سلام من یک رادیو دارم که فلش خور هم هست نمیدونم چرا چند روز پیش صدای رادیو قطع شد و اما اون لامپ نشانگر روشن بودن روشن میشه ولی صدا نداره لطفا کمکم کنید خیلی نیاز دارم
جدیدترین ویرایش توسط samanbeygi.ir; ۲۲:۰۸ ۱۴۰۰/۰۹/۲۸.
سلام من یک رادیو دارم که فلش خور هم هست نمیدونم چرا چند روز پیش صدای رادیو قطع شد و اما اون لامپ نشانگر روشن بودن روشن میشه ولی صدا نداره لطفا کمکم کنید خیلی نیاز دارم
سلام
رادیو رو چک کنید
آیا پا پیچوندن ولوم ها میشه صدایی دریافت کرد ؟ (هرچند بسیار کم )
قطعه ای یا قسمتی یا عیبی سراغ دارین که اخیرا داشته
آیا زمین نخورده یا آسیب ندیده
یه چندتا عکس از رادیو پشت و جلو و همه جاش بزارید
سلام سیم بوبین رو که چک کردم بریده بود الان نمیدونم سیمش کجاست تا لحیمش بزنم [IMG][/IMG]
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
خوب که نگاه کردم خازنش زیرش دراومده بود به تصویر دقت کن[IMG][/IMG]
خب خب
سیمای بوبین رو درست کن جاشونم میگم اما باید بدونم بوبینت چند سیمست ۲ تا یا ۳ تا یا ۴ تا چندتاست ؟
خازن رو درست کن
راستی تو حالت فلش هم صدا نمیده ؟
(درصورت قطع بودن حتی یکی از سیمای بوبین رادیو کار نمیکند )
آی سی هاش در چه وضعی ان
مصرفش برقه یا باطری
تو حالت فلش این قسمت داغ میکنه به تصویر نگاه کن[IMG][/IMG] همون چیز دایره ای که وسطه
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
مصرفش باتری هست تو حالت فلش اون قسمتش داغ میکنه و صدایی نداره
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
راستی اگه سیم بوبین درست نشد خودم میتونم بسازم؟
اگه خودت بوبین رو بپیچی که بهتره اما باید سیمت هم حد اقل ۲۴ صدم میلیمتر قطرش باشه
خب که گفتی ۴ سیمه اوضاع جالبی نداره پس چک کن ببین اون
۳ سیمی که متصل هستن به کجاها وصل ان
راستی ذغال داخل سیم پیچ بوبین که نشکسته ؟
اون دایره سیاه یه سلف بشکه ایه از نوع smd و داغ کردنش نشونه سالم بودنشه و البته اینکه داره روش فشار زیادی میاد
خب خازن رو تعویض کردی ؟
اما در مورد بوبین
بوبین آنتن یا درست ترش ترانسفورماتور کادر آنتن خب نسخه ای که تو داخل دستته اینطوری که
حدود ۹۰ دور یه طرف و فک کنم حدود ۲۰ دور سیم یه طرف باشه و چندتاشم باید متصل با خازن واربایل شده باشه (همون خازن که سفید و بزرگه و به عنوان تغیر دهنده فرکانسه )
برای تعمیر بوبین :
به حدود چند متر سیم تیاز داری البته بستگی به قطر هسته فریت بستگی داره مثلا اگه یک سانته متراژ مورد نیازت میشه = ۳.۵ متر تقریبا که باید براش بری سیم پیچی ها یا فروشگا های الکترونیکی و سیم لاکی بخری البته اگه بتونی اون قسمت قطع شده رو جاش با دستکاری بوبین یه تیکه سیم از اون قسمت قطع شده بگیری و به جای مورد نظر وصل کنی هم خوبه اما اگه میخوای خوت بپیچی باید سیم لاکی ای که میخری حد اقل 24 صدم میلی مترباشه
البته اگه نتیجه مطلوب میخوای اما بعد خب گفتی با باطری کارش راحت تر شد
اگه با باطری هست و قسمت فلش هم کار نمیکنه باید چند قسمتو چک کنی قسمت اول هم قسمت تنظیم ولتاژه بله از سیم های باطری شروع کن تا برسی به عیوب نکته اخلاقی :
هرکی جای شما بود اینو تعمیر نمیکرد البته نه اینکه بگم تعمیر بده بلکه ممکنه تعمیر نشه یا اگه هم بشه به اندازه یه چند ماهی وقتتون رو بگیره
اگه خودت بوبین رو بپیچی که بهتره اما باید سیمت هم حد اقل ۲۴ صدم میلیمتر قطرش باشه
