اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

    بازم ممنون از راهنماییتون،
    فکر کنم بتونیم با استفاده از تکنیک های کتاب Gonzalez راجع به Gray Level Enhancement روی ماتریس Y تاثیرات نور رو حذف کنیم.
    احتمالا بازم مزاحمتون بشیم.
    موفق باشید، بدرود.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

      مزاحت چیه؟ در خدمتم . من خوشحال میشم .

      اتفاقا یه مدتیه روی یه پروژه ی پردازش تصویر دارم کار می کنم . (تقریبا میشه گفت تو باغم . ) موفق باشید .
      دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

        یک سایت ایرانی در زمینه پردازش تصویر

        http://www.raminia.com/ip/ip.html

        این هم یک مطلب از این سایت

        ه آدرس www.ph.tn.tudelft.nl/hpise/index.html مراجعه کنید و در کلاس آنلاینِ مجانیآ‌اش ثبتآ‌نام کنید. من آنجا به اسم raminia عضو هستم. خیلی جالب است! حتما امتحانش کنید.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

          http://www.hamedhabibi.com/fa/default.aspx
          http://eleboys.blogfa.com/post-47.aspx
          http://www.imageprocessing.blogfa.com/

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

            سلام......................

            دیدم لینک جالبیه گفتم بذارم تا دوستان هم استفاده کنن .

            http://www.gamedev.net/reference/pro...res/imageproc/

            موفق باشید .
            دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

              سلام
              ببخشید که سئوالم سادست ولی خب من هیچی بلد نیستم دیگه :cry:
              برای تبدیل فرمت rgb به yuv تو مطلب از چه دستوری باید استفاده کنیم؟ چون تو هلپش که نگاه کردم برای ycbcr رو میاره. و فکر کنم نوشته مثل ycbcr ه. ولی وقتی دستورشو وارد می کنم ارور می ده.
              ممنونم پیش پیش از کمکتون. :applause:

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                نوشته اصلی توسط mbsh
                سلام
                ببخشید که سئوالم سادست ولی خب من هیچی بلد نیستم دیگه :cry:
                برای تبدیل فرمت rgb به yuv تو مطلب از چه دستوری باید استفاده کنیم؟ چون تو هلپش که نگاه کردم برای ycbcr رو میاره. و فکر کنم نوشته مثل ycbcr ه. ولی وقتی دستورشو وارد می کنم ارور می ده.
                ممنونم پیش پیش از کمکتون. :applause:
                سلام ....................

                شرمنده اگه این مدت کمتر هستم ..

                ببینید بحث Color Space کلا توی IP بحثیه که زیاد شاخه پیدا نمیکنه .. یعنی همین که شما تعریف اون Color Cube اولیه رو بدونید؛ میتونید از روی اون بقیه ی فضاهای رنگی رو به دست بیارید و یا اینکه بسازید .. مثلا بیاید یه مثال بزنیم .. شما فکر میکنید فضای رنگی Gray Scale از روی چی ساخته میشه؟ از رو همون Color Cube ای که خدمتتون عرض کردم .. به چه ترتیب؟ قطر اون Cube رو در نظر بگبرید .. Origin که مختصات 0و0 باشه شروع میشه و به راس گوش مقابل میرسه .. این قطر توجیه کننده ی فضای رنگی Gray Scale هست .. دو تا تصویر زیر رو ببینید .. امیدوارم متوجه منظورم از Color Cube بشید ..

                COLOR CUBE


                DETAILED COLOR CUBE


                کلا بحث در زمینه ی Color Space به همین موارد معطوف میشه .. حالا سوالی که شما مطرح کردید .. حقیقتش من هرچی توی متلب اون دستوری رو که شما فرموده بودید؛ سرچ کردم؛ به بن بست رسیدم .. یعنی هرچی بیشتر سرچ میکردم؛ کمتر می یافتم! ببینید این دستوراتی که برای تبدیل Color Space ها به هم وجود داره خیلی هم پیچیده نیست .. همه ی اونها از روی همین روابط تعریف شده روی Color Cube (مکعب رنگی..) به دست میان .. مثلا لینک زیر در مورد فضای رنگی YUV هست .. اون رو خیلی کوتاه بررسی کنید تا به روابطش برسید ..

                http://softpixel.com/~cwright/progra...olorspace/yuv/

                میبینید؟ واقعا دو سه تا رابطه ی تبدیل ضریب بیشتر نداره .. حالا خودتون هم میتونید تابع اون رو بنویسید .. کافیه مولفه های رنگی رو بگیرید و تبدیلات رو روشون اعمال کنید .. اسم تابعتون رو هم هرچی میتونید بذارید .. مثلا همون rgb2yuv ای که خودتون فرمودید یا مثلا mbsh .. واقعا راه حل ساده فکر کنم همین باشه .. اگر هم به جزئیات مطالب میخواید بپردازید؛ یکی از دستورات تبدیل فضای رنگی؛ که توی متلب تعیف شده (مثلا rgb2gray ..) رو باز کنید و از اون ایده بگیرید .. یه PDF هم براتون انتهای این پست ضمیمه میکنم که دیگه نگرانی شمارو از دونستن این داستان ها به کلی رفع کنه .. امیدوارم بتونید ازش استفاده کنید .. راستی تا یادم نرفته این رو هم بگم که یه فایل دیگه هم براتون ضمیمه کردم که دیدنش خالی از فایده نیست .. اونها صرفا کد هستن .. امیدوارم مطالب براتون تکراری نبوده باشه .. موفق باشید ..

                فایل های پیوست شده
                دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X