اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درایو سریع ماسفت .

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : درایو سریع ماسفت .


    سلام
    توضیحات خوبی ارائه شده اما اینکه شما میخواهید موتور dc رو کنترل کنید ...........که حتمآ این کنترل شامل چپگرد راستگرد
    و تغییر دور هست ...........همونطور که خودتون اشاره کردید نمیتونید از درایورهایی مثل IR2113 استفاده کنید .........
    درایور هر سویچ باید مستقل عمل کنه ............راه حل شما استفاده از اپتو درایور یا ترانس پالس هست......موفق باشید

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : درایو سریع ماسفت .

      نوشته اصلی توسط tofan8
      لطفا این قسمت رو بیشتر توضیح بدید من چیزی برای جستجو پیدا نکردم ، لطفا قشنگ توضیح بدید چون خیلی چیزا توش هست .کلید واژه هم بدید بیشتر مطالعه کنم .
      منظورم از اتلاف ، اتلاف بر روی ماسفت هاست چون به صورت منحنی تحریک میشن و توی قسمت منحنی مقاومت سورس درین افزایش پیدا میکنه و توان روی ماسفت ها میفته .
      سلام ....
      با تشکر از جناب قاصد دل و عذر خواهی از بابت تاخیر در جواب ......
      در مورد قسمت اول متوجه نشدم که کجا رو باید توضیح بدم ..... لطفا سوال مطرح کنید .....
      در مورد قسمت دوم ..... اگر منظورتون از منحنی ، زمانهای صعود و نزول پالس ورودی گیت هست که باید بگم شما به هیچ وجه نمی تونید شیب این صعود و نزول نه تنها این پالس رو به سمت 90 درجه ی کامل ببرید که دلیلش هم کاملا واضحه ...... بنابراین تلفات مربوط به این زمانها رو که شامل زمان صعود و نزول پالس هست به صورت اجتناب ناپذیر خواهید داشت اما این تلفات سهم زیادی از تلفات کلی ماسفت رو در بر نمی گیره و افزایش مقاومت درین سورس هم در این بازه های بسیار کوتاه از زمان تناوب پالس ، چیز زیادی نخواهد بود ..... و باز می تونید شیب رو زیاد تر کنید تا از این تلفات کمی کاسته بشه اما همونطور که گفته شد زیاد کردن شیب هم تا یک حدی امکان پذیره و پس از اون دیگه خود سوییچ از پالس گیت در تبعیت نمی کنه .....

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : درایو سریع ماسفت .

        در درایو موتور دی سی به چند دلیل فقط می تونید از اپتودرایور ها استفاده کنید اول وجود چپ گرد و راستگرد ..... دوم حذف اثر ژنراوتوری در هنگام ترمز موتور هست که باید شیب PWM (منظور از شیب تغییرات PW بر حسب زمان ) تا 100 در صد هم برسه و سوم ایجاد اثر Regenerative که در درایورهای معمولی چندان لزومی نداره اما ........ بنابراین تنها انتخابتون اپتودرایور هاست ........
        از طرف دیگه دقت موتور که بر حسب کمترین دور در دقیقه محاسبه می شه بسیار حائذ اهمیته ...... مثلا اگر نوع درایو قرار هست از CNC فرمان بگیره کنترلر بسیار پیچیده ای نیاز داره چون دقت در اینجا در حد 1 میلی ولته که از طریق فیدبک تاکو یا شفت اینکودر دریافت شده و به درایو اعلان می شه ...... و اگر فقط برای یک کنترل معمولی که شامل چپ گرد و راستگرد و ترمز می شه همون موارد گفته شده در بالا و پستهای قبلی کافیه .....

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : درایو سریع ماسفت .

