اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

    نوشته اصلی توسط majest
    دوستان گرامی بنده میخوام یک آمپلی فایر که با برق شهری کار میکنه رو برای ماشینم استفاده کنم.
    ترانس بکار رفته در مدارش از نوع سه سر 12-0-12 و یک امپر هست. راهنمایی بفرمایید چه مداری بسازم که یه ولتاژ متقارن +12 -12 یک آمپر، از باتری خودرو بگیرم؟
    با سلام :
    چون حد اکثر جریان خروجی طبق این ترانس مورد اشاره که قبلا جفت 12 ولت یک آمپر بوده لذا شما اگر از یک باتری قابل شارژ 12 ولت 2 آمپر یا بیش تر با قیمتی بسیار ارزان تر از سایر مدارات کانورتر استفاده کنید. فقط کافیست قطب مثبت باتری دوم را به شاسی خودرو یا گراند وصل کنید، حالا 2 سر برق نسبت به گراند دارید +12 و -12 برای شارژ باتری دوم کافیست سر سیم های آن را جدا کرده قطب مثبت به مثبت و قطب منفی به منفی باتری وصل و در هنگام پر شدن باتری سیم کشی قبلی را تکرار کنید. یا اگر این طرح برایتان جالب است مدار خودکار شارژ باتری دوم را بدون تعویض سیم ها برایتان در این تاپیک بفرستم. تا مورد استفاده همگان شود.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

      نوشته اصلی توسط علی تحیری
      با سلام :
      چون حد اکثر جریان خروجی طبق این ترانس مورد اشاره که قبلا جفت 12 ولت یک آمپر بوده لذا شما اگر از یک باتری قابل شارژ 12 ولت 2 آمپر یا بیش تر با قیمتی بسیار ارزان تر از سایر مدارات کانورتر استفاده کنید. فقط کافیست قطب مثبت باتری دوم را به شاسی خودرو یا گراند وصل کنید، حالا 2 سر برق نسبت به گراند دارید +12 و -12 ولت. برای شارژ باتری دوم کافیست سر سیم های آن را جدا کرده قطب مثبت به مثبت و قطب منفی به منفی باتری وصل و در هنگام پر شدن باتری سیم کشی قبلی را تکرار کنید. یا اگر این طرح برایتان جالب است مدار خودکار شارژ باتری دوم را بدون تعویض سیم ها برایتان در این تاپیک بفرستم. تا مورد استفاده همگان شود.
      با سلام :
      هر موفع مدار مورد نظر، نیاز شد اعلام کنید.
      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

        نوشته اصلی توسط majest
        دوستان گرامی بنده میخوام یک آمپلی فایر که با برق شهری کار میکنه رو برای ماشینم استفاده کنم.
        ترانس بکار رفته در مدارش از نوع سه سر 12-0-12 و یک امپر هست. راهنمایی بفرمایید چه مداری بسازم که یه ولتاژ متقارن +12 -12 یک آمپر، از باتری خودرو بگیرم؟
        با سلام مجدد :
        این هم یک مدار 12 ولت دوبل با استفاده از یک باتری بک پ 12 ولت 2 آمپر ساعت. ابتدا که آمپلی فایر شما خاموش است، برق 12 ولت باتری اصلی MAIN BATTERY با باتری بک پ یا کمکی یا BACK UP BATTERY از طریق کنتاکت های رله به هم وصل می و توسط دینام خودرو هر دو شارژ می شوند. اما در هنگام استفاده از آمپلی فایر چون یک سر رله مستقیم به منفی یا شاسی خودرو وصل است برای روشن شدن این رله احتیاج به یک برق +12 ولت می باشد که این کلید ( SW1) دقیقا همان کلید روشن شدن آمپلی فایر شماست که این برق را از مثبت 12 ولت باتری اصلی می گرد. با وصل شدن رله توسط کنتاکت های رله دو باتری 12 ولت بصورت سری قرار گرفته و نسبت به شاسی خودرو برق +12 و -12 را تولید می کنند. شما می توانید از دو سر این باتری ها هم ولتاژ 24 ولت را در صورت نیاز استفاده کنید. این هم پلود فایل :

        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

          نوشته اصلی توسط اشکان غفارزاده
          در تائید حرفه های محسن خان باید بگم که راحت ترین و بی دردسری ترین راه برای دوستمون میتونه بصورت زیر باشه

          ابتدا با یه ماژول افزاینده (lm2577) ،ز 12ولت خودرو رو به 24 ولت تبدیل کنید و سپس با دوتا ماژول lm2596 اونو به دوبل 12 تبدیل کنید البته بجای 2596 میتونید با دوتا خازن این کار رو انجام بدین به نظرم استفاده از خازن راه آسون تریه چون جریان کمه میتونه جوابگو باشه
          قیمت کلش 10 تومن نمیشه

          سلام
          این مدار + و - 12 ولت میده ولی گراندش با گراند ورودی یکی نیست اضافه بر اینکه گراند خروجی اون امپدانس بالایی داره

