بنظرم بدرد باطری شدن نمیخورن، نشتیشون زیاده منم یکی دارم حدود 9 ساعت میشه نیم ولت از 2.6 ولت...
مال شما خیلی نشتیش زیاده. :evil:
من تقریبا تو 12 ساعت در بدترین حالت کاهش 0.42 ولتی داشتم که به نظرم زیاد بد نیست.
به درد کارای فوری میخوره مثلا برا تو ماشین و یا جاهای دیگه که بزاریش تو شارژ و وقتی لازم داشتی استفاده کنی :biggrin:(برق ماشین رو مفت تصور میکنیم )
وقتی با جریان ثابت شارژ کنی طبق رابطه I*t=C*V میتونی زمان شارژ کامل رو حساب کنی , بعد با یه تایمر ساده مدار رو قطع کنی
راستش من تا حالا با این ابر خازن ها کار نکردم , در مورد سلف دشارژشون اطلاعی ندارم , ولی قاعدتا باید بشه با یه مقاومت موازی با خازن مدلش کرد
با این مدل میشه سلف دشارژ ترکیب سری و موازی خازن ها رو هم حساب کرد
سلام.
یه سوال داشتم در مورد اینکه اگه یه دیود زنر 2.3 ولتی داشته باشم و با یه مقاومت و یک کنتاکتور(رله) ببندم به دو سر خازن و بعد خازنو شارژ کنم ،زمانی که ولتاژ (دو سر دیود زنر)با توجه به مقاومتمون برسه به 2.3 اون وقت دیود جریان رو عبور میده و رله مدار تغذیه رو قطع میکنه؟این کار شدنیه؟در حالت عادی(ولتاژ کمتر از 2.4 )جریانی عبور نمیکنه؟
ممنون اگه جواب بدین.
اینم خوبه که گفتی
اینم اونی که من گفتم
هرچه سعی کنیم لایه های نرم افزاری زیاد کرده و از سخت افزار دور کنیم مشکلات(باگ ها) کمتر خواهد شد(امنیت بیشتری خواهید داشت)
بهترین جواب دهنده برای سوال شما، خود شما هستید البته بعد تلاش،پشتکار و مطالعه بیشتر
میدونی مشکل ما کجاست؟سرمایه و مغز ها رو نمیتونیم یکجا جمع کنیم...
تعدادی ماژول GPS GP5MX1513F1 با بالاتریت حساسیت -170db به قیمت خرید بفروش میرسد
برا مدار بالا ممنون
اما یه مشکل هست اونم اینه که منبع تغذیه 12 ولته(باتری ماشین)و فک کنم وقتی به خازن وصل شه افت ولتاژ پیدا میکنه.
:applause:خیلی گشتم و به این رسیدم :wow: http://upbaz.ir/up/2015/05/10050.jpg
اما چندتا تغییر میخاد.
1.روی 2.65 یا 2.6 ولت قطع کنه.
2.مقدار امپر عبوری از خازن رو بیشتر باید کنم
3.یه چراغی چیزی توش بزارم که وقتی شارژ شد متوجه شم
اما خودم نمیدونم چه باید کنم.
در مورد امپر میدونم با موازی کردن دیودا و ترانزیستور تا حدودی مشکل رو حل کنم اما دو مورد دیگه رو نمیدونم.
ممنون میشم کمکم کنین.
وقتی کاملش کردم مدار کامل رو میزارم تا بقیه استفاده کنن
دیدگاه