اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمک برای تعمیر امپلی فایر ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    پاسخ : کمک برای تعمیر امپلی فایر ماشین

    نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
    درود بر دوستان عزیز.
    یک امپلی دارم برند ممفیس آیدیو.4x50w
    قسمت تغذیه مشکل داره.
    توپولوژی تغذیه پوشپول هست با ۴ تا ماسفت ۳۲۰۵ که ۲ تایی موازی بسته شدن.
    امپ که روشن میشه ۲ تا از ماسفت ها که ماله یک طرف هست فورا میسوزن.
    تمام قطعات روی امپ رو هم تست کردم.همه چیز سالمه.وقتی ۴ تا ماسفت رو در میارم.ولتاژ گیت هر ۴ ماسفت ۵ ولت هست.طبیعیه ؟
    امکانش هست سیم پیچ هسته اتصال کوتاه شده باشه ؟؟؟ (هسته حلقوی)

    سپاس بابت توجه شما.
    اون پنج ولت از خروجی 494 میاد واسه راه اندازی قسمت تغذیه هستش
    اول دوتا دیود و در بیار تو هر دو طرف.... ببین سر دیود ولتاژ داری
    البته بعد از نصب ماسفت... اگه ولتاژ داشتی قسمت تغذیه درسته
    باید بری قسمت آمپلی دنبال خرابیش بگردی

    دیدگاه


      #47
      پاسخ : کمک برای تعمیر امپلی فایر ماشین

      سلام
      ی امپلیفایر ژاپنی قدیمی دارم ، چون خروجی کمی داره بدرد ساب نمیخوره، فقط هم فول رنج و lpf داره، میشه دستکاری کرد تنظیم ، lpf رو به hpf تبدیل کرد؟

      دیدگاه


        #48
        پاسخ : کمک برای تعمیر امپلی فایر ماشین

        نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
        درود بر دوستان عزیز.
        یک امپلی دارم برند ممفیس آیدیو.4x50w
        قسمت تغذیه مشکل داره.
        توپولوژی تغذیه پوشپول هست با ۴ تا ماسفت ۳۲۰۵ که ۲ تایی موازی بسته شدن.
        امپ که روشن میشه ۲ تا از ماسفت ها که ماله یک طرف هست فورا میسوزن.
        تمام قطعات روی امپ رو هم تست کردم.همه چیز سالمه.وقتی ۴ تا ماسفت رو در میارم.ولتاژ گیت هر ۴ ماسفت ۵ ولت هست.طبیعیه ؟
        امکانش هست سیم پیچ هسته اتصال کوتاه شده باشه ؟؟؟ (هسته حلقوی)

        سپاس بابت توجه شما.
        پایه وسط دیود شاتکی رو در بیار بعد دوباره تست جریان بگیر اگر جریان کشی نداشت مشکل از قسمت امپ هست

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        من یه امپ ۴کانال پریمر دستم رسید قسمت تغذیه رو اوکی کردم ولی تو قسمت امپ به بیس ترانزیستور های اصلی ۳۱ولت ولتاژ میاد رفتم سراغ درایور اون بخش همه ترانزیستور های کوچیک رو عوض کردم و صفرش رو جایگزین کردم متاسفانه دوباره همون مشکل رو داره
        دیود های زنر رو هم بیرون از مدار تست کردم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید ??????????????????

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        من یه امپ ۴کانال پریمر دستم رسید قسمت تغذیه رو اوکی کردم ولی تو قسمت امپ به بیس ترانزیستور های اصلی ۳۱ولت ولتاژ میاد رفتم سراغ درایور اون بخش همه ترانزیستور های کوچیک رو عوض کردم و صفرش رو جایگزین کردم متاسفانه دوباره همون مشکل رو داره
        دیود های زنر رو هم بیرون از مدار تست کردم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

        دیدگاه


          #49
          پاسخ : کمک برای تعمیر امپلی فایر ماشین

          سلام
          دوستان املیفایر من وقتی روی hpf تنظیم میشه دیگه مثل قبل کیفیت نداره، حتی بهم ریختگی صدا هم دارم، خودم حدس میزنم از خازن ها باشه چون به ندرت گاهی صدا خوبه

          دیدگاه


            #50
            پاسخ : کمک برای تعمیر امپلی فایر ماشین

            سلام اساتید ,خواهشا منو راهنمایی کنید امپ focal900.6گرفتم که متاسفاته ففط پنج دقیقه استفاده کردم و صدای سیستم رو تا ۳۰ زدم بالا خاموش شد بردم تعمیر کار میگه منبع تغذیه ایراد داره سی تا قطعه باید عوض شه و ۳۷۰۰میلیون هزینه اشه ,یعنی این درسته ,این هزینه اش,در ضمن این امپلی چراغ پروتکت هم نداره لطفا اگه امکانش هست سریع تر جوابمو بدین ,خیلی حالم بد شد ,۱۴ میلیون الان فیمتشه

