اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کسی میدونه این قطعه چیه؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : کسی میدونه این قطعه چیه؟

    نوشته اصلی توسط Pooryamm نمایش پست ها
    سلام برای اعمال ۲۴ ولت باید دو دیود یکسوساز و جامپر ۳۰۰ ولت رو آزاد کرددر دستگاه ماسفت
    بعد ولتاژ خارجی رو به دستگاه وصل کرد اگر ماسفت باشه درخدمت هستم ولی در ijbt تجربه ندارم اول نوع ترانزیستور ها رو مشخص کنید و چندین عکس با کیفیت از مدار بزارید در مورد مشخص کردن نوع دستگاه که ماسفت هست یا ای جی یی تی نیاز به باز کردن پک دستگاه نیست هم روی دستگاه نوشته که ماسفت هست یا ای جی بی تی هم از روی مین برد دستگاه کاملآ مشخص هست که چی به چی هست درضمن پک دستگاه رو باز نکن که جمع کردنش کار حضرت فیل هست چند تا عکس از مین بگیرید راحت راهنمایی میشی فقط دستگاه ماسفت باشه
    سپاس
    آقا پوریا 3 تا عکس گرفتم .
    اولی همون ردیف بالا که مقاومتش مشخص هستش ترانزیستورها هستند و 2 تا عکس بعدی قسمت کنترل پنل و ... و تولید ولتاژ مورد نیاز - 2 تا سیم پیچ کوچیکم مشخصه(شاید باید عوض کنم اینو یا شاید یکی از 3 تا سیم پیچ قدرتش)
    دوست عزیز اگه مفید بود روی تشکر بزن

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : کسی میدونه این قطعه چیه؟

      درود بر شما منظور از سیم پیچ چی هست؟ فعلآ چیزی رو تعویض نکنید .اول فت ۲۴ ولت رو چک کنید بعد
      احتمال خیلی زیاد ماسفت هست کنار فت ۲۴ ولت یه جامپر هست که به احتمال زیاد لحیم شده لحیم همین جامپر رو باز کن و کنار خروجی ۲۴ ولت دوتا دیود یک سوساز هست پایه های دیود ها رو آزاد کن و ۲۴ ولت خارجی رو وصل کن و از طریق لامپ سری دستگاه رو به برق۸ بزنید نتیجه رو اعلام کنید و یا فت رو چک کن خرابیش زیاده
      جدیدترین ویرایش توسط Pooryamm; ۲۲:۴۷ ۱۳۹۸/۰۵/۲۰.
      زرد است ک لبریز حقایق شده تلخ است که با درد موافق شده
      عاشق نشدی وگرنه می فهمیدی پاییز بهاری است ک عاشق شده

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : کسی میدونه این قطعه چیه؟

        نوشته اصلی توسط Pooryamm نمایش پست ها
        درود بر شما منظور از سیم پیچ چی هست؟ فعلآ چیزی رو تعویض نکنید .اول فت ۲۴ ولت رو چک کنید بعد
        احتمال خیلی زیاد ماسفت هست کنار فت ۲۴ ولت یه جامپر هست که به احتمال زیاد لحیم شده لحیم همین جامپر رو باز کن و کنار خروجی ۲۴ ولت دوتا دیود یک سوساز هست پایه های دیود ها رو آزاد کن و ۲۴ ولت خارجی رو وصل کن و از طریق لامپ سری دستگاه رو به برق۸ بزنید نتیجه رو اعلام کنید و یا فت رو چک کن خرابیش زیاده
        با سلام و ممنون بابت پیگیری شما.

        یک عکس گذاشتم و شماره زدم برای چنتا قطعه.


        1- سیمپیچهای که فرمودین منظورم شماره 6 و 7 بود که آیا فیلتر و کاهنده ولتاژ قطعه شماره 7 (24ولت) هستند؟و ممکنه سوخته باشه؟
        2- قطعه شماره 1 فتی بود که گفتید؟
        3- شماره2 جامپری که فرمودید هست البته زیر سیم افتاده و حالت جامپر هست و لحیم نیست.
        4- قطعه های 3 و 4 دیود هستند - فقط 3 یکی هست و نزدیک فت و اگه اشتباه نکنم وصل به پایه وصط - شماره 4 هم 2تا دیود هست که فکر کنم یکسوساز رگولاتور قطعه شماره 5 باشه.
        6- من در ابتدا بخاطر اینکه رله ها در قسمت مدار محافظ و فرمان 24 بود منبع خارجی 24 دادم - درسته؟
        در ضمن اینکه قطعه 5 رگولاتور12 هستش.
        6 تا ماسفت و 6 تا دیود را قبلا چک کرده بودم و ظاهرا سالم بود.
        فت شماره یک را هم از تست دیود استفاده کردم که ظاهرا سالم بود.
        7- 3 تا ترانس هم که زیر این برد هستش که 3تاسیم قرمز و 3 تا سیم مشکی که تو تصاویر اولیه مشخص هست امکان داره سوخته باشند؟
        8- فرمودین "
        برق۸ بزنید " منظورتون برق220 هستش دیگه(اشتباه تایپیه؟) و لامپ سری شده بر حسب نیاژ بالای دستگاه زمان استارت نمیسوزه؟
        اگه فت همون قطعه 1 هستش و دیود که فرمودین شماره 3 و جامپر هم شماره 2 کاری که فرمودین انجام بدم؟
        بازم ممنون
        جدیدترین ویرایش توسط david24; ۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۰۵/۲۱.
        دوست عزیز اگه مفید بود روی تشکر بزن

