اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

[گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    نوشته اصلی توسط qmars_farahani نمایش پست ها
    جالبه بدونید موتورای درون سوز 750 قطعه متحرک دارن و موتورای ماشین های الکتریکی فقط یک قطعه ی متحرک....
    پیشنهاد میکنم حتما تو کانال آقای جمشید آرین عضو شید تا جواب خیلی از سوالاتونو بگیرید*********
    و از سال 2025 به بعد دیگه جلوی تولید خودروهای درون سوز در اروپا و آمریکا گرفته میشه و تمام خودرو ها الکتریک میشن
    و از سال 2020 هر خونه ای که ساخته میشه باید جایگاه شارژ خودرو الکتریک داشته باشه
    این یعنی دیگه نفت نمیتونه....
    بله احتمالا .
    دولت نروژ حدود 1.5 سال قبل تصویب کرد که از سال 2020 فقط خودروهای برقی (EV) را شماره گذاری خواهد کرد و بس. حتی هیبریدی (HEV) هم ممنوع.
    البته مثل ما نیستند که از n سال قبل تصویب کرده ایم پیکان نمره نشود و به موزه برود اما هر بار بدنه و چراغهایش عوض شده و با اسامی عوامفریب و گمراه کننده ی RD ، روآ ، باردو و اخیرا هم آریسان همچنان مردم برای خرید فناوری پیکان 60 سال قبل صف بسته اند و از آنسو هم ناله و فغان همگان بلند است که آلودگی هوای ما آیا توطئه ی شرق است یا غرب!
    چیز جالب اینکه نروژ پیشگام اجرای بدون شعار و واقعی فناوری های آینده شده است. همین ماه هم اعلام کرد بساط مدولاسیون FM را تا چند ماه دیگر برخواهد چید و رادیو فقط رادیوی دیجیتال.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

      نوشته اصلی توسط ASHIT AXAR نمایش پست ها
      هر جور حساب کنیم بزرگترین مشکل خودروهای برقی باتری ها هستن.
      اینکه برای کاهش تلفات بجای زنجیر چرخ از تسمه و پولی استفاده میکنن.
      یا اینکه پولی چرخ پشتی رو بزرگ میگیرن تا مجبور نباشن از گیربکس استفاده کنن.
      ولی باز بنظرم هیچکدوم از اینها به اندازه باتری کارگر نیست.
      باتری ها سنگین هستن و زمان زیادی برای شارژ نیاز دارن.
      در این زمان بزرگترین پیشرفتی که میتونه خودرو های برقی رو مطرح کنه کاهش زمان شارژ هستش.
      اگه باتری ها بتونن در زمان کوتاهی شارژ بشن محدودیت های دیگه کمرنگ میشن.
      با سلام و درود
      یکی از روش هایی که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد این است که به جای Charge کردن باتری ها، آن ها توسط بازوهای رباتیک تعویض شوند و عملیات Charge درون ایستگاه انجام شود و همین روند برای سایر خودروها نیز تکرار شود.
      در مطلب زیر بخش Battery swapping را مطالعه نمایید:
      Charging station - Wikipedia
      جدیدترین ویرایش توسط فکر; ۱۹:۰۲ ۱۳۹۵/۱۰/۲۸.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

        نوشته اصلی توسط فکر نمایش پست ها
        با سلام و درود
        یکی از روش هایی که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد این است که به جای Charge کردن باتری ها، آن ها توسط بازوهای رباتیک تعویض شوند و عملیات Charge درون ایستگاه انجام شود و همین روند برای سایر خودروها نیز تکرار شود.
        در مطلب زیر بخش Battery swapping را مطالعه نمایید:
        Charging station - Wikipedia
        بله ایده جالبیه. خرید خودرو بدون باتری.
        البته همونطور که توی متن به مشکلات این روش هم اشاره شده:
        However, electric vehicle manufacturers working on battery switch technology have not standardized on battery access, attachment, dimension, location, or type.
        مشکلاتی برای ایستگاه های شارژ ایجاد میکنه که بیشتر برای خودروهای شخصی به چشم میاد ولی برای بخش خدمات عمومی دولتی چندان مطرح نیست.
        If the wind will not serve, take to the oars

