اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    نوشته اصلی توسط Nima200

    نورش ماته ینی چی؟
    من فکر میکنم مشکل الیدی اینه که مثل لامپ در یک نقطه تشکیل نمیشه و فقط در 180 درجه نهایتا پخش میشه در حالیکه لامپ در همه جهات از رشته خودش نور میده و با قرار گرفتن در مرکز یک هذلولی که همون کاسه چراغ باشه تا بینهایت(تئوری)پرتاب میشه

    نور لامپ متشکل از طیف های مختلف نور تقریبا مثل خورشید هست ولی نور الیدی یک طیف خاصی داره و باعث میشه نورش مات به نظر برسه.
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

      خودروهای پیشرفته ی لوکس از 2014 به اینسو از چراغهای جلوی تماما LED (هم نور پایین و هم نور بالا) استفاده می کنند
      اولین بار مرسدس S کلاس مدل 2014 این سامانه رو اجرا کرد



      تدریجا برخی خودروسازان دیگه هم پیروی کردند. طبعا باید از لنز هم استفاده کرد


      دیدگاه


        #33
        پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

        نوشته اصلی توسط mohsen++
        سلام
        توی پژو 206 که مالتی پلکسه دسته راهنما مستقیما چراغهای نور بالا و پایین رو راه نمیندازه بلکه فرمان اینکار از طریق can bus ( امیدارم درست نوشته باشم ) به قسمتی بنام BM34 میره که یک سری رله توشه اونجا اون رله ها کار برقراری مسیر جریان برای چراغهای ماشین رو انجام میدن هیچ مونیتوری هم بر روی جریان عبوری از چراغهای نور بالا و پایین وجود نداره ( با سوختن چراغ نور بالا و پایین آلارم یا اخطاری دریافت نمیکنین ) بنابر این بستن رله یا افتامات بدلیل کم کردن جریان ایجاد خرابی یا آلارم نخواهد کرد از طرف دیگه اینکار باعث حفاظت BM34 در مقابل جریان کشی بیش از حد هنگام اتصال کوتاه لامپ میشه .اما درمقابل باتوجه به اینکه BM34 داخل محفظه موتور و تقریبا جفت باتری و چراغها قرار گرفته استفاده از رله یا افتامات کمک زیادی به زیاد شدن نور چراغها نخواهد کرد ( نهایت بهبود بدلیل استفاده شما از سیم ضخیم تر خواهد بود )

        بنابر این استفاده از رله یا افتامات
        1- باعث حفاظت BM34 ( در پژو 206 ) و سته راهنما در پراید و ... میشه
        2- بهبود زیادی درنور چراغ پژو 206 نمیده ( در پراید و اونایی که برق مستقیما از دسته راهنما میاد تاثیر داره )
        3- یادتون نره که حتما سر راه فیوز بذارین ( ترجیحا اونو چند مسیره( و چند فیوزه ) کنین که اگه اتصالی پیش اومد کل روشنایی جلو از دست نره
        4 - حالا میتونین برای حفاظت بیشتر BM34 ( در پژو 206 ) و دسته راهنما در پراید فیوزهای قبلی چراغها رو با مدل با امپر خیلی پایینتر تعویض کنین چون فقط جریان رله یا افتامات رو تامین میکنن
        5- اگه نگران خاصیت سلفی سیم پیچ رله هستید یک دیود هرزگرد موازی سیم پیچ رله یا افتامات قرار بدین
        با سلام:
        در خودروی 206 برق اول بصورت مستقیم از باتری با شماره یک و سپس به فیوز سیمی با شماره 4 و سپس به دسته راهنما شماره 68 ( سویچ چند منظوره) و سپس به فیوز های بی اس آی با شماره 25 ( فقط به فیوز وارد وسپس خارج می شوند) و سپس بصورت مستقیم به دو کاسه چراغ چپ و راست با شماره های 69 و 70 می رود. این هم نقشه سیم کشی چراغ های جلو 206.

