اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمپرسور یخچال (12ولت DC)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

    نوشته اصلی توسط deremel400
    آقا مسعود دقیقا هدف شما چیه؟؟؟؟؟؟؟نبود کمپرسور هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا قیمت بالاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا اینکه فقط شما یک یخچال ماشین می خواهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگر شما فقط یک یخچال ماشین نیاز دارید که خوب همین مدلهای کمپرسور دارش آماده تو بازار هست قیمتش هم آقای قاصد گفتند بالای یک میلیونه برید یکی بخرید و تمام .............اگر هم قیمتش بالاست که خوب خودتون هم بخواهید بسازید کمتر نمیشه وچه بسا بیشتر میشه...........

    قیمت بالای این کمپرسورها هم به خاطر تولید کمشونه اگر تولیدش زیاد بود از کمپرسور یخچال خونه هم ارزون تر میشد.
    هدف من داشتن یخچاله
    ولی بدم نمیاد تلاش خودمو بکنم
    درواقع یه جور حرص و وله برای داشتن وسایل کاربردی ولی دست ساز!!!

    اینجام داریم بحث میکنیم
    تا ببینیم راهی برای داشتن یک یخچال ارزون هست یا ن!

    نوشته اصلی توسط deremel400
    از فکر پمپ هوا هم کلا برید بیرون .......چرا؟؟؟؟؟چون پمپ هوا اساس سیلندرش برای حجم هوای بالا ساخته شده نه فشار هوا و برعکس کمپرسور یخچال برای فشار بالا و حجم کم ................این طور که من سرچ زدم کمپرسور یخچال تو فشار 14تا41بار و حتی بیشتر کار می کنه اما پمپ هوا در بهترین حالت 8بار
    قبلا هم عرض کردم میشه گاز رو به محفظه ای پمپ کرد تا به فشار لازم برسه!
    البته این یک تئوری هست

    نوشته اصلی توسط deremel400
    در مورد کمپرسور ماشین هم عرض کنم نه تنها بیخود نیست بلکه از بهترین نوع کمپرسورهاست .دلیل کاهش قدرت موتور هم اینکه که شما اومدید قدرت و مصرف برق کولر گازی را با یخچال مقایسه می کنید
    ن
    اشتباه نکنید
    منظور من مشکل این کمپرسورها با موتورهای ماشین های ایرانی بود
    متوجه منظورم میشین؟

    نوشته اصلی توسط deremel400
    اتفاقا من هم خیلی وقته به فکر نظر آقای voyager2020هستم و اگر کسی تخصص لازم را داشته باشه می تونه چیز جالبی بشی اما خوب باید روی قوانین گازها و سایر مباحث هم بررسی بشه ............من یک زمانی به فکر بودم جعبه داشبورد ماشین را بکنیم یخچال
    اگه معتقد هستین جواب میده خب مشکلی نیست
    در موردش صحبت میکنیم

    نوشته اصلی توسط deremel400
    پیشنهادات دیگه ای هم دارم که تو یک فرصت دیگه خدمتتون عرض می کنم
    ما منتظریم


    و چیزی که مسلمه هر پیشنهادی بیاد اینجا تا عملا اجرا نشه معایب خودش رو نشون نمیده
    آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

    116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

      اتفاقا من هم خیلی وقته به فکر نظر آقای voyager2020هستم و اگر کسی تخصص لازم را داشته باشه می تونه چیز جالبی بشی اما خوب باید روی قوانین گازها و سایر مباحث هم بررسی بشه ............من یک زمانی به فکر بودم جعبه داشبورد ماشین را بکنیم یخچال
      در مورد مطالب علمی و عملیش من واردم سیستم های سردخانه چند هزار تنی و یخچالهای کارخانه هم طراحی کردم(کلا سیستم های برودتی انواعش رو میدونم و واردم-ریا نشه یه وقت :mrgreen
      از اون جهت خیلی مشکلی نیست همونطوری که گفتم اگه خواستید میتونم تو قسمت علمیش کمک کنم!
      مشکل فقط همونی هست که گفتم یکی پایه باشه کولر ماشینش رو خراب کنه! البته نه خراب بلکه دست کاری! در ضمن یخچال کمتر از کولر مصرف دارد! و به نظرم کاملا عملی هست و میشه زیر پایه بغل راننده گذاشت! هر چقدر هم حجم ظرف (یخچالتون) کمتر باشه زودتر خنک خواهد شد!
      در مورد کمپرسور ماشین هم همونطور که گفتم من ندیدم ولی اگه بشه با یک موتور براش لس به جای محرکه مکانیکی راش انداخت میشه یک سیستم جداگانه داشت برای یخچال!
      امکانش هست از سمت موتور (از قسمتی که باد کولر میاد یعنی وصل بشه به لوله های قسمتی که کولر سرما میسازه) دو تا لوله مسی 8 به قطر میلیمتر وارد زیر پای بغل راننده کرد؟! یا حتی یه یخچال به اندازه کنسول و به جای کنسول گذاشت البته کوچک تر خواهد شد!

