عالی از سیم بندی نهایی خازن ها هم عکس بذارید شاید کسی بخواد از تجربه شما هم استفاده کنه
سلام
خازن ها موازی به پل دیود و ی مثبت و منفی به پراب، منظور از خیلی خوب شده همون ورق نازک باتری کاربرد داره فکر کنم یک دهم میلیمتر ، در همین حد ، منم همینقدر نیاز داشتم ، همونطور که مهندس گفتند کوتاه مدت ج میده ، چون از عمر خارن بشدت کم میشه و این کار اصولی نیست
نظر خودم اینه حداقل ۲۴ ولت لازمه تا یه شبه جوش اتفاق بیوفته.
البته بهتره در عمل امتحان کنید.
سلام
خازن های من ۱۰۰ ولت هستند ، و ترانس من بعد پل دیود ۱۳ ولت به خازن میده، رو این حساب شارژ کامل نمیشن درسته؟ برا همین فرمودید حداقل ۲۴ ولت؟ سوییچینگ ۳۶ ولت دارم بنظرتون برای شارژ خازن استفاده کنم قدرت نقطه جوش بیشتر میشه؟ ولی اونم مشکل محافظ اتصال کوتاه داره! ترانس بزرگتر هم نمیشه ی چیز جم و جور ساخت
سلام
خازن های من ۱۰۰ ولت هستند ، و ترانس من بعد پل دیود ۱۳ ولت به خازن میده، رو این حساب شارژ کامل نمیشن درسته؟ برا همین فرمودید حداقل ۲۴ ولت؟ سوییچینگ ۳۶ ولت دارم بنظرتون برای شارژ خازن استفاده کنم قدرت نقطه جوش بیشتر میشه؟ ولی اونم مشکل محافظ اتصال کوتاه داره! ترانس بزرگتر هم نمیشه ی چیز جم و جور ساخت
بله نقطه جوش قویتر رخ میده ولی عمر خازن هم کم میشه.
با خروجی پاور سویچینگتون میتونید مقاومت برای محدود کردن جریان شارژ سری کنید.
به طور مثال، مقاومت ۱ کیلو اهم ۵ وات خوبه.
هر چه مقدار مقاومت بیشتر باشه زمان شارژ هم بیشتر میشه.
هنوز امتحان نکردم, ۲ تا خروجی داره، یکی به سلف و مستقیم به خازن، یکی همون ولتاژ ۴۰ ولت ولی به چهار تا مقاومت و دیود زنر برای محدود شدن جریان، که فکر کنم اولی رو باید امتحان کنم، ولی بازم فکر کنم ی جریان آنی بده با قدرت بیشتر تقریباً به این نتیجه نزدیک شدم که ترانس بهتره برای این کار
دیدگاه