        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

          نوشته اصلی توسط shahpoori
          نور لامپ متشکل از طیف های مختلف نور تقریبا مثل خورشید هست ولی نور الیدی یک طیف خاصی داره و باعث میشه نورش مات به نظر برسه.
          بله درسته البته شاید گفت زیباییش هم همین به قول شما مات بودن و به قول من سرد بودنشه
          هر چند من به شخصه سفید افتابی میپسندم
          خودروهای پیشرفته ی لوکس از 2014 به اینسو از چراغهای جلوی تماما LED (هم نور پایین و هم نور بالا) استفاده می کنند
          اولین بار مرسدس S کلاس مدل 2014 این سامانه رو اجرا کرد
          ایول
          نمیدونستم
          با این اوضاع باید دنبال لنز باشیم
          راستی هیتسینک نمیذارن؟ oo:
          راستی(2)من یه زمانی این نام کاربریو میخواستم،ولی یادمه پر بود oo:اسم جالبیه :cry2:
          ................Fx7SAM................

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

            درود.
            دوستان من همین سیستم رو میخوام بسازم.
            فقط به جای رله میخوام از ماسفت استفاده کنم.یعنی تمام رله های ماشینو دربیارم ماسفت بذارم جاشون.
            به نظرتون جواب میده ؟
            نظر خودم روی IRFZ44 هست.
            ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

            کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

              نوشته اصلی توسط Majid_Malvandi
              درود.
              دوستان من همین سیستم رو میخوام بسازم.
              فقط به جای رله میخوام از ماسفت استفاده کنم.یعنی تمام رله های ماشینو دربیارم ماسفت بذارم جاشون.
              به نظرتون جواب میده ؟
              نظر خودم روی IRFZ44 هست.
              با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
              بله جواب خواهد داد.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                نوشته اصلی توسط Majid_Malvandi
                درود.
                دوستان من همین سیستم رو میخوام بسازم.
                فقط به جای رله میخوام از ماسفت استفاده کنم.یعنی تمام رله های ماشینو دربیارم ماسفت بذارم جاشون.
                به نظرتون جواب میده ؟
                نظر خودم روی IRFZ44 هست.
                جناب چه حالی داری :surprised: :eek:
                تو این 15سال و 20ماشینی که تا حالادیدم،تو هیچکدوم مشکل خرابی رله نداشتم،از ژیان و رنو گرفته تا پژو و سمند
                ................Fx7SAM................

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                  نوشته اصلی توسط Haswell
                  جناب مهندس تحیری اگر زحمتی نیست تصاویری از شیوه ی کاریتون هم بذارین تا بهتر متوجه بشیم چه کردین
                  بنده اگر درست راهنمایی بشم، فیلم و تصاویر کامل از مراحل کار و مقایسه ی روشنایی، پیش و پس از نصب رله و فیوز و ... روی 206 و پراید قرار خواهم داد
                  ضمنا اطلاعات کهنه ی بنده درباره ی رله که منحصر به کلاسهای الکترونیک در 27 سال قبل و همچنین یک فقره مونتاژ رله ی h200fd12-2 در همون دوران روی برد مهران کیت یک چشم الکترونیک هست در همین حده که رله یک کلید خودکار برقی با عملکرد الکتریکی-مغناطیسی هست. مایلم بدونم این میان رله چه کارکرد چشمگیری داره. حتی سیمکشها برای تقویت بالابر شیشه ها هم از رله استفاده می کنند که بیشتر باعث کنجکاوی بندست
                  با تشکر
                  با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                  نصب مدار آنقدر ساده می باشد که نیازی به عکس و فیلم نمی باشد. کافیست شما 3 سیم هر چراغ را تشخیص دهید 1 نور بالا نور پائین و سیم اتصال بدنه چراغ ها در هر کاسه چراغ. وقتی سیم نور بالا و پائین را مشخص کردید آن ها را پس از علامت گذاری دو طرف سیم را قطع کنید و سیم هایی که از سمت داخل اتاق می آیند به یک سر رله مربوط به خود و سیم هایی که از سمت چراغ ها می آیند از طریق پل رله به آن ها برق داده شود. چون سیم هایی که از سمت اتاق خودرو تا سر لامپ های جلوی خودرو می آیند حدود 3 الی 4 متری می شوند و بعلت مصرف زیاد آمپر لامپ ها در این مسیر افت ولتاژی حدود 2 الی 3 ولت می کنند، به این خاطر رله را در نزدیکی باتری قرار می دهیم چون فاصله سیم ها کم می شود، در نتیجه افت کم تر یعنی ولتاژ بیشتری به مصرف کننده ماننده لامپ، شیشه بالابر و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
                  علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                  نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ ها&#1740

