اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

    سلام و عرض احترام.
    دوستان بنده در کاری نیاز هست که تغذیه ی مدارم از باتری ماشین باشه و از اونجایی که این منبع تحت شرایط مختلف نوساناتی رو داره و گاها ولتاژ اون تا 20 ولت هم بالا میره و حساسیت کار بنده هم بالاست و احتیاج هست که نوسانات ولتاژ و جریان از جانب منبع تغذیمون نداشته باشیم، برای همبن از دوستان با سوادم تمنا دارم که بنده رو یاری بفرمایند که چی کار میتونم بکنم، که این کم و زیاد شدن ولتاژ و جریان رو مدارم تاثیر نگذاره...
    از لطفتون یک دنیا سپاسگذارم :nerd:
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!

    #2
    پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

    خیلی راحته یه رگولاتور بعد از ورودی باتری بزار و مدارتو از اون تغذیه کن.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

      بهتره یک سلف هم قبل از رگولاتر بزاری تا زیاد داغ نکنه رگولاتور.

      فقط سلفت رو کم اندازه انتخاب کن که باعث تلفات نشه.
      زکات علم نشر آن است
      بیشتر با من اشنا بشین :
      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
      ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

        نوشته اصلی توسط مهدی کربلایی
        خیلی راحته یه رگولاتور بعد از ورودی باتری بزار و مدارتو از اون تغذیه کن.
        متشکرم دوست من.
        اما یه مقدار قضیه فراتر از این حرفاست، جناب شاهرخ از دوستان انجمن، پیشنهاد میدادن که از آیسی رگولاتور سوئیچینگ mc34063 که تو مشخصاتش نوشته یه step-up/down DC-DC converter هست، استفاده کنم...
        اما نمیدونم به چه نحو؟!
        زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
        امتحان ریشه هاست
        ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
        زندگی چون پیچک است
        انتهایش میرسد پیش خدا!

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

          چه جریان و چه ولتاژی نیاز داری؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

            نوشته اصلی توسط arvinfx
            چه جریان و چه ولتاژی نیاز داری؟
            سلام دوست من.
            بسیار متشکرم از حضورتون.
            بنده تو کارم 7 تا موتور dc باید مستقیما با باتری راه اندازی بشن که ولتاژ 12 ولت میخوان و هر کدوم از اونها در حالت عادی و no load جریانشون 130 میلی آمپره، در حالت STALL جریانه 1.8 میلی آمپر داره
            من با آمپر متر تست هم کردم، در حالت عادی جریانم دور و بر 128.5 میلی آمپره و وقتی شافت رو نگه میدارم max مقداری که داره 196.8 میلی آمپر هست، البته در حالتی که مستقیما موتورو دادم به 12 ولت آداپتور و روشنش کردم...

            و الان سوالم اینه که برای درایو 7 تا موتور باید باید به چه نحو عمل کنم که نوسانات ولتاژ و جریان باتری رو کارم تاثیر نگذاره؟


            زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
            امتحان ریشه هاست
            ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
            زندگی چون پیچک است
            انتهایش میرسد پیش خدا!

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

              نوشته اصلی توسط pama
              سلام دوست من.
              بسیار متشکرم از حضورتون.
              بنده تو کارم 7 تا موتور dc باید مستقیما با باتری راه اندازی بشن که ولتاژ 12 ولت میخوان و هر کدوم از اونها در حالت عادی و no load جریانشون 130 میلی آمپره، در حالت STALL جریانه 1.8 میلی آمپر داره
              من با آمپر متر تست هم کردم، در حالت عادی جریانم دور و بر 128.5 میلی آمپره و وقتی شافت رو نگه میدارم max مقداری که داره 196.8 میلی آمپر هست، البته در حالتی که مستقیما موتورو دادم به 12 ولت آداپتور و روشنش کردم...

