سلام به همه.
مدتیه توی فکرم که به صورت مستقل یه ایده پیدا کنم و اگر شد اون رو به کالا تبدیل و نهایتا وارد بازار کنم. امروزه تقریبا همه چیز در بازار و با قیمت های مختلف وجود داره، بنابراین کالایی که قراره بیرون داده بشه باید دارای امکانات بیشتر و قیمت مناسب تری نسبت به کالای هم نوع خودش داشته باشه. از طرفی اگر قابل استفاده توسط اقشار مختلف با هر سن و سالی باشه که دیگه بهتره. با بررسی هایی که خودم انجام دادم دو مورد زیر نسبت به بقیه موارد طرفدارهای زیادی داره.
1- بازی (فکری، کارتی، کنسول یا pc)
2- زمینه موسیقی (سازهای الکتریکی، ایفکت های امیلی فایرها)
*در مورد ایده 1:
یه مدت روی دستگاهی مرکب از واقعیت مجازی و کنسول wii کار میکردم. این صورت که داخل دستگش ها و کفش هایی ژِروسکوپ، شتاب سنج و مقاومت خمشی قرار دادم که با حرکت دستها و انگشتان، دستها و انگشتان کاراکتر متناظرا حرکت میکرد و متناسب با حرکت پا، کاراکتر جلو و عقب میشد. در واقع تفاوت این دستگاه با دستگاه های کینکت و wii، کوچکتر و کارایی بیشتری است. این دستگاه به pc وصل میشه و فعلن تصمیم ندارم کنسول جداگانه ای بسازم براش (در حد تست است).
* در مورد ایده 2: نواختن ساز بین همه افراد مخصوصا جوان ها زیاد شده. اما توی اپارتمان سر و صدا موجب سلب آسایش همسایه ها میشه. برای همین همون گیتار الکتریک رو جوری ساختم که داخل خودش یه آمپلی فایر بوده و این قابلیت رو داشت که مستقیما به هدست متصل بشه (دارای باتری شارژی بود). همچنین تعداد زیادی از پدال های ایفکت گیتار الکتریک رو هم به صورت نرمافزار و با کد نویسی روی fpga پیاده کردم که خروجی خوبی داشت. البته بگم که این هزینه این پروژه واقعن پایینه و در نتیجه قسمت مصرف کننده هم پایین میاد.
ایده اول نیازمند زمان زیادی است ولی ایده دوم زمان و هزینه کاملاً پایینی نیاز داره. الان مشکله من اینه که کدوم یکی از این دو ایده بهتره و آینده بهتریه خواهد داشت؟ اصن ایده بهتره دیگه ای هم وجود داره؟
ممنون میشم اساتید اهل فن کمکم کنن.
ممنونم
مدتیه توی فکرم که به صورت مستقل یه ایده پیدا کنم و اگر شد اون رو به کالا تبدیل و نهایتا وارد بازار کنم. امروزه تقریبا همه چیز در بازار و با قیمت های مختلف وجود داره، بنابراین کالایی که قراره بیرون داده بشه باید دارای امکانات بیشتر و قیمت مناسب تری نسبت به کالای هم نوع خودش داشته باشه. از طرفی اگر قابل استفاده توسط اقشار مختلف با هر سن و سالی باشه که دیگه بهتره. با بررسی هایی که خودم انجام دادم دو مورد زیر نسبت به بقیه موارد طرفدارهای زیادی داره.
1- بازی (فکری، کارتی، کنسول یا pc)
2- زمینه موسیقی (سازهای الکتریکی، ایفکت های امیلی فایرها)
*در مورد ایده 1:
یه مدت روی دستگاهی مرکب از واقعیت مجازی و کنسول wii کار میکردم. این صورت که داخل دستگش ها و کفش هایی ژِروسکوپ، شتاب سنج و مقاومت خمشی قرار دادم که با حرکت دستها و انگشتان، دستها و انگشتان کاراکتر متناظرا حرکت میکرد و متناسب با حرکت پا، کاراکتر جلو و عقب میشد. در واقع تفاوت این دستگاه با دستگاه های کینکت و wii، کوچکتر و کارایی بیشتری است. این دستگاه به pc وصل میشه و فعلن تصمیم ندارم کنسول جداگانه ای بسازم براش (در حد تست است).
* در مورد ایده 2: نواختن ساز بین همه افراد مخصوصا جوان ها زیاد شده. اما توی اپارتمان سر و صدا موجب سلب آسایش همسایه ها میشه. برای همین همون گیتار الکتریک رو جوری ساختم که داخل خودش یه آمپلی فایر بوده و این قابلیت رو داشت که مستقیما به هدست متصل بشه (دارای باتری شارژی بود). همچنین تعداد زیادی از پدال های ایفکت گیتار الکتریک رو هم به صورت نرمافزار و با کد نویسی روی fpga پیاده کردم که خروجی خوبی داشت. البته بگم که این هزینه این پروژه واقعن پایینه و در نتیجه قسمت مصرف کننده هم پایین میاد.
ایده اول نیازمند زمان زیادی است ولی ایده دوم زمان و هزینه کاملاً پایینی نیاز داره. الان مشکله من اینه که کدوم یکی از این دو ایده بهتره و آینده بهتریه خواهد داشت؟ اصن ایده بهتره دیگه ای هم وجود داره؟
ممنون میشم اساتید اهل فن کمکم کنن.
ممنونم

دیدگاه