                    نوشته اصلی توسط علی تحیری
                    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                    نصب مدار آنقدر ساده می باشد که نیازی به عکس و فیلم نمی باشد. کافیست شما 3 سیم هر چراغ را تشخیص دهید 1 نور بالا نور پائین و سیم اتصال بدنه چراغ ها در هر کاسه چراغ. وقتی سیم نور بالا و پائین را مشخص کردید آن ها را پس از علامت گذاری دو طرف سیم را قطع کنید و سیم هایی که از سمت داخل اتاق می آیند به یک سر رله مربوط به خود و سیم هایی که از سمت چراغ ها می آیند از طریق پل رله به آن ها برق داده شود. چون سیم هایی که از سمت اتاق خودرو تا سر لامپ های جلوی خودرو می آیند حدود 3 الی 4 متری می شوند و بعلت مصرف زیاد آمپر لامپ ها در این مسیر افت ولتاژی حدود 2 الی 3 ولت می کنند، به این خاطر رله را در نزدیکی باتری قرار می دهیم چون فاصله سیم ها کم می شود، در نتیجه افت کم تر یعنی ولتاژ بیشتری به مصرف کننده ماننده لامپ، شیشه بالابر و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
                    چند سوال
                    1. چه مدل رله ای را شما پیشنهاد می کنید تا بروم تهیه کنم؟ یکسری رله ها در دست سیمکش ها و قطعه فروشان خودرو وجود دارد که برای تقویت بالابر شیشه ها استفاده می کنند نمی دانم کیفیت و دوام آنها را تایید می کنید یا خیر؟
                    2. بنظر شما 4 رله استفاده شود بهتر نیست؟ برای نور بالا و پایین هر چراغ، یکی مستقل. یا نیازی به اینکار نیست؟
                    3. نصب رله کفایت می کند یا فیوز هم باید تعویض یا کار دیگری هم صورت داد
                    4. این اثر برای چراغهای عقب هم قابل توجه و توجیه است یا نه

                    با تشکر

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                      چه مدل رله ای را شما پیشنهاد می کنید تا بروم تهیه کنم؟ یکسری رله ها در دست سیمکش ها و قطعه فروشان خودرو وجود دارد که برای تقویت بالابر شیشه ها استفاده می کنند نمی دانم کیفیت و دوام آنها را تایید می کنید یا خیر؟
                      شما رله ای رو نیاز دارید که به کویل و تیغه های خروجی اون دسترسی داشته باشد و ازون مهمتر تیغه های خروجی اون تحمل جریان مورد نیاز شمارو داشته باشه . فکر میکنم بالابر شیشه ها رله های ضعیفی برای این کار باشند

                      بنظر شما 4 رله استفاده شود بهتر نیست؟ برای نور بالا و پایین هر چراغ، یکی مستقل. یا نیازی به اینکار نیست؟
                      بنظر من نیازی نیست

                      نصب رله کفایت می کند یا فیوز هم باید تعویض یا کار دیگری هم صورت داد
                      اگر منظورتون تقویت فیوز است، خیر نیاز نیست


                      این اثر برای چراغهای عقب هم قابل توجه و توجیه است یا نه
                      این مدار برای تقویت نور جلوی خودرو، برای دید بهتر راننده هستش، چراغ های عقب نیازی به این مدار ندارند
                      از آنجایی که آموزش ماهی گیری برای من بسیار مهم تر هستش، به همین خاطر، در این انجمن، تاجایی که بتونم جواب مطلبی رو مستقیم نمیگم و تلاش میکنم با آدرس دادن و کمی جستجو به جواب برسید. اگر عاشق الکترونیک باشید، دنبال جواب خواهید گشت.

