اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

    کجا؟؟ چی چی و بدرود. ببین دوستان راست میگن. در مواردی که ذکر کردند که خوب شکی نیست. ولی حالا کسی بلده یاد ما بده؟؟؟ وقتی نیست باید رفت سراغ تجربه و آزمون و خطا. شاید باکسهای شما 100% جواب گو نباشه ولی 70% که هست. ما همونم بسازیم راضی هستیم. دوست من دانسته ها تو از ما دریغ نکن. اگر قرار باشه با 2 تا توصیه و انتقاد میدان رو خالی کنی که دیگه هیچ منم الان باید گوشه خونمون میشستم و سماغ میمکیدم. ولی اومدم اینجا تا یاد بگیرم و اگر چیزی بلد بودم به بقیه یاد بدم. این موارد که دوستان گفتند توی همین مدارات صوتی هم صادقه. هزارتا پارامتر هست که من بعضی هاشون رو تازه دارم میشنوم. ولی تجربه کمکم کرده از پس کار بر بیام. حالا خوب اگه با سواد هم بودم دیگه نورعلی نور میشد. قرار نیست حالا چون دانش و سوادش رو نداریم دیگه نسازیم. خوب کجدارومریض یه چیزی ازش در میاریم و خدارو شکر تا حالا هم لنگ نموندیم. کار شما هم همینطوره . به قول قدیمیا وقتی ننه نیست باید با زن بابا ساخت. :agree:
    خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز من ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت

    با عرض پوزش از دوستان عزیزم به علت پاره ای از مشکلات کمتر در خدمتتون هستم. التماس دعا

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

      استاد راست میگه دیه چی چی رو بدرود بدرود... فورا میدونو خالی میکنی دادا باش من پشتتم :mrgreen:
      طوری زندگی کن انگار امروز اخرین روز زندگیته!!!
      امروز رو کامل زندگی کن...
      (یه روز یعنی هیچوقت!)

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

        منم هستمت ولی نه با این حرفا

        نوشته اصلی توسط Ebi Foxtrik

        نرم افزار لونگ میندازه
        شایدم نرم افزارش لونگی بوده

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

          من لینکی در ابتدای تاپیک قرار داده بودم که هر کسی بهش سر بزنه و مطالب موجود در تاپیکهاش رو بخونه ، بعد از چند وقت به یک فرد حرفه ای تبدیل خواهد شد ، به شرط اینکه در عمل هم تجربه هایی بدست بیاره.

          از ما گفتن..

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

            با سلام به دوستان والا من سر کار یه کم مشکل داشتم بعد امدم خانه و یه سری به انجمن زدم که دیدم دوستان انتقادو یکی حرف دلشو زده بود منم حوصله نداشتم قاطی کردم خلاصه پوزش حالا که نگاه میکنم میبینم شما چیز خاصی نگفته بودین همش حقیقت هر چند تلخ ولی خوب من اصلا الکترونیک نخواندم از روی علاقه آمپلی و باکس میسازم در واقعه آمپلی را یکی از دوستام خواست براش بسازم چونکه من به برق صنعتی واردترم چون از سیم پیچی موتور تا تابلو برق و غیره...... را انجام میدادم تا اینجا 52 موتور تک فاز را به سه فاز تبدیل کردم به همین خاطر توی این سایت عضو شدم و توانستم با stk 402-070 یه آمپلی بسازم عکسش هم آواتار من هست مدارش جمو جور و بدون نویز هست و بخاطر حرفهایم ازتون معذرت می خواهم تا به این لحظه از تمام کمکهایتان ممنونم بدرود :cry2:
            کارکن مگو کار چیست که سرمایه آمپلی ساختن است تا کار نکنی پول نداری آمپلی بسازی

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

              پس من که نه برق و نه الکترونیک خوندم و کار هم نمیکنم چی باید بگم.

              شما الکترونیک نخونده اینقدر فعالین، تو زمینه ی کاری تون هم به نظر موفقین. خیلی خوبه

              همین که شما جعبه ی ساب رو با تجربه میسازین و ازش صدای خوبی میگیرین ،نماد تجربه ی واقعیه . تازه شما میتونین با استناد به توضیحاتی که سازنده ساب برای جعبه لازم مورد نیاز داده ، به این نتیجه برسین که جعبه هاتون حداقلش 70-80 درصد به ابعاد ایده آل رسیده.که موفقیت محسوب میشه

              طرف لیسانس یا بعضآ فوق داره و فرق فاز و نول یا تفاوت سه فاز تو عمل رو نمیدنه.(البته دوستان انجمن همه کار درستن بعضی های دیگه رو گفتم...)

              از لیسانس برق قدرت میپرسم برق مترو تهران تو همه ی خطوط چقدره میگه 700 DCولت.

              بهش میگم هیچ خط متروAC نداریم. میگه نه !!!

