اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

صدا

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : صدا

    نوشته اصلی توسط erfan m
    اره از پالس و... هیچی نمیدونم :mrgreen:
    الان باید چیکار کنم ؟ :question:
    کتاب های هنرستان در مورد مبانی برق و الکترونیک ، کتاب فیزیک در رابطه با برق که به زبان ساده باشه را مطالعه کنید
    یا یه سایت پیدا کنی که معتبر باشه و به زبان ساده این مطالب را گفته باشه
    و حتما
    یه معلم سرخونه با اسیلوسکوپ و فانکشن ژنراتور هم می خواهید
    :applause:
    من خودم معلم سرخونه میشم به شرطی که اصفهان باشی :nerd:
    شاد و تندرست باشید
    دوستدارتان
    مهدی حریری

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : صدا

      نوشته اصلی توسط erfan m

      همش مازیار از اون موقعی که مازیار گفت بقیه هم گفتن
      تو گول هیکلشو هم نخوری ها همش باد کنکه
      نگاش کن
      :mrgreen:
      خوب حتما دلیل دارم که میگم همه فرار کنن دیگه :-))

      هیکل من بادکنکنه ؟؟؟؟ به من توهین میکنی ؟ پس ادرس میدم بیا منو از نزدیک ببین تا بهت نشون بدم بادکنک ینی چی =)) =))

      شوخی کردم عرفان جون نوکرتم هستم خوب مگه ادم نمیتونه با رفیقش شوخی کنه ؟؟؟؟ اصلا حالا که اینطور شد هرکی دید عرفان پست زده بقیه رو هم خبر کنه بیان تو پستش :icon_razz:
      AV Maziton 100
      Render By Artlantis Studio
      [img width=346 height=100]http://maziyar123.persiangig.com/View.jpg[/img]

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : صدا

        با سلام :

        مهمترین دلیل اینکه طراحان روی اوردندن به دیجیتال کردن کمیت های الکتریسته این بود که این ارتعاشات را به طوری منطقی کنن و وقتی که این سیگنال ها منطقی شدند اونوقت یک دنیای جدید پدید میاد و اون اینکه علم ریاضی را میتونن در مورد سیگنال به کار ببرند

        میشه از سیگنال انتگرال گرفت
        چهار عمل ریاضی را انجام داد و خیلی چیزای دیگه که اگه بخوایم دربارش حرف بزنیم انقدر مطلب مینویسیم که هاست انجمن هنگ میکنه تو دیگه خودت حساب کن که علم ریاضی چقدر بزرگه .....

        در مورد جنگ الکترونیک یا EW وقتی کتاباشا میخونی چمیدونم در باره رادارا اخلالگرها و .... فقط تمرکز روی عمل های ریاضی هست که روی سیگنال ها صورت میگیره و برای خودش یه دنیاییه


        دیجیتال کردن یه چیز درون سازمانی هست (در مورد اهنگ میگم) و همیشه خروجی یه سیگنال انالوگ هست چون گوش ما فقط کمیت های قیاسی یا انالوگ را درک میکنه

        همین افک ها که روی آهنگ ها قرار میگیره همه توسط یه منطقی که سر کار داره با بخش دیجیتال شده اهنگ صورت میگیره و در نهایت هم تمام این عوامل دیجیتال باید برگرده روی انالوگ تا ما بتونیم درکش کنیم

        یکی از معایب دیجیتال هم اینه که هیچوقت به طور مطلق سیگنال بازسازی شده مثله آنالوگ اولیه نیست


        راستی آقای (!Altium Designer (Dear Mr.Aghazadeh شما اصفهانی :-? اگه اینجوری باشه که همشهری میشیم

        --------------------------- --------------------------

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : صدا

          نوشته اصلی توسط (!Altium Designer (Dear Mr.Aghazadeh
          من خودم معلم سرخونه میشم به شرطی که اصفهان باشی
          نه تهرانم

          حالا نمی خواید بگید کیفیت اهنگ که 128 باشه به چی مربوط میشه ؟ :question:

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : صدا


            سلام به همه ی دوستان.با اجازه منم اومدم تو این پست!! :rolleyes:
            حالا نمی خواید بگید کیفیت اهنگ که 128 باشه به چی مربوط میشه ؟
            اون عدد مربوط میشه به سرعت نمونه برداری از صدای آنالوگ.چون همونطور که میدونید تو دنیای دیجیتال فقط با صفر و یک سروکار داریم.پس اون سیگنال آنالوگ باید تبدیل به معادل دیجیتال بشه.یعنی چی؟ فرض کنیم ولتاژ مرجع (بعدا توضیح میدم چی هست) تو مبدل آنالوگ به دیجیتال 5 ولت باشه.مبدل ما هم 10 بیتی هست. خب یه تناسب ساده میبندیم. 2 به توان 10 میشه 1024 . این عدد رو معادل با حداکثر ولتاژ مرجع میگیریم یعنی 5 ولت.خب هر 1 دیجیتال برابر با چند ولت خواهد بود؟
            1024 5 ولت
            1 x ؟
            x برابر هست با تقریبا 4.88 میلی ولت
            خب حالا مثلا 3 ولت برابر با چنده دیجیتال میشه؟
            5/(3*1024)=614.4 تقریبا 614
            حالا فرض کنین این ولتاژ سینوسی هست.یعنی دامنه اش مدام داره تغییر میکنه(فرض : فرکانس ثابت) سرعت نمونه برداری باید اون اندازه ای باشه تا بتونه اون تغییرات دامنه رو دنبال کنه.(همون بحث که فرکانس نمونه برداری باید 2 برابر حداکثر فرکانس سیگنال باشه) وقتی میگن کیفیت این آهنگ 128kbps هست یعنی از صدای آنالوگ با سرعت 128 هزار بیت در ثانیه نمونه برداری شده.فقط این رو مطمئن نیستم که تعداد بیت های نمونه برداری شده تو هر نوبت نمونه برداری تو مشخصه Bit depth مشخص میشه یا نه؟
            ولتاژ مرجع هم فکر کنم مشخص شده باشه که چی هست.
            امیدوارم جایی رو اشتباه نگفته باشم. :redface:

