سلام به همه دوستان
در اکثر درایوها، مقاومتی تحت عنوان Dynamic brake resistor رو می شه به مدار اضافه کرد که عمل ترمز گیری موتور رو انجام میده. ( من از درایو های ساخت شرکت LG استفاده می کنم)
موقع کم شدن سرعت، موتور تبدیل به ژنراتور شده و انرژی برگشتی رو در خازن هایی که در داخل درایو ها هستند ذخیره و ما بقی رو در این مقاومت (DB resistor ) تلف می کنه.
در کاتالوگ درایو ها اطلاعاتی در این مورد آورده شده ولی اگه از دوستان کسی هستش که این نوع ترمز ها رو تجربه کرده، نحوه عملکرد این مقاومت ها و همچنین نحوه محاسبه توان و اهم آنها به چه شکلی هستش؟ معایب این نوع ترمزها چی میتونه باشه؟ (تئوری و عملی)


در اکثر درایوها، مقاومتی تحت عنوان Dynamic brake resistor رو می شه به مدار اضافه کرد که عمل ترمز گیری موتور رو انجام میده. ( من از درایو های ساخت شرکت LG استفاده می کنم)
موقع کم شدن سرعت، موتور تبدیل به ژنراتور شده و انرژی برگشتی رو در خازن هایی که در داخل درایو ها هستند ذخیره و ما بقی رو در این مقاومت (DB resistor ) تلف می کنه.
در کاتالوگ درایو ها اطلاعاتی در این مورد آورده شده ولی اگه از دوستان کسی هستش که این نوع ترمز ها رو تجربه کرده، نحوه عملکرد این مقاومت ها و همچنین نحوه محاسبه توان و اهم آنها به چه شکلی هستش؟ معایب این نوع ترمزها چی میتونه باشه؟ (تئوری و عملی)


دیدگاه