        دیدگاه


          #19
          یوز و آویتا زیر پای رئیس جمهور و هیئت دولت

          رئیس جمهور و برخی از اعضای هیئت دولت امروز در حاشیه برگزاری جلسه ی هیئت دولت از خودرو و موتور سیکلت الکترونیکی تولید دانشگاه های ایرانی دیدار کردند و با خودروی برقی یوز رانندگی کردند.در این بازدید خودروی الکتریکی یوز محصول دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و موتورسیکلت آویتا محصول پژوهشکده ی شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف در معرض دید مسئولان اجرایی دولت قرار داشت.



          در دیدار امروز برخی از وزرا و معاونین حسن روحانی رئیس جمهور را همراهی کردند.
          اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، بیژن زنگنه وزیر نفت، سید رضا صالحی امیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمود علوی وزیر اطلاعات از جمله افرادی بودند که حضور داشتند.


          این کار همزمان با ۲۹ دی روز ملی هوای پاک انجام شد. در این دیدار رئیس جمهور و برخی از همراهان علاوه بر بازدید، در محوطه ی ساختمان با خودروی یوز رانندگی کردند.
          رئیس جمهور علاوه بر آزمایش کردن این محصول تأکید کرد که تولیدکنندگان این محصولات باید توجه به کیفیت و ایمنی را در کار خود اعمال کنند.






          ----------------

          فقط امیدوارم باز طبق معمول، دوز و کلک و نمایشی جهت رفع تکلیف که پس از مدتی فراموش خواهد شد پشت این شوی صرفا تبلیغاتی در کار نباشد ... چون شواهد و قراین حاکیست خودروی یوز ! که تحت نام ابداع و نوآوری به نمایش درآمده با محصول مشترک کنسرسیوم رنو-نیسان که در دنیا بنام Nissan Scoot و Renault twizy معروف است مو نمی زند و فقط در همان نشان جلوی خودرو (Badge) تفاوت وجود دارد :


          جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۱۳:۱۹ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

            همین کپی/پیست دوستان دانشگاه آزاد قزوین از رنوی توئیز قدم مثبتی است اما فکر نمی کنم راندن خودروئی با این ابعاد اولا با فرهنگ فعلی ایرانیها (عشق به سدان) جور باشه و ثانیا در خیابانها و اتوبانهای خطرناک مثلا تهران فعلی، کار عاقلانه ای باشه
            به نظرم خودروئی با ظاهر شبیه Toyota Concept-i concept car بهتر با ذائقه ی ایرانیها جور در بیاد
            .

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

              دوستان نظرتون درباره هزینه ساخت انبوه این خودروها در کشورمون چیه ؟
              با توجه به اینکه با قطعات بسیار کمتری نسبت به خودروهای سوخت فسیلی کار میکنن
              If the wind will not serve, take to the oars

