با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. من نصاب درب*های کرکره*ای *وبازویی هستم. یک مشکل برای برد کنترلر بازویی بوجود اومده که از شما دوستان میخوام که کمک کنید. برق ورودی کنترلر ۲۲ ولت ۶ آمپره و از یک ترانس برای تامین برقش استفاده میکنه ولی متاسفانه برد یکی از مشتریا خاموش شد بعد از چند وقت و کلا روشن نمیشد. الان که اومدم تست کردم میبینم خروجی ترانس ۲۲ ولته ولی هیچگونه جریانی نداره. اگر سوخته پ چرا ولتاژ داره اگر نسوخته پ چرا جریان نداره؟ اگه امکان داره دوستان راهنمایی کنن.با سپاس
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
Collapse
X
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست هابا عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. من نصاب درب*های کرکره*ای *وبازویی هستم. یک مشکل برای برد کنترلر بازویی بوجود اومده که از شما دوستان میخوام که کمک کنید. برق ورودی کنترلر ۲۲ ولت ۶ آمپره و از یک ترانس برای تامین برقش استفاده میکنه ولی متاسفانه برد یکی از مشتریا خاموش شد بعد از چند وقت و کلا روشن نمیشد. الان که اومدم تست کردم میبینم خروجی ترانس ۲۲ ولته ولی هیچگونه جریانی نداره. اگر سوخته پ چرا ولتاژ داره اگر نسوخته پ چرا جریان نداره؟ اگه امکان داره دوستان راهنمایی کنن.با سپاس
برای راهنمایی بهتر از ترانس و قطعتون عکس بزارید
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
اگه ولتاژ داره ولی جریان نداره پس احتمالا فیوزییا چیزی توی مسیر خروجی ترانس قطع شده که ترانس تو حالت بی باری قرار گرفتهجدیدترین ویرایش توسط Dr_Mohammad_P; ۱۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸.
دیدگاه
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست هابا عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. من نصاب درب*های کرکره*ای *وبازویی هستم. یک مشکل برای برد کنترلر بازویی بوجود اومده که از شما دوستان میخوام که کمک کنید. برق ورودی کنترلر ۲۲ ولت ۶ آمپره و از یک ترانس برای تامین برقش استفاده میکنه ولی متاسفانه برد یکی از مشتریا خاموش شد بعد از چند وقت و کلا روشن نمیشد. الان که اومدم تست کردم میبینم خروجی ترانس ۲۲ ولته ولی هیچگونه جریانی نداره. اگر سوخته پ چرا ولتاژ داره اگر نسوخته پ چرا جریان نداره؟ اگه امکان داره دوستان راهنمایی کنن.با سپاس
برای اطمینان از سلامت ترانس، آن را از مدار بیرون آورده و سپس اهم چک ورودی و خروجی را انجام دهید. اگر قطعی نداشت سپس ورودی ترانس را به برق 220 ولت وصل و ولتاژخروجی را با بار آزمایش کنید. اگر این دو مورد مشاهده نشد، ترانس صد درصد خراب است.علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
دیدگاه
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط Dr_Mohammad_P نمایش پست هااگه ولتاژ داره ولی جریان نداره پس احتمالا فیوزییا چیزی توی مسیر خروجی ترانس قطع شده که ترانس تو حالت بی باری قرار گرفته
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست هابا سلام:
برای اطمینان از سلامت ترانس، آن را از مدار بیرون آورده و سپس اهم چک ورودی و خروجی را انجام دهید. اگر قطعی نداشت سپس ورودی ترانس را به برق 220 ولت وصل و ولتاژخروجی را با بار آزمایش کنید. اگر این دو مورد مشاهده نشد، ترانس صد درصد خراب است.
