اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل جارو شارژی به سیمی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    باطری شما لحظه فول شارژ واناژش حدود ۷ ولت باید باشه احتمالا با ۵ ولت شاید به اون صورت نتونید راه بندازید
    برای تست اینکه چقدر جریان میکشه میتونید یه پاور امانت بگیرید و ۳.۳ ولتش رو با پاور خودتون سری ببندید ۶.۶ ولت داشته باشید
    برای اینکار حتما پاور ها رو از سیستم جدا کنید
    احتمال داره بخاطر جریان زیاد لحظه شروع پاور ها اتوماتیک خاموش بشن برای حلش میتونید اول جارو رو با مقاومت مناسب ( با وات مناسب) وصل کنید و بعد از شروع مقاومت رو از دور خارج کنید (مثلا با وصل کردن دو سیم به پایه های مقاومت)
    زندگی پر ز وجود است ولی ..
    ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

      سلام به نظرم اگه منبع با آمپر بیشتر از طراحی موتور استفاده کنید موتور به زودی خواهد سوخت چون سیم پیچی موتور داغ میکنه بیش از حد.
      من یه بار همچین کاری رو کردم و جارو شارژی 12 ولت رو بدون باتری با یک آداپتور 12 ولت راه انداختم قدرت موتور از اولش بیشتر بود و خیلی خوب مکش میکرد ولی آمپر آداپتور از موتور کم تر بود و سیمهاش به شدت داغ میشد.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

        نوشته اصلی توسط MR.ROBOT NET نمایش پست ها
        سلام به نظرم اگه منبع با آمپر بیشتر از طراحی موتور استفاده کنید موتور به زودی خواهد سوخت چون سیم پیچی موتور داغ میکنه بیش از حد.
        من یه بار همچین کاری رو کردم و جارو شارژی 12 ولت رو بدون باتری با یک آداپتور 12 ولت راه انداختم قدرت موتور از اولش بیشتر بود و خیلی خوب مکش میکرد ولی آمپر آداپتور از موتور کم تر بود و سیمهاش به شدت داغ میشد.
        فکر کنم منظورتون اینه که امپر اداپتور از موتور بیشتر بود سیمهای موتور داغ میکرد درسته؟

        اینکه مثلا باطری دوازده ولته حتما دلیل این نیست که موتور هم دوازده باشه بعضا سازنده ها ولتاژ بیشتری به موتور میدن تا با هزینه کمتر قدرت بیشتری داشته باشن که عمر موتور رو کم میکنه
        ولی دلیلی نداره موتور دوازده ولت با اداپتور دوازده ولت بخواد بسوزه
        مگر اینکه استفاده نامتعارف بکنیم
        مثلا موتور جارو برقی ۲۲۰ ولته ما هم ۲۲۰ ولت وصل کنیم ولی جلوی لوله ش رو چیزی بگیره باعث میشه موتور نتونه با سرعت خودش بچرخه و این باعث میشه سیم پیچ موتور امپر بیشتری بکشه (طبیعیه که سیمپیچی موتور توان این جریان رو نداشته باشه) و اگه مدت زیادی تو این حالت بمونه میسوزه
        همه موتور ها همین مدلن مگر اینکه مکانیزم هایی برای جلوگیری وجود داشته باشه

        یکی از روش هایی که میتونه برای جلوگیری از امپر کشی زیاد در مواقع گیر کردن یا تحت فشار قرار گرفتن موتور، استفاده بشه استفاده از مقاومت یا اداپتور با امپر مناسبه که اگر موتور بخواد امپر بکشه هم نتونه
        زندگی پر ز وجود است ولی ..
        ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

          نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
          باطری شما لحظه فول شارژ واناژش حدود ۷ ولت باید باشه احتمالا با ۵ ولت شاید به اون صورت نتونید راه بندازید
          نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
          اینکه مثلا باطری دوازده ولته حتما دلیل این نیست که موتور هم دوازده باشه بعضا سازنده ها ولتاژ بیشتری به موتور میدن تا با هزینه کمتر قدرت بیشتری داشته باشن

