اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

    سلام دوستان
    ببخشید یه سوالی ذهنمو درگیر کرده شاید خیلی ربطی نداشته باشه ولی خب راجب تسلاس. میخواستم بدونم چرا تو تسلا های مختلف بعضیا کویل اولیه شون تخته و بعضیا مخروطی شکل برعکسه و بعضیا گرد معمولیه یعنی خیلی عادی به دور ثانویه پیچیده شده. آی این سوال مغزمو بدجور درگیر کرده ممنون میشم اگه جوابشو میدونید بگید

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

      نوشته اصلی توسط Hossain8496 نمایش پست ها
      سلام دوستان
      ببخشید یه سوالی ذهنمو درگیر کرده شاید خیلی ربطی نداشته باشه ولی خب راجب تسلاس. میخواستم بدونم چرا تو تسلا های مختلف بعضیا کویل اولیه شون تخته و بعضیا مخروطی شکل برعکسه و بعضیا گرد معمولیه یعنی خیلی عادی به دور ثانویه پیچیده شده. آی این سوال مغزمو بدجور درگیر کرده ممنون میشم اگه جوابشو میدونید بگید
      سلام.این بیشتر به خاطر زیبایی وکمی به دلیل افزایش بازدهی.
      معمولا این حالت ها تاثیر چندانی بر روی عملکرد کویل تسلا
      ندارند مگر در مینی تسلا ها.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
        سلام.این بیشتر به خاطر زیبایی وکمی به دلیل افزایش بازدهی.
        معمولا این حالت ها تاثیر چندانی بر روی عملکرد کویل تسلا
        ندارند مگر در مینی تسلا ها.
        سلام ممنون از پاسختون. فک کردم باید یه سال صبر کنم برای جواب سوالم آخه دیدم زمان آخرین پاسخ ها مال یکی دو سال پیش بوده
        در ضمن مگه تو کویل های کوچیک تر چه فرقی میکنه اگه شکل اولیه متفاوت باشه و اینکه اینو از سایت ۲۲۰ ولت خوندم که نوشته بود شکل هر کویل به یه دلیل خاصیه. اینم چیزی که نوشته بود: در سیم پیچ اولیه به دلیل گذر جریان با فرکانس بالا با اثر پوسته ای مواجه هستیم که تلفات را زیاد می کند به همین دلیل سیم پیچ اولیه از چند دور سیم بسیار ضخیم ساخته می شود تا تلفات کاهش یابد.سیم پیچ اولیه چندین نوع دارد
        1 تخت
        2 مخروطی
        3 مخروطی بر عکس
        4 قائم
        که هر نوع کاربرد خاص خود را دارد ولی من برای شروع قائم را پیشنهاد می کنم
        جدیدترین ویرایش توسط Hossain8496; ۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

          نوشته اصلی توسط Hossain8496 نمایش پست ها
          سلام ممنون از پاسختون. فک کردم باید یه سال صبر کنم برای جواب سوالم آخه دیدم زمان آخرین پاسخ ها مال یکی دو سال پیش بوده
          در ضمن مگه تو کویل های کوچیک تر چه فرقی میکنه اگه شکل اولیه متفاوت باشه و اینکه اینو از سایت ۲۲۰ ولت خوندم که نوشته بود شکل هر کویل به یه دلیل خاصیه

          در ضمن مگه تو کویل های کوچیک تر چه فرقی میکنه
          اگه شکل اولیه متفاوت باشه؟
          در جواب بگم چون در کویل های کوچک القا گری ضعیف تر است
          شکل اولیه مهم است .برای کویل های کوچک اولیه استوانه ای
          نزدیک به هسته بهتر است.
          اما چون در کویل های بزرگ وقوی چون القا گری و ولتاژ بالا است
          شکل اولیه تخت یا مخروطی بر عکس بهتر است.
          چون که اگر اولیه استوانه ای پیچیده شود،به دلیل ولتاژ بالا
          هر لحظه امکان دارد یک آرک به اولیه بر خورد کند واگر راه انداز
          الکترونیکی باشد وشخصی در نزدیکی راه انداز باشد93various_048::nw :..... خدا می داندچه فاجعه
          ای میشه!!!!!
          جدیدترین ویرایش توسط HS1386; ۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

            نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
            در جواب بگم چون در کویل های کوچک القا گری ضعیف تر است
            شکل اولیه مهم است .برای کویل های کوچک اولیه استوانه ای
            نزدیک به هسته بهتر است.
            اما چون در کویل های بزرگ وقوی چون القا گری و ولتاژ بالا است
            شکل اولیه تخت یا مخروطی بر عکس بهتر است.
            چون که اگر اولیه استوانه ای پیچیده شود،به دلیل ولتاژ بالا
            هر لحظه امکان دارد یک آرک به اولیه بر خورد کند واگر راه انداز
            الکترونیکی باشد وشخصی در نزدیکی راه انداز باشد93various_048::nw :..... خدا می داندچه فاجعه
            ای میشه!!!!!
            آها پس دلیلش اینه. بله واقعا منطقی و قانع کننده بود. حالا اگه سیستم کویل های کوچک هم تا حدودی شبیه بزرگا باشه (یعنی از همون قانون ترانس افزاینده و اسپارک گپ و خازن و کویل اولیه طبعیت کنه) و آرکش نسبت به نمونه های الکترونیکی خودش بزرگتر باشه اونم باید مثل تسلا های بزرگ از کویل تخت یا مخروطی استفاده کنه؟ و یه سوال دیگه اون خازنی که سر راه کویل اولیه قرار میدن حالا جدای از ولتاژ قابل تحملش ظرفیتش هرچی کمتر باشه تسلا بهتر عمل میکنه درسته؟ و اینکه چرا مدارات اولیه ی تسلا های کلاسیک باهم فرق دارن و چطور میشه فهمید که کدومشون بهترینه؟ ببخشید اگه سوالاتم زیاد شد
            جدیدترین ویرایش توسط Hossain8496; ۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

