مستقیم یه برق بهش بده ببین به اتومات ربطی داره یا نه؟
ممنون دوست عزیز: متاسفانه اشنایی به سیستم پمپ ندارم !!چند تا عکس میزارم لطفا طبق ان راهنمایی کنید!!
توی عکس: سیم سیاه رفته به اتومات و از اتومات رفته به یک قسمت دیگه که نمیدانم چی هست و با رنگ ابی مشخص کردم!!! لطفا بگید چطوری مستقیم وصل کنم سیم برق را به پمپ ) و ان قسمت هایی که با رنگ ابی و سبز مشخص کردم چی هستند و چه کاربردی دارند!!
سلام دوست عزیز
سیم سفید که وارد کادر ابی شده را مستقیم به برق وصل کن ببین پمپ کار میکنه یا نه
ممنون دوست عزیز: لطفا اگر بلدید در مورد قطعات کاردر ابی و سبز هم توضیح بدهید!!! هیچ منبع درست و حسابی نتونستم پیدا کنم !! که تمام قطعات پمپ : عملکرد اش را توضیح داده باشه!!
راستی مگه اتومات یک قطعه مکانیکی و انالوگ نیست!! یعنی امکان داره خراب شده باشد ! با توجه به اینکه 4 تا پیچ و مهره بیشتر نیست!!
سپاس
سلام دوست عزیز
اول از همه اتومات(کادر قرمز)
یه پرده پلاستیکی داره که بهش دیافراگم میگن باعث میشه از قسمتی که به پنچ راهی اب وصل هست با قسمت مکانیکی که میبینید جدا بشه
آب پشت صقحه دیافراگم فشرده میشه و یه اهرم را فشار میده و با استفاده از پیچ بزرگ تنظیم باعث میشه تا کنتاکت ها قطع بشه و اگه فشار کم بشه کنتاکت ها وصل میشه
معمولا زیاد نیاز به سرویس نداره در صورتی که دیافراگم پاره شده باشه از کلید اب میده و میشه راحت پیچ های دور فلنچ را باز کرد و عوضش کرد
مورد بعدی هم در صورتی که کنتاکت ها کثیف بشه شاید به درستی جریان را برقراره نکنه که براحتی قابل سرویس هست
دوم ترمینال برق موتور(کادر آبی)
جهت اتصال برق ورودی موتور استفاده میشه
ترمینال که معمولا سه تا محل اتصال داره
که سر سیم پیچ اصلی و سر سیم پیچ راه انداز روی ترمینال هست
سوم خازن راه انداز (کادر سبز)
خازن راه انداز هست که به سیم پیچ راه نداز وصل هست
که در بعضی موارد مشکل پیدا میکنه و باید تعویض بشه
ظرفیت هم معمولا 10 میکروفاراد هست باز هم بستگی به قدرت موتور داره
هر گاه خداوند تو را به لبه پرتگاه هدایت کرد به خدا اطمینان کن،یا تو را از پشت خواهد گرفت یا به تو پرواز کردن خواهد آموخت.
سلام دوست عزیز
اول از همه اتومات(کادر قرمز)
یه پرده پلاستیکی داره که بهش دیافراگم میگن باعث میشه از قسمتی که به پنچ راهی اب وصل هست با قسمت مکانیکی که میبینید جدا بشه
آب پشت صقحه دیافراگم فشرده میشه و یه اهرم را فشار میده و با استفاده از پیچ بزرگ تنظیم باعث میشه تا کنتاکت ها قطع بشه و اگه فشار کم بشه کنتاکت ها وصل میشه
معمولا زیاد نیاز به سرویس نداره در صورتی که دیافراگم پاره شده باشه از کلید اب میده و میشه راحت پیچ های دور فلنچ را باز کرد و عوضش کرد
مورد بعدی هم در صورتی که کنتاکت ها کثیف بشه شاید به درستی جریان را برقراره نکنه که براحتی قابل سرویس هست
دوم ترمینال برق موتور(کادر آبی)
جهت اتصال برق ورودی موتور استفاده میشه
ترمینال که معمولا سه تا محل اتصال داره
که سر سیم پیچ اصلی و سر سیم پیچ راه انداز روی ترمینال هست
سوم خازن راه انداز (کادر سبز)
خازن راه انداز هست که به سیم پیچ راه نداز وصل هست
که در بعضی موارد مشکل پیدا میکنه و باید تعویض بشه
ظرفیت هم معمولا 10 میکروفاراد هست باز هم بستگی به قدرت موتور داره
ممنون دوست عزیز: کاربرد ان قطعه ابی که بالا سر پمپ نصب میشه چی هست: شبیه کپسول گاز می ماند !! داخل اش هوا میره!!
سپاس
خواهش میکنم کاری نکردم
داخل یه تویپ داره و از قسمت بالا باد میشه
برای این هست که اب داخلش متراکم میشه و باعث میشه اب تحت فشار قرار بگیره و در صورت سالم بودن کلید اتومات (کادر قرمز)پمپ اتومات کنه
هر گاه خداوند تو را به لبه پرتگاه هدایت کرد به خدا اطمینان کن،یا تو را از پشت خواهد گرفت یا به تو پرواز کردن خواهد آموخت.
خواهش میکنم کاری نکردم
داخل یه تویپ داره و از قسمت بالا باد میشه
برای این هست که اب داخلش متراکم میشه و باعث میشه اب تحت فشار قرار بگیره و در صورت سالم بودن کلید اتومات (کادر قرمز)پمپ اتومات کنه
ممنون: تست کردم: یعنی سیم برق را مستقیم به ان قسمتی که گفتید وصل کردم ولی اصلا صدای پمپ در نیامد !! و اب فشار اش کم هست !! مشکل اش یعنی از داخل موتور پمپ هست!!؟
راستی ان قسمت ابی(شبیه کپسول گاز) اسم اش دقیقا چی هست؟ واقعا اب درون اش جمع میشه!! طبق توضیحاتتان !!