          ببخشید، آیا از باتری 6 ولت / 4 آمپر، میشه فرضاً حدود 8 ولت و جریان 8 آمپر کشید؟ به عبارتی چرا باتری 6 ولت / 4 آمپر میتونه موتور رو روشن کنه ولی منبع تغذیه سوئیچینگ 6 ولت / 4 آمپر (به احتمال زیاد)، نمیتونه موتور رو با قدرت کافی راه اندازی کنه (سیم سوییچینگ کمتر از یک متره)

          علاوه بر پاور کامپیوتر، دو تا گزینه دیگه هم بهم پیشنهاد دادند: یکی منبع تغذیه سوییچینگ صنعتی 5 ولت 10 آمپر (که حدود 105 هزار تومانه) و دیگری استفاده از ترانس معمولی دارای سر وسط است که حدود 7 ولت و 8 آمپر بده و داخل جای باتری قرار بگیره تا مشکل افت ولتاژ در سیم های بلند، نداشته باشه ولی نمیدونم مدل ترانس دقیقاً چی باید باشه و از کجا تهیه کنم!

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

            نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
            فکر کنم منظورتون اینه که امپر اداپتور از موتور بیشتر بود سیمهای موتور داغ میکرد درسته؟

            اینکه مثلا باطری دوازده ولته حتما دلیل این نیست که موتور هم دوازده باشه بعضا سازنده ها ولتاژ بیشتری به موتور میدن تا با هزینه کمتر قدرت بیشتری داشته باشن که عمر موتور رو کم میکنه
            ولی دلیلی نداره موتور دوازده ولت با اداپتور دوازده ولت بخواد بسوزه
            مگر اینکه استفاده نامتعارف بکنیم
            مثلا موتور جارو برقی ۲۲۰ ولته ما هم ۲۲۰ ولت وصل کنیم ولی جلوی لوله ش رو چیزی بگیره باعث میشه موتور نتونه با سرعت خودش بچرخه و این باعث میشه سیم پیچ موتور امپر بیشتری بکشه (طبیعیه که سیمپیچی موتور توان این جریان رو نداشته باشه) و اگه مدت زیادی تو این حالت بمونه میسوزه
            همه موتور ها همین مدلن مگر اینکه مکانیزم هایی برای جلوگیری وجود داشته باشه

            یکی از روش هایی که میتونه برای جلوگیری از امپر کشی زیاد در مواقع گیر کردن یا تحت فشار قرار گرفتن موتور، استفاده بشه استفاده از مقاومت یا اداپتور با امپر مناسبه که اگر موتور بخواد امپر بکشه هم نتونه
            بزرگوار اگه دقت کرده باشی نوشتم سیم آداپتور داغ میکنه پس منظورم همونیه که نوشتم راستی شما اصلن موتور جارو شارژی از نزدیک دیدی ؟ در ضمن گفتید بعضی جاها ولتاژ باتری و موتور یکی نیست!!!!!!! میشه یه مثال بزنید ما هم بدونیم ؟؟؟
            بعدن در مورد این سطر آخر که نوشتید استفاده از مقاومت برای اینکه موتور اگرم بخواد نتونه آمپر بکشه اینم لطفن یه مثال بزنید البته اگه اختراع جدید نیست و باعث لو رفتن اسرار صنعتی نمیشه . با تشکر

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

              نوشته اصلی توسط MR.ROBOT NET نمایش پست ها
              سلام به نظرم اگه منبع با آمپر بیشتر از طراحی موتور استفاده کنید موتور به زودی خواهد سوخت چون سیم پیچی موتور داغ میکنه بیش از حد.