              و الان سوالم اینه که برای درایو 7 تا موتور باید باید به چه نحو عمل کنم که نوسانات ولتاژ و جریان باتری رو کارم تاثیر نگذاره؟
              این که میگید شفت رو با دست نگه داشتم یه خرده غیر علمیه! مگه میخای موتور رو روی یه همچین باری بزاری؟!!! در حالت عادی رو در نظر بگیریم بهتره البته باید ببینی پیک چریان چقدره که این با اسکپ مشخص میشه و اگه نداری بهدتره یه درصدی بالا تر بگیریم. یعنی 150ma برای هر موتور. چطوریه؟

              حالا 150 * 7 = میشه حدود 1 آمپر که اگر دقت کار براتون مهمه باید از همون mc34063 استفاده کنید که بهترین انتخابه ولی پیچیدگی هایی که داره ممکنه شما رو 1 ماه معطل کنه و این بستگی به میزان تجربه شما در سویچینگ داره که خودمم هنوز توش لنگم.!

              این قسمت رو خوب بخون:
              اگر حدف یادگیریه همین ای سی رو تهیه کنید و از روی دیتا شیت شروع کنید به کار. ولی من به شدت بهتون توصیه میکنم راه دیگه ای رو انتخاب کنید. حتی اگر این موتورها موقع روشن بودن ماشین قراره استفاده بشه بهتره از یه L7812 استفاده بشه! و یه انتخاب مطمعن تر اینه که ولتاژ تغذیه موتور ها رو که فکر نکنم با این جریان خیلی نیاز به ولتاژ نامی داشته باشه به 10 ولت کاهش بدید.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

                بسیار سپاسگذارم دوست من.

                نوشته اصلی توسط arvinfx
                این که میگید شفت رو با دست نگه داشتم یه خرده غیر علمیه! مگه میخای موتور رو روی یه همچین باری بزاری؟!!! در حالت عادی رو در نظر بگیریم بهتره البته باید ببینی پیک چریان چقدره که این با اسکپ مشخص میشه و اگه نداری بهدتره یه درصدی بالا تر بگیریم. یعنی 150ma برای هر موتور. چطوریه؟
                بله شما درست میفرمائید، منتها مساله اینجاست که ما تو کارمون نیاز هست که تعدادی از این موتورها با برخورد به مانع ما جریانش رو بدونیم و سر اون جریان موتورها رو بهشون فرمان استپ بدیم، منظورم اینه که بار زیادی در حالت عادی رو موتور نمیاد اما تو یه لحظه که به مانع برخورد میکنه، جریانش زیاد میشه، من هم مثلا! برای شبیه سازی اون حالتی که موتور به مانع میخوره، شافتش رو با دست گرفتم تا بتونم با LM324 لحظه ی high شدن جریان رو تشخیص بدم تا در نتیجه ی اون بتونم موتور رو سر اون جریان نگه دارم...

                یه آیسی هم دو روز پیش تو جمهوری گرفتم که یه آیسی smd و 8پین هست به اسم ACS712ELC که باهاش میشه تا 5 آمپر، جریان موتور رو خوند، منتها نمیدونم چه جوری؟!
                چون باهاش کار نکردم تا به حال! که البته فکر هم نمیکنم لازم باشه که برای این تیکه از کار جریان رو دقیقا بخونم، و میشه به قول شما یه درصدی بالاتر در نظر گرفت، اما برای ایستادن موتور سر جریان ماکزیمم یا همون لحظه ی برخورد به مانع رو نمیدونم، بهتره از این آیسی استفاده کنم یا همون پ امپ کفایت میکنه؟!
                حالا بگذریم...

                نوشته اصلی توسط arvinfx
                حالا 150 * 7 = میشه حدود 1 آمپر که اگر دقت کار براتون مهمه باید از همون mc34063 استفاده کنید که بهترین انتخابه ولی پیچیدگی هایی که داره ممکنه شما رو 1 ماه معطل کنه و این بستگی به میزان تجربه شما در سویچینگ داره که خودمم هنوز توش لنگم.!
                خوب پس با این حساب، من نه وقتش رو دارم و نه اصلا سواد و تجربه ای در این زمینه...
                ولی خوب دقت کار هم برام خیلی مهم هست...