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

        سلام
        تاپیک باحالیه :job:

        بچه ها چرا یه دونه ازین یخچال کوچیکا نمی خرین با یه اینورتور 12 به 220 ؟ فک نمی کنم مصرف بالایی داشته باشن که مثلا باتری یا اینورتر جواب نده، یا اشتبا میکنم؟!

        اگه سایز یخچالم دوس ندارین، دمو دسگاشو باز کنین ،یه محفظه مناسب خودتون بسازین و سیستمشو رو اون ببندین.
        دیگه دردسر رادیتور و پومپ و ... ندارین.
        پشت به کنکور ، رو به سربازی...

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

          نوشته اصلی توسط black-8
          بچه ها چرا یه دونه ازین اینورتور 12 به 220 ؟ فک نمی کنم مصرف بالایی داشته باشن که مثلا باتری یا اینورتر جواب نده، یا اشتبا میکنم؟!
          اینونتور مصرف بالایی داره و اصلا بهینه نیست

          نوشته اصلی توسط black-8
          بچه ها چرا یه دونه ازین یخچال کوچیکا نمی خرین
          1.از بین رفتن خلاقیت و نو آوری بچه ها
          2.قیمت بالا
          3.بیشتر آنان با tec کار میکنند
          اگه این زندگی باشه , اگه این سهمم از دنیاست ; من از مردن هراسم نیست

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

            قبلا هم عرض کردم میشه گاز رو به محفظه ای پمپ کرد تا به فشار لازم برسه!
            محفظه حجم گاز را میشه داخلش ذخیره کرد فشار خود به خودی بالا نمیره وقتی شما پمپی دارید که خودشو بکشه 8 بار فشار میده .چه محفظش 1 لیتر باشه چه 1000لیتر .کلا به نظر من استفاده از پمپ هوا و ساخت کمپرسور (قسمت سبلندر)به صورت دستی اتلاف وقته..................

            اشتباه نکنید
            منظور من مشکل این کمپرسورها با موتورهای ماشین های ایرانی بود
            متوجه منظورم میشین؟
            کمی خنگ هستم اما فارسی عامیانه تا حدی درک می کنم :redface:

            چندتا راه داریم
            1-استفاده از کمپرسور ماشین:
            مشکلاتی مثل تخصص لازم و ایجاد تغییرات درسیستم کولر و از طرفی ثابت بود یخچال و مشکلاتی که وقع انجام کار امکان پیش آمدنش هست.

            2-استفاده از کمپرسورهای 220 این یخچال های شرکتی کوچک که فکر کنم توانش درحد یک شیشم تا یک هشتم اسب باشه ویک اینوتور 1000واتی که موقع پیک هم مشکل نداشته باشه (به نظرم معقول ترین راه باشه)

            3-خریدن یک عدد کمپرسور کوچک سوخته(از نمکی)و تعویض موتور آن با یک موتور 12 ولتی که من خودم این کار را انجام نمی دهم و اگر قرار به این کار باشه مورد 1و2 بهتره

            البته آقا مسعود من حدود 8سال پیش یدونه از این یخچالهای کمپرسور دار را 12ولتیدیدم و قصد خرید داشتم(حدود 400تومن بود) اما اصلی ترین چیزی که منو منصرف کرد اندازه خیلی بزرگش بود .منظور اینکه قبل دست به عمل شدن حتما این مطلب هم در نظر داشته باشید ......

