آغاز شمارش معکوس برای پایان عمر فلاپی دیسک
سونی که 70 درصد بازار فلاپی دیسک 3.5 اینچی را در اختیار خود دارد، اعلام کرد تا ماه مارس 2011 به فروش این ابزار ذخیرهآسازی قدیمی در بازار ژاپن پایان میآدهد.
فلاپی شاید به اندازه تلگراف، نمادین نبوده اما به مدت نزدیک به سه دهه بهآعنوان ابزار ضروری برای ذخیرهآسازی و جابهآجایی فایل بین رایانهآهای شخصی مورد استفاده قرار گرفته است.
سونی عرضه فلاپی دیسک 3.5 اینچی را در سال 1981 آغاز کرد که جایگزین فورمت ذخیرهآسازی فلاپی دیسک 5.25 اینچی شد. با این همه با افزایش اندازه فایلآها و برنامهآها، فلاپی دیسک توسط ابزارهای ذخیرهآسازی بزرگآتر و ارزانآتر به حاشیه رانده شد.
سونی با ایجاد ابزارهای ذخیرهآسازی مانند CDها، DVDها، زیپ و درایوهای USB، شاهد کاهش فروش فلاپیآها از 47 میلیون دیسک در سال 2002 به 12 میلیون در سال مالی 2009 بوده است.
اکنون بیشآتر سازندگان فلاپی دیسک مدتآهاست از این بازار خارج شدهآاند و سونی نیز فروش فلاپی را در بیشآتر بازارهای خارجی قطع کرده است.
منبع : ایسنا
سونی که 70 درصد بازار فلاپی دیسک 3.5 اینچی را در اختیار خود دارد، اعلام کرد تا ماه مارس 2011 به فروش این ابزار ذخیرهآسازی قدیمی در بازار ژاپن پایان میآدهد.
فلاپی شاید به اندازه تلگراف، نمادین نبوده اما به مدت نزدیک به سه دهه بهآعنوان ابزار ضروری برای ذخیرهآسازی و جابهآجایی فایل بین رایانهآهای شخصی مورد استفاده قرار گرفته است.
سونی عرضه فلاپی دیسک 3.5 اینچی را در سال 1981 آغاز کرد که جایگزین فورمت ذخیرهآسازی فلاپی دیسک 5.25 اینچی شد. با این همه با افزایش اندازه فایلآها و برنامهآها، فلاپی دیسک توسط ابزارهای ذخیرهآسازی بزرگآتر و ارزانآتر به حاشیه رانده شد.
سونی با ایجاد ابزارهای ذخیرهآسازی مانند CDها، DVDها، زیپ و درایوهای USB، شاهد کاهش فروش فلاپیآها از 47 میلیون دیسک در سال 2002 به 12 میلیون در سال مالی 2009 بوده است.
اکنون بیشآتر سازندگان فلاپی دیسک مدتآهاست از این بازار خارج شدهآاند و سونی نیز فروش فلاپی را در بیشآتر بازارهای خارجی قطع کرده است.
منبع : ایسنا