                نوشته اصلی توسط arvinfx
                این قسمت رو خوب بخون:
                اگر حدف یادگیریه همین ای سی رو تهیه کنید و از روی دیتا شیت شروع کنید به کار. ولی من به شدت بهتون توصیه میکنم راه دیگه ای رو انتخاب کنید. حتی اگر این موتورها موقع روشن بودن ماشین قراره استفاده بشه بهتره از یه L7812 استفاده بشه! و یه انتخاب مطمعن تر اینه که ولتاژ تغذیه موتور ها رو که فکر نکنم با این جریان خیلی نیاز به ولتاژ نامی داشته باشه به 10 ولت کاهش بدید.
                راستش این موتورها در شرایط مختلف ماشین ممکنه مورد استفاده قرار بگیرند، حتی تو لحظه ی استارت زدن و تو شرایط مختلفی که ولتاژ و جریان باتری خیلی نوسان داره، از طرفی هم عرض کردم جناب arvinfx،هم خیلی حساسیت کارم بالاست و هم اینکه متاسفانه اصلا از سوئیچینگ هیچی نمیدونم!
                از سمت دیگه هم میخوام کار با ضریب اطمینان بالایی انجام بشه! هم اینکه زمان ندارم! هم اینکه سواد سوئیچینگ رو هم ندارم!
                با این اوصاف بنده و پیشنهادی که شما دادید، حسابی وسوسه شدم به استفاده از L7812 !
                میشه لطف کنید و بفرمائید به L7812 تا چه حد میتونم اطمینان کنم، که این نوسانات رو موتورم تاثیری نمیگذارن؟
                زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
                امتحان ریشه هاست
                ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
                زندگی چون پیچک است
                انتهایش میرسد پیش خدا!

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

                  نوشته اصلی توسط pama


                  راستش این موتورها در شرایط مختلف ماشین ممکنه مورد استفاده قرار بگیرند، حتی تو لحظه ی استارت زدن و تو شرایط مختلفی که ولتاژ و جریان باتری خیلی نوسان داره، از طرفی هم عرض کردم جناب arvinfx،هم خیلی حساسیت کارم بالاست و هم اینکه متاسفانه اصلا از سوئیچینگ هیچی نمیدونم!
                  از سمت دیگه هم میخوام کار با ضریب اطمینان بالایی انجام بشه! هم اینکه زمان ندارم! هم اینکه سواد سوئیچینگ رو هم ندارم!
                  با این اوصاف بنده و پیشنهادی که شما دادید، حسابی وسوسه شدم به استفاده از L7812 !
                  میشه لطف کنید و بفرمائید به L7812 تا چه حد میتونم اطمینان کنم، که این نوسانات رو موتورم تاثیری نمیگذارن؟
                  داری چیکار میکنی با این موتورها؟

                  متعسفانه موقع استارت زدن استارت حدود 100 آمپر استفاده میکنه و ولتاژ باطری در برخی مواقع ممکنه تا زیر 9 ولت هم بیاد البته میشه با افزایس خازن در مدار شما این مورد رو جبران کرد ولی این مسائل توی ماشین خاموش همیشه هست. L7812 اگر با خازن های درست و مقدار بالا در خروجی و ورودی ساپرت بشه مشکل ریپل نداری و فقط اون اختلاف ولتاژی که لازم داره برای ساختن 12 ولت مسئله سازه و من هم گفتم پایه محاسبات رو اگر میتونی روی 10 ولت انجام بده که خیالت راحت راحت باشه ( چون نمیدونم با موتور ها داری چیکار میکنی نمیدونم چطوری راهنماییت کنم) ولی اگر بار زیادی روی موتور ها نیست و با 10 ولت هم میتونه کاری که میخای بکنی رو انجام بدی بنظرم بهترین طرح همینه.


