اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

    نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
    راستی یه چیزی. حتی اگه از اون رگولاتوری که من گفتم استفاده کنی باید حدود 1.6 ولت ولتازت بالاتر از 12 باشه.و اگه انطوری نباشه وقتی ماشین رو خاموش بکنی ولتاژ خروجی به 11 ولت میرسه.

    به هر حال شما اگه بگید کدوم قسمته که اسیب میبینه بیشتر میتونیم کمکت کنیم. تا جایی که من میدونم استاندارد طراحی برق خودرو 18 ولته. تمام قطعات باید تحمل 18 رو داشته باشن. در ضمن اگه ولتاژشتون از 14.4 بالاتر بره احتمال اسیب دیدن باطری زیاده. ولتاژ EQUAL باطری دوازده ولت ماشین 14.4 ولته و بیشتر بدین اصلا باطری اسیب میبینه. یه احتمال دیگه هست که اصلا باطری عمرشو کرده و به همون دلیله که ولتاژآ‌میرسه به 15.
    عجب
    اینطوری فایده نداره
    یعنی واقعا قطعه یا کیتی وجود نداره که یه ولتاژ بین 12/6 تا 14 رو فقط 12 تحویل بده ؟؟؟
    آقا یه سری ال ای دی داره توی ماشین کار میشه که اگه خراب بشه هیچ دسترسی بهش نیست و باید کل قطعه از اول ساخته بشه و حتی قالب دیگه قابل استفاده نیست
    باتری 74 آمپر (اربیتال 1 ) فقط 2 هفته است که خریداری شده و دینام هم که همه چیش به جز پوسته نو شده .

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

      ببخشید شما دقیقا" 12 ولت رو برای چی میخاین؟

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

        نوشته اصلی توسط faryspeed
        عجب
        اینطوری فایده نداره
        یعنی واقعا قطعه یا کیتی وجود نداره که یه ولتاژ بین 12/6 تا 14 رو فقط 12 تحویل بده ؟؟؟
        آقا یه سری ال ای دی داره توی ماشین کار میشه که اگه خراب بشه هیچ دسترسی بهش نیست و باید کل قطعه از اول ساخته بشه و حتی قالب دیگه قابل استفاده نیست
        باتری 74 آمپر (اربیتال 1 ) فقط 2 هفته است که خریداری شده و دینام هم که همه چیش به جز پوسته نو شده .
        بابا این که مشکلی نیست. حساس نشو.

        دسته دسته ال ای دی ها رو سری موازی کن. طوری که سه دسته سری داشته باشی. بیشتر از پونزده بیست تا هم موازی نکن. اگه جنس ال ای دیات خوب باشه میتونی تا سی تا هم موازی کنی. ولی کلا بیشتر از 20 تا توصیه نمیشه. اینطوری ولتاژآ‌کاری میشه ولتاژ ال ای دی ضربدی سه.
        فرض کن هر ال ای دی سه ولت باشه (که معمولا کمتر از این حرفاس) میشه نه ولت. محاسباتتو بر حسب 13.5 انجام بده. چهارو نیم ولت میمونه واسه مقاومتت. اگه جریان هر ال ای دی رو بیست میلی فرض کنی ضربدر بیست(بیست تا موازی کزدیم) میشه 400 میلی. میشه مقاومت 11.25 اهم. شما یه دوازده بزاری هیچ مشکلی پیش نمیاد. حالا اگه خیلی حساسی رو موضوع ولتاژو 14 یا 14.5 فرض کن و دوباره حساب کن. در کل انقدرا هم که تو فکر میکنی حساس نیستن ال ای دی ها.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

          البته میشه همچین مداری طراحی کرد. ولی خب به کارت نمیاد. کارت به این پیچیدگیا هم که فکر میکنی نیست.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

            نوشته اصلی توسط arvinfx
            ببخشید شما دقیقا" 12 ولت رو برای چی میخاین؟
            توضیح دادم که
            یه سری ال ای دی که اگه بسوزه تمام قطعه از اول باید قالب گیری بشه و کلی خرج و .....

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

              نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
              بابا این که مشکلی نیست. حساس نشو.

