اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

    سلام.نه دیگه ظاهرا خطهایه آبی خلاف عقربه های ساعت و قرمز ها در جهت عقربه ها هستن.مقاومت 2 کیلو رو کجا گذاشتی؟ هسته EE16/14 تویه فرکانسه حدوده صد کیلو هرتز حدوده نه یا ده وات بیشتر ازش نکشین.
    ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

    دیدگاه


      پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

      نوشته اصلی توسط ms2000
      نه دیگه ظاهرا خطهایه آبی خلاف عقربه های ساعت و قرمز ها در جهت عقربه ها هستن.مقاومت 2 کیلو رو کجا گذاشتی؟
      متوجه نشدم نظرتونو درباره سیم پیچی ترانس.درست بستم؟یا اشتباهه؟

      مقاومت 2K رو با پایه های 1 و 2 اپتوکوپلر ، به طور موازی وصل کردم.اصلاً معیار گذاشتن این مقاومت ها چیه؟تنظیم جریان اپتو کوپلره؟چون تو دیتاشیت به جز این مقاومت 2 کیلو ، یه مقاومت دیگه سری با زنر خروجی گذاشته بود که 390 اهم بود.

      دیدگاه


        پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

        نوشته اصلی توسط edris.noei
        متوجه نشدم نظرتونو درباره سیم پیچی ترانس.درست بستم؟یا اشتباهه؟

        مقاومت 2K رو با پایه های 1 و 2 اپتوکوپلر ، به طور موازی وصل کردم.اصلاً معیار گذاشتن این مقاومت ها چیه؟تنظیم جریان اپتو کوپلره؟چون تو دیتاشیت به جز این مقاومت 2 کیلو ، یه مقاومت دیگه سری با زنر خروجی گذاشته بود که 390 اهم بود.
        شما برعکس پیچیدین.باید همه سیمها در یک جهت باشن و سرهایه شروع همون سرهای نقطه دار هستن.
        مقاومت یک کیلو با قسمت LED اپتو موازی کنید (میتونید هم هیچ مقاومتی نباشه ولی فکر کنم باشه بهتره).
        بعضی مواقع که ولتاژه خروجی با ولتاژی که میخواهین کمی فرق داره با یک مقاومت که سری شده به آند ال ای دیه اپتو کوپلر ولتاژه خروجی رو تنظیم کنید.
        ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

        دیدگاه


          پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

          نوشته اصلی توسط ms2000
          شما برعکس پیچیدین.باید همه سیمها در یک جهت باشن و سرهایه شروع همون سرهای نقطه دار هستن.
          حقیقتش با قانون دست راست مغناطیس سر نقطه دارو پیدا کردم که دقیقاً بر عکس اون چیزی شد که شما گفتین ولی به هر حال شما تجربتون بیش تره.همین طوری تئوری هارو یاد می گیریم میریم تو عمل همه چی خراب میشه دیگه.امتحان می کنم خبر میدم.ممنون

          دیدگاه


            پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

            سلام.دور های ثانویه رو اضافه کردم مشکلش برطرف شد.فقط جریان دهیش کمه .نیم آمپر بیشتر نمیده.باید چکار کرد؟

            دیدگاه


              پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

              :wow: :wow:

              بالاخره درست شد.مشکل از جهت بستن ترانس بود.ولتاژ خروجی رو هم با مقاومت 390 اهم موازی با اپتوکوپلر و 470 اهم سری با اپتوکوپلر ، روی 5.34 ولت تنظیم کردم .
              هسته هم EE19 استفاده کردم وقتی 10 وات می کشم ولتاژ میشه 5.09 ولت.
              فقط مشکل دما داره.ترانس که سوت می کشه با این که سفت بستمش.
              وقتی دائماً 3 وات می کشم از خروجی ، دیود 1N5822 خیلی داغ میشه طوری که میگم اگه دائم 10 وات بده حتماً می سوزه.اسنابر هم براش 2.2nf و 100 اهم گذاشتم.
              ترانس هم یه کم گرم میشه.خازن الکترولیت بعد از ترانس هم گرم میشه.آیسی هم فکر کنم تو 10 وات خیلی گرم بشه.