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

            نوشته اصلی توسط mohsen++
            سلام
            این مدار + و - 12 ولت میده ولی گراندش با گراند ورودی یکی نیست اضافه بر اینکه گراند خروجی اون امپدانس بالایی داره
            برای گراند که میشه یه رگولاتور 7812 بین +12 و-12 وصل کرد اونوقت خروجی میشه گراند(یکی 7912 بزنه برای سینک و سورس)
            رفقا مهم نیست چطوری بازی می کنید؛ اگه شروع نکنید، قطعا بازنده هستید.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

              نوشته اصلی توسط pencil
              برای گراند که میشه یه رگولاتور 7812 بین +12 و-12 وصل کرد اونوقت خروجی میشه گراند(یکی 7912 بزنه برای سینک و سورس)
              عزیز جان گراندش با گراند ورودی یکی نیست

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                نوشته اصلی توسط mohsen++
                عزیز جان گراندش با گراند ورودی یکی نیست
                تا حالا اسم زمین مجازی یا زمین ساختگی به گوشتون خورده؟
                شما وقتی رگولاتور 7812 را بصورت زیر وصل کنید
                in-->+12
                GND--->-12
                out ---->GND+12=0
                رفقا مهم نیست چطوری بازی می کنید؛ اگه شروع نکنید، قطعا بازنده هستید.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                  نوشته اصلی توسط اشکان غفارزاده
                  در تائید حرفه های محسن خان باید بگم که راحت ترین و بی دردسری ترین راه برای دوستمون میتونه بصورت زیر باشه

                  ابتدا با یه ماژول افزاینده (lm2577) ،ز 12ولت خودرو رو به 24 ولت تبدیل کنید و سپس با دوتا ماژول lm2596 اونو به دوبل 12 تبدیل کنید البته بجای 2596 میتونید با دوتا خازن این کار رو انجام بدین به نظرم استفاده از خازن راه آسون تریه چون جریان کمه میتونه جوابگو باشه
                  قیمت کلش 10 تومن نمیشه

                  سلام
                  این قسمت سمت راست که با خازن و مقاومت هست ، دقیقا وظیفه تبدیل ولتاژ dc 24 تک به dc 12 دوبل رو به عهده داره؟
                  من میخوام 24 dc تک رو به دوبل تبدیل کنم ، لزوما باید ابتدا از ماژول افزاینده استفاده بشه؟ یا بدون این ماژول هم امکانش هست؟
                  اگر از روش بالا برای ولتاژهای بالاتر dc مثلا 48 بخواهیم استفاده کنیم ، مقادیر خازن و مقاومت چه تغییری میکنند؟
                  و سوال آخر جریان خروجی چه نسبتی با جریان ورودی دارد ، و به چه عاملی بستگی دارد؟ مثلا اگر جریان ورودی ما 4A باشد چه کار کنیم که ولتاژ خروجی دوسر مثبت و منفی هم مجموعا 4A باشد؟
                  باتشکر

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                    نوشته اصلی توسط AVR-MEGA8
                    سلام
                    این قسمت سمت راست که با خازن و مقاومت هست ، دقیقا وظیفه تبدیل ولتاژ dc 24 تک به dc 12 دوبل رو به عهده داره؟
                    من میخوام 24 dc تک رو به دوبل تبدیل کنم ، لزوما باید ابتدا از ماژول افزاینده استفاده بشه؟ یا بدون این ماژول هم امکانش هست؟
                    اگر از روش بالا برای ولتاژهای بالاتر dc مثلا 48 بخواهیم استفاده کنیم ، مقادیر خازن و مقاومت چه تغییری میکنند؟
                    و سوال آخر جریان خروجی چه نسبتی با جریان ورودی دارد ، و به چه عاملی بستگی دارد؟ مثلا اگر جریان ورودی ما 4A باشد چه کار کنیم که ولتاژ خروجی دوسر مثبت و منفی هم مجموعا 4A باشد؟
                    باتشکر
                    -برای تبدیل 24 دی سی به دوبل 12 از روش رگولاتوری که در پست بالا شرح داده شد استفاده کن.
                    -در حالت ایده آل میشه گفت تمام مبدل های ولتاژ توان ورودی و خروجی اونها باهم برابر هست که توان ورودی تحویل داده شده با توان گرفته شده یکی هست یعنی شما اگه 12 ولت 3 آمپر بدهید 24 ولت 1.5 آمپر میگیرید(این در حالتی هست که تلفات رو در نظر نگیریم).
                    رفقا مهم نیست چطوری بازی می کنید؛ اگه شروع نکنید، قطعا بازنده هستید.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                      اگر 48 ولت dc داشته باشیم ، دقیقا قطعاتش میشه مثل مدار بالا یا خازن های ظرفیت بالاتری نیاز است؟
                      در مداربالا سمت چپ ماژول تبدیل ولتاژ هم یک خازن موجود است ، اگر ماژول تغییر ولتاژ استفاده نکنیم اون خازن چطوری قرار میگیره ، اگه میشه شماتیک مدار قرار بدید.
                      باتشکر