              دسته دسته ال ای دی ها رو سری موازی کن. طوری که سه دسته سری داشته باشی. بیشتر از پونزده بیست تا هم موازی نکن. اگه جنس ال ای دیات خوب باشه میتونی تا سی تا هم موازی کنی. ولی کلا بیشتر از 20 تا توصیه نمیشه. اینطوری ولتاژآ‌کاری میشه ولتاژ ال ای دی ضربدی سه.
              فرض کن هر ال ای دی سه ولت باشه (که معمولا کمتر از این حرفاس) میشه نه ولت. محاسباتتو بر حسب 13.5 انجام بده. چهارو نیم ولت میمونه واسه مقاومتت. اگه جریان هر ال ای دی رو بیست میلی فرض کنی ضربدر بیست(بیست تا موازی کزدیم) میشه 400 میلی. میشه مقاومت 11.25 اهم. شما یه دوازده بزاری هیچ مشکلی پیش نمیاد. حالا اگه خیلی حساسی رو موضوع ولتاژو 14 یا 14.5 فرض کن و دوباره حساب کن. در کل انقدرا هم که تو فکر میکنی حساس نیستن ال ای دی ها.
              داداش این بستن ال ای دی ها که گفتی اینطوری میشه ؟؟؟
              http://up.vatandownload.com/images/3xdne2ca2mymscqsqbh4.png
              مقاومت باید جلوی هر دسته باشه یا فقط یکی همون ابتدای سیم مثبت نصب میشه ؟
              شرمنده من فقط 1 هفته است که اومدم تو کار الکترونیک

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                شما با یه زنر 5 ولت و یه بافر ولتاژ که پایه منفیش به یه تقسیم مقاومت توی خروجی و پایه مثبت رو به تقسیم مقاومت مموازی با زنر قرار بده...
                خروجی رو به بیس یه ترانزیستور npn بده ؛ کلکتور رو به همون ولتاژ متغیر بده و امیتر رو با بار سری کن ...
                حالا پتانس روی زنر رو تغییر بده ولتاژ خروجی از 0 تا 12 تنظیم کن ، تظمینی همیشه همینقد میمونه... البته جریانی که از زنر عبور میکنه خیلی مهمه
                اگه زیاد باشه زنر دود میشه یا عمرش کم میشه ...

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                  نوشته اصلی توسط faryspeed
                  توضیح دادم که
                  یه سری ال ای دی که اگه بسوزه تمام قطعه از اول باید قالب گیری بشه و کلی خرج و .....
                  خوب عزیز ال ای دی رو که با منبع ولتاژ تغذیه نمیکنن! با منبع جریان تغذیه میکنن این کاری که شما داری میکنی اشتباه!

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                    نوشته اصلی توسط faryspeed
                    بله این ولتاژ طبیعی هست مخصوصا اگه ماشین از تولیدات جنرال موتورز ده 70 باشه
                    مشکلم باهاش متغیر بودنشه
                    دینام که شارژ میکنه ولتاژ با دور موتور تا 3000 RPM متغیر باتری رو شارژ میکنه
                    ولتاژ دو سر باتری از 12/6 تا 15 میره (( وقتی دور موتور بالای 3000 باشه ))
                    تمام قطعات دینام رو هم نو بستم (( آفتامات و ذقال و بالشتک و خورشیدی ))
                    یه چیزی میخوام که ولتاژ هرچی که هست همیشه ولتاژ ثابت بهم بده
                    با سلام : ماشین های قدیمی رگولاتورشون مکانیکی بود در کار گاه مکانیک و قتی همچین چیزی دیدم نمیدونستم بخندم یا ....

                    و برای اون ماشین ها هم طبیعی بود ..........

                    اگر ولتاژ 12 تثبیت شده برای مدار خاصی می خواید میشه کاری کرد و لی اگر 12 ولت برای کل ماشین و همه مصرف کننده هاش میخواهید دیگه بحث فرق میکنه و باید بدونید در ماشین های امروزی هم این تغییر سطح ولتاژ وجود داره و طبیعی هم هست و تمامی قطعات برقی هم با توجه به این تغییر سطح ولتاژ تولید میشن


                    --------------------------- --------------------------

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                      نوشته اصلی توسط گـــــــــــــیــــــج
                      با سلام : ماشین های قدیمی رگولاتورشون مکانیکی بود در کار گاه مکانیک و قتی همچین چیزی دیدم نمیدونستم بخندم یا ....

                      و برای اون ماشین ها هم طبیعی بود ..........

