونم باید به هم بخوره . شماتیک بزارید حتما
                          طب اسلامی

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                            نوشته اصلی توسط adibiut
                            در عمل چند آمپر گرفتی ازش؟
                            تو دیتاشیتش نوشته 4 آمپر.یعنی هر پل 2 آمپر.
                            ولی حتی وقتی به 1 آمپر می رسه،چنان داغ میشه که می سوزه(با هیت سینک)
                            موتور های خیلی بزرگ باهاش راه ننداختم. 2تا موتور 1 آمپری رو راحت باید جواب بده( در 12 ولت) اگر موتور توان بالایی نیاز داره یا جریان لحظه ای اون زیاده بهتره خودت یه H bridge درست کنی. مشخصات موتور شما چی هست؟
                            [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                              6.5V
                              1.3A

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X