              نوشته اصلی توسط MR.ROBOT NET نمایش پست ها
              بزرگوار اگه دقت کرده باشی نوشتم سیم آداپتور داغ میکنه پس منظورم همونیه که نوشتم.
              ببخشید دخالت می کنم ولی فکر کنم اشتباه تایپی پیش اومده، شما در پست قبلی نوشته بودید "سیم پیچی موتور داغ میکنه" به همین دلیل احتمالاً سوء برداشت پیش اومده. بازم عذر میخوام دخالت کردم.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                نوشته اصلی توسط amir200 نمایش پست ها

                ببخشید دخالت می کنم ولی فکر کنم اشتباه تایپی پیش اومده، شما در پست قبلی نوشته بودید "سیم پیچی موتور داغ میکنه" به همین دلیل احتمالاً سوء برداشت پیش اومده. بازم عذر میخوام دخالت کردم.
                خیر بزرگوار اینجا که شما نقل قول کردید گفتم اگه منبع با آمپر بیشتر از خود موتور استفاده شود موتور داغ میکنه ولی توی نقل قول قبلی گفتم اگه آمپر آداپتور کمتر از موتور باشه سیم خود آداپتور داغ میشه

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                  نوشته اصلی توسط amir200 نمایش پست ها

                  ببخشید، آیا از باتری 6 ولت / 4 آمپر، میشه فرضاً حدود 8 ولت و جریان 8 آمپر کشید؟ به عبارتی چرا باتری 6 ولت / 4 آمپر میتونه موتور رو روشن کنه ولی منبع تغذیه سوئیچینگ 6 ولت / 4 آمپر (به احتمال زیاد)، نمیتونه موتور رو با قدرت کافی راه اندازی کنه (سیم سوییچینگ کمتر از یک متره)

                  علاوه بر پاور کامپیوتر، دو تا گزینه دیگه هم بهم پیشنهاد دادند: یکی منبع تغذیه سوییچینگ صنعتی 5 ولت 10 آمپر (که حدود 105 هزار تومانه) و دیگری استفاده از ترانس معمولی دارای سر وسط است که حدود 7 ولت و 8 آمپر بده و داخل جای باتری قرار بگیره تا مشکل افت ولتاژ در سیم های بلند، نداشته باشه ولی نمیدونم مدل ترانس دقیقاً چی باید باشه و از کجا تهیه کنم!
                  شرمنده من ولتاژ فول شارژ رو اشتباها ۷ ولت گفتم صحبت شارژر موتور شد فکرم رفت سمت اون.. همون ۶ ولت برای شما لازمه

                  عددی که روی باطری ها هست واحدش امپرساعته و ظرفیت باطری رو نشون میده و فقط از رو این عدد نمیشه گفت چند امپر میتونه بده
                  باید به نوع باطری و اطلاعات روی باطری توجه بشه .. مثلا در مورد باطری شما که احتمالا نیکل کادمیومیه میتونه ۵ ، ۱۰ یا ۱۵ برابر ظرفیت باشه
                  یعنی اگه مثلا باطری ۱ امپر ساعت باشه(یعنی ۱ امپر بکشی ۱ ساعت کار میکنه) میتونیم مثلا ده برابر ظرفیت، ( که یک امپر ساعته) بکشیم یعنی ۱۰ امپر و چون امپری که کشیدیم ده برابر شده بنابراین زمان یک دهم میشه یعنی ۶ دقیقه بعد باطری خالی میشه (این اعداد و ارقام تئوری ن و در عمل کمی کمتر زمان میبره) .. برای انواع مختلف باطری ها جریان شارژ و دشارژ با توجه به نوع و مدل باطری فرق داره
                  شارژری که شما دارید نمیدونم ۴ امپر میده یا برای شارژ باطری۴ امپر ساعت اسیدیه (ولتاژش دوروبر ۷ ولته) در هر صورت شما حداکثر ۴ امپر دارید (اگه شارژر درست حسابی باشه) ولی احتمالا با توجه به باطری، و زمان۱۵ یا بیست دقیقه ای که فرمودید، موتور باید چندین برابر ظرفیت باطری ها جریان بکشه .. مثلا اگه جارو با باطری نو ۱۵ دقیقه کار کنه و باطری شما مثلا ۲ امپر ساعت باشه یعنی موتور از نظر تئوری ۸ امپر میکشه (مقدار واقعیش در عمل باید با منبع ۶ ولتی تست بشه)
                  این دو مورد رو برای این عرض کردم که فرمودید چرا شارژر باطری ۴ امپری نمیتونه موتور رو راه بندازه


