می توان یک فعالیت منظم و با هدف و همچنین قوی را در این لینک ببینید و ان را مقایسه کنید با مشابه داخلی :surprised:
http://www.aussieamplifiers.com/modules.htm
در یک قسمت این موسسه قول داده یک امپ با فیدبک صفر عرضه کنه :applause: کجایی قیصر که برادرت را کشتند :angry:
فکر می کنید اگر یکی از اینها را بخریم و ببندیم بر روی یک هیت سینک نتیجه چه می شود . :cry:
اقا چرا یک شرکت ایرانی این کار را نمی کند ؟و جوانان با یک مشت دلار بتوانند به ارزوی خود برسند .
با سلام
بله به اندازه لازم در جا صرفه جویی شده و برای مثال اگ ر بخواهی یک امپ برای بر گزاری مراسم جمع کنی نیازی به ساخت ناوچه پیکان نیست و اینها خیلی دوست داشتنی هستند . قیمت هم لینک را گذاشته ام ولی نباید زیاد باشه .
در جایی می خواندم که یک طراح و سازنده مدارهای صوتی از کار خود در سالها پیش انتقاد می کرد :
او می گفت که هربار یک مدار را می ساختم به تست یکی از کانالهای چپ و یا راست اکتفا می کردم به عبارتی پس از اینکه نقشهای با یک op amp پیدا می کردم فقط یک کانال مونو را ساخته و صدا می گرفتم و اکنون فهمیدهام که سالها به بیراهه می رفتم و نتایج بدست امده غلط بود زیرا تست باید با شرکت هر دو کانال صوتی باشد .تا تصویر بازسازی شده صدا کامل باشد .در اینجاهر بار که من انتقاد می کنم و افرادی می گویند ضغرا و کبرا نچینید و اصل مطلب را بگو /فگر کنم اصل مطلب این بود که گفتم . :cry2:
مشخصه که مدتی است که در اینترنت جستجو می کنید با توجه به این جستجوی با سابقه فکر می کنید الان چه نوع امپی را دوستداران موسیقی که به الکترونیک مسلطند می سازند و انتخاب اول انها چیست یا به عبارتی اگر بخواهیم یک امپ خودمان بسازیم چه سیستمی و چه نقشه ای می تواند صدای عالی برای موسیقی دهد ؟
این سوال خیلی سختیه و بین علما اختلافه!اطلاعاته من هم همونطوری میبینی برای 4 سال پیشه :sad:
مجلات اون موقع رو که مطالعه می کردم همه چیز رو thd می دونستند و اینکه 2 امپ با thd یکسان صدای یکسان می دهند(( چون از یک مقدار که signal to noise بیشتر بشه گوشه انسان قابله تشخیص نیست)
ولی من می دونم بد زمین کردنه ورودی و خروجی یک فیدبک نامناسب چقدر تو صدا تاثیر داره
تو رونده ساخته یک امپ که نگاه کنی میبینی سعی طراح برای بایاس کردن و منابع جریان و مقادیر آنها از چه اهمیتی برخورداره
جریانهای dc تو نوسان افتادن مدار تو فرکانس بالا هم تاثیر دارند(مخصوصا ماسفتها که مجبورا فیدبک بالا بزنن تا دیستوریشن کم بشه)
و اصلا هم لازم نیست یک مدار خیلی شلوغ باشه شاید یه مدارهsimple شاید گین بالا بهتر نتیجه هم بده(بیستر تو کلاس a نظرمه)
تو منوال نیلسن پس که ببینی اصلا thd رو قید نکرده
از نظر او این موارد مهم تر هستند
IM distortion, TIM distortion, phase
distortion, quantization, feedback, nested feedback, no feedback, feed
forward, Stasis, harmonic time alignment, high slew, Class AB, Class A,
Pure Class A, Class AA, Class A/AB, Class D, Class H, Constant bias,
dynamic bias, optical bias, Real Life Bias, Sustained Plateau Bias, big
supplies, smart supplies, regulated supplies, separate supplies,
switching supplies, dynamic headroom, high current, balanced inputs
and balanced outputs.
خیلی چیزها هست که شما تو اسپایس نمی تونی ببینی باید وقت و هزینه بزاری بسازی و صداش رو لمس کنی وشاید بعد از سالها پی به تاثرش پی ببری(شاید یه ولوم کنترل ساده)
البته باید از جنابه استاد شهریار دامت برکاته :nice::nerd: می پرسیدی
البته باید از جنابه استاد شهریار دامت برکاته :nice::nerd: می پرسیدی
من فقط می خواستم نظر شما را بدانم . و حداقل شخصی که یک پروژه جدید و با ارزش را ساخته و در فروم به نمایش می گذارد می تواند نظر قابل توجهی هم بدهد . .فکر کنم شما را در فروم دیگر هم دیده ام .این طور نیست ؟
دیدگاه