              آخه منطقیه جریان DC با آمپر وحشتناک رو مثلآ 40 کیلومتر امتداد بدن ؟ اونوقت کلی افت جریان و ولتاژ داریم و کلی حرارت اگه قطار ها پشت سر هم باشن ریل سوم میشه ریل آتش .چون در اثر عبور جریان بالا بشدت داغ میشه
              منم گفتم تهران کرج رو AC زدن چون مسیر طولانیه دیگه نیازی به ایستگاه تامین جریان DC با آمپر زیاد تو هر 2-3 کیلومتر نباشه و از طلفات جریان بالا تو مسیر طولانی کاسته بشه . اومدن برق AC ولتاژ بالا رو به قطار دادن و همون جا تو خود قطار با ترانس کمش میکنن و بعدش DC و.....

              حالا به من میگه من لیسانس دارم اینا رو نمیدونستم تو چطوری میدونی؟

              سرتون رو درد آوردم.
              دعای خیر از هر چیزی بهتر است...

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

                یه سوال از اقای محمد.ح که استاد تیونینگ هستن یا بقیه دوستان میخواستم ببینم باید داخل باکس ported رو هم ابر یا نمد بزاریم برای رفلکس صدا یا نیازی نداره
                با تشکر

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

                  نوشته اصلی توسط nn20
                  پس من که نه برق و نه الکترونیک خوندم و کار هم نمیکنم چی باید بگم.

                  شما الکترونیک نخونده اینقدر فعالین، تو زمینه ی کاری تون هم به نظر موفقین. خیلی خوبه

                  همین که شما جعبه ی ساب رو با تجربه میسازین و ازش صدای خوبی میگیرین ،نماد تجربه ی واقعیه . تازه شما میتونین با استناد به توضیحاتی که سازنده ساب برای جعبه لازم مورد نیاز داده ، به این نتیجه برسین که جعبه هاتون حداقلش 70-80 درصد به ابعاد ایده آل رسیده.که موفقیت محسوب میشه

                  طرف لیسانس یا بعضآ فوق داره و فرق فاز و نول یا تفاوت سه فاز تو عمل رو نمیدنه.(البته دوستان انجمن همه کار درستن بعضی های دیگه رو گفتم...)

                  از لیسانس برق قدرت میپرسم برق مترو تهران تو همه ی خطوط چقدره میگه 700 DCولت.

                  بهش میگم هیچ خط متروAC نداریم. میگه نه !!!

                  آخه منطقیه جریان DC با آمپر وحشتناک رو مثلآ 40 کیلومتر امتداد بدن ؟ اونوقت کلی افت جریان و ولتاژ داریم و کلی حرارت اگه قطار ها پشت سر هم باشن ریل سوم میشه ریل آتش .چون در اثر عبور جریان بالا بشدت داغ میشه
                  منم گفتم تهران کرج رو AC زدن چون مسیر طولانیه دیگه نیازی به ایستگاه تامین جریان DC با آمپر زیاد تو هر 2-3 کیلومتر نباشه و از طلفات جریان بالا تو مسیر طولانی کاسته بشه . اومدن برق AC ولتاژ بالا رو به قطار دادن و همون جا تو خود قطار با ترانس کمش میکنن و بعدش DC و.....

                  حالا به من میگه من لیسانس دارم اینا رو نمیدونستم تو چطوری میدونی؟

                  سرتون رو درد آوردم.
                  nnجان تا کسی خودش دنبال کاری نره چیزی یاد نمیگیره.بار علمی و عملی دانشگاه هم که زیره صفر و از هنرستان کمتره.من هنوزم به جزوه های هنرستانم رجوع میکنم برای امتحانات.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

                    یه سوال از اقای محمد.ح که استاد تیونینگ هستن یا بقیه دوستان میخواستم ببینم باید داخل باکس ported رو هم ابر یا نمد بزاریم برای رفلکس صدا یا نیازی نداره
                    با تشکر
                    استاد ؟! oo:

                    اون چیزی که شما میخواهی داخل باکس پرتد بزاری نادرست هست و خالی بمونه بهتره ، به این عکس نگاه کن :

                    JBL در بعضی از بلندگو های خودش که پرتد هم هستند ، یک جنس خاصی استفاده میکنه ، نمیدونم اسمش چیه.

                    من تو اون مدتی که تو Car Audio بودم به اون صورت ندیدم کسی از این موارد استفاده کنه ، بیشتر تو باکسهای Sealed مطرح هست.
                    در ضمن باکس پرتد حتما باید با نرم افزار طراحی بشه ، در غیر این صورت ممکنه حجم هوای پرت (صدایی که میشنوید) یا Port Air Velocity از حد مجاز بالاتر بره و غیر معمول باشه.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : محاسبات و لوازمات ساخت جعبه برای ساب

                      سلام دوستان
                      من می خوام بدونم آیا برنامه هست برای اندازه گیری
                      من یک ساب راکفورد ۱۴۰۰ با ۳۰۰ ار ام اس دارم لوله ای
                      یک نصاب پیشنهاد داد ساب رو باز کن بگزارم داخل باکس کوچک تر ، چون می خوام ماشین رو دوگانه کنم فضا برام مهم هست ،ماشین ساینا هست
                      الان می خوام بدونم چه ابعادی بسازم که صدای خوب و هم حجم کمتری رو اشغال کنه
                      ممنونم

                      دیدگاه

                      لطفا صبر کنید...
                      X