              خازن اسنابر رو از چه نوعی میشه گذاشت؟من پلی استر گذاشتم.فکر می کنم 2.2nF زیاد باشه.

              شما هم مداراتون مشکل دمارو دارن؟؟ :sad:

              نوشته اصلی توسط hamedhamidi
              سلام.دور های ثانویه رو اضافه کردم مشکلش برطرف شد.فقط جریان دهیش کمه .نیم آمپر بیشتر نمیده.باید چکار کرد؟
              سلام منم تازه کارم ولی خوب شاید بتونم کمک کنم.یعنی اگه بخواین بیشتر از 0.5 آمپر بکشین ، ولتاژ خروجی افت می کنه؟یا نه؟
              شاید مشکل از فاصله هوایی ترانستون باشه.فاصله هوایی گذاشتین؟؟

              دیدگاه


                پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                فاصله هوایی گذاشتم.به اندازه یک لایه چسب کاغذی.خروجیم 20 ولته.وقتی حدود 250 میل جریان میکشم که میشه همون 10 وات شما خود آی سی یکم داغ میکنه ولی ترانس نه صدا داره نه داغ میکنه.خازن الکترولیت خروجی رو هم وقتی 220 میکرو میذارم داغ نمیکنه ولی رو 1000 میکرو داغ میشه.
                وقتی دائماً 3 وات می کشم از خروجی ، دیود 1N5822 خیلی داغ میشه طوری که میگم اگه دائم 10 وات بده حتماً می سوزه.اسنابر هم براش 2.2nf و 100 اهم گذاشتم.
                ترانس هم یه کم گرم میشه.خازن الکترولیت بعد از ترانس هم گرم میشه.آیسی هم فکر کنم تو 10 وات خیلی گرم بشه.
                دیود 5822 اصلا برد اینکار نمیخوره چون ولتاژش کمه اسایک ها میزنه پدرشو در میاره.امتحان کن میفهمی چقد ناجوره.تو خود نرم افزارم اگه نیگا میکردی میدیدی که با ولتاژ خروجی حدود 12 بهت دیود 200 ولتی پیشنهاد میده.uf4007 بذار نه داغ میشه نه میسوزه.

                اضافه شده در تاریخ :
                یعنی اگه بخواین بیشتر از 0.5 آمپر بکشین ، ولتاژ خروجی افت می کنه؟یا نه؟
                شاید مشکل از فاصله هوایی ترانستون باشه.فاصله هوایی گذاشتین؟؟
                ولت خروجی اصلا افت نداره.وقتی جریان از نیم امپربیشتر میشه خروجی دائم قطع و وصل میشه در واقع تغذیه کاملا وارد ناپایداری میشه.چیکار میشه کرد؟

                دیدگاه


                  پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                  نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                  خروجیم 20 ولته.وقتی حدود 250 میل جریان میکشم که میشه همون 10 وات شما خود آی سی یکم داغ میکنه ولی ترانس نه صدا داره نه داغ میکنه.خازن الکترولیت خروجی رو هم وقتی 220 میکرو میذارم داغ نمیکنه ولی رو 1000 میکرو داغ میشه.دیود 5822 اصلا برد اینکار نمیخوره چون ولتاژش کمه اسایک ها میزنه پدرشو در میاره.امتحان کن میفهمی چقد ناجوره.تو خود نرم افزارم اگه نیگا میکردی میدیدی که با ولتاژ خروجی حدود 12 بهت دیود 200 ولتی پیشنهاد میده.uf4007 بذار نه داغ میشه نه میسوزه.
                  ترانسو چیکار کردین که صدا نمیده؟راهنمایی کنین درباره بستن ترانستون

                  خازن منم 1000u هست که دماش بالا میره.