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : صدا

              نوشته اصلی توسط aswhu600
              راستی آقای (!Altium Designer (Dear Mr.Aghazadeh شما اصفهانی :-? اگه اینجوری باشه که همشهری میشیم
              از این خبر بسیار خوشحالم ، و در خدمت شما و همه دوستان هستم ، خوشحال می شوم دیداری با شما داشته باشم :agree:
              شاد و تندرست باشید
              دوستدارتان
              مهدی حریری

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : صدا

                این مشخصات یه فایل MP3 هست



                Bit rate mode :constant

                این یعنی تعداد بایت هایی که تو یک ثانیه قرار خونده بشه تا موزیک پخش بشه ثابت هست موزیک هایی هستند که بیت ریت اونجا ثابت نیست و تو هر لحظه فرق میکنه با VBR نشون میدنشون

                Bit rate :128Kbps
                این یعنی تو هر ثانیه 128 هزار بیت خونده میشه یعنی این مقدار بیت رو از رو هارد خونده و به سمت سی پی یو برای پردازش میره همون نرخ داده تو هر ثانیه

                Sampling rate : 44.1 KHz

                این همون فرکانس نمونه گیری هست که تو پست قبلیم گفتم یعنی تو هر ثانیه از اون موزیک 44100 نمونه گرفته شده

                Resolution : 16 Bits
                این میگه هر نمونه 16 بیت هست ، تو بالا گفتم که 44100 نمونه میگیریم و هر نمونه 16 بیت هست (یا 2 بایت) اگه این تعداد نمونه رو ضرت در زمان موزیک کنید(بر حثب ثانیه) و بعد ضرب در 16 بیت کنید و بعد تقسیم بر 8 و بعد تقسیم بر 1024 اون وقت حجم فایل رو میشه پیدا کرد بر حثب کیلو چون فایل MP3 هست و فشرده شده این فرمول روش جواب نمیده ولی اگر فایل WAV بود جواب میداد چون فشرده نیست البته این برای یک کانال هست برای استریو باید وقتی که یه کانال رو محاسبه کردین ضرب در 2 کنید تا حجم فایل بدست بیاد

                موزیک هایی هستند که فرکانس نمونه برداریشون 96کیلو ویا 192 کیلو هست و هر نمونهم 24 بیت هست که به این نوع موزیک ها True-HD و Master Audio و یا DTS گفته میشه که بیت ریت اونها تا 5-7 مگا بیت میرسه یعنی بیتریتون از فیلم هم بالاتره البته از فیلم های DVD و...

                نمیدونم خوب توضیح دادم یا نه

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : صدا

                  نوشته اصلی توسط vahidsport
                  Bit rate mode :constant

                  این یعنی تعداد بایت هایی که تو یک ثانیه قرار خونده بشه تا موزیک پخش بشه ثابت هست موزیک هایی هستند که بیت ریت اونجا ثابت نیست و تو هر لحظه فرق میکنه با VBR نشون میدنشون

                  Bit rate :128Kbps
                  این یعنی تو هر ثانیه 128 هزار بیت خونده میشه یعنی این مقدار بیت رو از رو هارد خونده و به سمت سی پی یو برای پردازش میره همون نرخ داده تو هر ثانیه

                  Sampling rate : 44.1 KHz

                  این همون فرکانس نمونه گیری هست که تو پست قبلیم گفتم یعنی تو هر ثانیه از اون موزیک 44100 نمونه گرفته شده

                  Resolution : 16 Bits
                  این میگه هر نمونه 16 بیت هست ، تو بالا گفتم که 44100 نمونه میگیریم و هر نمونه 16 بیت هست (یا 2 بایت) اگه این تعداد نمونه رو ضرت در زمان موزیک کنید(بر حثب ثانیه) و بعد ضرب در 16 بیت کنید و بعد تقسیم بر 8 و بعد تقسیم بر 1024 اون وقت حجم فایل رو میشه پیدا کرد بر حثب کیلو چون فایل MP3 هست و فشرده شده این فرمول روش جواب نمیده ولی اگر فایل WAV بود جواب میداد چون فشرده نیست البته این برای یک کانال هست برای استریو باید وقتی که یه کانال رو محاسبه کردین ضرب در 2 کنید تا حجم فایل بدست بیاد

                  موزیک هایی هستند که فرکانس نمونه برداریشون 96کیلو ویا 192 کیلو هست و هر نمونهم 24 بیت هست که به این نوع موزیک ها True-HD و Master Audio و یا DTS گفته میشه که بیت ریت اونها تا 5-7 مگا بیت میرسه یعنی بیتریتون از فیلم هم بالاتره البته از فیلم های DVD و...