                  ولتاژ و امپری که از باطری میکشید رو میشه تنظیم کرد، مورد مهم توانه
                  مثلا باطری ۶ ولت ۴ امپرساعت نیکل کادمیوم رو داریم که میشه ۲۴ وات ساعت .. یعنی اگه ۲۴ وات استفاده کنیم حدودا یک ساعت دیگه خالی میشه
                  اگه بخواهید ۸ ولت ۸ امپر بگیرید یعنی ۶۴ وات که ۲.۵ برابر ظرفیت باطریمونه این یعنی بدون نظر گرفتن تلفات مبدل ولتاژمون، باطریمون ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بعد خالی میشه ... (این کار رو با باطری اسیدی انجام بدیم عمر باطری بشدت پایین میاد)
                  همیشه باید دقت کنیم که باطریمون در لحظه و به طور پیوسته چند امپر میتونه بده .. اینو روی باطری یا دیتاشیتشون مبنویسه
                  برای فرضا باطری اسیدی ماشین به طور لحظه ای و چند ثانیه میشه ۲۰۰..۳۰۰ امپر کشبد(استارتر) ولی این امپر رو نمیشه به صورت پیوسته کشید .. برای نیکل کادمیوم و لیتبوم هر کدوم بسته مدلشون و کیفیت ساختشون متفاوته
                  باید مقادیر حداکثر رو بدست بیاریم و ببینیم باطری یا اداپتور توان ارائه این مقدار جریان رو به صورت دائمی داره یا نه

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                  راستی یادم رفت بگم بعضی از پاور های صنعتی یه پتانسیومتر دارن برای تنظیم دقیق ولتاژ
                  نمیدونم میشه با این پتانسیومتر ولتاژ رو روی ۶ یا ۵.۵ تنظیم کرد یا نه
                  احتمالا راندمان پاور بیاد پایین ولی شاید بشه اینکارو کرد .. ایشالا دوستان در این مورد نظر میدن

                  در هر صورت بهتره قبل از تهیه اداپتور مصرف موتور رو عملا ، هم موقع کارکرد معمولی و هم وقتی زیر فشاره بدست بیارید

                  ترانس کمی حجیم میشه دیود و خازن و.. میخواد جا براش دارید؟
                  زندگی پر ز وجود است ولی ..
                  ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                    نوشته اصلی توسط MR.ROBOT NET نمایش پست ها
                    بزرگوار اگه دقت کرده باشی نوشتم سیم آداپتور داغ میکنه پس منظورم همونیه که نوشتم راستی شما اصلن موتور جارو شارژی از نزدیک دیدی ؟ در ضمن گفتید بعضی جاها ولتاژ باتری و موتور یکی نیست!!!!!!! میشه یه مثال بزنید ما هم بدونیم ؟؟؟
                    بعدن در مورد این سطر آخر که نوشتید استفاده از مقاومت برای اینکه موتور اگرم بخواد نتونه آمپر بکشه اینم لطفن یه مثال بزنید البته اگه اختراع جدید نیست و باعث لو رفتن اسرار صنعتی نمیشه . با تشکر
                    عزیز اگه سیم اداپتور داغ میکنه مشکل از نازکی سیم اداپتوره وگرنه موتور ۶ ولت ۱ امپر رو با اداپتور ۴۰۰ امپر هم راه بندازی مشکل ایجاد نمیشه .. موتور به اندازه نیازش امپر میکشه

                    قدیما من با مقاومت جریان موتور رو محدود میکردم اگه الان قوانین فیریک تغییر کرده باشه بیخبرم
                    زندگی پر ز وجود است ولی ..
                    ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                      دوست عزیز پاور کامپیوتر سیم هاش رنگ های مختلفی دارن
                      برای روشن شدن پاور سیم سبز(سبزابی)رو به مشکی متصل کنید، پاور روشن میشه
                      رنگ سیم ولتاژ ها
                      3.3نارنجی
                      5ولت قرمز
                      12ولت زرد
                      -12ولت سرمه ای یا ابی تیره
                      0ولت یا زمین یا منفی مشکی
                      خوب اگر به دوازده ولت نیاز دارید سیم مشکی به عنوان منفی و زرد به عنوان مثبت (برای 5ولت مشکی و قرمز و ...)
                      خوب شما میتونید با استفاده از سیم زرد که 12 ولت هست و ابی که منفی 12 ولته ولتاز 24 ولت هم داشته باشید
                      اختلاف بین دو ولتاژ میزان اختلاف پتانسیل هست

