آقا حسین چون گفتین اطلاعات کامل،این زمینه چند علم(فیزیک-الکترونیک-اکوستیک-آناتومی وشنوایی سنجیو...) رو در بر میگیره و تشریح جزییات امکانش نیست ولی شرح کلی مشخصه،سعی میکنم با چند عکس و گزیده ای از این علوم واستون یه چیزایی تا روزهای آینده بزارم که قانع بشین
اگر A یک معادله از زندگی موفق باشد،آنگاه فرمولش به این صورت است: X^2 + Y - Z/2=A که در آن
X : کار وتفکر Y: تفریح Z : حرف بیهوده،خواب و پرخوری تعریف شده است.
http://s1.picofile.com/sasanscience/Pictures/SIGlogo.gif
خدمتتون بگم دقیقا نمیفهمم از کجا واستون بگم چون مبحث شاخه دار و گستردست ولی یه بحث اون پایه و اساس کار بلندگوست و دیگری ساختارش که فکر کنم منظور شما اولیه :rolleyes: سعی میکنم ساده بگم
اساس فیزیکی کارشون به مبحث الکترومغناطیس فیزیک برمیگرده،قوانین ولتا،گوس،فارادی و لنز
براین اصل هرگاه جریانی وارد یک سیملوله بشه باعث میشه خاصیت مغناطیسی تو سیملوله بوجود ییاد که با داشتن هسته خاصیت چندین برابر میشه و جهتش با جهت جریان ورودی تنسب داره؛فرمول محاسبشو نیازی نمیبینم مطرح کنم
اصل دیگر بیان میکنه همین جریان باعث ایجاد جریانی به نام جریان خود القایی میکنه که با جریان اصلی مخالفت داره،دیگری میگه وقتی شار(یکای مربوط به تعداد خطوط میدان گذری از سیم پیچ در واحد سطح بر زاویه و طول)تغییر کنه باعث بوجود اومدن جریان میشه(معکوس اصل اول)
حالا وقتی جریان صوتی(متشکل از چند لایه که شامل موج سینوسی که خود شامل موارد زیادیست،ولتاژ متناوب،جریان پالس های مغناطیسی،چشتیبانی فیدبک و...)وارد سیملوله بلندگو میشه باعث ایجاد میدان مغناطیسی میشه که طبق جریان ورودی کم و زیاد میشه و سایر موارد نظیر جهت،شدت،انداره،دوره و دامنه و بسامد و...مدام تغییر میکنه،در مقابل آهنربای دائمی که میدانی با جهت ثابت داره در کسری از زمان با این میدان موقت مقابله یا موافقه میکنه و روی هم تاثیر میذارن،در نتیجه سیملوله که متحرکه لرزش چیدا میکنه و یک نوسانگر خطی غیر ساده میشه و بعد هم دیافراگم رو وادار به این حرکت موجی متناوب میکنه،این پایان قسمت فیزیکی در درون بلندگوست،بقیه ماجرا رو دنبال کنین،فعلا وقت نداشتم بیشتر بگم
اگر A یک معادله از زندگی موفق باشد،آنگاه فرمولش به این صورت است: X^2 + Y - Z/2=A که در آن
X : کار وتفکر Y: تفریح Z : حرف بیهوده،خواب و پرخوری تعریف شده است.
http://s1.picofile.com/sasanscience/Pictures/SIGlogo.gif
با سپاس آقا امین،حتما مفید خواهد بود چه بسااز اطلاعات سطحی تا تخصصی تر رو راجع به میکروفن و برخی پروتکل های مخابراتی رو مطرح کردین
ولی در خصوص تکمیل گفته هام:
کار در خارج بلندگو بسیار بسیار پیچیده تر است،ساده ترین آن میشه گفت همین پالس های صوتی که از لرزش دیافراگم ایجاد میشود باعث ایجاد موج صوتی در هوا میشه
موج صوتی خود تعریفی داره:تپ های متوال تراکم و فشار یا در اصطلاح شکم و گره هایی که در هوای اطراف ما بوجود میان باعث تغییر در چگالی لایه های هوا میشه و این حفره یا گره و از سویی شکم یا فشار هوا بصورت مولکول به مولکوب منتقل شده و البته میرا هم هست و طول معینی را میتواند پیشروی کند و فاکتورهای خاصی رو حمل میکنه و دارای انرزیه و خصوصیات خاصی هم داره
،این امواج سه بعدی و تصورش سخته ولی امواج تشکیل شده هنگام افتادن سنگ در آب رو میشه در دو بعد به اون در سه بعد تعمیم داد ولی اونجا عامل انتقال لایه های هواست،متاسفانه تصویر مناسبی از این امواج سینوسی که در ذهن داشتم رو نتونسم پیدا و اینجا بزارم
همینجا معلوم میشه بلندگو در اصل باید گرد باشه تا پیشگاه امواج بصورت نیم کره های هم مرکز منتشر بشه و حاوی هزاران موج سینوسی اختصاصی(نظیر تصویر)باشه و در پشت بلندگو امواج نقصان سینوسی یا virtual wave یا به گونه ای فیدبک خودمان تولید بشه و با جدا کردن این مجموعه از صوت اصلی(بوسیله مانع تخت همسطح قطر بلندگو) کیفیت صدا حفظ و جنس صدا بی تغییر انتشار بیابه
با رسیدن امواج به گوش مسئله بازم پیچیده تر میشه و نیاز به دونستن آناتومی کامل گوش هست که ازش میگذرم و اصطلاحات ناآشنا رو نمیگم
اما پرده گوش بکمک سه استخوان پشتی و دسته آن و....همان حرکت نوسانی منبع(موج مکانیکی)رو براساس تکانه موج با همان فاکتور ها ولی شدت تنظیم شده توسط نرمی و لاله گوش بصورت سینوسی انجام میده و سلولهای مخاطی و عصبی مژه ای و مایع پیش لنف(عامل تعادل بدن) اونرو به پالس الکتریک تبدیل کرده و برای بازگشایی رمز از حلزونی به قشر مخ مغز منتقل میکنه در پاسخ کلوین خان:این پرسش بسی پیشرفته تر از متنی کوتاست ولی همه فاکتور های موجود در موج سینوسی تراکم فشار و تغیرات چگالی نیست،چه بسا شاید به فکرمون برسه چرا وقتی خودمون تو یک ثانیه چند ده ضربه بر محیطی وارد(فرکانس خاص) یا پدیده های مشابه اینکارو انجام میدن چرا موزیک نمیشه!!!عواملی نظیر sample rateو یا نرخ تصاعدی رشد کوانتوم پایه صوت،bit rate میزان دخالت قدرت در فشرده سازی موج،نسبت ترکیبات گازی هوا،خود دره ای زیر اتمی که اونو عامل انتقال صوت میدانند و چیزایی که کمتر به این مبحث مربوطه تا مطرح بشه و خود در هاله ابهامه بستگی داره
موفق و پیروز
اگر A یک معادله از زندگی موفق باشد،آنگاه فرمولش به این صورت است: X^2 + Y - Z/2=A که در آن
X : کار وتفکر Y: تفریح Z : حرف بیهوده،خواب و پرخوری تعریف شده است.