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : کسی میدونه این قطعه چیه؟

          درود بر شما
          این رو هم بگم دست به مولتی ترن ها نزنی ک برای تنظیم بعضی ها نیاز به اسکوپ و امپر متر هست
          جامپر اگر یک پایش به فت سویچینگ ۲۴ ولت وصل هست آزاد کنید در غیر این صورت خود فت رو از مدا۳ خارج کنید دو دیود یک سوساز هم یک پایه بخ رگلاتور ۱۲ ولت و سوکت ۲۴ ولت که به برد سوم میره وصل هست مسیر ها رو دنبال کنید اگر اینطور بود دیود ها رو هم آزاد کنید و ۲۴ ولت حداقل یک امپر رو به سوکت ۲۴ ولت که به برد سوم میره رو وصل کنید به هیچ انواع باهش جوش نزنید اگر راه اندازی شد و قبل از روشن کردن یک بار دیگه تمام ماسفت ها رو بادقت چک کنید
          جدیدترین ویرایش توسط Pooryamm; ۱۵:۰۳ ۱۳۹۸/۰۵/۲۱.
          زرد است ک لبریز حقایق شده تلخ است که با درد موافق شده
          عاشق نشدی وگرنه می فهمیدی پاییز بهاری است ک عاشق شده

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : کسی میدونه این قطعه چیه؟

            نوشته اصلی توسط Pooryamm نمایش پست ها
            درود بر شما
            این رو هم بگم دست به مولتی ترن ها نزنی ک برای تنظیم بعضی ها نیاز به اسکوپ و امپر متر هست
            جامپر اگر یک پایش به فت سویچینگ ۲۴ ولت وصل هست آزاد کنید در غیر این صورت خود فت رو از مدا۳ خارج کنید دو دیود یک سوساز هم یک پایه بخ رگلاتور ۱۲ ولت و سوکت ۲۴ ولت که به برد سوم میره وصل هست مسیر ها رو دنبال کنید اگر اینطور بود دیود ها رو هم آزاد کنید و ۲۴ ولت حداقل یک امپر رو به سوکت ۲۴ ولت که به برد سوم میره رو وصل کنید به هیچ انواع باهش جوش نزنید اگر راه اندازی شد و قبل از روشن کردن یک بار دیگه تمام ماسفت ها رو بادقت چک کنید
            فقط 24 را بزنم یا بعد از 24 - 220 همراه لامپ هم بزنم؟
            دوست عزیز اگه مفید بود روی تشکر بزن

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : کسی میدونه این قطعه چیه؟

              نوشته اصلی توسط david24 نمایش پست ها
              فقط 24 را بزنم یا بعد از 24 - 220 همراه لامپ هم بزنم؟
              دوست عزیز کار های که گفتم رو دقیق انجام بده که خدا ای نکرده باعث ضرر نشیم دو دیود یکسوساز که یک پایه به ورودی رگلاتور و سوکت ۲۴ ولت وصل هستن از هرکدام یک پایه آزاد کنید و جامپر که به فت سویچینگ ۲۴ ولت وصل هست حالا ۲۴ ولت خارجی رو به سوکت ۲۴ ولت وصل کنید از همین ولتاژ ۲۴ ولت خارجی دو رشته هم برای فعال کردن رله های بر سوم ببرید و یک لامپ رشته ای با ورود برق شهری سری کنید و به برق بزنید به خروجی انبر های ولت متر در حالت رنج دی سی وصل کنید و نتیجه رو اعلام کنید
              زرد است ک لبریز حقایق شده تلخ است که با درد موافق شده
              عاشق نشدی وگرنه می فهمیدی پاییز بهاری است ک عاشق شده

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X