          نوشته اصلی توسط حسین بنیامین پور
          سلام ....
          با تشکر از جناب قاصد دل و عذر خواهی از بابت تاخیر در جواب ......
          در مورد قسمت اول متوجه نشدم که کجا رو باید توضیح بدم ..... لطفا سوال مطرح کنید .....
          در مورد قسمت دوم ..... اگر منظورتون از منحنی ، زمانهای صعود و نزول پالس ورودی گیت هست که باید بگم شما به هیچ وجه نمی تونید شیب این صعود و نزول نه تنها این پالس رو به سمت 90 درجه ی کامل ببرید که دلیلش هم کاملا واضحه ...... بنابراین تلفات مربوط به این زمانها رو که شامل زمان صعود و نزول پالس هست به صورت اجتناب ناپذیر خواهید داشت اما این تلفات سهم زیادی از تلفات کلی ماسفت رو در بر نمی گیره و افزایش مقاومت درین سورس هم در این بازه های بسیار کوتاه از زمان تناوب پالس ، چیز زیادی نخواهد بود ..... و باز می تونید شیب رو زیاد تر کنید تا از این تلفات کمی کاسته بشه اما همونطور که گفته شد زیاد کردن شیب هم تا یک حدی امکان پذیره و پس از اون دیگه خود سوییچ از پالس گیت در تبعیت نمی کنه .....
          دمورد قسمت اول منظورم این بخش از پست قبلیتون بود "ولتاژ باس DC در درایو دی سی معمولا بین 600 تا 800ولته و ولتاژ کاری موتورDC برای مین تا 200 ولت و برای فیلد تا 450 ولته ..... بنابراین هیچ وقت نباید دیوتی سایکل از حد مشخصی تجاوز کنه" .

          1 )اگه میشه اینجا رو توضیح بدید و چندتا کلید واژه هم برای تحقیق بیشتر بدید . مثلا ولتاژ باس DC در درایور معمولا 600 تا 800 ولته یعنی چی ؟ مثلا ولتاژ کاری مین تا 200 ولت و برای فیلد تا 450 ولته ؟؟؟ "بنابراین هیچ وقت نباید دیوتی سایکل از حد مشخصی تجاوز کنه" ، چرا ؟؟؟؟
          بنده درایوری که میخوام بسازم برای درایو موتور تا ولتاژ 50 ولت خواهد بود و آمپر خروجی هم تا 200 آمپر .(با توجه ماسفت ها )

          2 ) ببین دقیقا من اول میخوام این مشکل شیب ماسفت ها رو حل کنم ، دلیل ایجاد این تاپیک هم همین بود .
          برای ماسفت های بالایی مشلی ندارم چون اونها یکبار بیشتر برای تغییر جهت موتور سویچ میکنند و بعد از اون روشن میمونن ، ماسفت های پایینی که قراره PWM روشون بیاد شما گفتید نمیتونم مقاومت نزارم چون در گیر اثر مایلری خواهم شد .

          --------------------------
          اگه میشه ابتدا قسمت 1 رو توضیح بدید من مشرف بشم قسمت 2 رو نمیخواد توضیح بدید چون من سوالات زیادی راجع بش دارم که به جواب شما به قسمت 1 ربط داره و بعد از اون من دوباره سوال هام رو خواهم پرسید . :redface:


          نوشته اصلی توسط حسین بنیامین پور
          در درایو موتور دی سی به چند دلیل فقط می تونید از اپتودرایور ها استفاده کنید اول وجود چپ گرد و راستگرد ..... دوم حذف اثر ژنراوتوری در هنگام ترمز موتور هست که باید شیب PWM (منظور از شیب تغییرات PW بر حسب زمان ) تا 100 در صد هم برسه و سوم ایجاد اثر Regenerative که در درایورهای معمولی چندان لزومی نداره اما ........ بنابراین تنها انتخابتون اپتودرایور هاست ........
          قرمز : وجود چپگرد راستگرد چه ربطی به این داره که فقط از اپتودرایور ها میتونم استفاده کنم ؟ مگه چه محدودیتی میتونه ایجاد کنه چپ گرد راستگرد داشتن ؟
          آبی : شب تغییرات به 100 درصد برسه یعنی اینکه به صورت خطی کم کم ترمز کنیم ؟

          لطفا زودتر به ما سر بزنید جناب بنیامین پور ، بنده کلی سوال دارم که شما خیلی خیلی میتونید کمک کنید :agree: :redface:

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : درایو سریع ماسفت .