            برای مطالعه بیشتر هم در مورد یخچال بهترین کتاب .کتاب تاسیسات برودتی فنی حرفه ای که از اینترنت هم قابل دانلوده

            نوشته اصلی توسط voyager2020
            در مورد مطالب علمی و عملیش من واردم سیستم های سردخانه چند هزار تنی و یخچالهای کارخانه هم طراحی کردم(کلا سیستم های برودتی انواعش رو میدونم و واردم-ریا نشه یه وقت :mrgreen
            از اون جهت خیلی مشکلی نیست همونطوری که گفتم اگه خواستید میتونم تو قسمت علمیش کمک کنم!
            مشکل فقط همونی هست که گفتم یکی پایه باشه کولر ماشینش رو خراب کنه! البته نه خراب بلکه دست کاری! در ضمن یخچال کمتر از کولر مصرف دارد! و به نظرم کاملا عملی هست و میشه زیر پایه بغل راننده گذاشت! هر چقدر هم حجم ظرف (یخچالتون) کمتر باشه زودتر خنک خواهد شد!
            در مورد کمپرسور ماشین هم همونطور که گفتم من ندیدم ولی اگه بشه با یک موتور براش لس به جای محرکه مکانیکی راش انداخت میشه یک سیستم جداگانه داشت برای یخچال!
            امکانش هست از سمت موتور (از قسمتی که باد کولر میاد یعنی وصل بشه به لوله های قسمتی که کولر سرما میسازه) دو تا لوله مسی 8 به قطر میلیمتر وارد زیر پای بغل راننده کرد؟! یا حتی یه یخچال به اندازه کنسول و به جای کنسول گذاشت البته کوچک تر خواهد شد!
            خیلی عالی پس یک متخصص هم داریم .

            کمپرسور ماشین توان زیادی لازم داره خودش هم بزرگه(اندازه دینام ماشین)قیمتش هم بالاست .خلاصه اینکه قیمش از یدونه کمپرسور 12 که از خارج سفارش بدهید گرون تر میشه و با اندازه حداقل 2برابر و از طرفی فکر نکنم برق ماشین کشش را داشته باشه .

            کلا استفاده از کولر ماشین خیلی می تونه ایده جالبی باشه اما که نفر نیاز داره که هم مایه داشته باشه هم ریسک پذیر و هم اینکه فنی و کاربلد باشه .

            به عنوان اولین سوال رادیاتورهایی که در صنعت سردخانه و تبرد استفاده میشه (اپراتور)باید جنس خاصی داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی حتما باید لوله مسی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

            کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
            ولتر

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

              نوشته اصلی توسط USSmain
              اینونتور مصرف بالایی داره و اصلا بهینه نیست
              1.از بین رفتن خلاقیت و نو آوری بچه ها :NO:
              2.قیمت بالا
              3.بیشتر آنان با tec کار میکنند
              در مورد اینورتور فک نکنم راندمانش کمتر از 70% باشه! oo:

              منظورم ازین یخچال کوچیک هایی بود که در تمام خونه های دانشجویی یافت میشه ، کمپرسور هم داره!
              پشت به کنکور ، رو به سربازی...

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                نوشته اصلی توسط voyager2020
                در مورد مطالب علمی و عملیش من واردم سیستم های سردخانه چند هزار تنی و یخچالهای کارخانه هم طراحی کردم(کلا سیستم های برودتی انواعش رو میدونم و واردم-ریا نشه یه وقت :mrgreen
                از اون جهت خیلی مشکلی نیست همونطوری که گفتم اگه خواستید میتونم تو قسمت علمیش کمک کنم!
                مشکل فقط همونی هست که گفتم یکی پایه باشه کولر ماشینش رو خراب کنه! البته نه خراب بلکه دست کاری! در ضمن یخچال کمتر از کولر مصرف دارد! و به نظرم کاملا عملی هست و میشه زیر پایه بغل راننده گذاشت! هر چقدر هم حجم ظرف (یخچالتون) کمتر باشه زودتر خنک خواهد شد!
                در مورد کمپرسور ماشین هم همونطور که گفتم من ندیدم ولی اگه بشه با یک موتور براش لس به جای محرکه مکانیکی راش انداخت میشه یک سیستم جداگانه داشت برای یخچال!
                امکانش هست از سمت موتور (از قسمتی که باد کولر میاد یعنی وصل بشه به لوله های قسمتی که کولر سرما میسازه) دو تا لوله مسی 8 به قطر میلیمتر وارد زیر پای بغل راننده کرد؟! یا حتی یه یخچال به اندازه کنسول و به جای کنسول گذاشت البته کوچک تر خواهد شد!
                آقا پایه ام
                ولی ماشین ندارم
                از سیستم سرمایس هم سر درنمیارم
                کلا آدم الکی خوشی هستم! ن؟ :sad:

                اگه بتونین همون سیستم جدا رو راه بندازین طلا میشه
                چون ممکنه وزنش زیاد بشه ولی میشه یه دستگاه تقریبا پرتابل داشت