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

                        نوشته اصلی توسط Haswell
                        چند سوال
                        1. چه مدل رله ای را شما پیشنهاد می کنید تا بروم تهیه کنم؟ یکسری رله ها در دست سیمکش ها و قطعه فروشان خودرو وجود دارد که برای تقویت بالابر شیشه ها استفاده می کنند نمی دانم کیفیت و دوام آنها را تایید می کنید یا خیر؟
                        2. بنظر شما 4 رله استفاده شود بهتر نیست؟ برای نور بالا و پایین هر چراغ، یکی مستقل. یا نیازی به اینکار نیست؟
                        3. نصب رله کفایت می کند یا فیوز هم باید تعویض یا کار دیگری هم صورت داد
                        4. این اثر برای چراغهای عقب هم قابل توجه و توجیه است یا نه

                        با تشکر
                        با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                        از این نوع رله ها بصورت دو عدد رله در یک پک وجود دارد که در بازار به غلط به آن آفتامات چراغ نیسانی می گویند. ( پک تقریبا مربعی شکل). آمپر کنتاکت آن ها 20 می باشد. (محل فروش : لوازم یدکی خودرو ها یا لوازم برق خودرو ها) حتما با نصب فیوز از محل وصل برق از بتری به پل رله ها.
                        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

                          نوشته اصلی توسط علی تحیری
                          با سلام:
                          در خودروی 206 برق اول بصورت مستقیم از باتری با شماره یک و سپس به فیوز سیمی با شماره 4 و سپس به دسته راهنما شماره 68 ( سویچ چند منظوره) و سپس به فیوز های بی اس آی با شماره 25 ( فقط به فیوز وارد وسپس خارج می شوند) و سپس بصورت مستقیم به دو کاسه چراغ چپ و راست با شماره های 69 و 70 می رود. این هم نقشه سیم کشی چراغ های جلو 206.

                          سلام
                          امروز یک تستی رو روی ماشین همکارم انجام دادم ( پژو 206 )
                          ماشین خاموش و با خاموش و روشن کردن چراغهای جلو از داخل bm34 صدای رله می اومد .
                          این قضیه رو چطور توجیه میکنین ؟

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

                            والا من هر چه به دسته سیمهایی که از داخل اتاق پراید بیرون می آمدند نگاه کردم بیشتر گیج شدم در نتیجه دادم به یک استاد سیمکش واقعا ماهر و ایشان که بلحاظ تبحر در کار و منصف بودن همیشه سرش شلوغست لوازم را گرفتم سریع و تمیز برام استادش کرد دستمزد 20 تومن هم بیشتر نگرفت. فرداش پژو 206 بانو (تیپ2 که مالتی پلکس نیست) را هم بردم برای آن هم نصب کرد. متاسفانه روال کار اینها نصب فیوز نیست لذا خودروی اولی را بعدا خودم فیوز 30 آمپر شیشه ای گذاشته و خودروی دومی را همان موقع فیوز پایه دار 40 آمپر به استاد سیمکش دادم وصل کرد. البته ایشان سیمها را از نزدیکی ورودی چراغها قطع می کرد در حالیکه آقای تحیری اصرار داشتند بهتر است از نزدیکی باتری اینکار را کرد حال نمی دانم همین نیم الی یک متر اختلاف طول چقدر در افت ولتاژ موثر است