                      اگر ولتاژ 12 تثبیت شده برای مدار خاصی می خواید میشه کاری کرد و لی اگر 12 ولت برای کل ماشین و همه مصرف کننده هاش میخواهید دیگه بحث فرق میکنه و باید بدونید در ماشین های امروزی هم این تغییر سطح ولتاژ وجود داره و طبیعی هم هست و تمامی قطعات برقی هم با توجه به این تغییر سطح ولتاژ تولید میشن
                      فقط یه 12 ولت تثبیت شده که 10 آمپر بده بیشترم باشه بهتره ((( فقط برای 2 تا مدار خاص )))
                      فقط یه چیز خوب باشه که بشه بهش اطمینان کنم هزینه اش اگه معقول باشه مهم نیست

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                        اگه مدارتون به کم بودن ولتاژ مثلا کم شدن تا 10 ولت حساس نیست ؟
                        میتونید 3 تا دیود با هم سری کرده توی راه مدار قرار بدید تا هر دیود 0.6 کم کنه البته راه اصولی نیست فقط یه پیشنهاده !
                        [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                          باور کنید اگر فقط نظر و تفکر خودتون رو نگید و دقیقا اون کاربرد و کاری رو که میخواهید انجام بدید رو مطرح کنید بهتر جواب میگیرید
                          اینکه میگید یه ولتاژ ثابت 12 ولت میخواهید / کلی سوال به وجود میاد
                          و بعد از کلی جواب دادن ممکنه نتیجه این باشه که شما درخواستتون اشتباه بوده
                          باید خیلی راحت بگید میخواهید دقیقا چه کار کنید / چرا 10 ولت نباشه ؟ و ...

                          چند نکته :
                          اگر 12 ولت بخواهید نمیتوان از رگولاتور های اماده استفاده کنید چون افت ولتاژ دارید . در نتیجه با باتری ماشین رگولاتور (7810) برای تثبیت ولتاژ رو 10 ولت بجاست
                          اگر فقط در رابطه با LED است که برای تغذیه ان اصلا از ولتاژ تثبیت شده استفاده نـــمیکنن . و چه بسا یک ال ای دی 2 ولتی رو به راحتی میتونید با 220 ولت روشن کنید و هیچ مشکلی پیش نیاد :agree:

                          در نتیجه کم بود توضیحات محسوس است . دوباره دقیق تر بگید

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                            نوشته اصلی توسط HI VOLTAGE
                            باور کنید اگر فقط نظر و تفکر خودتون رو نگید و دقیقا اون کاربرد و کاری رو که میخواهید انجام بدید رو مطرح کنید بهتر جواب میگیرید
                            اینکه میگید یه ولتاژ ثابت 12 ولت میخواهید / کلی سوال به وجود میاد
                            و بعد از کلی جواب دادن ممکنه نتیجه این باشه که شما درخواستتون اشتباه بوده
                            باید خیلی راحت بگید میخواهید دقیقا چه کار کنید / چرا 10 ولت نباشه ؟ و ...

                            چند نکته :
                            اگر 12 ولت بخواهید نمیتوان از رگولاتور های اماده استفاده کنید چون افت ولتاژ دارید . در نتیجه با باتری ماشین رگولاتور (7810) برای تثبیت ولتاژ رو 10 ولت بجاست
                            اگر فقط در رابطه با LED است که برای تغذیه ان اصلا از ولتاژ تثبیت شده استفاده نـــمیکنن . و چه بسا یک ال ای دی 2 ولتی رو به راحتی میتونید با 220 ولت روشن کنید و هیچ مشکلی پیش نیاد :agree:

                            در نتیجه کم بود توضیحات محسوس است . دوباره دقیق تر بگید
                            تایید میشه

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                              نوشته اصلی توسط HI VOLTAGE
                              باور کنید اگر فقط نظر و تفکر خودتون رو نگید و دقیقا اون کاربرد و کاری رو که میخواهید انجام بدید رو مطرح کنید بهتر جواب میگیرید
                              اینکه میگید یه ولتاژ ثابت 12 ولت میخواهید / کلی سوال به وجود میاد
                              و بعد از کلی جواب دادن ممکنه نتیجه این باشه که شما درخواستتون اشتباه بوده
                              باید خیلی راحت بگید میخواهید دقیقا چه کار کنید / چرا 10 ولت نباشه ؟ و ...

                              چند نکته :
                              اگر 12 ولت بخواهید نمیتوان از رگولاتور های اماده استفاده کنید چون افت ولتاژ دارید . در نتیجه با باتری ماشین رگولاتور (7810) برای تثبیت ولتاژ رو 10 ولت بجاست
                              اگر فقط در رابطه با LED است که برای تغذیه ان اصلا از ولتاژ تثبیت شده استفاده نـــمیکنن . و چه بسا یک ال ای دی 2 ولتی رو به راحتی میتونید با 220 ولت روشن کنید و هیچ مشکلی پیش نیاد :agree:

                              در نتیجه کم بود توضیحات محسوس است . دوباره دقیق تر بگید
                              مرسی جناب های ولتاژ
                              در کل 1 کیت آمپیلی فایر قراره که توی ماشین کار بشه که 12 ولت 3 آمپر نیاز داره (( طبق نوشته خودش ))
                              و حدود 300 تا 350 ال ای دی که به حساب من 7 آمپر هم اینها میخوان

                              10 ولت رو باهاش به مشکل بر میخورم در آینده چه بسا تبدیل 12 ولت به 10 ولت خیلی راحت تر از 10 به 12 است !!!