                  دیود ندارم بزارم جای 5822.برای یه دیود باید 20 کیلومتر برم تا بخرم.ممنون بابت معرفی دیود مناسب

                  آیسی که استفاده می کنین چیه؟

                  دیدگاه


                    پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                    نوشته اصلی توسط edris.noei
                    حقیقتش با قانون دست راست مغناطیس سر نقطه دارو پیدا کردم که دقیقاً بر عکس اون چیزی شد که شما گفتین ولی به هر حال شما تجربتون بیش تره.همین طوری تئوری هارو یاد می گیریم میریم تو عمل همه چی خراب میشه دیگه.امتحان می کنم خبر میدم.ممنون
                    سلام.من یادم میاد استادمون انگشتهایه دستشو یکجوری میکرد و شصتشو به یک طرف میداد من که نفهمیدم آخرش اونجا چی به چیه. ولی بذار یک قانونه کلی (از تجربه ام) بهتون بگم.تا جایی که من میدونم در تمام سوئیچینگهای فلایبک شما همه سیمها رو در یک جهت بپیچید و پایه درین سره نقطه دار باشه و در قسمت بایاس آند دیوده بایاس نقطه دار باشه و در ثانویه هم آند دیود.
                    نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                    سلام.دور های ثانویه رو اضافه کردم مشکلش برطرف شد.فقط جریان دهیش کمه .نیم آمپر بیشتر نمیده.باید چکار کرد؟
                    سلام.دورهایه ثانویه چی رو اضافه کردی و چی نیم آمپر بیشتر نمیده؟ باید چقدر بده؟

                    اضافه شده در تاریخ :
                    نوشته اصلی توسط edris.noei
                    :wow: :wow:

                    بالاخره درست شد.مشکل از جهت بستن ترانس بود.ولتاژ خروجی رو هم با مقاومت 390 اهم موازی با اپتوکوپلر و 470 اهم سری با اپتوکوپلر ، روی 5.34 ولت تنظیم کردم .
                    هسته هم EE19 استفاده کردم وقتی 10 وات می کشم ولتاژ میشه 5.09 ولت.
                    فقط مشکل دما داره.ترانس که سوت می کشه با این که سفت بستمش.
                    وقتی دائماً 3 وات می کشم از خروجی ، دیود 1N5822 خیلی داغ میشه طوری که میگم اگه دائم 10 وات بده حتماً می سوزه.اسنابر هم براش 2.2nf و 100 اهم گذاشتم.
                    ترانس هم یه کم گرم میشه.خازن الکترولیت بعد از ترانس هم گرم میشه.آیسی هم فکر کنم تو 10 وات خیلی گرم بشه.

                    خازن اسنابر رو از چه نوعی میشه گذاشت؟من پلی استر گذاشتم.فکر می کنم 2.2nF زیاد باشه.

                    شما هم مداراتون مشکل دمارو دارن؟؟ :sad:

                    سلام منم تازه کارم ولی خوب شاید بتونم کمک کنم.یعنی اگه بخواین بیشتر از 0.5 آمپر بکشین ، ولتاژ خروجی افت می کنه؟یا نه؟
                    شاید مشکل از فاصله هوایی ترانستون باشه.فاصله هوایی گذاشتین؟؟
                    سلام.ثانویه رو چند دور پیچیدین؟یکبار اسنابر دیوده ثانویه رو بردارین و دمایه دیوده خروجی رو با دماسنج تست کنید.من برای اسنابره دیوده خروجی 22 پیکو ولتاژ بالا و مقاومت 470اهم میذارم.آی سی تون چیه؟ احتمالا نشتیتون بالاست و اسنابر اولیه و آی سی داغ میکنه. بایاس هم بستین؟
                    ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                    دیدگاه


