سلام و عرض خسته نباشید
سوالی داشتم : تفاوت درایور موتور و اینورتر در چیست؟ کلا" در مورد هر دو در صورت امکان توضیح بدهید؟
و اینکه یک مداری هست برای کنترل موتور تردمیل برقی که فکر می کنم همان درایور باشد یک تراشه ای داشت بنام STGW20NC60VD که نوعی IGBT است آنرا با IXGH40N60 جایگزین کردم اول اینکه به محض راه اندازی دستگاه یک صدای ترکیدن بلند آمد ولی هیچ قطعه ای آسیب ندیده حتی خود تراشه ولی سرعت موتور کم و زیاد می شود . علت چیست؟
با سپاس فراوان
مولای من
نخواهمت که بگریی ولی به گریه دعا کن که وقت رفتن ایام انتظار بیاید
اینورتر به صورت عمومی به مبدل های DC به AC یا مبدل های AC (بعد از تبدیل به DC) به AC گفته می شود. اما درایور موتور آسنکرون یک حالت خاص از اینورتر است که از نظر محدوده فرکانس و ولتاژ باید ویژگی های به خصوصی را متناسب با مشخصات موتور داشته باشد. در مورد قطعه ای که جایگزین کرده اید، با مراجعه به اطلاعات آن می توان مشاهده کرد که دیود معکوسی که در قطعه اصلی وجود دارد، در قطعه دوم وجود ندارد و بنابراین به احتمال زیاد آسیب دیده است.
اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد
چاره کار بالا بردن حداکثر جریان قابل تحمل نیست، زیرا ولتاژ بالای ناشی از بارهای سلفی است که سبب آسیب رساندن به قطعه می شود. برای جلوگیری از آسیب، باید یک دیود معکوس با ولتاژ و جریان مناسب با سوئیچ نیمه هادی موازی شود.
اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد
برای کاهش جریان راه اندازی می توان ولتاژ Boost را کاهش داد.
اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد
چاره کار بالا بردن حداکثر جریان قابل تحمل نیست، زیرا ولتاژ بالای ناشی از بارهای سلفی است که سبب آسیب رساندن به قطعه می شود. برای جلوگیری از آسیب، باید یک دیود معکوس با ولتاژ و جریان مناسب با سوئیچ نیمه هادی موازی شود.
سلام مجدد
چنانچه از یکی از دیودهای BYV32E برای اینکار استفاده کنم مشکل برطرف خواهد شد؟ و اگر نه دیود با چه ولتاژ و جریانی نیاز است؟
چون در مورد پارامترهای این دیود معکوس چیزی درون برگه اطلاعاتی STGW20NC60VD نیافتم.
با تشکر
مولای من
نخواهمت که بگریی ولی به گریه دعا کن که وقت رفتن ایام انتظار بیاید
ولتاژ معکوس و جریان قابل تحمل دیود معمولا مطابق سوئیچ نیمه هادی است که برای یک قطعه 20 آمپر 600 ولت باید دیود هم در همین محدوده باشد. اما اگر در کاربرد شما مقدار ولتاژ یا جریان دارای مقادیر پائین تری باشد، به همان نسبت می توانید دیود متناسبی را انتخاب کنید.
اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد
منظور از svm کدام یک است؟ چون یک روش مربوط به کنترل مستقیم گشتاور هست و دیگری مربوط به روش سویچینگ
طبق گفته دیتاشیت که از روش V/F استفاده میشه پس مورد اول رد میشه
در مورد روش سویچینگ هم فکر کنم از spwm استفاده کرده چون تو پایه های خروجی ها pwm نوشته و هست
دیدگاه