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                نوشته اصلی توسط ASHIT AXAR نمایش پست ها
                نظرتون درباره هزینه ساخت انبوه این خودروها در کشورمون چیه ؟
                خوب کشور ما به دلیل آلودگی شدید هوای ناشی از سوختهای فسیلی، در واقع به شدت به این نوع تکنولوژی نیاز داره، اما مشکلاتی وجود داره، اول اینکه تولید اونها در ایران، یک تولید به شدت وابسته به قطعات ، مواد اولیه و تجهیزات عموما خارجی است از جمله پیشرانه ی برقی، باتریهای پر ظرفیت، المانهای الکتریکی و الکترونیکی، سیستمهای خودکار و ... که هزینه ی تمام شده ی تولید یا مونتاژ اونها در ایران رو زیاد می کنه.
                دوم کاربست این فن آوری نیاز به ایجاد زیر ساختهائی همچون تعمیرگاههای ویژه و ایستگاههای شارژ سریع (یا تعویض سریع باتریهای خالی با باتریهای شارژ شده) دارد که فعلا چنین زیر ساختی در شهرها و جاده های بین شهری نداریم.
                سوم مردم ایران به طور سنتی، به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می کنند که در موقع لزوم بتوانند آن را فروخته و به پول تبدیل کنند.
                چهارم مشکل فرهنگی و مقاومتی است که ملتهائی در تراز ما در ابتدا، در مقابل محصولات جدید تکنولوژیک نشان می دهند مگر اینکه به نحوی کاربرد آنها عمومیت یابد و ترس ذاتی مردم فرو بریزد. از نظر مردم، چنین فن آوری فعلا یک هندوانه ی قاچ نکرده است و خلاصه مردم دشمن آن چیزی هستند که نمی دانند.
                پنجم مقاومت کارتلهای پر نفوذ و انحصاری سرهم بندی خودروی آشغال در ایران هستند که در پستها و تاپیکهای پیشین؛ برخی افراد روشن فکر مانند جناب Skylake ، جناب فکر و دیگران هم به این نوع معضلات اشاره داشته اند.
                ششم عدم همکاری هیئت مدیره ی فاسد بانکها برای اعطای تسهیلات و فراهم آوری شرایط خرید لیزینگی برای مردم عادی است.
                هفتم دولت باید برای اینها یارانه بدهد. مثلا دولت انگلستان برای خرید هر خودروی برقی، بلافاصله پنج هزار پوند سوبسید به اضافه ی پنج سال معافیت کامل از پرداخت مالیات سالانه اعطا می کند.

                اما چیزی که مسلم است، طبق تجربه ی تاریخی، تکنولوژی جدید بالاخره روزی همه ی ملتها و دولتهای خموده و حیران در برابر خود را جا کن کرده و با موج خود به هر جا خواست می برد.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                  نوشته اصلی توسط مهندس نوآور نمایش پست ها
                  همین کپی/پیست دوستان دانشگاه آزاد قزوین از رنوی توئیز قدم مثبتی است اما فکر نمی کنم راندن خودروئی با این ابعاد اولا با فرهنگ فعلی ایرانیها (عشق به سدان) جور باشه و ثانیا در خیابانها و اتوبانهای خطرناک مثلا تهران فعلی، کار عاقلانه ای باشه
                  به نظرم خودروئی با ظاهر شبیه Toyota Concept-i concept car بهتر با ذائقه ی ایرانیها جور در بیاد.
                  راستش اولش که عکسها رو دیدم گفم باریکلا به دانشجوهای دانشگاه آزاد قزوین، اما بیشتر که دقت کردم برای من باور پذیر نیست که این کار از دانشجوها بر بیاد به چند دلیل
                  یکی اینکه برای چنین کاری معمولن یک نمونه میسازن و تکمیلش میکنن. کار تولید انبوه کار دانشگاهی نیست!
                  دوم اینکه طراحی این خودرو خیلی کامل تر از یک کار دانشگاهی هست مثلن به برف پاکنش نگاه کنید!
                  ببینید با چه دقت و زیبایی طراحی شده. خب این کار یک کاری نیست که در دانشگاه انجام بشه،
                  دانشگاه یا دانشجوها اصولن برای چنین چیزی اینقدر وقت نمیزارن. بعد رنگهای مختلف از روی اون ساخته شده که کپی همدیگه ست.
                  اون لوگوی جلوی ماشین هم معلوم نیست چیه، خب اگر مال دانشگاه هست باید آرم دانشگاه رو میزاشتن یا لوگویی که خود دانشجوها درست کردن!
                  به هر حال من فکر میکنم این خودرو یک کار دانشگاهی نیست. حدس من اینه که یک کپی از اون خودروی رنویی هست که دوستمون اشاره کردن و در کشور چین انجام شده. و دانشگاه یک تعدادی وارد کرده. اگر در طراحی سیستمهای الکتریک، الکترونیک یا مکانیکال این خودرو نوآوری انجام شده باشه باز هم جای تقدیر داره اما با حدس و گمان چیزی نمیشه گفت. بد نیست اگر یکی از دانشجوها یا استادهای دانشگاه قزوین که روی این پروژه کار کردن و در این فوروم عضو هستند بیان توضیحی در این باره بدن.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                    در ویدئوی مراسم به رییس جمهور گفته می شود که قیمت باتری به تنهایی 6 میلیون تومان است ، برد 100Km دارد، باتری 10 هزار بار قابلیت شارژ دارد، و بطور سربسته و با خفض صوت گفته می شود قطعات از خارج وارد شده
                    http://www.farsnews.com/MediaDisplay...13951029001403
                    با این وصف نتیجه روشن است:
                    اگر مستقیما وارد نشده باشد در بهترین حالت بشکل CKD وارد و در اینجا صرفا مونتاژ شده، نام را عوض کرده و بنام ساخت داخل و اختراع و اکتشاف و نتیجه ی پژوهش مفصل دانشمندان سختکوش دانشگاه شریف قالب شده