                نوشته اصلی توسط USSmain
                3.بیشتر آنان با tec کار میکنند
                منظورشون یخچالهای کوچک 220 ولتی بود
                اونا که TEC ندارن!
                آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                  نوشته اصلی توسط black-8
                  در مورد اینورتور فک نکنم راندمانش کمتر از 70% باشه! oo:

                  منظورم ازین یخچال کوچیک هایی بود که در تمام خونه های دانشجویی یافت میشه ، کمپرسور هم داره!
                  منم با نظر شما موافقم بهترین کار همینه .اینورتورهای سویچینگ هم بالای85درصد بازده داره و یک 1000واتش حدود 60تا80قیمت داره .اندازه یک چهارم قوطی کفش هم هست .از یخچال داشجویی کوچکتر هم هست .این آب سرد کن هایی که زیرشون یک یخچال کوچیک داره.

                  ما اگه یدونه موتور 220 125واتی بخریم با یازده اینورتور 80 درصد150وات برق میکشه که این عالیه و مصرف قابل قبولی است.موتور و اینورتور هم رو هم زیر 200میشه
                  کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                  ولتر

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                    خیلی عالی پس یک متخصص هم داریم .

                    به عنوان اولین سوال رادیاتورهایی که در صنعت سردخانه و تبرد استفاده میشه (اپراتور)باید جنس خاصی داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی حتما باید لوله مسی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                    :redface:
                    لزوما نه! شما وقتی که جنس مبدل تون تغییر میکنه میتونید با تغییر پارامتر های دیگه اون افت و خیز رو جبران کنید! ولی شرایط بحرانی داره! معمولا هم از لوله های مسی با پره های الومینیومی هست(اواپراتور)-در کل شرایط زیادی داره ولی مس عالیه چون هم مقاومه در مقابل فشار هم ضریب هدایت گرمایی بالاتری داره و انعطاف پذیره و...
                    در کل طراحیه! و شما باید با توجه به امکانات و قیمت و حجم و اندازه سرخانه یا ... بهترین شرایط رو انتخاب کنید(اقتصادی ترین) مثلا همون کمپرسور ماشین وقتی اونقدر در میاد مسلما راه عاقلانه ای نیست!
                    والا به نظر خود منم بهترین و عملی ترین راه همون استفاده از کول ماشینه! مشکلی هم پیش نمیاره دست کاریش! مصرف یخچال هم خیلی کمتر از خود کولره! فقط باید یکی بررسی کنه ببینه میتونه از اواپراتور(سرماساز) دو تا لوله مسی جوش بده و دو تا شیر بذاره و بیاره داخل ماشین! البته باید عاق بندی بشه لوله ها!

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      محفظه حجم گاز را میشه داخلش ذخیره کرد فشار خود به خودی بالا نمیره وقتی شما پمپی دارید که خودشو بکشه 8 بار فشار میده .چه محفظش 1 لیتر باشه چه 1000لیتر .کلا به نظر من استفاده از پمپ هوا و ساخت کمپرسور (قسمت سبلندر)به صورت دستی اتلاف وقته..................
                      نمیشه ینی؟ :cry2:

                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      کمی خنگ هستم اما فارسی عامیانه تا حدی درک می کنم :redface:
                      نفرمایید من بد بیان کردم

                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      چندتا راه داریم
                      1-استفاده از کمپرسور ماشین:
                      مشکلاتی مثل تخصص لازم و ایجاد تغییرات درسیستم کولر و از طرفی ثابت بود یخچال و مشکلاتی که وقع انجام کار امکان پیش آمدنش هست.
                      زیاد با این کار موافق نیستم!
                      دوست دارم سیستمی باشه که اگه روزی طرف ماشینشو عوض کرد رو ماشینش نره!
                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      2-استفاده از کمپرسورهای 220 این یخچال های شرکتی کوچک که فکر کنم توانش درحد یک شیشم تا یک هشتم اسب باشه ویک اینوتور 1000واتی که موقع پیک هم مشکل نداشته باشه (به نظرم معقول ترین راه باشه)
                      راه حل عملی هست
                      ولی میگم بذاریمش برای گزینه آخر
                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      3-خریدن یک عدد کمپرسور کوچک سوخته(از نمکی)و تعویض موتور آن با یک موتور 12 ولتی که من خودم این کار را انجام نمی دهم و اگر قرار به این کار باشه مورد 1و2 بهتره
                      فکر نمیکنم جواب بده!
                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      البته آقا مسعود من حدود 8سال پیش یدونه از این یخچالهای کمپرسور دار را 12ولتیدیدم و قصد خرید داشتم(حدود 400تومن بود) اما اصلی ترین چیزی که منو منصرف کرد اندازه خیلی بزرگش بود .منظور اینکه قبل دست به عمل شدن حتما این مطلب هم در نظر داشته باشید ......
                      کاش میخریدین؛ الان ازتون برمیداشتمش! :biggrin:

                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      برای مطالعه بیشتر هم در مورد یخچال بهترین کتاب .کتاب تاسیسات برودتی فنی حرفه ای که از اینترنت هم قابل دانلوده

                      خیلی عالی پس یک متخصص هم داریم .

                      کمپرسور ماشین توان زیادی لازم داره خودش هم بزرگه(اندازه دینام ماشین)قیمتش هم بالاست .خلاصه اینکه قیمش از یدونه کمپرسور 12 که از خارج سفارش بدهید گرون تر میشه و با اندازه حداقل 2برابر و از طرفی فکر نکنم برق ماشین کشش را داشته باشه .

                      کلا استفاده از کولر ماشین خیلی می تونه ایده جالبی باشه اما که نفر نیاز داره که هم مایه داشته باشه هم ریسک پذیر و هم اینکه فنی و کاربلد باشه .

                      به عنوان اولین سوال رادیاتورهایی که در صنعت سردخانه و تبرد استفاده میشه (اپراتور)باید جنس خاصی داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی حتما باید لوله مسی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                      ب نظر میاد توان خروجی کمپرسور ماشین از کمپرسور 12 ولتی باید خیلی بالاتر باشه




                      نمیشه یه کمپرسور اضافه بر قبلی رو ماشین سوار کرد که نیروش رو از موتور بگیره؟
                      آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                      116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                      از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                        منم با نظر شما موافقم بهترین کار همینه .اینورتورهای سویچینگ هم بالای85درصد بازده داره و یک 1000واتش حدود 60تا80قیمت داره .اندازه یک چهارم قوطی کفش هم هست .از یخچال داشجویی کوچکتر هم هست .این آب سرد کن هایی که زیرشون یک یخچال کوچیک داره.
                        ما اگه یدونه موتور 220 125واتی بخریم با یازده اینورتور 80 درصد150وات برق میکشه که این عالیه و مصرف قابل قبولی است.موتور و اینورتور هم رو هم زیر 200میشه
                        اگه اینورتور و موتور با هم اینقدر توان مصرف کنه! میشه یه دونه از این یخچالهای (لازم نیست کوچک باشه چون باید باز و دوباره در یک سیستم دیگه به صورت کوچکتر دو باره سرهم بشه)دست دوم خرید و بازش کردو دوباره در یک محفظه کوچکتر بهینه اش کرد! حجمش 60 درصد کمتر خواهد شد!و مسلما مصرفش هم کمتر!
                        به نظر خود من این راه از دستکاری ماشین هم بهتره! و هزینش هم احتمالا همون اینورتر+یخچال دست دوم+یک کلمن متوسط! قسمت موتور و اینورتور و ... در صندوق عقب قرار میگیره و لوله های سرماساز با عایق بندی حرارتی میرسه به داخل ماشین و کلمن!

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                          نوشته اصلی توسط voyager2020
                          :redface:
                          لزوما نه! شما وقتی که جنس مبدل تون تغییر میکنه میتونید با تغییر پارامتر های دیگه اون افت و خیز رو جبران کنید! ولی شرایط بحرانی داره! معمولا هم از لوله های مسی با پره های الومینیومی هست(اواپراتور)-در کل شرایط زیادی داره ولی مس عالیه چون هم مقاومه در مقابل فشار هم ضریب هدایت گرمایی بالاتری داره و انعطاف پذیره و...
                          در کل طراحیه! و شما باید با توجه به امکانات و قیمت و حجم و اندازه سرخانه یا ... بهترین شرایط رو انتخاب کنید(اقتصادی ترین) مثلا همون کمپرسور ماشین وقتی اونقدر در میاد مسلما راه عاقلانه ای نیست!
                          والا به نظر خود منم بهترین و عملی ترین راه همون استفاده از کول ماشینه! مشکلی هم پیش نمیاره دست کاریش! مصرف یخچال هم خیلی کمتر از خود کولره! فقط باید یکی بررسی کنه ببینه میتونه از اواپراتور(سرماساز) دو تا لوله مسی جوش بده و دو تا شیر بذاره و بیاره داخل ماشین! البته باید عاق بندی بشه لوله ها!
                          کار نشد نداره
                          حیف که ماشین ندارم :cry:

                          نوشته اصلی توسط voyager2020
                          اگه اینورتور و موتور با هم اینقدر توان مصرف کنه! میشه یه دونه از این یخچالهای (لازم نیست کوچک باشه چون باید باز و دوباره در یک سیستم دیگه به صورت کوچکتر دو باره سرهم بشه)دست دوم خرید و بازش کردو دوباره در یک محفظه کوچکتر بهینه اش کرد! حجمش 60 درصد کمتر خواهد شد!و مسلما مصرفش هم کمتر!
                          ولی ب نظر من حجم موتور یه یخچال خونگی برای ماشین یکم بزرگه
                          نیست؟
                          آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                          116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                          از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                            ولی ب نظر من حجم موتور یه یخچال خونگی برای ماشین یکم بزرگه
                            نیست؟
                            والا یخچال ما ساید بای ساید نیست از این تکی هاست و خیلی موتورش با اون یخچال های کوچک فرقی نمیکنه! ولی این رو هم در نظر بگیرید که سریعتر خنک شده و زمان کمتری موتور روشن خواهد بود! درکل دوستان اگه بتونید با اینورتور راش بندازید خرید یک یخچال دست دوم معمولی(چون یخچال کوچک ممکنه گرونتر باشه یا گیر نیاد دست دوم) و دوباره ساختنش در حجم کوچکتر یهترین راهه و خیلی هم سخت نیست! یعنی از همه راههای قبلی بهتره

                            یک مورد بی ربط دوستان نقل قول ها رو خلاصه کنید و اخرش ... بذارید و موقع نوشتن متن اینتر نزنید تا خط کامل پر بشه تا صفحه طولانی نشه

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                              نوشته اصلی توسط voyager2020

                              والا به نظر خود منم بهترین و عملی ترین راه همون استفاده از کول ماشینه! مشکلی هم پیش نمیاره دست کاریش! مصرف یخچال هم خیلی کمتر از خود کولره! فقط باید یکی بررسی کنه ببینه میتونه از اواپراتور(سرماساز) دو تا لوله مسی جوش بده و دو تا شیر بذاره و بیاره داخل ماشین! البته باید عاق بندی بشه لوله ها!
                              نمی دونم دقت کردید یا نه لوله های کولر ماشین آلومینیومه و از همه جالبت یک سری جا ها میشه شلنگ پلاستیک و نخ و حتما نباید از اپراتور لوله گرفت میشه از قبلش داخل خود کاپوت لوله کشید .اما کلا این که یخچال همیشه تو ماشین ثابت میشه ...............از عیب هاشه

                              البته من در مورد محاسبات کمپرسور اطلاعی ندارم اما فکر کنم هر کمپرسوری محدودیت طول لوله داره(مثل کولر اسپلیت)

                              نمیشه یه کمپرسور اضافه بر قبلی رو ماشین سوار کرد که نیروش رو از موتور بگیره؟
                              این دیگه از همه روشها مشکل تر و هزینه بردار تره و لزومی هم نداره وقتی میشه از خود کولر استفاده کرد .هر وقت هم خواستید ماشینو بفروشید فوقش اینه که لوله ها را باز می کنید و سیستم را دوبار گاز می کنید
                              کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                              ولتر

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

                                نمی دونم دقت کردید یا نه لوله های کولر ماشین آلومینیومه ...
                                درسته!کولر ماشین ظرفیت بالایی نداره و با همین لوله الومینیومی میشه کارش رو راه انداخت ولی بازدهش کمتر از لوله مسی هست یعنی اگه مسی بود میشد کوچکتر ساختش! ولی گرانتر میشد و البته اینو هم در نظر بگیرین که الومینیوم 3 برابر سبک تر از مس هست! یعنی اگه اون رادیاتور از مس بود الان سه برابر سنگینتر بود با همان حجمو اندازه! والا من بررسی نکردم کولر ماشین رو! حتما امکانش هست بالاخره باید دید راحت ترین راه از کجا میشه انشعاب ایجاد کرد!دقیقا کمپرسور ها با توانشون محدودیت طول دارن چون در فاصله طولانی تر توان بیشتری برای کمپرس میخواد!

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X