                      پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                      نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                      فاصله هوایی گذاشتم.به اندازه یک لایه چسب کاغذی.خروجیم 20 ولته.وقتی حدود 250 میل جریان میکشم که میشه همون 10 وات شما خود آی سی یکم داغ میکنه ولی ترانس نه صدا داره نه داغ میکنه.خازن الکترولیت خروجی رو هم وقتی 220 میکرو میذارم داغ نمیکنه ولی رو 1000 میکرو داغ میشه.دیود 5822 اصلا برد اینکار نمیخوره چون ولتاژش کمه اسایک ها میزنه پدرشو در میاره.امتحان کن میفهمی چقد ناجوره.تو خود نرم افزارم اگه نیگا میکردی میدیدی که با ولتاژ خروجی حدود 12 بهت دیود 200 ولتی پیشنهاد میده.uf4007 بذار نه داغ میشه نه میسوزه.
                      سلام.وقتی که تعداد دوری که نرم افزار میگه میپیچین بعد با تغییره فاصله هوایی به اندوکتانسه گفته شده (نامی) باید برسین نه ایکه یک چسبه کاغذی بذارین و تموم.در ضمن انواع چسبهای کاغذی هست و ضخامته اونها با هم خیلی فرق میکنه.شما کدوم نوعشو استفاده کردین خودش خیلی مهمه.
                      اگه از یک جریان بیشتر نمیده و شروع به چشمک زدن میکنه احتمالا اندوکتانسه اولیه کمه یا...
                      برای دوستمون 5822 بسیار خوبه چون شاتکی هست و چون ولتاژه خروجیه منبع دوستمون 5 ولته پس 5 یا شش برابرش ولتاژه دیودش باشه خوبه یعنی بالاتر از سی ولت شاتکی خوبه و 5822 هم چهل ولته که خوبه و جریانه منبع دوستمون هم بالاتر از یک آمپر اگه باشه همین 5822 خوبه و اگه زیره یک آمپر باشه 5819 هم خوبه ولی اصلا uf4007 نباید بذاره چون سرعتش نسبت به شاتکی بالا نیست.

                      اضافه شده در تاریخ :
                      نوشته اصلی توسط edris.noei
                      ترانسو چیکار کردین که صدا نمیده؟راهنمایی کنین درباره بستن ترانستون

                      خازن منم 1000u هست که دماش بالا میره.

                      دیود ندارم بزارم جای 5822.برای یه دیود باید 20 کیلومتر برم تا بخرم.ممنون بابت معرفی دیود مناسب

                      آیسی که استفاده می کنین چیه؟
                      دوسته عزیز ترانسه منبع دوستمون با ترانسه شما فرق میکنه ایشون اگه اشتباه نکنم داره در فرکانسه حدوده 60 کیلوهرتز کار میکنه ولی شما حدوده 130 کیلو. و صدا فرق میکنه.
                      کلا یادتون باشه ترانس و بسیار منظم و تمیز بپیچین و بعدش هم اندوکتانس اولیه و اندوکتانس نشتی رو چک کنید اگه خوب بود بعد از بسته شدنه ترانس اونو تو شارلاک بندازین و بعد بذارین خشک بشه که صدا نده یا میتونید اون وسط فریت ها رو چست بزنید.
                      اگه 5 ولت بالایه یک آمپره خروجیتون از 5822 و اگه زیره یک آمپره از 5819 استفاده کنید.
                      ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                      دیدگاه


