اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

دشارژ کننده سریع باتری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : دشارژ کننده سریع باتری

    نوشته اصلی توسط faraz_rock2004
    مرسی دوست عزیز از راهنماییت...
    من همین الان از دو لامپ ماشین 100 وات برای این کار استفاده کردم، ولی میخوام توی مدت زمان کوتاهتری (مثلا 20 الی 30 ثانیه) جریان بیشتری از باتری بکشم تا زودتر دشارژ بشه و خراب یا سالم بودن باتری مشخص بشه...آخه تعداد بالایی باتری 120 آمپر رو باید تو یه مدت زمان کم تست کنم!!!
    برای همین میخواستم برم سمت المنت...اگر بیشتر راهنماییم کنی ممنونت میشم...
    اگه بخواین توی 20 الی 30 ثانیه اونقدر جریان از باتری بکشین که دشارژ بشه پدر باتری در میاد و اون باتری دیگه ....
    ولی میتونین همونطور که خودتون گفتین با جریان کشی لحظه ای زیاد و مشاهده مقدار افت ولتاژ باتری تا حدودی از وضعیت باتری اطلاع پیدا کنین ( همون تستر باتری که باتری سازا دارند )

    اگه هم که میخواین با المنت کار کنین :
    یه المنت 1000 وات دو سرش 220 ولت می افته و جریان حدود 5 آمپر ازش میگذره پس مقاومت اون میشه حدود 220 تقسیم بر 5 که میشه 44 اهم
    جریان عبوری ماکزیمم رو داریم که 5 آمپره این جریان رو برای اطمینان بیشتر از دوام سیم المنت 2.5 آمپر در نظر میگیریم ( که سرخ نشه ) 12 تقسیم بر 2.5 آمپر میشه 4.8 اهم که تقریبا یک دهم 44 اهمه به عبارت دیگه یکدهم طول المنت پس میشه یک المنت 220 ولت 1000 وات رو به ده بخش مساوی تقسیم و اونا رو با هم موازی کرد این مجموعه 4.4 اهم مقاومت خواهد داشت که در 12 ولت جریان 27 آمپر از اون عبور میکنه اگه جریان بیشتری احتیاج دارین میتونین این کار رو با چند المنت دیگه هم انجام بدین و اونا رو با هم موازی کنین نتیجه یه بار مصنوعی خواهد شد که البته برای ایمنی و خنک کردن اون لازمه جعبه فلزی سوراخدار و نگهدارنده ها و ترمینالهای مقاوم در برابر حرارت و جریان بالا و در توانهای بالاتر فن جهت خنک کردن داشته باشه

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : دشارژ کننده سریع باتری

      نوشته اصلی توسط mohsen++
      اگه بخواین توی 20 الی 30 ثانیه اونقدر جریان از باتری بکشین که دشارژ بشه پدر باتری در میاد و اون باتری دیگه ....
      ولی میتونین همونطور که خودتون گفتین با جریان کشی لحظه ای زیاد و مشاهده مقدار افت ولتاژ باتری تا حدودی از وضعیت باتری اطلاع پیدا کنین ( همون تستر باتری که باتری سازا دارند )

      اگه هم که میخواین با المنت کار کنین :
      یه المنت 1000 وات دو سرش 220 ولت می افته و جریان حدود 5 آمپر ازش میگذره پس مقاومت اون میشه حدود 220 تقسیم بر 5 که میشه 44 اهم
      جریان عبوری ماکزیمم رو داریم که 5 آمپره این جریان رو برای اطمینان بیشتر از دوام سیم المنت 2.5 آمپر در نظر میگیریم ( که سرخ نشه ) 12 تقسیم بر 2.5 آمپر میشه 4.8 اهم که تقریبا یک دهم 44 اهمه به عبارت دیگه یکدهم طول المنت پس میشه یک المنت 220 ولت 1000 وات رو به ده بخش مساوی تقسیم و اونا رو با هم موازی کرد این مجموعه 4.4 اهم مقاومت خواهد داشت که در 12 ولت جریان 27 آمپر از اون عبور میکنه اگه جریان بیشتری احتیاج دارین میتونین این کار رو با چند المنت دیگه هم انجام بدین و اونا رو با هم موازی کنین نتیجه یه بار مصنوعی خواهد شد که البته برای ایمنی و خنک کردن اون لازمه جعبه فلزی سوراخدار و نگهدارنده ها و ترمینالهای مقاوم در برابر حرارت و جریان بالا و در توانهای بالاتر فن جهت خنک کردن داشته باشه
      مرسی دوست عزیز...راهنمایی کاملی بود، ممنون از لطفت

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X