              کسی فروشی داشت خریدار
              تلگرام 09013007584
              واتساپ 09013007584

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

                نوشته اصلی توسط Hossain8496 نمایش پست ها
                آها پس دلیلش اینه. بله واقعا منطقی و قانع کننده بود. حالا اگه سیستم کویل های کوچک هم تا حدودی شبیه بزرگا باشه (یعنی از همون قانون ترانس افزاینده و اسپارک گپ و خازن و کویل اولیه طبعیت کنه) و آرکش نسبت به نمونه های الکترونیکی خودش بزرگتر باشه اونم باید مثل تسلا های بزرگ از کویل تخت یا مخروطی استفاده کنه؟ و یه سوال دیگه اون خازنی که سر راه کویل اولیه قرار میدن حالا جدای از ولتاژ قابل تحملش ظرفیتش هرچی کمتر باشه تسلا بهتر عمل میکنه درسته؟ و اینکه چرا مدارات اولیه ی تسلا های کلاسیک باهم فرق دارن و چطور میشه فهمید که کدومشون بهترینه؟ ببخشید اگه سوالاتم زیاد شد
                سلام مجدد دوست عزیز،
                ببخشید بابت تاخیر فراوان توی پاسخگویی .
                اون موقع اصلا با بعضی از قسمت های انجمن آشنایی کاملی نداشتم
                به همین دلیل هم پاسخ هایم نصفه نیمه بود.
                در اینصورت اولیه تخت و مخروطی بهترین است.

                بله درست هست چون که با گذاشتن اون خازن جریان لحظه ای تخلیه
                ای افزایش پیدا میکنه،باعث عملکرد بهتر کویل تسلا میشه.

                دلیل اینکه اون مدارا فرق میکنن وجود نیاز ها، شرایط محیطی متفاوت و
                امکانات متفاوت و....
                هست. موفق باشید.

                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                ولی در کل برای کار هایی مثل روشن کردن لامپ مهتابی از فاصله
                چند سانتی متری و اینا کویل تسلای ترانزیستوری ساده و
                همینطور برای یونیزه کردن هوا تو مقیاس بزرگ و یا داشتن آرک های نسبتا بزرگ
                برای سرگرمی و هیجان و کار های تحقیقاتی و یا روشن کردن مهتابی از
                فاصله یکی دو متری یا حتی پروژه دانشجویی و دانش آموزی و آموزشی
                هم مداری که دوستمون تو صفحه اول این تاپیک
                قرار داده بودن هم کافیه.
                اما برای کار های خیلی خطرناک و خفن و نمایشی و غیره استفاده
                از مدار کویل تسلا های فوق قوی لازمه.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

                  سلام.
                  ببخشید من یه کویل تسلا با ترانزیستور tip41c ساختم و با آداپتور 12 ولت 5 آمپر تست کردم ، عالی کار می کرد و آرک خیلی خوبی هم داشت،بعدش با شارژر لب تاب که 19 ولت 3.42 آمپر هست تست کردم آرکش فوق العاده بود.
                  یهو بعد از ظهر که می خواستم همینجوری تستش کنم(با شارژر لب تاب)دیدم هر چی آداپتور رو وصل میکنم ، کویل تسلام کار نمی کنه و بعد از 1 دقیقه دیدم ترانزیستور ترکید.....هیت سینک مناسب هم استفاده کرده بودم .....می شه دلیلش رو بگین ؟؟؟؟ می تونه دلیلش اورجینال نبودن ترانزیستور بوده باشه؟؟بدجوری ذهنمو درگیر کرده.....همونطور که می دونید ترانزیستور tip41c می تونه تا حدود 100 ولت و 6 آمپر رو تحمل کنه....خیلی ممنون می شم جواب بدین ، با تشکر فراوان

                  راستی...یکی به من می گه که چطور باید تاپیک بزنم؟؟آخه هر چی می گردم گزینه تاپیک زدن نیست.

                  خیلی خیلی ممنون

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

                    سلام. ممنونم دوست عزیز. منم خیلی با انجمن آشنایی نداشتم و ممنونم بابت جواب هاتون

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    سلام. ممنونم دوست عزیز. منم خیلی با انجمن آشنایی نداشتم و ممنونم بابت جواب هاتون

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    مثبت و منفی رو برعکس نزدی؟ میتونه از بی کیفیتی ترانزیستور هم باشه چون اولش خوب کار میکنن ولی به مرور کم میارن و میسوزن

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    احتمالا ترانزیستورت مشکل داره و اصلی نیست چون اولش خوب کار مسکنه ولی یهو کم میاره و میسوزه. مثبت و منفی رو برعکس نزدی؟

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : قدم به قدم ساخت تسلا همراه عکس

                      سلام میشه میشه قطعات
                      وشکل مدار رو به من بگید منم خیلی دوست دارم درست کنم

                      دیدگاه


                        #26
                        سلام خسته نباشید
                        میشه یه مدار خیلی قوی برای تسلا کویل بزارین که ارک هایی به طول 30 سانت داشته باشه؟

                        دیدگاه


                          #27
                          نوشته اصلی توسط Amir1003123 نمایش پست ها
                          سلام خسته نباشید
                          میشه یه مدار خیلی قوی برای تسلا کویل بزارین که ارک هایی به طول 30 سانت داشته باشه؟
                          با تقویت مدار پست اول میتونید به نتبجه برسید.

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X