                        پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                        سلام.وقتی که تعداد دوری که نرم افزار میگه میپیچین بعد با تغییره فاصله هوایی به اندوکتانسه گفته شده (نامی) باید برسین نه ایکه یک چسبه کاغذی بذارین و تموم.در ضمن انواع چسبهای کاغذی هست و ضخامته اونها با هم خیلی فرق میکنه.شما کدوم نوعشو استفاده کردین خودش خیلی مهمه.
                        اگه از یک جریان بیشتر نمیده و شروع به چشمک زدن میکنه احتمالا اندوکتانسه اولیه کمه یا...
                        برای دوستمون 5822 بسیار خوبه چون شاتکی هست و چون ولتاژه خروجیه منبع دوستمون 5 ولته پس 5 یا شش برابرش ولتاژه دیودش باشه خوبه یعنی بالاتر از سی ولت شاتکی خوبه و 5822 هم چهل ولته که خوبه و جریانه منبع دوستمون هم بالاتر از یک آمپر اگه باشه همین 5822 خوبه و اگه زیره یک آمپر باشه 5819 هم خوبه ولی اصلا uf4007 نباید بذاره چون سرعتش نسبت به شاتکی بالا نیست.
                        اندوکتانس اولیه کمه یعنی چی دقیقا؟ یعنی باید تعداد دور اولیه رو بیشتر کنم درسته؟
                        5822 دیود خیلی خوب و سریعی هست.حرف شما هم کاملا درسته.اما اگه مث من بارش سلفی باشه زود میسوزه.من خودم اینو عملی 7-8 بار با اسنابرهای مختلف تست کردم.اول فکر میکردم اشکال از اسنابره.تا اینکه اسپایک های ولتاژ رو روی اسکوپ دیدم.مخصوصا وقتی خازن خروجی رو زیاد میکنی جریان لحظهای که از دیود کشیده میشه بیشتر و به تبعش اسپایک ها هم بیشتر میشن.نتیجش این بود که همین 5822 توی جریان 200 میلی خیلی راحت و ریلکس میسوخت.
                        ولی در حالت کلی با بارهای غیر سلفی حرف شما کاملا درسته.
                        دورهایه ثانویه چی رو اضافه کردی و چی نیم آمپر بیشتر نمیده؟ باید چقدر بده؟
                        دورهای اولیم 35 و ثانویم 8 بود .تغذیه دائم روشن و خاموش میشد.دور های ثانویه رو که بیشتر کردم درست شد.ولتاژ ورودیم 115 ولته.
                        قرار بود 1 امپر بده ولی نمیده.حالا فاصله هوایی رو زیاد میکنم ببینم چی میشه.
                        در ضمن یک سئوال ms2000.h,اونم اینکهیه ترانس معمولی 300 میلی گرفتم.ازش 300 میلی رو که میکشم ولتاژش 4 ولت افت میکنه.بنظرت طبیعیه؟ یا یارو ضخامت سیم ثانویه رو کم گرفته که اینجوری میشه؟


                        اضافه شده در تاریخ :
                        یک سئوال خیلی مهم.چجوری میشه ولتاژ منفی رو هم دقیق رگوله کرد؟وقتی از خروجی مثبت جریان میکشی چون عرض پالس زیاد میشه ولتاژ منفی هم زیادتر میشه و این قضیه وقتی جریان خروجیت زیاد باشه خیلی بغرنج میشه چون میبنی با کشیدن 1 امپر جریان خروجی منفیت ولتاژش 5 ولت جابجا میشه!

                        دیدگاه


                          پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                          نوشته اصلی توسط ms2000
                          سلام.ثانویه رو چند دور پیچیدین؟یکبار اسنابر دیوده ثانویه رو بردارین و دمایه دیوده خروجی رو با دماسنج تست کنید.من برای اسنابره دیوده خروجی 22 پیکو ولتاژ بالا و مقاومت 470اهم میذارم.آی سی تون چیه؟ احتمالا نشتیتون بالاست و اسنابر اولیه و آی سی داغ میکنه. بایاس هم بستین؟
                          ثانویه رو 4 دور پیچیدم.اسنابرو بر میدارم و امتحانش میکنم اما دماش رو با دستم چک میکنم چون دماسنجی درکار نیست.آیسیم tny278 هست که بایاس هم نبستم.نشتی رو هم اصلا چک نکردم ولی تا اونجایی که تونستم منظم و محکم پیچیدم.
                          میگم میشه از هسته تورویید پودر آهن استفاده کرد که خودش گپ ذاتی داره?
                          آیسیم هم خیلی امیدی نیست 10 وات دایمی بده.گرم میشه.
                          جریانم هم بیش تر از 1 آمپره.
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

