اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوال در مورد دریل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوال در مورد دریل

    سلام دوستان
    یه سوال داشتم کاربرد خازن پشت کلید دریل های قدیمی چیه (این خازنی که میگم فلزی هست در ابعاد 4 سانت در 2.5سانت و 3 تا سیم داره یکیش ارت دوتا دیگه هم مثبت و منفی)
  • ۶۵۲٬۰۰۰ ریال ۴۵۶٬۴۰۰ ریال
    ۳۰۵٬۰۰۰ ریال ۲۱۳٬۵۰۰ ریال
    ۷۲٬۸۰۰ ریال ۳۶٬۴۰۰ ریال
    ۳۸۳٬۰۰۰ ریال ۳۰۶٬۴۰۰ ریال
    ۸۵٬۹۰۰ ریال ۶۸٬۷۲۰ ریال
    ۸۸۹٬۰۰۰ ریال ۷۱۱٬۲۰۰ ریال
    ۱٬۷۴۰٬۰۰۰ ریال ۱٬۲۱۸٬۰۰۰ ریال

    #2
    پاسخ : سوال در مورد دریل

    درود
    خازن در موتورهایی مثل دریل معمولا برای راه اندازی استفاده میشود و جریان بالای موتور را هنگام راه اندازه تامین میکند. در موتور های بزرگ از خازن برای اصلاح ضریب توان راکتیو استفاده میشود .

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوال در مورد دریل

      نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
      سلام دوستان
      یه سوال داشتم کاربرد خازن پشت کلید دریل های قدیمی چیه (این خازنی که میگم فلزی هست در ابعاد 4 سانت در 2.5سانت و 3 تا سیم داره یکیش ارت دوتا دیگه هم مثبت و منفی)
      درود، تا تصویر نذارید نمیشه نظر قطعی داد.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوال در مورد دریل

        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
        درود، تا تصویر نذارید نمیشه نظر قطعی داد.
        متاسفانه دریل سیم پیچ بالشتکش سوخت و چون قدیمی بود و باید دستی فقط سیم پیچی میشد جایی سیم پیچیش نمیکردن منم خودم این کارو کردم بعد از اتمام کار دریل جرقه شدید میزد بردم مغازه ی یکی از دوستان ک کارش بود که ببینم ایراد کجاست به این نتیجه رسیدیم شاید ذغال کوتاه هست ذغال رو تعویض کردم ولی باز همونجور بود گذاشتم همون مغازه که دقیقتر بررسیش کنه اشتباهی فرستادنش بخش تعمیرات و تعمیرکارهم با این تصور که من هیچ اطلاعاتی ندارم خازن رو یجورایی پیچوند حالا چرا میگم پیچوند چون خازن 3 تا سیم داشت که یدونش ارت بود و رفته زیر یدونه از پیچهای بالشتک نیومده بود به خودش زحمت بده حداقل پیچرو باز کنه از وسط چیده بودش بعد اصلا نیاز نبود خازن رو برداره دو تا سیم بلند داشت که میتونست خیلی راحت وصلشون نکنه و خازن ازمدار خارج بشه حالا هم دوبار دیدمش بهش گفتم این خازن رو ندادی هی میگی میگردم پیداش میکنم منم بدونه خازن وصل کردم دریل رو به برق کل خونمون رو دود گرفت و اون سمت دیگه بالشتکش هم سوخت دوباره سیم پیچی کردم الان که به برق میزنم اصلا هیچ اتفاقی نمیفته

        حالا میخوام بدونم خازنه چی بود که انقدر مهم بوده ک طرف نمیدتش و دریل هم اینجوری شده

