سلام به همه،دوستان برای استارت زدن خودرو با فرض سالم بودن باتری(نداشتن افت ولتاژ زیاد زیر بار) کم ترین ولتاژ لازم چقدر هست؟،من میخوام برای اینورتر diy مداری بزارم که وقتی ولتاژ به این حد رسید قطع کنه یعنی قبل از به اصطلاح خوابیدن باتری خروجی اینورتر خاموش بشه، قبل از این که کار به هل دادن بکشه :biggrin: .ممنون.
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
کم ترین ولتاژ لازم برای استارت زدن خودرو
Collapse
X
-
پاسخ : کم ترین ولتاژ لازم برای استارت زدن خودرو
دوست عزیز
استارت جریان زیادی میکشه.بسته به نوع ماشین در لحظه استارت از 1 تا چند کیلووات مصرف استارت هست!
باتری وقتی کهنه میشه ممکنه در حالت عادی ولتاژ 13.5 را داشته باشه ولی جریان زیاد نمیتونه بده چون مقاومت داخلیش بالا میره.باتری نو با ولتاژ مثلا 11.5 هم میتونه ماشین را روشن کنه با اینکه فول شارژ هم نشده.
هر سلول باتری سربی اسیدی در حالت شارژ کامل 2.2 تا 2.4 ولت میتونه داشته باشه که معمولا اگه به 1.8 ولت برسه دیگه دشارژ شده.
باتری ماشین 6 تا سلول داره .دیگه خودتون حساب کنید
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
-
پاسخ : کم ترین ولتاژ لازم برای استارت زدن خودرو
نوشته اصلی توسط shahpooriدوست عزیز
استارت جریان زیادی میکشه.بسته به نوع ماشین در لحظه استارت از 1 تا چند کیلووات مصرف استارت هست!
باتری وقتی کهنه میشه ممکنه در حالت عادی ولتاژ 13.5 را داشته باشه ولی جریان زیاد نمیتونه بده چون مقاومت داخلیش بالا میره.باتری نو با ولتاژ مثلا 11.5 هم میتونه ماشین را روشن کنه با اینکه فول شارژ هم نشده.
هر سلول باتری سربی اسیدی در حالت شارژ کامل 2.2 تا 2.4 ولت میتونه داشته باشه که معمولا اگه به 1.8 ولت برسه دیگه دشارژ شده.
باتری ماشین 6 تا سلول داره .دیگه خودتون حساب کنید
دیدگاه
-
پاسخ : کم ترین ولتاژ لازم برای استارت زدن خودرو
نوشته اصلی توسط Alstomسلام به همه،دوستان برای استارت زدن خودرو با فرض سالم بودن باتری(نداشتن افت ولتاژ زیاد زیر بار) کم ترین ولتاژ لازم چقدر هست؟،من میخوام برای اینورتر diy مداری بزارم که وقتی ولتاژ به این حد رسید قطع کنه یعنی قبل از به اصطلاح خوابیدن باتری خروجی اینورتر خاموش بشه، قبل از این که کار به هل دادن بکشه :biggrin: .ممنون.
کم ترین ولتاژ قابل قبول برای استارت زدن یک باتری سالم را 11.5 ولت در نظر می گیرند. در خودرو 206 معمولا E.C.U ولتاژ کم تر از حدود 11.5 را به مد اکونومی ( اقتصادی) می برد و تمام وسایل پر مصرف برقی را از قبیل استارت خوردن، روشن شدن لامپ های جلوی خودرو و ... را قطع می کند. فقط وسایل کم مصرف ماننده لامپ های نشان دهنده ها جلو داشبورد، لامپ داخل اتاق و ... را روشن می کند. پس از شارژ باتری E.C.U برق را از مد اکو خارج و قابل استارت زدن و مورد استفاده وسایل پر مصرف می کند. در خودرو هایی ای سی یو آن ها این فرمان را ندارند، خودرو آن قدر استارت می خورد تا کاملا تخلیه و تخریب شوند.علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
دیدگاه
دیدگاه