سپاس
دوست عزیز اسمش منبع پمپ اب هست
http://abniro.com/pressure-water-tank/
بله اب داخلش تحت فشار میشه
اگه پمپ روشن نشد پس مشکل در سیم پیچ موتور هست
اصلا هیچ صدایی نداره
محافظ پروانه هوا پشت پمپ را دربیارید ببینید پروانه راحت میچرخه یا نه؟
احتمال داره پمپ گیر بود و زدید به برق و سیم پیچ موتور سوخته
هر گاه خداوند تو را به لبه پرتگاه هدایت کرد به خدا اطمینان کن،یا تو را از پشت خواهد گرفت یا به تو پرواز کردن خواهد آموخت.
دوست عزیز اسمش منبع پمپ اب هست
http://abniro.com/pressure-water-tank/
بله اب داخلش تحت فشار میشه
اگه پمپ روشن نشد پس مشکل در سیم پیچ موتور هست
اصلا هیچ صدایی نداره
محافظ پروانه هوا پشت پمپ را دربیارید ببینید پروانه راحت میچرخه یا نه؟
احتمال داره پمپ گیر بود و زدید به برق و سیم پیچ موتور سوخته
ممنون دوست عزیز: والا من زمانیکه به برق وصل کردم هیچ صدایی نکرد!! قبلا یکسره روشن میشد و اتومات اش زیاد کار نمی کرد !! بیشتر اوقات پمپ روشن بود!! تا چند وقت پیش دیگه روشن نشد!!
سیم پیچ اش اگر خراب شده باه باید تعویض بشود؟
محافظ پروانه هوا دقیقا کجای پمپ هست؟
راستی اگر من منبع تحت فشار پمپ آب را در بیارم احتمال اش که توش اب باشه!!؟؟ چرا بعضی ها با تلمبه داخل اش هوا وارد می کنند!!؟؟
سپاس
دوست عزیز
اگه سیم پیچ سوخته باشه باید بدید براتون سیم پیچی کنن
البته باید ببینید ارزش سیم پیچی داره یا نه
محافظ پروانه پمپ دقیقا پشت پمپ هست که روش سوارخ سوارخ هست
یه قسمتش لبه داره با یه پیچ گوشتی و چکش راحت در میاد
منبع تحت فشار داخلش یه تیوپ داره که قسمت داخل تیوپ اب میاره و قسمت بیرون تیوپ را باید با تلمبه باد بشه تا بتونه اب را تحت فشار کنه تا کلید اتومات قطع کنه
دلیل اتومات نکردن پمپ
1-احتمال داره باد منبع تحت فشار کم شده باشه
2-احتمال داره تیوپ شما سوارخ شده بوده و اب وارد جداره هوا شده و پمپ اتومات نمیکرده
3-گیر بودن سوارخ کلید اتومات و تنظیم نبودن اتومات
4-فشار پمپ کم شده باشه
راه تشخیص خرابی تیوپ منبع تحت فشار
1-اگه به منبع ضربه بزنید صدای پر بودن داد و سنگین بود تیوپ سوارخ شده
2-میتونید از قسمت سوزن باد را فشار بدید ببینید که هوا داره یا اب
هر گاه خداوند تو را به لبه پرتگاه هدایت کرد به خدا اطمینان کن،یا تو را از پشت خواهد گرفت یا به تو پرواز کردن خواهد آموخت.
دوست عزیز
اگه سیم پیچ سوخته باشه باید بدید براتون سیم پیچی کنن
البته باید ببینید ارزش سیم پیچی داره یا نه
محافظ پروانه پمپ دقیقا پشت پمپ هست که روش سوارخ سوارخ هست
یه قسمتش لبه داره با یه پیچ گوشتی و چکش راحت در میاد
منبع تحت فشار داخلش یه تیوپ داره که قسمت داخل تیوپ اب میاره و قسمت بیرون تیوپ را باید با تلمبه باد بشه تا بتونه اب را تحت فشار کنه تا کلید اتومات قطع کنه
دلیل اتومات نکردن پمپ
1-احتمال داره باد منبع تحت فشار کم شده باشه
2-احتمال داره تیوپ شما سوارخ شده بوده و اب وارد جداره هوا شده و پمپ اتومات نمیکرده
3-گیر بودن سوارخ کلید اتومات و تنظیم نبودن اتومات
4-فشار پمپ کم شده باشه
راه تشخیص خرابی تیوپ منبع تحت فشار
1-اگه به منبع ضربه بزنید صدای پر بودن داد و سنگین بود تیوپ سوارخ شده
2-میتونید از قسمت سوزن باد را فشار بدید ببینید که هوا داره یا اب
ممنون دوست عزیز از اظلاعات خوبی که دادید.
من به منبع ضربه زدم حالت ارتعاشی داشت و کل منبع میلرزید !! سنگین نبود !!
قسمت سوزن باد را با پیچ گوشتی بهش فشار اوردم بادی بیرون نیامد فقط یکم اب ازش سریز شد!!
به نظر شما تیوب خراب هست الان با این علائم !!
دوست عزیز کاری نکردم
احتمال داره تیوپ شما سوارخ شده باشه باید باز بشه و بررسی بشه
ممنون دوست عزیز: رفتم محافظ پروانه را باز کردم دیدم پروانه اش خرد شده و چند تیکه شده و اصلا نمی چرخد و گیر کرده!! این یعنی مشکل از سیم پیچ پمپ هست و سوخته !!؟؟ درسته؟
سپاس
دیدگاه