                              درخاست من یه کیت یا رگولاتور یا .... هست که 12 ولت 10 آمپر به بالا به من بده ((( فقط 12 تا 12/5 ولت تثبیت شده )))
                              احتمالا سیستم های دیگه ای به جز این کیت ها نصب میشه که اگه من جریان تثبیت شده 12 ولت داشته باشم راحت تر میتونم با ولتاژ کیت ها کنار بیام .
                              الان ولتاژ باتری از 12 تا نزدیک 20 میره

                              1 سوال دیگه هم دارم
                              فرض کنید یه ماشین 2 تا دینام داشته باشه که هر کدوم باتری جدا گونه خودشون رو برای شارژ کردن دارن
                              سیم منفی که اتصال به بدنه هست رو میشه برای جفتش استفاده کرد ؟؟؟

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                                نوشته اصلی توسط faryspeed
                                مرسی جناب های ولتاژ
                                در کل 1 کیت آمپیلی فایر قراره که توی ماشین کار بشه که 12 ولت 3 آمپر نیاز داره (( طبق نوشته خودش ))
                                و حدود 300 تا 350 ال ای دی که به حساب من 7 آمپر هم اینها میخوان

                                10 ولت رو باهاش به مشکل بر میخورم در آینده چه بسا تبدیل 12 ولت به 10 ولت خیلی راحت تر از 10 به 12 است !!!

                                درخاست من یه کیت یا رگولاتور یا .... هست که 12 ولت 10 آمپر به بالا به من بده ((( فقط 12 تا 12/5 ولت تثبیت شده )))
                                احتمالا سیستم های دیگه ای به جز این کیت ها نصب میشه که اگه من جریان تثبیت شده 12 ولت داشته باشم راحت تر میتونم با ولتاژ کیت ها کنار بیام .
                                الان ولتاژ باتری از 12 تا نزدیک 20 میره

                                1 سوال دیگه هم دارم
                                فرض کنید یه ماشین 2 تا دینام داشته باشه که هر کدوم باتری جدا گونه خودشون رو برای شارژ کردن دارن
                                سیم منفی که اتصال به بدنه هست رو میشه برای جفتش استفاده کرد ؟؟؟
                                برای منفی دینام سیم نبندی هم زیاد مهم نیست (ولی اگه وسواس به خرج میدی ببند)
                                بجاش یه سیم ببند نزدیکای کارتر بعد وصلش کن به بدنه. (هر جایی که دست و پاگیر نباشه)
                                البته روشهایی که هست که وقتی کلا به جریان دینام نیاز هست استفاده میشه.
                                مثلا همین سیستم ماشین که خودت جریان بیگ 3 رو بهتر میدونی...
                                با توجه به این تعداد لامپ که ماشینت داره به نظر من بیگ 3 رو انجام بدی بهتره

                                این امپی که گفتی رو میخوای چیکار؟
                                مگه خود ماشینت پخش نداره؟

                                در کل میشه گفت قدرت امپلی فایر رو ولتاژ اون مشخص میکنه.
                                در بهترین حالت ممکن تو ولتاژ 14.4 ولت یکی از ایسی های tda (شمارشو نمیدونم) 22 وات میده.

                                اگه ولتاژ تثبیت شده برای اینایی که گفتی میخوای لازم نیست زیاد حساسیت به خرج بدی.
                                اکثر ایسی های 12 ولت برای استفاده تو ماشین طراحی شدن و همین باعث میشه که بتونن تا 18 ولت رو بدون مشکل کار کنن.
                                ال ای دی هم که بچه ها گفتن دیگه...
                                انقدرا هم که فکر میکنی حساس نیست.
                                تو چراغ خطر های چینی 3 به 3 سری و بعد موازی میکنن مقاومت هم نمیزارن.
                                تا قبل از تصادف هم آخ نمیگن ال ای دی هاش و تا اخرین لحظه کا میکنن.

                                برای تنظیم نور هم اگه میخای یه مدار برات ببندیم عکس بزاریم.
                                خیلی ساده میشه مدارش.
                                زکات علم نشر آن است
                                بیشتر با من اشنا بشین :
                                http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                                ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                                http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X