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                        باعرض سلام
                        جارو شارژی دارم که باتری نداره و الان میخوام ترانس براش بخرم و یا باتری ، ولی مشکلی دارم که آمپر را ننوشته، روی دستگاه نوشته:(( باتری 15.6 ولت ، شارژر 220 ولت /50 هرتز ، بعد زیرش نوشته 160W )) از دوستان ، مهندسان و اساتید خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که چه ترانس و یا باتری باید برای آن تهیه کنم ؟ بالاتریم باتری که در سایتها دیدم ۱۴ ولت بود
                        ممنون از شما

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                          نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
                          ولتاژ و امپری که از باطری میکشید رو میشه تنظیم کرد، مورد مهم توانه
                          مثلا باطری ۶ ولت ۴ امپرساعت نیکل کادمیوم رو داریم که میشه ۲۴ وات ساعت .. یعنی اگه ۲۴ وات استفاده کنیم حدودا یک ساعت دیگه خالی میشه
                          روی باتری من نوشته:
                          6V, 4.2Ah/20HR
                          این 20 ساعت به چه معناست؟! به قول شما چرا در باتری ها از واحد آمپرساعت (Ah) استفاده میشه ولی در منبع تغذیه سوئیچینگ از واحد آمپر (A)؟
                          بالاخره من متوجه نشدم که فرضاً موتور جارو میتونه از باتری من که نوشته 6V, 4.2Ah مقادیر ولتاژ بیشتر از 6 ولت و آمپر بیشتر از 4 رو دریافت کنه یا خیر؟!

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                          نوشته اصلی توسط Abraham3l نمایش پست ها
                          باعرض سلام
                          جارو شارژی دارم که باتری نداره و الان میخوام ترانس براش بخرم و یا باتری ، ولی مشکلی دارم که آمپر را ننوشته، روی دستگاه نوشته:(( باتری 15.6 ولت ، شارژر 220 ولت /50 هرتز ، بعد زیرش نوشته 160W )) از دوستان ، مهندسان و اساتید خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که چه ترانس و یا باتری باید برای آن تهیه کنم ؟ بالاتریم باتری که در سایتها دیدم ۱۴ ولت بود
                          ممنون از شما
                          مدل جارو در اینترنت جستجو می کنید، مشخصات کامل رو نشون نمیده؟ چون اون 160W مشخص نیست توان مکش است یا توان موتور.