دیدگاه
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست هاسلام مرسی دوست عزیز. هیچی بین راه نداره ترناس رو کلا از مدار خارج کردم
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
سلام دوست گرامی مرسی از شما . ترانس رو کامل خارج کردم از مدار و تست اهم از سیم پیچ اولیه و ثانویه گرفتم و مشکلی نداره. به دو سر خروجی که مولتی*متر وصل میکنم ولتاژ ۲۲ ولت داره ولی وقتی لزش بارش میکشم و به لامپ خودرو وصلش میکنم لامپ رو روشن نمیکنه و آمپرشو که اندازه گیری میکنم صفره.علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
دیدگاه
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست هادرتست اهمی ورودی 220 ولت ترانس چند اهم و خروجی ترانس چند اهم بود.(اندازه گیری ترانس در بیرون مدار) چون امکان ندارد یک ترانس 220 ولت به 22 ولت 6 آمپر در مقابل یک لامپ خودرو افت کند. ابعاد ترانس بر حسب سانتی متر چند در چند است.
دیدگاه
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست هاسلام. والا تست اهمی که گرفتم رو دقیق یادم نیست چون دستگاه رو تحویل نمایندگی دادم. سیم پیچ اولیه دقیق یادمه که ۱۵ اهم بود و ثانویه حدود ۲۰ کیلو اهم . ابعادشم تقریبا حدود ۱۰ در ۱۰ بود. وزنش هم تقریبی نزدیک یک کیلو
و صبح بخیر، خدمت شما کاربر گرامی. اگر سیم پیچ اولیه حدود 15 اهم و ثانویه حدود 20 کیلو اهم طبق فرمایش شما باشد، قطعا نمی توانست یک ترانس 220 ولت به22 ولت با جریان 6 آمپر باشد. !!! و به همین خاطر با نصب یک لامپ خودرو افت ولتاژ خروجی داشته و لامپ را روشن نمی کرد. اما ازطرف دیگر می فرمائید ابعاد حدودی 10 در10 سانت و وزنحدودی یک کیلو اهم می باشد.می توان قبول کرد که یک ترانس 220 به 22 ولت 6 آمپر می باشد، اما اهم خروجی تران می بایست حدود یک اهم باشد نه 20 کیلو اهم. سیم پیچ ثانویه می بایست باز و با سیم پیچ جدید به همان قطر باز پیچی شود. ( احتمال خرابی یک نقطه از ترانس در وسط سیم پیچ خروجی به شکل قطع که با ارتباط سوختگی جدا شده زغال مانند که اتصال کامل ندارد ولی اهم زیاد دارد ولتاژ درست است، اما جریان خروجی ندارد).علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
دیدگاه
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست هابا سلام:
و صبح بخیر، خدمت شما کاربر گرامی. اگر سیم پیچ اولیه حدود 15 اهم و ثانویه حدود 20 کیلو اهم طبق فرمایش شما باشد، قطعا نمی توانست یک ترانس 220 ولت به22 ولت با جریان 6 آمپر باشد. !!! و به همین خاطر با نصب یک لامپ خودرو افت ولتاژ خروجی داشته و لامپ را روشن نمی کرد. اما ازطرف دیگر می فرمائید ابعاد حدودی 10 در10 سانت و وزنحدودی یک کیلو اهم می باشد.می توان قبول کرد که یک ترانس 220 به 22 ولت 6 آمپر می باشد، اما اهم خروجی تران می بایست حدود یک اهم باشد نه 20 کیلو اهم. سیم پیچ ثانویه می بایست باز و با سیم پیچ جدید به همان قطر باز پیچی شود. ( احتمال خرابی یک نقطه از ترانس در وسط سیم پیچ خروجی به شکل قطع که با ارتباط سوختگی جدا شده زغال مانند که اتصال کامل ندارد ولی اهم زیاد دارد ولتاژ درست است، اما جریان خروجی ندارد).
دیدگاه
-
پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس
نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست هابا عرض سلام خدمت شما دوست گرامی. واقعا از شما کمال تشکر رو دارم که برای مشکل من وقت گذاشتید.بله درست فرمودید احتمالا مشکل از سیم پیچ ثانویه ست هر چند من تخصص کافی رو*در این زمینه ندارم ولی از تست اهمی که گرفتم شک*کردم که نباید اهم ثانویه بیشتر از اولیه باشه، الان با فرمایش شما شک*من به یقین تبدیل شد. واقعا از شما سپاسگزارم
دوست عزیز، چون شما مورد عیب را تشریح کردید، من توانستم خیلی زود به عیب برسم.علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
دیدگاه
دیدگاه