                    پروژه ی طراحی و ساخت یک موتور اینورتور جوشکاری ساده بخودی خود دستکم چند ماه طول می کشد و از ماهها قبل اهل فن از پروژه ی آن خبردار و پیگیر مراحل کار می شوند

                    درحالیکه محصول پیچیده ای مثل خودروی برقی طراحی سامانه های تعلیق، فنربندی، مکانیکی، الکتریکی، و ایمنی آن بعلاوه ی مراحل تست و عیب یابی نهایی در شرایط فیزیکی مختلف از مرحله ی ایده و بعد اسکچ و بعد مدلسازی رایانه ای CAD برای ریزترین اجزا و سپس ساخت نمونه ی گل رس (Clay modeling) و سپس ساخت کانسپت و نهایتا تولید محدود و سپس انبوه ولو توسط شرکتهای قوی و استودیوهای طراحان بزرگ و مشهور مثل گاندینی، برتونه، جیاجارو و ایتال دیزاین بخواهد صورت گیرد هر کدام از مراحل کار ماهها زمان می برد (بطور معمول جمعا ۳ تا ۴ سال) و چیزی نیست که اینجوری یک شبه از پرده برون آید طوریکه متخصصین امر اینطور مات و مبهوت شوند البته عموم جامعه هر چیزی ولو کاملا غیرعلمی در رسانه ها گفته شود زود باور می کنند مثلا ناگاه از آسمان فرو افتاده یا لوبیای سحرآمیز بوده که یکشبه از زمین روییده و و و . و نقادی و شفاف سازی را چون خلاف قرائت رسمی است بدبینی خواهند دانست اما افراد مطلع طبق معمول مونتاژکاری و فریبکاری عوام و احتمالا لابی های مونتاژکار سودجو را پشت ماجرا می بینند! اتفاقا اگر صداقت بخرج می دادند و واقعیت را شفاف می گفتند شاید جای خوشحالی داشت گرچه در کشوری که دقیقا 5 دهه است کارمان بی توجهی به تولیدات واقعی داخلی و صرفا مونتاژ بی کیفیت و کلاهبرداری در هر چیزی است مگر "فرق صدق و کذب" در این باره، و یا اصلا اهمیت واقعیت برای جامعه چقدر می تواند باشد؟


                    جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۱۲:۴۹ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                      جمشید آرین حکم جلبش صادر شده فقط گفتم اطلاع داشته باشید حالا حق با چه کسی هست خدا داند .اینجا هم جای بحث سیاسی نیست . پس روی این موضوعات لطفا بیشتر بحث نشه.