            برای ماسفت های بالایی مشلی ندارم چون اونها یکبار بیشتر برای تغییر جهت موتور سویچ میکنند و بعد از اون روشن میمونن ،
            سلام
            در مورد سئوالات شما از جناب بنیامین پور ایشون پاسخ شما رو خواهند داد انصافآ هم خیلی خوب توضیح دادن مخصوصآ
            در مورد درایور سویچ ............
            در مورد روشن ماندن سویچ بالایی باید بگم که اینکار درستی نیست........
            باروشن ماندن سویچ بالایی انرژی که در موتور در حالت رفت ایجاد میشه و انرژی حالت ژنراتوری موتور نمیتونه به منبع برگرده .....
            بنده درایوری که میخوام بسازم برای درایو موتور تا ولتاژ 50 ولت خواهد بود و آمپر خروجی هم تا 200 آمپر .
            ولتاژ منبع چقدره؟

            اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : پاسخ : درایو سریع ماسفت .

              نوشته اصلی توسط Ghasede del
              سلام
              در مورد سئوالات شما از جناب بنیامین پور ایشون پاسخ شما رو خواهند داد انصافآ هم خیلی خوب توضیح دادن مخصوصآ
              در مورد درایور سویچ ............
              در مورد روشن ماندن سویچ بالایی باید بگم که اینکار درستی نیست........
              باروشن ماندن سویچ بالایی انرژی که در موتور در حالت رفت ایجاد میشه و انرژی حالت ژنراتوری موتور نمیتونه به منبع برگرده .....ولتاژ منبع چقدره؟
              قرمز : چرا نمیتونه برگرده ؟ یعنی اگه ماسفت بالایی خاموش بشه بر میگرده ! چجوری ؟ اتفاقا خودم هم به این فکر میکردم که ولتاژ برگشتی موتور کجا میره ؟ لطفا اینو اگه میشه کامل توضیح بدید .
              ولتاژ منبع هم حداکثر تا 50 خواهد بود .

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : پاسخ : درایو سریع ماسفت .

                نوشته اصلی توسط tofan8
                قرمز : چرا نمیتونه برگرده ؟ یعنی اگه ماسفت بالایی خاموش بشه بر میگرده ! چجوری ؟ اتفاقا خودم هم به این فکر میکردم که ولتاژ برگشتی موتور کجا میره ؟ لطفا اینو اگه میشه کامل توضیح بدید .
                ولتاژ منبع هم حداکثر تا 50 خواهد بود .
                برگشت انرژی به منبع وظیفه دیود های دو سر سویچ ها در زمانی هست که موتور شناور میشه..........
                با روشن موندن یک سویچ مسیر جریان تغییر میکنه و به موتور بر میگرده............

                اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : پاسخ : پاسخ : درایو سریع ماسفت .

                  نوشته اصلی توسط Ghasede del
                  برگشت انرژی به منبع وظیفه دیود های دو سر سویچ ها در زمانی هست که موتور شناور میشه..........
                  با روشن موندن یک سویچ مسیر جریان تغییر میکنه و به موتور بر میگرده............
                  ممنون جناب قاصد دل ، چرا روشن موندنش باعث میشه به موتور برگرده ؟ من که متوجه نمیشم :sad:

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : پاسخ : پاسخ : درایو سریع ماسفت .

                    نوشته اصلی توسط tofan8
                    ممنون جناب قاصد دل ، چرا روشن موندنش باعث میشه به موتور برگرده ؟ من که متوجه نمیشم :sad:
                    یه مثال میزنم شما برق شهر رو با دیود پل یکسو میکنی اگر یکی از دیود ها اتصال کوتاه بشه چی میشه........
                    وقتی پالس رو به موتور اعمال کردی دو سویچ که خاموش شدن دو دیود موازی با دو سویچ دیگه وظیفه
                    برگشت دادن انرژی رو به عهده میگیرن..........اگر سویچ ....ساید قبلی روشن بمونه مسیر بسته ای ایجاد
                    میشه که انرژی رو به موتور بر میگردونه.............

                    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X