                            چون لامپهای عادی پراید و پژو 206 از نوع 55 وات هستند و همزمان با نصب رله، لامپهای هر دو را هم با انواع 100 وات عوض کردم تاثیر افزایش روشنایی بواسطه ی رله به تنهایی را طبعا نتونستم متوجه بشوم اما هر چه هست نوردهی هر دو خودرو عالی شده به ویژه پژو 206 که ذاتا نوردهی چراغهایش مطلوب نیست. حال چقدر از این بهبود سهم رله است را اساتید شاید بهتر بتوانند بگویند

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

                              نوشته اصلی توسط Haswell
                              والا من هر چه به دسته سیمهایی که از داخل اتاق پراید بیرون می آمدند نگاه کردم بیشتر گیج شدم در نتیجه دادم به یک استاد سیمکش واقعا ماهر و ایشان که بلحاظ تبحر در کار و منصف بودن همیشه سرش شلوغست سریع و تمیز برام استادش کرد 20 تومن هم بیشتر نگرفت. فرداش پژو 206 بانو (تیپ2 که مالتی پلکس نیست) را هم بردم برای آن هم نصب کرد. متاسفانه روال کار اینها نصب فیوز نیست لذا خودروی اولی را بعدا خودم فیوز 30 آمپر شیشه ای گذاشته و خودروی دومی را همان موقع فیوز پایه دار 40 آمپر به استاد سیمکش دادم وصل کرد. البته ایشان سیمها را از نزدیکی ورودی چراغها قطع می کرد در حالیکه آقای تحیری اصرار داشتند بهتر است از نزدیکی باتری اینکار را کرد حال نمی دانم همین نیم الی یک متر اختلاف طول چقدر در افت ولتاژ موثر است

                              چون لامپهای عادی پراید و پژو 206 از نوع 55 وات هستند و همزمان با نصب رله، لامپهای هر دو را هم با انواع 100 وات عوض کردم تاثیر افزایش روشنایی بواسطه ی رله به تنهایی را طبعا نتونستم متوجه بشوم اما هر چه هست نوردهی هر دو خودرو عالی شده به ویژه پژو 206 که ذاتا نوردهی چراغهایش مطلوب نیست. حال چقدر از این بهبود سهم رله است را اساتید شاید بهتر بتوانند بگویند
                              با سلام:
                              البته اگر خودتان هم می خواستید می توانستید، فقط کافی بود سیم هایی که از کاسه چراغ جلو می آمد را پیدا می کردید، یک سیم نور بالا، یک سیم نور پائین و سیم بدنه لامپ هم که سر جای خودش بوداین کار را برای هر دو چراغ جلو انجام می دادی. با قطع کردن سیم ها نزدیک ورودی چراغ و نزدیک باتری چندان تفاوتی ندارد. تفاوت این نور قبلی و فعلی فقط در هنگام شب قابل قیاس می باشد. کار خوبی کردید که فیوز گذاشتید. مطمئنا در هنگام رانندگی در شب با این نور ایمن تر رانندگی خواهید کرد.
                              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                                با سلام و عذر خواهی فراوان به دلیل پست گذاشتن بعد از چند سال از آخرین پست
                                من این کار هایی که شما برای ماشین انجام دادید و گفتید که به ecu آسیبی نمیرسونه رو برای موتور دایلیم 250 انجام دادم و بعد از سه بار تک نور بالا زدن (سلام پلیسی) موتور خاموش شد و دیگه روشن نشد و وقتی برای تعمیر بردم گفت که ecu سوخته و ترانزیستور موتور نیم سوز شده
                                به تعمیر کار که گفتم من این رله رو برای موتور گذاشتم گفت بخاطر همین هستش و تعمیر ecu و ترانزیستور بدون گارانتی انجام شد و کلی هزینه رو دستم موند و سیم کشی رو به حالت اولیه در آوردم
                                راستی حتی دیود هرزگرد هم گذاشته بودم باز هم اینجوری شد
                                آقایونی که میگفتید این کار مشکلی پیش نمیاره من الان چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                این مشکل رو تجربه کردم
                                یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
                                بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X