                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

                    نوشته اصلی توسط arvinfx
                    داری چیکار میکنی با این موتورها؟

                    متعسفانه موقع استارت زدن استارت حدود 100 آمپر استفاده میکنه و ولتاژ باطری در برخی مواقع ممکنه تا زیر 9 ولت هم بیاد البته میشه با افزایس خازن در مدار شما این مورد رو جبران کرد ولی این مسائل توی ماشین خاموش همیشه هست. L7812 اگر با خازن های درست و مقدار بالا در خروجی و ورودی ساپرت بشه مشکل ریپل نداری و فقط اون اختلاف ولتاژی که لازم داره برای ساختن 12 ولت مسئله سازه و من هم گفتم پایه محاسبات رو اگر میتونی روی 10 ولت انجام بده که خیالت راحت راحت باشه ( چون نمیدونم با موتور ها داری چیکار میکنی نمیدونم چطوری راهنماییت کنم) ولی اگر بار زیادی روی موتور ها نیست و با 10 ولت هم میتونه کاری که میخای بکنی رو انجام بدی بنظرم بهترین طرح همینه.
                    این موتورها با کمک چرخ دنده هایی که روشون هست نهایتا باید یک بازویی رو جابجا کنند، (البته نه همشون، چون تعدادیشون مستقیما یک باری روشون هست، که خوب البته بار قابل تحمل موتور هست و سعی شده متناسب با اون بار موتور با گشتاور و rpm مناسب انتخاب بشه)

                    که البته این جابجایی همواره تو روشن بودن ماشین هست و الان هم مطمئن شدم که ما حتّی با لحظه ی استارت هم کاری ندارم، و موتورهای ما بعد از استارت زدن و فقط در حین روشن بودن ماشین (چه حرکت چه سکون ماشین) در حال کار هستند....

                    تفاوتی که بیس 10 ولت با 12 ولت برامون میسازه، فقط رو سرعت موتورمون هست، وگرنه اگر از نوع بار کوپل شده به موتور بخوایم بگیم، عرض کردم این بار به نوعی هست که مطمئنا در حد توان موتور هست، و باعث نمیشه موتورها جریان زیادی بخوان بکشن، ما همه ی داستانمون سر سرعت موتور هست که تو ولتاژ 12 ولت و 10 ولت با هم تفاوت اساسی ای دارند یا خیر؟! که گمون نمیکنم این چنین باشه!


                    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
                    امتحان ریشه هاست
                    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
                    زندگی چون پیچک است
                    انتهایش میرسد پیش خدا!

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

                      نوشته اصلی توسط pama
                      این موتورها با کمک چرخ دنده هایی که روشون هست نهایتا باید یک بازویی رو جابجا کنند، (البته نه همشون، چون تعدادیشون مستقیما یک باری روشون هست، که خوب البته بار قابل تحمل موتور هست و سعی شده متناسب با اون بار موتور با گشتاور و rpm مناسب انتخاب بشه)

                      که البته این جابجایی همواره تو روشن بودن ماشین هست و الان هم مطمئن شدم که ما حتّی با لحظه ی استارت هم کاری ندارم، و موتورهای ما بعد از استارت زدن و فقط در حین روشن بودن ماشین (چه حرکت چه سکون ماشین) در حال کار هستند....