                          اندوکتانس اولیه 850uH و وقتی ثانویه رو اتصال کوتاه می کنم اندوکتانس نشتی اولیه میشه 90uH

                          اسنابر دیود رو هم وقتی حذف می کنم تفاوتی ایجاد نمیشه.به نظرم میاد که مقدار خازن اسنابر زیاده و از اون جایی که فرکانس کلیدزنی بالاست نمیتونه سریع اسپایک ها رو میرا کنه و تلفاتش زیاد میشه.اما خازن کوچیک تر ندارم امتحانش کنم.

                          دیدگاه


                            پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                            اندوکتانس اولیه 850uH و وقتی ثانویه رو اتصال کوتاه می کنم اندوکتانس نشتی اولیه میشه 90uH
                            چطوری اندوکتانس اولیه واندوکتانس نشتی اولیه رو بدست میاری؟

                            دیدگاه


                              پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                              نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                              اندوکتانس اولیه کمه یعنی چی دقیقا؟ یعنی باید تعداد دور اولیه رو بیشتر کنم درسته؟
                              وقتی که نرم افزار میگه مثلا صد دور بپیچی و اندوکتانسه نامی مثلا یک سه میلی هانری بشه(مثال میزنم) شما همون صد دور رو میپیچی و با تنظیمه فاصله هوایی به اون اندوکتانس میرسی و هر چی فاصله هوایی کمتر اندوکتانسه اولیه بیشتر و بالعکس.
                              نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                              5822 دیود خیلی خوب و سریعی هست.حرف شما هم کاملا درسته.اما اگه مث من بارش سلفی باشه زود میسوزه.من خودم اینو عملی 7-8 بار با اسنابرهای مختلف تست کردم.اول فکر میکردم اشکال از اسنابره.تا اینکه اسپایک های ولتاژ رو روی اسکوپ دیدم.مخصوصا وقتی خازن خروجی رو زیاد میکنی جریان لحظهای که از دیود کشیده میشه بیشتر و به تبعش اسپایک ها هم بیشتر میشن.نتیجش این بود که همین 5822 توی جریان 200 میلی خیلی راحت و ریلکس میسوخت.
                              ولی در حالت کلی با بارهای غیر سلفی حرف شما کاملا درسته.دورهای اولیم 35 و ثانویم 8 بود .تغذیه دائم روشن و خاموش میشد.دور های ثانویه رو که بیشتر کردم درست شد.ولتاژ ورودیم 115 ولته.
                              قرار بود 1 امپر بده ولی نمیده.حالا فاصله هوایی رو زیاد میکنم ببینم چی میشه.
                              من بار سلفی و غیره سلفیشو نمیدونم ولی کلا من هر چقدر ولتاژه خروجیم باشه 5 یا شش برابر میکنم این میشه حداقل ولتاژه دیوده خروجی که در اینجا چون ولتاژه خروجیه منبع دوستمون 5 بوده دیوده سی ولت کفایت میکنه و دیوده خروجی بهتره که شاتکی باشه نبود یک دیوده آلترا فست با سرعت بسیار بالاو 5822 چون شاتکی و ولتاژش چهل ولته راحت باید جواب بده و بهتره سعی بشه که آمپره دیود هم کمی از جریانه خروجی بیشتر باشه مثلا در اینجا 5822 برای 5 ولت از یک تا نزدیک سه آمپر به نظر میرسه خوب باشه و برای 5 ولت زیر یک آمپر هم 5819 پیشنهاد میکنم.
                              نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                              در ضمن یک سئوال ms2000.h,اونم اینکهیه ترانس معمولی 300 میلی گرفتم.ازش 300 میلی رو که میکشم ولتاژش 4 ولت افت میکنه.بنظرت طبیعیه؟ یا یارو ضخامت سیم ثانویه رو کم گرفته که اینجوری میشه؟
                              ولتاژ خروجی رو نگفتین.من ترانسه معمولی کار نکردم ولی اینو بدونید که اگه میگن این ترانس یا این سوئیچینگ مثلا 12 ولت سیصد میلی آمپر رو جواب میده یعنی اینکه وقتی رویه 12 ولت ازش سیصد میلی آمپر میکشین نباید ولتاژش کم بشه البته عموما یکی دو دهم ولت کاهش پیش میاد.
                              پس اون ترانس شما نهایت باید یک یا دو دهم ولت افت کنه نه اینکه چهار ولت پس اون ترانس مشکل داره یا اون توان رو نمیتونه بده.
                              نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                              یک سئوال خیلی مهم.چجوری میشه ولتاژ منفی رو هم دقیق رگوله کرد؟وقتی از خروجی مثبت جریان میکشی چون عرض پالس زیاد میشه ولتاژ منفی هم زیادتر میشه و این قضیه وقتی جریان خروجیت زیاد باشه خیلی بغرنج میشه چون میبنی با کشیدن 1 امپر جریان خروجی منفیت ولتاژش 5 ولت جابجا میشه!
                              فکر کنم شما دو خروجی از ترانس گرفتین.بله وقتی که از سری که فیدبک بهش وصله جریان میکشی ولتاژ اون سره دیگه زیاد میشه راهش اینه که از رگولاتور استفاده کنی ترجیحا رگولاتور سوئیچینگ.
                              ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                              دیدگاه