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سوال در مورد دریل

          نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
          متاسفانه دریل سیم پیچ بالشتکش سوخت و چون قدیمی بود و باید دستی فقط سیم پیچی میشد جایی سیم پیچیش نمیکردن منم خودم این کارو کردم بعد از اتمام کار دریل جرقه شدید میزد بردم مغازه ی یکی از دوستان ک کارش بود که ببینم ایراد کجاست به این نتیجه رسیدیم شاید ذغال کوتاه هست ذغال رو تعویض کردم ولی باز همونجور بود گذاشتم همون مغازه که دقیقتر بررسیش کنه اشتباهی فرستادنش بخش تعمیرات و تعمیرکارهم با این تصور که من هیچ اطلاعاتی ندارم خازن رو یجورایی پیچوند حالا چرا میگم پیچوند چون خازن 3 تا سیم داشت که یدونش ارت بود و رفته زیر یدونه از پیچهای بالشتک نیومده بود به خودش زحمت بده حداقل پیچرو باز کنه از وسط چیده بودش بعد اصلا نیاز نبود خازن رو برداره دو تا سیم بلند داشت که میتونست خیلی راحت وصلشون نکنه و خازن ازمدار خارج بشه حالا هم دوبار دیدمش بهش گفتم این خازن رو ندادی هی میگی میگردم پیداش میکنم منم بدونه خازن وصل کردم دریل رو به برق کل خونمون رو دود گرفت و اون سمت دیگه بالشتکش هم سوخت دوباره سیم پیچی کردم الان که به برق میزنم اصلا هیچ اتفاقی نمیفته

          حالا میخوام بدونم خازنه چی بود که انقدر مهم بوده ک طرف نمیدتش و دریل هم اینجوری شده
          درود،
          اگر سه تا سیم داشته که یکیش ارت بوده، میشه نتیجه گرفت که
          خازن نویزگیر احتمالا از نوع روغنی بوده.
          و احتمال زیاد دریل مورد نظر شما بیش از ۲۵ سال قدمت داره که
          خازن فلزی داره.
          که احتمال زیاد خازن مورد نظر ساخت کشور های اروپایی همچون
          یوگسلاوی و ... بوده.
          که در صورت صحیح بودن موارد بالا، خازن مورد نظر به نوعی عتیقه
          محسوب میشه.
          و اگر تعمیر کار مورد نظر اگر واقعا نمیخواد بده، نیتش همین بوده.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سوال در مورد دریل

            خازن معمولی هستش فقط بیپلاریته و در اصل دوتا خازن در یک قالب
            هست . یکی برای ستارت موتور و دومی برای تاخیر انداختن در نوسان
            برق که تقریبا برقیکه به. بالشتکها میرسه یه چیزی شبیهه برق سه فاز
            مجازی است . از خازن سرامیک استفاده کن البته طبق ولتاژ و ظرفیت
            خازن که حدود 8 الی 15 میکرو بایست باشه . و احتمال زیاد بیپلاریته
            ولی شما از روی خازن همه مشخصه ها رو میتونی بخونی .
            با ارزوی موفقیت.

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            خازن معمولی هستش فقط بیپلاریته و در اصل دوتا خازن در یک قالب
            هست . یکی برای ستارت موتور و دومی برای تاخیر انداختن در نوسان
            برق که تقریبا برقیکه به. بالشتکها میرسه یه چیزی شبیهه برق سه فاز
            مجازی است . از خازن سرامیک استفاده کن البته طبق ولتاژ و ظرفیت
            خازن که حدود 8 الی 15 میکرو بایست باشه . و احتمال زیاد بیپلاریته
            ولی شما از روی خازن همه مشخصه ها رو میتونی بخونی .
            با ارزوی موفقیت.

            دیدگاه


              #7
              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
              پاسخ : سوال در مورد دریل



              درود،
              اگر سه تا سیم داشته که یکیش ارت بوده، میشه نتیجه گرفت که
              خازن نویزگیر احتمالا از نوع روغنی بوده.
              و احتمال زیاد دریل مورد نظر شما بیش از ۲۵ سال قدمت داره که
              خازن فلزی داره.
              که احتمال زیاد خازن مورد نظر ساخت کشور های اروپایی همچون
              یوگسلاوی و ... بوده.
              که در صورت صحیح بودن موارد بالا، خازن مورد نظر به نوعی عتیقه
              محسوب میشه.
              و اگر تعمیر کار مورد نظر اگر واقعا نمیخواد بده، نیتش همین بوده.
              دقیقا فرمایشتون درست هست و همینطور بوده و طرف پیچوند خازن رو

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...