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            نوشته اصلی توسط shahin21161 نمایش پست ها
            سلام اساتید ,خواهشا منو راهنمایی کنید امپ focal900.6گرفتم که متاسفاته ففط پنج دقیقه استفاده کردم و صدای سیستم رو تا ۳۰ زدم بالا خاموش شد بردم تعمیر کار میگه منبع تغذیه ایراد داره سی تا قطعه باید عوض شه و ۳۷۰۰میلیون هزینه اشه ,یعنی این درسته ,این هزینه اش,در ضمن این امپلی چراغ پروتکت هم نداره لطفا اگه امکانش هست سریع تر جوابمو بدین ,خیلی حالم بد شد ,۱۴ میلیون الان فیمتشه
            البته باید بگم اشتباهی که کردم سیم برق کاملا مس ننداختم و فکر کنم افت ولتاژ داشتم ,هرچی مدارشو نگاه کردم هبچی نترکیده

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            سلام اساتید ,خواهشا منو راهنمایی کنید امپ focal900.6گرفتم که متاسفاته ففط پنج دقیقه استفاده کردم و صدای سیستم رو تا ۳۰ زدم بالا خاموش شد بردم تعمیر کار میگه منبع تغذیه ایراد داره سی تا. قطعه باید عوض شه بادهزینه۳۷۰۰ لطفا کمک کنید حالم خیلی بددشد ۱۴ میلیون الان پولدامپ هست چیزی که خودم فکر میکنم دلیلش افت ولناژ بخاطر سیم برق بی کیفیت عیر مس بود که رو امپلی قبلم بود تورو خدا راهنمایی کنید ببرم کجا
            ..

            دیدگاه


              #51
              پاسخ : کمک برای تعمیر امپلی فایر ماشین

              نوشته اصلی توسط shahin21161 نمایش پست ها
              سلام اساتید ,خواهشا منو راهنمایی کنید امپ focal900.6گرفتم که متاسفاته ففط پنج دقیقه استفاده کردم و صدای سیستم رو تا ۳۰ زدم بالا خاموش شد بردم تعمیر کار میگه منبع تغذیه ایراد داره سی تا قطعه باید عوض شه و ۳۷۰۰میلیون هزینه اشه ,یعنی این درسته ,این هزینه اش,در ضمن این امپلی چراغ پروتکت هم نداره لطفا اگه امکانش هست سریع تر جوابمو بدین ,خیلی حالم بد شد ,۱۴ میلیون الان فیمتشه

              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



              البته باید بگم اشتباهی که کردم سیم برق کاملا مس ننداختم و فکر کنم افت ولتاژ داشتم ,هرچی مدارشو نگاه کردم هبچی نترکیده

              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

              سلام اساتید ,خواهشا منو راهنمایی کنید امپ focal900.6گرفتم که متاسفاته ففط پنج دقیقه استفاده کردم و صدای سیستم رو تا ۳۰ زدم بالا خاموش شد بردم تعمیر کار میگه منبع تغذیه ایراد داره سی تا. قطعه باید عوض شه بادهزینه۳۷۰۰ لطفا کمک کنید حالم خیلی بددشد ۱۴ میلیون الان پولدامپ هست چیزی که خودم فکر میکنم دلیلش افت ولناژ بخاطر سیم برق بی کیفیت عیر مس بود که رو امپلی قبلم بود تورو خدا راهنمایی کنید ببرم کجا
              ..
              سلام
              اولا اینکه هزینه ی تعمیرش چقدر هست بستگی به این داره که چه ایراداتی داره، ولی چیزی که نباید فراموش کنی اینه که اون شخص داره پول تخصصش رو میگیره نه پول زور !!!
              دوما تا وقتی که برد دیده و بررسی نشه نمیشه عیب یابی کرد، یعنی واقعا انتظار دارید از روی صحبت های شما بشه یک مدار الکترونیکی رو عیب یابی کرد؟؟؟
              سوما: اگه خودت یک آشنایی با الکترونیک داری و حداقل وسایل برای عیب یابی (مثل یک مولتی متر دیجیتال، یک هویه قلمی و ...) رو داری میتونی روی کمک دوستان اینجا برای عیب یابی و تعمیر حساب باز کنی در غیر این صورت هم از جنبه ی هزینه ای و هم از جنبه های دیگه بهتره بدی به همون تعمیر کار برات درست کنه.

              دیدگاه


                #52
                سلام دوستان من یه مشکل خیلی بزرگ دارم، اگه کسی میدونه راهش چیه واقعا سپاس گذار میشم راهنماییم کنه،
                تویه چندتا از آمپلی های ماشین که امده واسه تعمیر،2تا مقاومت بزرگ op amp و ترانزیستور های درایور بخش قدرت بشدت داغ میکنن، تمام قطعات بخش مربوط به صدا چک شده، تعویض شده و حتی کلا از مدار خارج شده،پس میمونه بخش تغذیه که احتمالا مربوط به قطعات دور tl494 هست،ترانزیستور هاش عوض شده و فقط خازن و مقاومت دور tl494 میمونه، آیا کسی میدونه اشکال از کجاست؟

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X