                  نمیدونم خوب توضیح دادم یا نه
                  آقا توضیحات عالی بود.من بالا یه خرده سوتی دادم. ممنون.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : صدا

                    ایول داش وحید :applause:
                    Midnight Club II میزنی داش!؟ خدا میدونه چقد این بازی رو تا %100 رفتم. 12 تا save هم پر شده بود. ( سال 83 ) . یادش بخیر!
                    همه آهنگاشو هم ریکورد کردم.
                    تو تاپیک " آمپلی با تغذیه تک " با یکی از همین آهنگا آمپلی تست کردم و کلیپ گذاشتم.
                    اما ورژن سه این بازی واسه کامپیوتر عرضه نشد! :sad:

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : صدا

                      نوشته اصلی توسط علم فردا
                      ایول داش وحید :applause:
                      Midnight Club II میزنی داش!؟ خدا میدونه چقد این بازی رو تا %100 رفتم. 12 تا save هم پر شده بود. ( سال 83 ) . یادش بخیر!
                      همه آهنگاشو هم ریکورد کردم.
                      تو تاپیک " آمپلی با تغذیه تک " با یکی از همین آهنگا آمپلی تست کردم و کلیپ گذاشتم.
                      اما ورژن سه این بازی واسه کامپیوتر عرضه نشد! :sad:

                      بابا تو دیگه کی هستی این همه نوشتم گجا رو گرفتی !!!!! دمت گرم موردم از خنده وقتی پستت رو دیدم
                      تو زمان خودش خیلی بازی توپی بود منم چندین بار تموم ش کردم وقتی موشک و تیر میزدی خیلی بازی توپ تر میشد ولی حیف که 3 رو برای پی سی نداد من فقط چند دست تو پلستشن 2 بازی ش کردم خیلی بهتر از 2 بود

                      میدونم اینجا جاش نیست ولی ببخشید


                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : صدا

                        آخجووووووووووووووووووووووووووووووون ماشین بازی :icon_razz:
                        اونقدر ماشین بازی دوست دارم که نگو از gran turismo 1 بگیر تا run ( ولی این run عجب گرافیک غولی داره ) دو روزه تمومش کردم :icon_razz:

                        داش وحیدم که بعد از مدت ها دوباره اومد بابا داش وحید کجا بودی آخه نمیگی دلمون براات تنگ میشه :cry:

                        عرفان خدا بگم چیکارت کنه یه پست میسازه بعدش دیگه سرو کلش پیدا نمیشه

                        AV Maziton 100
                        Render By Artlantis Studio
                        [img width=346 height=100]http://maziyar123.persiangig.com/View.jpg[/img]

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : صدا

                          امدم :mrgreen:
                          وحید هم شراغش الان دیدم روشن هست
                          فهمیدم چی به چیه :wow:
                          این پرشین گیگ عضویت می خواد که شدم به ایمیلم هیچی فرستاده نشود چی کار کنم ؟ :question:

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : صدا

                            آخه وحید جان توضیحاتی که دادی رو میدونستم، اما یهو چشمم به Midnight Club II خورد، برق زد!
                            اون ماشینی که عکسشو گذاشتی 4 نیتروئه و تو توکیو باهاش مسابقه میدی! فرمونش بده ولی تاپ اسپیدش خیلی بالاست ( 219 مایل )
                            حالا اینجا جاش نیست ولی من حاضرم تو این بازی با خود کمپانی RockStar Game هم کل بندازم! :icon_razz:

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : صدا

                              یه سوال صدا بالا میره یا پایین میاد منظورم دیدید که وقتی بلندگو رو پایین رو زمین میزاریم هر چقدر امپلی قوی باشه و ولوم رو زیاد کنیم صدا بقدرت زمانی که بلندگو رو بالا رو پایه یا چیزی میزاریم نیست تازه هر چی بلندگو به سقف نزدیکتر بشه صدا بهتر میشه؟این جریانش چیه؟

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : صدا

                                در واقع پخش شدن صدا بحث پیچیده ای هست که در تخصص مهندسین اکوستیک هست و پارامترهای زیادی درش دخیل هست،اما یه مدلسازی ساده به صورت پرتابه ای هست مثل زمانی که آب رو از شیلنگ می پاشید یا زمانی که توپ یا گلوله برفی رو پرتاب می کنید یعنی بتدریج که مسافتی رو طی میکنه تراکمش نزدیک زمین بیشتر و بیشتر میشه این عکسو نگاه کنید :
                                رازی در کار نبود

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X