                          کلاً خرید جاروی شارژی اشتباهه. حالا برای کسانیکه این اشتباه رو مرتکب شدند، بهترین راه حل اینه که سعی کنند با کمک ترانسی که داخل جای باتری جاسازی میشه، دوباره جارو رو راه اندازی کنند و در این حالت هم نباید بیشتر از 15 تا 20 دقیقه از دستگاه کار بکشند یا راه حل دیگه اش اینه که جارو رو بیرون بندازند! به نظر من خرید مجدد باتری اشتباه محضه. ضمن اینکه قیمت باتری باکیفیت خوب، شاید حدود یک سوم قیمت دستگاه باشه. اگه بشه با ترنس، مجدد راه اندازیش کرد، حتی اگه به قیمت سوختن موتور جارو باشه، بازم هم بهتر از اینه که باتری خریداری بشه و شش ماه بیشتر کار نکنه. ضمن اینکه وقتی با باتری کار می کنه، فقط برای 5 دقیقه اول مکش خوبی داره و بعدش قدرت مکش کم و کمتر میشه.
                          جدیدترین ویرایش توسط amir200; ۱۹:۳۶ ۱۳۹۸/۰۵/۱۷.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                            نوشته اصلی توسط amir200 نمایش پست ها
                            روی باتری من نوشته:
                            6V, 4.2Ah/20HR
                            این 20 ساعت به چه معناست؟! به قول شما چرا در باتری ها از واحد آمپرساعت (Ah) استفاده میشه ولی در منبع تغذیه سوئیچینگ از واحد آمپر (A)؟
                            بالاخره من متوجه نشدم که فرضاً موتور جارو میتونه از باتری من که نوشته 6V, 4.2Ah مقادیر ولتاژ بیشتر از 6 ولت و آمپر بیشتر از 4 رو دریافت کنه یا خیر؟!
                            من بالاخره نفهمیدم باطری شما نیکل کادمیوم ه یا اسیدی
                            ازین اعداد که نوشتید بنظرم اسیدی باشه که در این صورت بیست ساعت معنیش اینه که وقتی میشه ۴.۲ امپر ساعت کشید که با یک بیستم ظرفیت (حدودا ۲۰۰ میلی امپر) مصرف بشه اگه بیشنر مصرف کنید ظرفیت باطری کم میشه
                            با باطری اسیدی شما نمیتونید نه صورت مداوم بیشتر از ۱ یا دو امپر بکشید(برای باطری ۴ امپرساعتی) .. اگه بکشبد پدر باطری درمیاد و دیگه اون عمر دو یا سه سال رو نداره


                            واحد »امپر-ساعت« برای فهمیدن ظرفیت باطریه ولی امپر در اداپتور ها برای تعیین حداکثر جریان تولیدیه ..
                            یکی برای نشان دادن مقدار انرژی ذخیره شده در باطریه و یکی مقدار بار الکتریکی قابل تولید در ثانیه
                            زندگی پر ز وجود است ولی ..
                            ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                              نوشته اصلی توسط amir200 نمایش پست ها
                              بالاخره من متوجه نشدم که فرضاً موتور جارو میتونه از باتری من که نوشته 6V, 4.2Ah مقادیر ولتاژ بیشتر از 6 ولت و آمپر بیشتر از 4 رو دریافت کنه یا خیر؟!
                              موتور ولتاژ بیشتر که نمیتونه بکشه ولی (بسته به ساختارش) میتونه مثلا ۱۰ یا بیست امپر بکشه که مقدار امپر بستگی به مقاومت داخلی باطری و امپدانس( مقاومت) موتور داره

                              مثلا موتور ممکنه از باطری شما ۶ یا ۷ ولت ۱۰ امپر هم بکشه که در این صورت باطری شما دیگه ۴.۲ امپرساعت نمیشه(مثلا به اندازه ۲ امپر ساعت انرژی تحویلتون میده) و ثانیا عمر باطری کم میشه و ممکنه اتصالات داخل باطری صدمه ببینه
                              زندگی پر ز وجود است ولی ..
                              ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                                باتری من سیلد اسیده
                                (تصویر باتری: https://www.dropbox.com/sh/ob4aaa1wq...Mla/1.jpg?dl=0 )
                                پس از اونجایی که باتری 4.2AH ظرفیت داره و موتور جارو باتری رو ظرف مدت 20 دقیقه خالی می کنه، به عبارتی حدود 10 آمپر از باتری میکشه. درسته؟ یعنی اگر من بخوام یه منبع تغذیه سوییچینگ تهیه کنم باید دنبال منبع تغذیه 6 ولت - 10 آمپر باشم (که البتهسوییچینگ با این ولتاژ و آمپر در بازار نیست! سوییچینگ صنعتی 5 ولت - 10 آمپر به سختی میشه تهیه کرد ولی فکر کنم تو ولتاژ کم بیاره، خصوصاً اینکه خارج از جارو قرار می گیره و حداقل 3 متر سیم میخواد)
                                ترانس 12 ولت - 4 آمپر DC میتونه دستگاه رو با حدود 85 درصد قدرت (نسبت به باتری 6ولت - 4آمپرساعت) روشن کنه. به نظرتون اگه هر بار بیشتر از 15 دقیقه از جارو استفاده نشه به موتور جارو آسیب وارد میشه؟

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X