                                پاسخ : مرجع کامل طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ توسط نرم افزار PI Expert

                                نوشته اصلی توسط edris.noei
                                ثانویه رو 4 دور پیچیدم.اسنابرو بر میدارم و امتحانش میکنم اما دماش رو با دستم چک میکنم چون دماسنجی درکار نیست.آیسیم tny278 هست که بایاس هم نبستم.نشتی رو هم اصلا چک نکردم ولی تا اونجایی که تونستم منظم و محکم پیچیدم.
                                میگم میشه از هسته تورویید پودر آهن استفاده کرد که خودش گپ ذاتی داره?
                                آیسیم هم خیلی امیدی نیست 10 وات دایمی بده.گرم میشه.
                                جریانم هم بیش تر از 1 آمپره.
                                ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                اندوکتانس اولیه 850uH و وقتی ثانویه رو اتصال کوتاه می کنم اندوکتانس نشتی اولیه میشه 90uH

                                اسنابر دیود رو هم وقتی حذف می کنم تفاوتی ایجاد نمیشه.به نظرم میاد که مقدار خازن اسنابر زیاده و از اون جایی که فرکانس کلیدزنی بالاست نمیتونه سریع اسپایک ها رو میرا کنه و تلفاتش زیاد میشه.اما خازن کوچیک تر ندارم امتحانش کنم.
                                باید از دماسنج استفاده کنی.دستت میسوزه و هی نمیتونی که انگشت فرو کنی تو مدار.... :eek:
                                نه نمیشه از هسته .... که گپ ذاتی داره استفاده کرد.
                                نشتیت برای اون اندوکتانسه اولیه بسیار بسیار زیاده... برای 850 میکرو باید زیره سی باشه.
                                نوشته اصلی توسط hamedhamidi
                                چطوری اندوکتانس اولیه واندوکتانس نشتی اولیه رو بدست میاری؟
                                اندوکتاسه اولیه رو با اندوکتانس سنج میگیرن و وقتی که بایاس و ثانویه رو اتصال کوتاه کنی (با سیم بسیار کوتاه) اندوکتانسه اولیه میشه اندوکتانس نشتی.
                                ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...