                      تفاوتی که بیس 10 ولت با 12 ولت برامون میسازه، فقط رو سرعت موتورمون هست، وگرنه اگر از نوع بار کوپل شده به موتور بخوایم بگیم، عرض کردم این بار به نوعی هست که مطمئنا در حد توان موتور هست، و باعث نمیشه موتورها جریان زیادی بخوان بکشن، ما همه ی داستانمون سر سرعت موتور هست که تو ولتاژ 12 ولت و 10 ولت با هم تفاوت اساسی ای دارند یا خیر؟! که گمون نمیکنم این چنین باشه!
                      خوبه که موقع استارت کاری به موتورها نداره این خبر خوبیه.
                      اگر نظر منون میخای بهتره روی همون سرعت 10 موتورها توی 10 ولت کار کنی! که یه رگولاتور L7810 که 1.5A میتونه جریان بده کارتو راه بندازه برای جریان های لحظه ای که مطمعن نیستیم هم میتونی خازنهای مناسب نزدیک موتور ها یا درایور ها نصب کنی و کار رو پیچیده نکنی بنظر من سرعت و قدرت موتورهای روی 10 ولت هم باید برای کار شما جوابگو باشه و اینکه این موتورها رو بیشتر مقاومت حساب کن هر چی ولتاژ رو کم میکنی جریان هم کم میشه. یاد یه داستان افتادم که برای تشخیص قوطی خالی توی یه کارخونه کنسرو سازی اومده بودن دستگاه اشعه ایکس و کلی دموتشکیلات نصب کرده بودن که دستگاه بفهمه قوطی خالیه و اونو خارج کنه. یه شعبه از همون کارخونه یه ابتکار ساده به خرج داده بود و یه پنکه گزاشته بود کنار خط تولید که قوطی خالی خودش پرت بشه بیرون از خط تولید. حالا مشکل شما هم منو یاد همین موضوع انداخت :icon_razz:

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

                        نوشته اصلی توسط arvinfx
                        خوبه که موقع استارت کاری به موتورها نداره این خبر خوبیه.
                        اگر نظر منون میخای بهتره روی همون سرعت 10 موتورها توی 10 ولت کار کنی! که یه رگولاتور L7810 که 1.5A میتونه جریان بده کارتو راه بندازه برای جریان های لحظه ای که مطمعن نیستیم هم میتونی خازنهای مناسب نزدیک موتور ها یا درایور ها نصب کنی و کار رو پیچیده نکنی بنظر من سرعت و قدرت موتورهای روی 10 ولت هم باید برای کار شما جوابگو باشه و اینکه این موتورها رو بیشتر مقاومت حساب کن هر چی ولتاژ رو کم میکنی جریان هم کم میشه.
                        ok، بسیار متشکرم از راهنمائیهای عالیتون جناب arvinfx.
                        پس میشه با این حساب که حتی اگه موتورهامون تو برخورد با مانع 200 میلی آمپر هم جریان بکشند با احتساب 7 تا موتور، که میشه نزدیکه همون 1.5 آمپر، به رگولاتوری که شما اشاره کردید و اینقدر هم جریان اطمینان کامل کرد و با خیال راحت پیش رفت، درست عرض میکنم؟!
                        من باید دنبال خازنهای مناسب ورودی و خروجیش باشم؛ تو دیتا شیت سری L78 دیدم که Ci رو 0.33 میکرو در نظر گرفتن، Co رو 0.1 میکرو، که خوب یقینا مقادیر خازنهایی که باید نزدیک 298 یا خود موتورها بگذارم فرق میکنه...
                        خواهش میکنم وسواس بیش از حد بنده رو ببخشید :redface:

                        نوشته اصلی توسط arvinfx
                        یاد یه داستان افتادم که برای تشخیص قوطی خالی توی یه کارخونه کنسرو سازی اومده بودن دستگاه اشعه ایکس و کلی دموتشکیلات نصب کرده بودن که دستگاه بفهمه قوطی خالیه و اونو خارج کنه. یه شعبه از همون کارخونه یه ابتکار ساده به خرج داده بود و یه پنکه گزاشته بود کنار خط تولید که قوطی خالی خودش پرت بشه بیرون از خط تولید. حالا مشکل شما هم منو یاد همین موضوع انداخت :icon_razz:
                        بله دقیقا....
                        زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
                        امتحان ریشه هاست
                        ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
                        زندگی چون پیچک است
                        انتهایش میرسد پیش خدا!