خب که گفتی ۴ سیمه اوضاع جالبی نداره پس چک کن ببین اون
۳ سیمی که متصل هستن به کجاها وصل ان
راستی ذغال داخل سیم پیچ بوبین که نشکسته ؟
اون دایره سیاه یه سلف بشکه ایه از نوع smd و داغ کردنش نشونه سالم بودنشه و البته اینکه داره روش فشار زیادی میاد
خب خازن رو تعویض کردی ؟
اما در مورد بوبین
بوبین آنتن یا درست ترش ترانسفورماتور کادر آنتن خب نسخه ای که تو داخل دستته اینطوری که
حدود ۹۰ دور یه طرف و فک کنم حدود ۲۰ دور سیم یه طرف باشه و چندتاشم باید متصل با خازن واربایل شده باشه (همون خازن که سفید و بزرگه و به عنوان تغیر دهنده فرکانسه )
برای تعمیر بوبین :
به حدود چند متر سیم تیاز داری البته بستگی به قطر هسته فریت بستگی داره مثلا اگه یک سانته متراژ مورد نیازت میشه = ۳.۵ متر تقریبا که باید براش بری سیم پیچی ها یا فروشگا های الکترونیکی و سیم لاکی بخری البته اگه بتونی اون قسمت قطع شده رو جاش با دستکاری بوبین یه تیکه سیم از اون قسمت قطع شده بگیری و به جای مورد نظر وصل کنی هم خوبه اما اگه میخوای خوت بپیچی باید سیم لاکی ای که میخری حد اقل 24 صدم میلی مترباشه
البته اگه نتیجه مطلوب میخوای اما بعد خب گفتی با باطری کارش راحت تر شد
اگه با باطری هست و قسمت فلش هم کار نمیکنه باید چند قسمتو چک کنی قسمت اول هم قسمت تنظیم ولتاژه بله از سیم های باطری شروع کن تا برسی به عیوب نکته اخلاقی :
هرکی جای شما بود اینو تعمیر نمیکرد البته نه اینکه بگم تعمیر بده بلکه ممکنه تعمیر نشه یا اگه هم بشه به اندازه یه چند ماهی وقتتون رو بگیره
راستی اون آیسی ای که اون وسط هست و dip هست بهش میگن آی سی رادیویی
و کارش هم اینه که هم مدار رادیو fm توشه هم am شمارشو پیدا کن احتمال من اینه که یکی از سری های ta7000 یا ta2003 یا از این مدلا باشه حالا هرچی بود دیتادیشتشو تو اینترنت دانلود کن و سیم کشیشو چک کن و ببین پایه خروجی آشکار ساز به کجا میرسه رایتی اینم چک کن که آیا پایه خروجی آشکار ساز برق داره چون توی پایه خروجی آشکار ساز آی سی رادیویی باید یه سیگنال صوتی ضعیف باشه که به سمت آمپلی فایر میره و تقویت میشه ببین چقد
رو اون پایه برق وجود داره احتمال من عیب قسمت آمپلیفایره البته چک کن آیا ولتاژ صحیح به آی سی اعمال میشه ؟ پایه های مثبت و منفی و آشکارساز آی سی رو میتونی تو دیتادیشت ببینی در ضمن آی سی خروجی نمید مگر اینکه اون بوبینو درست کنی یا اینکه رو حالت fm باشه
سلام من یک رادیو دارم که فلش خور هم هست نمیدونم چرا چند روز پیش صدای رادیو قطع شد و اما اون لامپ نشانگر روشن بودن روشن میشه ولی صدا نداره لطفا کمکم کنید خیلی نیاز دارم
سلام و درود،
به احتمال زیاد آیسی آمپلی فایر سوخته.
خودتون رو زیاد در گیر قسمت های دیگه
برد نکنین.
موفق و پیروز باشید.
پایه یازدهم آیسی پایه آشکارسازه و رادیو رو روی اف ام (جهت احتیاط)
بزارید بعد یه امپلی فایر دم دستی بردارید و وصل کنید اگه کار کرد
یا صدای ضعیفی تولید شد یه آی سی آمپلی فایر خوب بخرید ( مارکش خوب باشه )
و سیم کشی کنید و بزارید
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
پایه یازدهم آیسی پایه آشکارسازه و رادیو رو روی اف ام (جهت احتیاط)
بزارید بعد یه امپلی فایر دم دستی بردارید و وصل کنید اگه کار کرد
یا صدای ضعیفی تولید شد یه آی سی آمپلی فایر خوب بخرید ( مارکش خوب باشه )
و سیم کشی کنید و بزارید
دیدگاه