http://s1.picofile.com/sasanscience/Pictures/SIGlogo.gif
ساختار بلندگو و نحوه تاثیراتشون تو کار اونم حرفی جداست که اگه توضیح خواستین در خدمتیم
اگر A یک معادله از زندگی موفق باشد،آنگاه فرمولش به این صورت است: X^2 + Y - Z/2=A که در آن
X : کار وتفکر Y: تفریح Z : حرف بیهوده،خواب و پرخوری تعریف شده است.
http://s1.picofile.com/sasanscience/Pictures/SIGlogo.gif
راکهای صوتی بیشتر در فضاهای وسیع مثل ورزشگاها و سالنهای بزرگ و بیمارستانها و... کاربرد دارند.
از چندین آمپلی مجزا بهره میبرند و اغلب از خط ترانس مچینگ استفاده میکنند.
موفق باشید.
خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز من ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت
با عرض پوزش از دوستان عزیزم به علت پاره ای از مشکلات کمتر در خدمتتون هستم. التماس دعا
راکهای صوتی بیشتر در فضاهای وسیع مثل ورزشگاها و سالنهای بزرگ و بیمارستانها و... کاربرد دارند.
از چندین آمپلی مجزا بهره میبرند و اغلب از خط ترانس مچینگ استفاده میکنند.
موفق باشید.
با سلام اشک عزیز در بعضی از مساجد دیده میشه 10 تا 12 تا باند وجود داره . آیا این باندها را فقط به یک آمپلی وصل می کنند؟
سلام
تو مساجد و هیئت ها یک دستگاه رو به عنوان دستگاه مادر قرار میدهند و فقط از افت صوتی آن استفاده میکنند و باری روی آن قرار نمیدهند
سپس بسته به تعداد خروجی مورد نیاز امپلی (معمولامارک فاراتل) به دستگاه مادر متصل می کنند.
تو بگو ای سنگ صبور تو صبوری یا دل من
تو بگو ای جام بلور تو شکستی یا دل من
دقیقا همینطوره که آقا امین گفتن،آمفی تئاتر،سالن،مسجد و حسینیه و از این جور حرف ها
مثل این یکی
ولی اون که چند بلندگو چطور بهم وصل میکنن،معمولا این 2N30xx رو تا 8 کانال هم میسازن،البته ترانس مچینگ هم دارن به انضمام خروجی 0/1 آمپ ها،اونوقت سری هم میشه کرد(یا بریج)
اگر A یک معادله از زندگی موفق باشد،آنگاه فرمولش به این صورت است: X^2 + Y - Z/2=A که در آن
X : کار وتفکر Y: تفریح Z : حرف بیهوده،خواب و پرخوری تعریف شده است.
http://s1.picofile.com/sasanscience/Pictures/SIGlogo.gif
البته این رکها دیگه قدیمی شدند. چون علیرقم جسته بزرگ و سنگین و هزینه های بالا کیفیت چندان مناسبی به ویژه برای موزیک و وویس یا مداحی ندارند و بیشتر برای پابلیک یا سخنرانی و پیج مناسب هستند.
امروزه به مدد ترانزیستورها پرقدرت به ویژه ماسفتها آمپلیهای پر قدرتی به بازار آمدند که هیمن کار رو با کیفیت فوق العاده بالاتر و هزینه مناسبتر و همچنین سبکتر و کوچکتر انجام میدهند.
نمونه ساخته شده توسط این حقیر که مدارات و عکسهای اون هم در سایت موجود است توان حداقل 8 عدد باند 12 تا 15 اینچی استاندارد رو داره که در عمل تا 12 عدد هم به نتیجه مطلوب رسیدیم.
این در حالی است که رکها اغلب به علت استفاده از ترانس مچینگ یا همان خط 0 و 100 یا 120 قابلیت راه اندازی بلندگوهای بزرگ استاندارد ندارند.
موفق باشید.
خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز من ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت
با عرض پوزش از دوستان عزیزم به علت پاره ای از مشکلات کمتر در خدمتتون هستم. التماس دعا
دیدگاه