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

                          نوشته اصلی توسط pama
                          ok، بسیار متشکرم از راهنمائیهای عالیتون جناب arvinfx.
                          پس میشه با این حساب که حتی اگه موتورهامون تو برخورد با مانع 200 میلی آمپر هم جریان بکشند با احتساب 7 تا موتور، که میشه نزدیکه همون 1.5 آمپر، به رگولاتوری که شما اشاره کردید و اینقدر هم جریان اطمینان کامل کرد و با خیال راحت پیش رفت، درست عرض میکنم؟!
                          بله این ای سی توانایی درایو این لود رو داره که من فکر نمیکنم همه باهم توی شرایطی باشن که 200 میلی آمپر اونم توی مدت طولانی مصرف کنن! پی بهترین انتخاب همیه

                          من باید دنبال خازنهای مناسب ورودی و خروجیش باشم؛ تو دیتا شیت سری L78 دیدم که Ci رو 0.33 میکرو در نظر گرفتن، Co رو 0.1 میکرو، که خوب یقینا مقادیر خازنهایی که باید نزدیک 298 یا خود موتورها بگذارم فرق میکنه...
                          میتونی برای ای سی از همون خازن ها استفاده کنی و برای 298 هم باید از خازن های جدا استفاده بشه .
                          فرمولش هم اینطوریه TI=CV که C مقدار خازن بر حسب فراد V ولت I جریان به آمپر T زمان به ثانیه.
                          حالا اگر بر بخایم یه خازن انتخاب کنیم برای 200ma میشه:
                          T رو باید بدست بیازی که ببینیم برای چند ثانیه این مقدار جریان رو لازم داریم. من 1 ثانیه میگیرم
                          V رو هم افت ولتاژی که مجاز میدونیم من 1 ولت میگیرم.
                          که میشه
                          1x.2=Cx1 که میشه خازن 200 میلی فراد که خیلی بزرگه! البته زمان باید کمتر باشه فگر نه باید یه باطری براش بزاری :icon_razz:







                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

                            نوشته اصلی توسط arvinfx
                            بله این ای سی توانایی درایو این لود رو داره که من فکر نمیکنم همه باهم توی شرایطی باشن که 200 میلی آمپر اونم توی مدت طولانی مصرف کنن! پی بهترین انتخاب همیه
                            بله، دقیقا همینطور هست که شما میفرمائید، هیچ وقت موتورهامون همزمان و به قول شما توی مدت طولانی یه همچین جریانی رو نمیکشند.

                            نوشته اصلی توسط arvinfx
                            میتونی برای ای سی از همون خازن ها استفاده کنی و برای 298 هم باید از خازن های جدا استفاده بشه .
                            فرمولش هم اینطوریه TI=CV که C مقدار خازن بر حسب فراد V ولت I جریان به آمپر T زمان به ثانیه.
                            حالا اگر بر بخایم یه خازن انتخاب کنیم برای 200ma میشه:
                            T رو باید بدست بیازی که ببینیم برای چند ثانیه این مقدار جریان رو لازم داریم. من 1 ثانیه میگیرم
                            V رو هم افت ولتاژی که مجاز میدونیم من 1 ولت میگیرم.
                            که میشه
                            1x.2=Cx1 که میشه خازن 200 میلی فراد که خیلی بزرگه! البته زمان باید کمتر باشه فگر نه باید یه باطری براش بزاری :icon_razz:
                            ok، بسیار عالی...
                            بسیار ممنونم ازتون.
                            همه جای ماجرا حلّه، به جز اون زمان !
                            که خوب یه جوری باید محاسبش کنم، باز هم از لطف بی اندازه ی شما ممنونم آقا.

                            زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
                            امتحان ریشه هاست
                            ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
                            زندگی چون پیچک است
                            انتهایش میرسد پیش خدا!

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن


                              یه چیزی رو یادم رفت لحاض کنم این محاسبات برای وقتی بود که تغذیه قطع هستش پس باید ببینی پیک جریان چقدر از مقداری که ای سی میتونه بده ( البته در بد ترین حالت که میشه مثلا 3 تا موتور با هم میخان 200 تا بکشن) بیشتر و بعد از مقدار جریانی که لازمه کم کنی اونوقت یه مقدار خیلی جزیی در میاد که مقدار خازن رو خیلی کم میکنه

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X