اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نقش خازن در امپلی فایر خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

    بله درسته. البته منظور از جریان تولیدی ، جریانی هست که به واسطه نوع طراحیشون ایجاد میشه.
    وگرنه جریان آلترناتور به وسیله ی دیود های بسیار قدرتمند یکسو میشه و از داخل بدنه آلترناتور ماشین جریان مستقیم بیرون میاد!
    دعای خیر از هر چیزی بهتر است...

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

      نوشته اصلی توسط nn20
      بله درسته. البته منظور از جریان تولیدی ، جریانی هست که به واسطه نوع طراحیشون ایجاد میشه.
      وگرنه جریان آلترناتور به وسیله ی دیود های بسیار قدرتمند یکسو میشه و از داخل بدنه آلترناتور ماشین جریان مستقیم بیرون میاد!
      یعنی جریان ACتوی ماشین کار برد نداره؟؟؟
      چرا جریانش ACتولید می کنه؟
      خوب یه دینام بزارن کهDCتولید کنه
      Proudly @real_ahmadi
      #real_ahmadi

      واسه اسمت بجنگ

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

        نوشته اصلی توسط Ali-Ahmadi
        یعنی جریان ACتوی ماشین کار برد نداره؟؟؟
        چرا جریانش ACتولید می کنه؟
        خوب یه دینام بزارن کهDCتولید کنه
        موتور AC سه فاز یکی از بهترین نوع های موتور از لحاظ کنترل و بازده هستش البته تا قبل از موتورهای براشلس. که آلترناتورها هم درواقع یه جور موتورهستن برق سه فاز تولید میکنن با بازده مشابه موتور الکتریکی سه فاز و دلیل اینکه میان از آلترناتور استفاده میکنن اینه که با کنترل مقدار میدان الکترومغناطیسی استاتورش میشه ولتاژ رو به راحتی کنتل کرد و روی 13-14 ولت نگه داشت. برق سه فاز هم به راحتی با دیود یکسو میشه با ریپل کم.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

          نوشته اصلی توسط arvinfx
          اگر مصرف کل بالا بره باید آلترناتور رو عوض کنی برای جریانهای لحظه ای فقط باطری میتونه تامین نیاز کنه ، آلترناتور پاسخش به جریانکشی خیلی پایینه....
          داداش اروین من مخالف حرفت هستم. در واقع وقتی ماشین روشنه برق ماشین رو دینام تامین میکنه و باطری به عنوان یک بانک خازنی بزرگ عمل میکنه تا ریپل ولتاژ به حداقل برسه . دلیلش خیلی مفصله و فک نکنم نه کسی حوصله خوندنش رو داشته باشه نه من حوصله چند صفحه تایپ
          اگه غیر این بود و دینام برق اصلی رو تامین نمیکرد باید اصولا بعد چند ساعت رانندگی شبانه باطری خالی میکرد و قادر به ادامه حرکت با ماشین نبودیم

          تو ماشین وظیفه اصلی باطری فقط استارت زدنه. بعد اون تقریبا میشه گفت تقریبا از مدار خارج میشه و فقط تو لحظاتی به کار میاد که تغیرات در جریان کشی داشته باشیم و افتامات قادر به افزایش جریان در ارمیچر دینام تو اون زمان کم رو نداشته باشه




          نوشته اصلی توسط Ali-Ahmadi
          ممنون از پاسختون اگه دینام رو تعویض کنیم چی؟؟؟؟مثلا یه دینام120امپر به جای خازن خوبه؟می بخشی سوال تکراریه اخه شنیدم می گفتن دینام قوی تر بزاری خوب میشه
          حالامن میگم هم دینام قوی تر بزاریم هم اون سه تا سیم رو قوی تر کنیم چطوره؟

          برادر ماشین شما چیه ؟
          مگه چقدر برق ازش میکشی که میخوای دینام رو تعویض کنی ؟
          سیستمی که رو ماشین بستی چیه ؟


          اگه هم برای جلوگیری از خرابی باطری میخوای این کارو بکنی سطری که پر رنگ کردم رو دوباره بخون
          چون وقتی سیستم میبندیم رو ماشین تغیرات جریان زیاد هستش باطری بیشتر استفاده میشه و عمرش کمتر میشه و راهی برای جلوگیری از این امر نیستش مگر کنترل دوره ای اب باطری که به سلامت باطری کمک میکنه


          در کل من فکر نکنم ماشین شما حتی به big3 هم نیاز داشته باشه و برق فابریک جوابگوی کارتون باشه
          زکات علم نشر آن است
          بیشتر با من اشنا بشین :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
          ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

            من توی اینترنت خوندم گفتم بپرسم تا بدونم :mrgreen:
            Proudly @real_ahmadi
            #real_ahmadi

            واسه اسمت بجنگ

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

              سلام. ببخشید من سوالم رو این جا می پرسم :biggrin:. لطفا اگه کسی از دوستان که این جا بازدید میکنه و جواب سوال من رو بلده پاسخ بده ممنون میشم. سوالم اینه که میشه بجای ورودی امپلیفایر ماشین که از پخش میاد از یه منبع دیگه مثل موبایل و تلویزیون و این جور چیزا استفاده کرد؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدید :nerd:

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

                نوشته اصلی توسط javadshk4955
                سلام. ببخشید من سوالم رو این جا می پرسم :biggrin:. لطفا اگه کسی از دوستان که این جا بازدید میکنه و جواب سوال من رو بلده پاسخ بده ممنون میشم. سوالم اینه که میشه بجای ورودی امپلیفایر ماشین که از پخش میاد از یه منبع دیگه مثل موبایل و تلویزیون و این جور چیزا استفاده کرد؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدید :nerd:
                بله میشه.
                Proudly @real_ahmadi
                #real_ahmadi

                واسه اسمت بجنگ

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : نقش خازن در امپلی فایر خودرو

                  تمام امپ های معمول طوری طراحی میشن که بتونن با سیستم تغذیه ماشین کار کنن پس نیاز به تقویت دینام و ... نیست

                  دلیل وجود خازن هم طول سیم هست به این صورت که وقتی امپلیفایر برای پخش یه سیگنال مثله باس جریان زیادی میکشه طول سیم باعث افت ولتاژ روی امپ میشه خازن مانع از این افت ولتاژ لحظه میشه و ....
                  --------------------------- --------------------------

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X