                      همین کپی/پیست دوستان دانشگاه آزاد قزوین از رنوی توئیز قدم مثبتی است اما فکر نمی کنم راندن خودروئی با این ابعاد اولا با فرهنگ فعلی ایرانیها (عشق به سدان) جور باشه و ثانیا در خیابانها و اتوبانهای خطرناک مثلا تهران فعلی، کار عاقلانه ای باشه
                      به نظرم خودروئی با ظاهر شبیه Toyota Concept-i concept car بهتر با ذائقه ی ایرانیها جور در بیاد
                      قطعا همه مردم دنیا دوست دارند ماشینهای میلیون دلاری و شاسی بلند و....سوار بشوند اما بحث اینه که فعلا مردم پراید میخرند چون بیشتر پول ندارند !!!
                      از نظر ایمنی این ماشینها برای داخل شهر طراحی شده سرعت خیلی بالا هم نمیره همین مدل رنو ایربگ هم داره به نظرتون این ماشین ایمن تر است یا یدونه cg125????
                      به نظر من اگر این ماشین حالا کپی ،مونتاژ،واردات از چین و....در ایران به صورت انبوه موجود و قیمت مناسبی داشته باشه قطعا ازش استقبال میشه مخصوصا از طرف خانومها


                      در مورد موتور ماشینهای الکتریکی که دوستان بحث کرده بودند چیزی که من متوجه شدم تسلا مدل Sموتورش 3فاز القایی 4قطب است و براشلس نیست .حالا بقیه مدلها را نمی دونم .

                      اگر نگیم مهمترین قسمت خودرو الکتریکی باتری است اما قطعا یکی از مهم ترینها است و به نظر من اگر کسی بتونه باید روی تکنولوژی باتری سرمایه گذاری کنه قطعا در آینده و حتی همین الان میتونه بسیار سودآور باشه اما قطعا کار ساده ای نیست و نیاز به هزینه و نیروی انسانی بسیار زیادی دارد .
                      تسلا مدل Sهر دستگاه ماشین داخلش 6831سلول باتری لیتیوم 18650است(مشابه سلول باتری لپ تاپ)شما حساب کنید برای تولید فقط 100هزار دستگاه از این خودرو نیاز به حدود 700میلیون سلول است.
                      جدیدترین ویرایش توسط Mohamadh14; ۱۱:۳۲ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰.
                      کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                      ولتر

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                        به نظرم کار خیلی جالبی کرده اند که ما هم باید یاد بگیریم:
                        چند تا خودرو از رنو خریده اند،
                        بخش کوچک کمپوزیتی از ظاهر آن را با طراحی یکی دو قالب تعویض کرده اند.
                        داده اند مسئولین باهاش رانندگی کنند.
                        از عدم تخصص و آگاهی مسئولین استفاده کرده و حمایت و تسهیلات دریافت می کنند.

                        به نظرم مسیر درست و هوشمندانه در ایران همینه.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                          نوشته اصلی توسط Freelancer نمایش پست ها
                          به نظرم کار خیلی جالبی کرده اند که ما هم باید یاد بگیریم: چند تا خودرو از رنو خریده اند، بخش کوچک کمپوزیتی از ظاهر آن را با طراحی یکی دو قالب تعویض کرده اند. داده اند مسئولین باهاش رانندگی کنند. از عدم تخصص و آگاهی مسئولین استفاده کرده و حمایت و تسهیلات دریافت می کنند. به نظرم مسیر درست و هوشمندانه در ایران همینه.
                          اگر این کار رو کرده باشن ، این دزدی و تقلب حساب میشه و انسانهای با شرف دنبال تقلب و دزدی نمیرن حتا تقلب در گرفتن مدرک تحصیلی.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                            با سلام و درود
                            مصاحبه
                            جدیدترین ویرایش توسط فکر; ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۱/۰۵.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                              با سلام و درود
                              پروژه ی به نام Open Motors مرتبط با ساخت خودروی الکتریکی که پلتفرمی برای شاسی خودرو به صورت Open Source ارائه داده است:
                              1- Open Motors (formerly OSVehicle), 'EDIT' modular self-driving car
                              2- Open Motors (formerly OSVehicle): Overview | LinkedIn

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                                با سلام و درود
                                دوره ی آموزشی مجازی با عنوان Electric Cars: Introduction از دانشگاه Delft university of technology
                                Electric Cars: Introduction

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X