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                        نوشته اصلی توسط AVR-MEGA8
                        اگر 48 ولت dc داشته باشیم ، دقیقا قطعاتش میشه مثل مدار بالا یا خازن های ظرفیت بالاتری نیاز است؟
                        در مداربالا سمت چپ ماژول تبدیل ولتاژ هم یک خازن موجود است ، اگر ماژول تغییر ولتاژ استفاده نکنیم اون خازن چطوری قرار میگیره ، اگه میشه شماتیک مدار قرار بدید.
                        باتشکر
                        چیزی که روی عکس مشخه اینه که خازن هاش 35 ولته پس عملا بدرد 48 ولت دی سی نمیخوره، بنده دیتاشیت آی سی رو نخوندم و نمی دونم که میشه با این آی سی به 48 ولت دی سی رفته یا نه؛ اما برای توان های نه چندان بالا یه مبدل ولتاژ به نام lm2577 میتونید و سری بستن چند تا مدار ولتاژتون رو تا اندازه دلخواه زیاد کنید( از 555 هم میشه استفاده کرد)
                        این لینک هم شاید براتون جالب باشه :
                        http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=92437.20
                        رفقا مهم نیست چطوری بازی می کنید؛ اگه شروع نکنید، قطعا بازنده هستید.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                          ممنون از راهنمایی @};-
                          درمورد اون مبدل ولتاژ که بله ، قطعا مبدل دیگه ای استفاده میکنم.
                          سوال من بیشتر در مورد اون خازن ها 3300 میکرو فاراد بود که باید برای ولتاژ بالاتر مثلا 63 ولت استفاده کنم بجای 25 ولت ولی مقدار ظرفیت خازن نیازی نیست افزایش پیدا کنه؟ مثلا 4700 میکرو فاراد بزاریم؟
                          هدفم اینه بفهمم اون خازن ها ظرفیتشون چه تاثیری دارد.....
                          فک کنم سوال زیاد میپرسم :biggrin:

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                            نوشته اصلی توسط pencil
                            تا حالا اسم زمین مجازی یا زمین ساختگی به گوشتون خورده؟
                            شما وقتی رگولاتور 7812 را بصورت زیر وصل کنید
                            in-->+12
                            GND--->-12
                            out ---->GND+12=0
                            فکر کنم بدونم زمین مجازی چیه !!!!
                            ولی به مورد استفاده این مدار فکر کنین طرف میخواد از یک امپلی فایر که ولتاژ 12 ولت متقارن میخواد تو ماشین استفاده کنه خب اگه بخواد مثلا یک منبع صوتی رو که با برق ماشین تغذیه میشه رو به این مدارتون وصل کنه چه اتفاقی می افته زمین مداری که با برق ماشین تغذیه میشه 0 ولته ولی زمین مدار اختراعی شما 12 ولت داره
                            وقتی بهم وصل بشن چه اتفاقی می افته؟ بوم!!!

                            پانوشت 1 : به کاربرد و محلی که قراره این مدار استفاده بشه توجه کنین
                            پانوشت 2 : فکر کنم با این اتفاقاتی که افتاده استارتر محترم بیخیال بشه

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                              من وارد تاپیک که شدم با دیدن پست های اول دوستان و نخوندن پست استارتر فک کردم 12 ولت ورودی توسط منبعی به غیر از باتری ماشین تامین میشه و با توجه به سیستم گرند ماشین این مداری که گذاشتم اصلا کار نمیکنه و حتی ممکنه به سیستم برق ماشین آسیب برسونه
                              بنابراین من از کسایی که باعث گمراهیشون شدم معذرت میخوام

                              سیستمی که جناب تحیری ارائه دادن هم خوب به نظر میرسه و خرجش نسبت به مدارات چاپر میتونه کمتر باشه

                              موفق باشید

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : ولتاژ متقارن 12V± برای ماشین

                                نوشته اصلی توسط AVR-MEGA8
                                ممنون از راهنمایی @};-
                                درمورد اون مبدل ولتاژ که بله ، قطعا مبدل دیگه ای استفاده میکنم.
                                سوال من بیشتر در مورد اون خازن ها 3300 میکرو فاراد بود که باید برای ولتاژ بالاتر مثلا 63 ولت استفاده کنم بجای 25 ولت ولی مقدار ظرفیت خازن نیازی نیست افزایش پیدا کنه؟ مثلا 4700 میکرو فاراد بزاریم؟
                                هدفم اینه بفهمم اون خازن ها ظرفیتشون چه تاثیری دارد.....
                                فک کنم سوال زیاد میپرسم :biggrin:
                                حتی اگه شما ظرفیت خازنی کمتر هم قرار بدید مشکلی پیش نمیاد، هر چقدر که ظرفیت خازن ها بیشتر بشه مدت زمان بیشتری طول میکشه تا مدار بتونه اون رو شارژ کنه و خروجی به مقدار نامی برسه و آماده کار بشه، هر چقدر هم کمتر باشه ریپل بیشتر میشه اما خروجی شما زود به مقدار نامی خودش میرسه
                                سوال دیگه ای هم یود بپرسید، ما اینجا در کنارهمیم تا اطلاعاتمون رو با هم به اشتراک بزاریم
                                رفقا مهم نیست چطوری بازی می کنید؛ اگه شروع نکنید، قطعا بازنده هستید.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X